راهنمای سفر به ترکیهگردشگری

۱۰ بهترین پارک ملی در ترکیه

افزایش بازدید در گوگل

بهترین پارک های ملی ترکیه کدامند؟

ترکیه از کشورهای نزدیک به ایران است که بسیاری از افراد برای تعطیلات خود آن را به‌ عنوان مقصد اصلی گردشگری انتخاب می ‌کنند. در واقع ترکیه به ‌عنوان نماد پرواز با بالن، میدان تقسیم و مسجد آبی  شناخته می‌شود که به‌ دلیل جاذبه‌ ها و پارک ‌های ملی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی در سراسر جهان قرار می ‌گیرد.

پارک های ملی کشو ترکیه به‌ دلیل طبیعت بی‌ نظیری که دارد توجه عکاسان زیادی را به سوی خود جلب می ‌کند و شگفتی‌ های بسیاری پیش روی آن ها قرار می دهد به همین علت در ادامه مطالب ۱۰ پارک ملی در ترکیه را برای شما معرفی می کنیم.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۱۰. پارک ملی دریاچه بی شهیر | Lake Beyşehir National Park

یکی از پارک هایی که در کنار بزرگ ‌ترین دریاچه آب شیرین در ترکیه قرار گرفته است پارک ملی دریاچه بی شهیر نام دارد که توانسته است با ۱۶ گونه ماهی و ۱۴۰ گونه گیاهی خود را در لیست پارک های ملی ترکیه حفظ کند.

این منطقه دارای درختان سرو، بلوط، گردو، ارس و سرخس می ‌باشد که پوشش جنگلی بی ‌نظیری را برای عکاسی رو به ‌روی گردشگران قرار می‌ دهند، در واقع شما با رفتن به این منطقه می‌ توانید تجربه‌ ناب دوچرخه‌ سواری را هم داشته باشید. بلیط ورودی به پارک کاملا رایگان است و برای اقامت می توانید از کمپ های خانوادگی استفاده کنید.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۹.  پارک ملی گورمه | Goreme Historical National Park

گورمه یکی از دیدنی ترین و محبوب‌ ترین پارک‌ های ملی ترکیه می ‌باشد که ویژگی‌ های برجسته تری نسبت ‌به دیگر پارک‌ های این منطقه دارد. با رفتن به آن ‌جا می ‌توانید از مناظر و ساختارهای تاریخی متنوع منطقه نهایت لذت ببرید به‌ نحوی که آن را در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده‌ اند.

در پارکینگ گورمه کلیساهای صخره ‌ای، دودکش‌ های پری گرفته، صخره ‌های آتشفشانی و شهرهای زیر زمینی را می ‌توانید ببینید که زیبایی ‌های آن شما را شگفت ‌زده می‌ کند و اگر قصد دارید در ترکیه به بالن سواری بپردازید می ‌توانید راهی پارک ملی گورمه شوید که برای ورود به آن ‌جا باید بلیت مورد نیاز را تهیه کنید.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۸. پارک ملی کوه‌ های کاکار | Kackar Mountain National Park

از میان پارک های ملی ترکیه می‌ توان پارک ملی کوه‌ های کاکار را نام برد که در ارتفاع ۳۹۷۲ متری دریای سیاه قرار دارد و جنگلی همیشه بارانی و مرطوب است. در واقع این پارک با گیاهان متنوعی پوشیده شده که با رودخانه فیرتینا و همسین هم مرز می‌ باشد.

اگر عاشق حیات وحش هستید می ‌توانید با رفتن به پارک کاکار حیواناتی چون گوزن، راسو، خرگوش، پرندگان آوازخوان، مارتین و گراز وحشی را ببینید، همچنین برای اقامت در این پارک هتل‌ های مختلفی را برای گردشگران در نظر گرفته ‌اند.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۷. پارک ملی کازداگی | Park KazDağı

پارک ملی کازداگی کشور ترکیه که در استان بالیکسیر قرار دارد خلیج ادرمیت در ساحل شمالی دریای اژه آن را احاطه کرده‌ که  در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده است. در این پارک می‌ توانید ۶۸ گونه گیاهی بومی و کمیاب و حیواناتی چون گراز وحشی، گرگ، آهو، روباه و گوزن را ببینید.

در این منطقه فعالیت ‌های دیگری چون پیاده‌ روی، دوچرخه‌ سواری، اسب ‌سواری، شنا و سافاری در اختیار گردشگران قرار می گیرد، اما موارد دیگری در این پارک وجود دارد که می ‌تواند توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند که شامل چشمه‌ های آب گرم و تماشای منظره‌ ای از خلیج ادرمیت می‌ شود. دقت داشته باشید که برای رفتن به این پارک به هیچ گونه بلیط ورودی نیاز ندارید.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۶. پارک ملی کوپرولو کانیون | Köprülü Canyon National Park

پارک ملی دیگری در ترکیه به اسم کوپرولو کانیون وجود دارد که آن را در سال ۱۹۷۳ در کنار رودخانه کوپروکای تاسیس کرده‌ اند. در واقع این پارک منطقه وسیعی از ذخیره گاه زیستی می‌ باشد که رودخانه آن در وسط دره ای قرار دارد.

کوپرولو کانیون به عنوان یکی از بهترین و محبوب ‌ترین پارک ‌های ملی در ترکیه معرفی می ‌شود که ظاهری روستایی دارد و پل اولوک که بر روی رودخانه کوپروچای واقع شده می‌ تواند چشم هر گردشگری را به سوی خود جلب کند.

در این منطقه می ‌توانید درختانی چون بلوط، کاج، صنوبر و سرو های متعددی را ببینید که در میان آن‌ ها کمپینگ پیاده‌ روی بزرگی را راه ‌اندازی کرده‌ اند، همچنین بلیط ورودی آن کاملا رایگان است و می‌ توانید برای ماندن و اقامت خود از پارک خانوادگی اکو و هتل آلپ پاسا بوتیک استفاده کنید.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۵. پارک ملی آلادقلار | Aladağlar National Park

از میان پارک های ملی ترکیه می ‌توان پارک آلادقلار را نام برد که آن را در سال ۱۹۹۵ تاسیس کرده‌ اند و در سی‌ کیلومتری یاهیالی قرار دارد که بخشی از جنوب ترکیه را از آن خود کرده است. این منطقه بیش ‌از ۵۵ هزار هکتار وسعت دارد و در زبان محلی به ‌معنای رنگ سرمه‌ ای و قرمز مایل به کوه ‌های توروس اشاره می ‌کند. در این منطقه می ‌توانید کاج قرمز، کاج سیاه و صنوبر را ببینید که محل زندگی بز کوهی، گرگ، کایوت و گراز و وحشی می‌ باشد.

پارک ملی آلادقلار از استان کایسری تا آدانا ادامه دارد و از آن به ‌عنوان بهشت کوله‌ پشتی ‌ها یاد می‌ شود، چرا که مسیر مناسبی برای پیاده ‌روی و کوهنوردی است، همچنین می‌ توانید در این منطقه به ماهیگیری هم مشغول شوید.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۴. پارک ملی نمروت داغی |  Nemrut Dağı National Park

پارک ملی نمروت داغی در کوه نمرود قرار دارد که بسیار منحصر به ‌فرد و زیبا می‌ باشد و برخلاف دیگر پارک های ملی ترکیه به‌ خاطر کوه ‌های پوشیده از شن و مجسمه‌ هایی که گویی به افراد خیره می ‌شوند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب می ‌کند و قدمت این منطقه را به قرون اول قبل‌ از میلاد باز می ‌گرداند.

این پارک در ارتفاع ۲۱۰۶متری قرار دارد که مردم می‌ توانند به قله آن صعود کنند و از مناظر خیره‌ کننده این منطقه نهایت لذت را ببرند. برای بازدید از زیبایی ‌های این منطقه نیاز به تهیه بلیط ورودی ندارید و بهتر است سفر خود را در ماه‌ های پایانی بهار و اوایل تابستان تنظیم کنید تا راه‌ های دسترسی به قله بدون برف باشند.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۳. پارک ملی ساحلی بیداقلاری |  Beydağları Coastal National Park

پارک‌ های دیدنی بسیاری در کشور ترکیه وجود دارد که هر کدام زیبایی‌ های منحصر به ‌فرد خود را دارا هستند. از میان این پارک ‌ها می ‌توان پارکینگ بیداقلاری را نام برد که به عنوان بهترین پارک های ملی ترکیه معرفی می ‌شود و درختانی چون کاج، سرو و بلوط آن را احاطه کرده ‌اند.

این منطقه در گذشته زیستگاه مورد علاقه قبایل باستانی در ترکیه بود و کوهی که در آن‌ جا وجود دارد به‌ عنوان بلندترین کوه معرفی می ‌شود که می‌ تواند جذابیت پارک را چندین برابر کند، از طرفی با توجه به این ‌که موقعیت ساحلی خاصی را دارا است حیوانات دریایی بوم‌ شناسی مختلفی را در این‌ جا می‌ توانید ببینید، همچنین برای اقامت خود می‌ توان از هتل‌ هایی که در آن‌ جا وجود دارد استفاده کرد.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۲. پارک ملی یدی گولر | Yedigöller National Park

بسیاری از افراد قبل ‌از این ‌که راهی ترکیه شوند معمولا برای بازدید از طبیعت بی‌ نظیر این کشور برنامه ‌ریزی ‌هایی را انجام می ‌دهند و در برنامه خود بازدید از پارک های ملی را در نظر دارند که برای آشنایی شما می توان از میان پارک‌ های ملی ترکیه یدی گولر را نام برد که ۷ دریاچه زیبا به اسم  سرینگول، درینگول، نازلی گل، سازلی گل ، اینجگل، گوچوک گل و بویوم گل آن را احاطه کرده ‌اند که هر کدام از آن‌ ها به‌ دلیل ریزش بهمن درست شده ‌اند.

این پارک از درختان کاج، راش و ماهون تشکیل شده که زیبایی آن را چندین برابر می ‌کند و برای رفتن به آن‌ جا نیازی به تهیه بلیط ورودی ندارید، همچنین هتل ‌هایی چون هتل سهویلو، اسپا شهر کارپالاس برای اقامت در آن جا وجود دارد.

پارک ملی کاچکار ترکیه,پارک های ملی ترکیه,پارک ملی کاچکار ترکیه

۱. پارک ملی غار آلتینبسک | Altinbesik Cave National Park

افرادی که به غارنوردی علاقه زیادی دارند می توانند هنگام رفتن به ترکیه به بازدید از پارک ملی غار آلتینبیک بپردازند که در بخشی از کوه‌های توروس واقع شده و به عنوان غاری آهکی و فعال معرفی می ‌شود، همچنین می ‌توانید در رودخانه ماناوگات که در جریان آن قرار دارد قایق سواری کنید و زیبایی ‌های طبیعی آن را ببینید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا