راهنمای سفر به ایرانگردشگری

بهترین زمان سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

کیش کجاست؟ سفر به مناطق آزاد همیشه جذاب تر از هر مقصد دیگری بوده و بیشترین مناطق آزادی که در ایران وجود دارند جزیره ها هستند. یکی از همین جزیره های زیبا و دیدنی، جزیره کیش است که در آب های خلیج فارس قرار دارد. این جزیره از زمان حکومت هخامنشیان تحت سلطه ایرانی ها بوده است و از آن زمان تا به امروز یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران به شمار می رود. سالانه بیش از یک میلیون گردشگر خارجی و ایرانی به سمت این جزیره روانه می شوند و همین کافیست تا از اهمیت این جزیره مطلع شویم. اما پیش از سفر به هر نقطه ای از جهان باید حتما اطلاعاتی کامل و جامع در خصوص مقصد مورد نظر به دست آورد. جاذبه ها و اماکن گردشگری آن شهر، هتل ها و مکان های اقامتی و امکانات شان و آب و هوا از جمله اطلاعاتی است که باید در اختیار داشت تا بتوان برنامه ریزی بهترین برای سفر در نظر گرفت. در این مطلب قصد داریم تا به بهترین زمان مسافرت به کیش بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

آب و هوای کیش

همانطور که می دانید کیش در جنوبی ترین مناطق ایران قرار گرفته است و این یعنی آب و هوای آن همانند دیگر استان های جنوبی مثل استان هرمزگان، همیشه گرم و مرطوب است، خصوصا در فصل تابستان. دمای معمولی کیش حدود ۲۷ درجه سانتی گراد است و در بعضی از روزها به ۳۲ درجه هم خواهد رسید. گرمای کیش در ماه های تیر و مرداد به اوج خود می رسد. اما در فصل زمستان و در ماه های دی و بهمن آب و هوای کیش بسیار مطلوب می شود و بهترین زمان برنامه ریزی برای یک سفر خوب است.

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش,بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان برای مسافرت به کیش

بهترین فصل سفر به کیش

سفر به کیش در فصل بهار

سفر به کیش در اوایل بهار برای کسانی که علاقه زیادی به شلوغی جمعیت ندارند مناسب نیست! چراکه در ماه های فروردین به دلیل تعطیلات نوروزی بیشتر مردم این جزیره را برای تفریح و خوشگذرانی انتخاب می کنند. اما در ماه های بهاری خصوصا در از اول فروردین تا آخر اردیبهشت هوا خنک است و آب دریا هنوز سرد و شما می توانید در شب های بهاری کیش از نسیم خنک بهاری که می وزد لذت ببرید.

سفر به کیش در فصل تابستان

گرمای هوای کیش در فصل تابستان و در ماه های خرداد تا مهر به اوج خود می رسد و میزان رطوبت آن به شدت افزایش می یابد به طوریکه روزهای کیش، گرمایی طاقت فرسا دارد خصوصا برای مسافرینی که به چنین آب و هواهایی عادت نداشته باشند، این آب و هوا آزار دهنده تر هم می شود. اما تابستان های کیش برای کسانی که به فعالیت های آبی علاقه داشته باشند بهترین فصل سفر به کیش می شود، چراکه در این فصل مسافرین می توانند تجربه فعالیت های آبی مانند استفاده از اسکوتر زیر دریایی، کیبل اسکی، جت اسکی و فلای بورد را داشته باشند. در فصل تابستان جشنواره های بسیاری در کیش برگزار می شود که از مرداد ماه تا شهریور ماه ادامه دارند و در ادامه مطلب به معرفی آن ها هم خواهیم پرداخت.

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید,بهترین زمان مسافرت به کیش,بهترین سوغات کیش

سفر به کیش در فصل پاییز

برای مسافرینی که در انتظار تمام شدن رطوبت و خنک شدن هوای کیش هستند تا به آن سفر کنند شروع فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به کیش است. با آغاز فصل مهر و تمام شدن تعطیلات تابستانی جمعیت کیش کاهش می یابد. بنابراین فصل پاییز یکی از خلوت ترین فصل ها برای سفر است آن هم برای مسافرینی که از چنین سفرهایی به شدت استقبال می کنند!

سفر به کیش در فصل زمستان

معمولا در فصل زمستان، اکثر شهرهای ایران غرق در باران و برف و سرمای هوا می شوند و این در حالی است که در کیش نه تنها خبری از برف و باران نیست بلکه هیچ سرمایی هم وجود ندارد! اما می توان گفت بهترین فصل سفر به کیش، فصل زمستان است در این فصل آب و هوای کیش خنک و مطبوع می شود و می توانید به راحتی و بدون اینکه گرما زده شوید به گشت و گذار بروید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید تا خاطرات سفر به جزیره کیش برای شما همیشگی شود.

بهترین فصل سفر به کیش,راهنمای سفر به کیش,بهترین زمان برای سفر به کیش

بهترین غذاهای کیش

برنج مجبوس

این غذا یکی از غذاهای مجلسی و محبوب کیش است که حتی در مراسم عروسی و مهمانی های بزرگ هم سرو می شود. این برنج را به همراه ماهی یا گوشت مرغ سرو می کنند و برای پختش در ادویه هایی خاص برای طعم دار شدنش استفاده می شود. برنج مجبوس ترکیبی از تخم گشنیز، گوجه فرنگی، رازیانه، فلفلسیاه، چوب دارچین، زردچوبه و نمک، هل، میخک و پیاز است.

مرگوگ یا مرقوق

مرگوگ یکی از مقوی ترین غذاهای کیش است که برای طبخ آن از سبزیجات زیادی به همراه گوشت استفاده می شود. کربوهیدراتی که در ترکیبات این غذا وجود دارد، باعث می شود که بعد از میل آن ساعت ها احساس سیری کنید. در این غذا از موادی همچون بادمجان، فلفل سبز تند، پیاز و سیر، سیب زمینی و گوجه فرنگی ریخته می شود. اگر به کیش سفر کردید حتما این غذای محبوب را تست کنید.

سمک مشوی

سمک مشوی یکی از غذاهای با اصالت و قدیمی کیش است و در آن از ادویه های عربی خیلی تند استفاده می شود. این غذا در واقع همان ماهی سرخ شده یا کبابی است. اما فقط یک فرق با ماهی معمولی دارد و آن هم نوع طبخش است. در سمک مشوی ادویه های زیادی ریخته می شود.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید

گیج کننده ترین فصل کیش، فصل پاییز است، چراکه در این فصل رطوبت هوا به ۶۰ درجه هم خواهد رسید و به گونه ای است که هوا نه تابستانی است و نه پاییزی! در این فصل بارندگی به اوج خود می رسد و هوا زود تاریک می شود. با این تفاسیر فصل پاییز، اصلا فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست و همانطور که در بالاهم گفتیم یکی از خلوت ترین فصل های سال است. اما کسبه و تجار کیش ترفندهای خوبی برای جذب گردشگران در این فصل به کیش دارند و آن هم تخفیف های بسیار چشم گیر پاییزی است که برخی از بازارها تخفیف های ۵۰ الی ۷۰ درصدی هم دارند. بنابراین می توان گفت که بهترین زمان سفر به کیش برای خرید پاییز است.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

ارزان ترین زمان سفر به کیش

اگر می خواهید سفری ارزان به کیش داشته باشید، بهترین زمان مسافرت به کیش فصل زمستان را برای مسافرت انتخاب کنید، چراکه در این فصل هوا در بین ۹ تا ۲۲ درجه سانتی گراد متغیر است و خبری از گرمای هوا نیست، اما بیشتر روزهای آن بارانی است. به همین خاطر اکثر گردشگرانی که دل شان می خواهد در کنار ساحل بنشینند و موهیتو سفارش دهند این فصل را انتخاب نمی کنند! و جمعیت گردشگران بسیار کاهش می یابد به همین دلیل اکثر هتل ها قیمت اقامت و دیگر هزینه های خود را کاهش می دهند. می توان گفت که کیش در فصل زمستان ارزان ترین زمان برای سفر است.

بهترین سوغات کیش

سوغاتی های جزیره کیش بسیار خاص و متنوع هستند  اما تعدادی از آن ها در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

پوشاک

پوشاک معروف ترین سوغات کیش است و این جزیره از مراکز مهم خرید لباس در ایران محسوب می شود. در مراکز خرید و بازارهای کیش می توان بهترین و متنوع ترین پوشاک از برندهای مختلف را خریداری نمود.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

ماهی و میگو

ماهی و میگو یکی از لذیذ ترین خوراکی های کیش هستند که از دریای خلیج فارس صید می شوند. در سفر به کیش حتما ماهی کبابی کیش را امتحان کنید.

قهوه

گردشگران زیادی که به جزیره کیش سفر می کردند استقبال بسیار خوبی از قهوه داشتند و در واقع قهوه از تولیدات این جزیره نیست.امروزه مراکز متعدد فروش قهوه در کیش راه اندازی شده اند و قهوه از سوغاتی های کیش محسوب می شود.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

حنا

حنا یکی از سوغات های دوست داشتنی جزیره کیش است. نقش حنا از دیر باز در کیش همانند سایر شهرهای جنوبی ایران طرفداران بسیاری دارد. گردشگران در سفر به کیش سفر می کنند خواستار طراحی نقش حنا بر روی دستان خود هستند. شما می توانید حنا را به صورت آماده یا نیمه آماده برای دوستان خود سوغاتی ببرید.

صنایع دستی کیش

در کیش با استفاده از صدف، پولک، مرجان، گوش ماهی و … لوازم تزیینی بسیار زیبایی مانند مجسمه، جعبه جواهرات، آینه، گلدان  می سازند که طرفداران بسیاری دارند. این وسایل تزیینی می توانند سوغات بسیار مناسبی برای هدیه به نزدیکان باشند.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

جشنواره و فستیوال های تابستانه کیش

همانطور که گفتیم فصل تابستان اصلا زمان مناسبی برای سفر به کیش نیست اما در این فصل جشنواره های تابستانی بسیار مهیجی برای جذب گردشگران برگزار می شود که معمولا از ۱۵ تیر آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد. در این جشنواره های تابستانی برنامه هایی مفرح و هیجان انگیز نظیر، کنسرت خواننده های مشهور و مطرح کشور، تئاتر، برنامه های متنوع ورزشی، برپایی کارنوال های شادی و قرعه کشی هایی با جوایز ارزنده نقدی و غیر نقدی می باشد.
(کیش جشنواره خاصی نداشت جز جشنواره های تابستانی که اونم خیلی راجع بهش چیز زیادی نبود).

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

جاذبه های گردشگری کیش

ساحل مرجانی کیش | Marjan Beach kish

اولین و مهم ترین و جذاب ترین جاذبه های هر شهر جزیره ای، سواحل آن هستند و بدون شک سواحل جزیره کیش از این قائده مستثنی نخواهند بود. این ساحل در شرق کیش قرار دارد و زیباییش زبان زد کل دنیاست. معمولا اولین مقصد گردشگری همه توریست ها ساحل مرجانی کیش است. در این ساحل آلاچیق هایی در میان درختان سر به فلک کشیده نخل چیده شده و چشم اندازی زیبا را برای گردشگرانی که قصد استراحت دارد را به ارمغان آورده است. به شما پیشنهاد می کنیم که تماشای غروب آفتاب در ساحل مرجانی کیش را از دست ندهید. در این ساحل مجموعه هایی برای ورزش های آبی وجود دارد که شما می توانید برای فعالیت های مورد علاقه خود جا رزرو کنید.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

شهر زیر زمینی کاریز | Kariz Underground City

در گذشته ایرانی ها برای جلوگیری از بحران بی آبی قنات هایی حفر می کردند. قنات به چاه هایی عمودی گفته می شود که در دل زمین و سطوح شیب دار قرار دارد. شهر زیر زمینی کاریز از جمله جاذبه های بسیار قدیمی کیش است که شهرتش زبان زد خاص و عام است. کاریز نمونه ای از قنات های حفر شده توسط مردمان گذشته است که در ۲۵۰۰ سال پیش زندگی می کردند. شما می توانید در این شهر زیر زمینی قدم بزنید و سیستم قنات ها را از نزدیک تماشا کنید. در این زیر زمین برای جذب بیشتر گردشگران فعالیت های بسیاری می شود که یکی از مهمترین شان وجود غرفه هایی است که صنایع دستی کیش را به نمایش و فروش گذاشته اند و همچنین یک چایخانه سنتی که بعد از گشت و گذار در کاریز می توانید به آنجا رفته و استراحت کنید.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

شهر باستانی حریره | Harireh

شهر حریره هم یکی دیگر از جاذبه های باستانی کیش است که قدمتی چندین ساله دارد و مربوط به قرن هشتم است. این جاذبه در شمال کیش واقع شده و با بناهایش هنر معماران ایرانی را به رخ می کشد. بر اساس تحقیقات باستان شناسی مشخص شده است که شهر حریره در هزاران سال پیش ساخته شده و ۶۰۰ سال بعد تخریب شده است. این مکان در گلستان سعدی هم آمده و در غزلیات وی به آن اشاره هایی شده است.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

آب انبار دوقلو کیش

زمانی که آب انبار دوقلوی کیش را از نزدیک می بینید اولین چیزی که در نظرتان تداعی خواهد شد شباهت آن به بناهای تاریخی و خانه های قدیمی شهر یزد است. این آب انبار معماری بسیار جالبی دارد و دارای دو گنبد و پنج بادگیر است که با استفاده از این بادگیرها، هوا به داخل آن انبار ورود و خروج داشته و آب درون انبار را خنک نگه می داشته است.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

پارک دلفین کیش | Kish Dolphin Park

پارک دلفین ها همانطور که از نامش پیداست یک پارک آبی برای دلفین ها و شیرهای دریایی و نهنگ هاست و جز یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های تفریحی گردشگری کیش می باشد. این مجموعه حدود ۱۷۰ هکتار است و جذابیت آن تنها به تماشای جانوران دریایی ختم نمی شود بلکه وجود باغ پرندگان، باغ پروانه و باغ ارکیده و کاکتوس زیبایی این مجموعه را چندین برابر کرده است. در باغ پرندگان مجموعه تفریحی ۴۷ گونه پرنده زیست می کند و یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح در کیش است.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

جزیره هندورابی | Hendorabi

جزیره هندورابی با وسعت ۲۳ کیلومتر مربع از جاذبه های برتر جزیره کیش محسوب می شود. این جزیره بسیار زیبا است و با رفتن به آن می توان لحظاتی سرشار از آرامش را در کنار ساحل تجربه نمود. جزیره هندورابی در ۲۸ کیلومتری کیش واقع شده است.

بهترین زمان برای سفر به کیش,بهترین زمان سفر به کیش,بهترین زمان مسافرت به کیش

کشتی یونانی | Greek Ship

این کشتی توسط کشور بریتانیا ساخته شده است و “خولا اف” نام داشت که در سال ۱۳۴۵ در سواحل جنوب غربی کیش به گل نشست. آن زمان مالک اصلی کشتی یونانی ها بودند. با وجود تلاش های بسیار کشتی از گل خارج نشد و برای همیشه همان جا ماند و امروزه از معروف ترین جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود. کشتی یونانی جزیره کیش در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد و محل مناسبی برای عکاسی می باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا