راهنمای سفر به ایران

راهنمای سفر به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به شمال ایران

راهنمای سفر به ایران بست فارسی

ایران این کشور پهناور و بزرگ که اگر بخواهیم تاریخ کهن و تمامی چیزهایی که مربوط به این کشور محبوب است را بیان کنیم، باید چندین و چند مقاله در موردش شرح دهیم، چراکه تاریخ و رسم و رسومات و حتی معرفی بسیاری از موارد دیگر در خصوص این کشور در یک مقاله راهنمای سفر به ایران گنجانده نمی شود!

اما امروز قصد داریم تا شما عزیزانی را که تا کنون به ایران سفر نکرده اید و مقیم کشورهای دیگر هستید و یا تا به حال از شهر خود بیرون نزده و ایران گردی نکرده اید، را بهتر با این کشور زیبا و دوست داشتنی آشنا کنیم. برای دیدن جاذبه های ایران به بهترین سایت گردشگری مراجعه کنید.

ایران یعنی سرزمینی که آریاییان در آن ساکن هستند و نام رسمی آن “جمهوری اسلامی ایران” است و در جنوب غربی آسیا و در گوشه ای از منطقه خاورمیانه واقع شده است.

این کشور حدود 1.468.195 کیلومتر مربع وسعت دارد و از لحاظ پهناوری رتبه 18 ام را در کل جهان دارا می باشد. در سال 1392 سرشماری در ایران انجام شد و مشخص شده است که این کشور دارای جمعیتی بالغ بر 77.189.669 تن است.

راهنمای سفر به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به شمال ایران

پایتخت این کشور استان تهران است که از لحاظ وسعت از تمامی شهرهای این کشور بزرگتر بوده و مرکز اصلی سیاسی و اداری می باشد. در ایران صنعت گردشگری پیشرفتی روز افزون داشته و مدام در حال گسترش است؛

چراکه علاوه بر کهن بودن این سرزمین، بهترین جاذبه های گردشگری اعم از تاریخی، هنری، فرهنگی و طبیعی در آن قرار دارد و بر اساس آمارها در خصوص گردشگری، ایران رتبه 10 ام را از نظر دارا بودن بهترین جاذبه های باستانی و تاریخی دارد و همچنین دارای رتبه 5 ام برای جاذبه های طبیعی در جهان می باشد.

کشور ایران از لحاظ امنیت برای توریست ها بسیار قوی بوده و به خاطر همین اکثر گردشگران خارجی با خیال راحتی به آن سفر می کنند.

ایران کشوری اسلامی است و دین همه مردم آن اسلام می باشد و به واسطه دین آداب و رسوم خاصی در این کشور پا برجاست که البته با توجه به قومیت های مختلف مانند ترک، لر، کرد، بلوچ و… این آداب و رسوم متغیر است و برای شناخت مردم ایران و فرهنگ های آنان باید به نقاط مختلفی از این کشور سفر کنید! در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با راهنمای سفر به ایران بیشتر آشنا کنیم.

سفر به ایران,سفر ایران,مسافرت به ایران

وضعیت آب و هوای ایران

ایران هم مانند هر کشور دیگری، دارای آب و هوای مختلفی در هر منطقه می باشد و این یعنی اینکه اگر شما به سمت شمال بروید یک نوع آب و هوا می بینید و اگر به سمت جنوب بروید آب و هوایی کاملا متفاوت خواهید دید و جذابیت هر کشور به همین تنوع در آب و هواست و به طور کلی باید بگوییم ایران از لحاظ شرایط اقلیمی، بهترین آب و هوا را دارد.

اگر از ایرانی ها بپرسید که تعطیلات شان را به کدام قسمت کشور سفر می کنند، بدون شک به شما خواهند گفت که به شمال می روند! خصوصا اگر ایرانی های ساکن تهران باشند، تهرانی ها عاشق شمال کشور و شهرهای سرسبز و زیبای آن هستند و صد البته برخی از آن ها استعداد عجیبی در نابودی طبیعت دارند!

مقصود ما این است که یکی از محبوب ترین قسمت های ایران که دارای آب و هوایی منحصر به فرد می باشد، شمال کشور است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید. آب و هوای شمال مرطوب و در بیشتر ماه های سال بارانی می باشد.

اما اگر یک آب و هوای معتدل و کوهستانی می خواهید، باید به غرب کشور سفر کنید، شهرهای کرد نشین مانند سنندج، کرمانشاه، ایلام… که بهترین آب و هوا و  صد البته بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی را در خود جای داده اند.

در غرب کشور آب و هوا همیشه معتدل و خنک است و زمستان هایی سرد و تابستان هایی تقریبا گرم دارد اما گرمایش آن چنان غیر قابل تحمل و سوزاننده مانند جنوب کشور نیست!

برای سفر به شهرها و بازدید از بنادر ایران هم می توانید به جنوب کشور سفر کنید که آب و هوایی مرطوب و بسیار گرم دارد، خصوصا در فصول گرم سال که در این بنادر از بهار شروع می شود و تا اواخر تابستان هوا بسیار گرم  و در برخی از روزها غیر قابل تحمل است.

راهنمای سفر به شمال ایران,مسافرت به ایران با ماشین

بهترین زمان سفر به ایران

سفر به ایران در هر زمانی و هر فصلی جذابیت های خاص خودش را دارد، و جزء آن دسته از کشورهایی نیست که برای سفر به آن باید بهترین زمانش را در نظر گرفت! ایران کشوری زیباست و مردمانی مهربان و میهمان نواز دارد.

اما اگر بخواهیم با این جود باز هم یک زمان خاص برای شما تعیین کنیم تا بر اساس آن به این کشور سفر کنید، باید بگوییم بهترین فصل سفر به ایران فصل بهار است که از فرودین ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

در این ماه طبیعت ایران به اوج زیبایی خود می رسد، چراکه دارای بهترین جاذبه های طبیعی است و اگر جزء آن دسته از افراد طبیعت دوست باشید قطعا این موضوع یک دلیل اصلی برای سفرتان به ایران در این زمان است. شما می توانید با کمک گرفتن از بهترین سایت های گردشگری ایران با این جاذبه ها آشنایی پیدا کنید.

اما سفر به ایران در فصل زمستان و حتی پاییز هم جذابیت های زیادی دارد خصوصا اگر به شمال کشور سفر کنید، با اینکه در این فصول بارندگی افزایش پیدا می کند اما باز هم ارزشش را دارد.

به طور کلی باید بگوییم که بهترین زمان سفر به ایران را باید بر اساس شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن در نظر بگیرید و این یعنی اینکه آب و هوای هر قسمت از این کشور را بررسی کنید همانطور که در قسمت بالا این کار را برای تان انجام دادیم و سپس سفر کنید. بیشتر شهرهای ایران چهار فصل هستند و این کار شما را برای انتخاب زمان مناسب راحت تر می کند.

راهنمای سفر به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به شمال ایران

شرایط زندگی در ایران

در مورد زندگی در ایران باید بگوییم که در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده بسیاری از مردم ایران برای زندگی رومزه و تامین مایحتاج زندگی به سختی کار می کنند باز هم برای بسیاری این همه تلاش کافی نیست!

زندگی در ایران خوبی ها و بدی های خودش را دارد و اگر بخواهیم برای شروع سختی ها را در نظر بگیریم باید گفت که فشار اقتصادی بر روی مردم بسیار زیاد است جزء آن دسته از افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند!

اگر هم بخواهیم جنبه های مثبت ایران را در نظر بگیریم، باید گفت که ایران کشوری امن است و زندگی در آن از لحاظ حفظ جانی بسیار بالاست.

همانطور که می دانید این کشور، کشوری اسلامی است و این یعنی در مقایسه با سایر کشور های غیر اسلامی یک سری محدودیت ها در آن وجود دارد که با توجه به آن و نحوه زندگی هر انسان، ممکن است که محدودیت ها برای زندگی در ایران برای برخی سخت و برای برخی آسان باشد.

سفر به ایران,سفر ایران,مسافرت به ایران

هزینه اقامت در ایران

باید بگوییم که پیدا کردن اقامتگاه و شرایط اقامت در ایران همانند آب خوردن است، که البته نباید از واقعیت بگذریم، چراکه برای سفر به هر کشوری باید هزینه کنید و برای اقامت در یک اقامتگاه خوب و با کیفیت هم باید کمی دست به جیب شوید!

اقامت در ایران به این بستگی دارد که شما چه شهری را برای سفر انتخاب کردن باشید و از آن جا که مقصد اولیه و اصلی همه توریست ها در درجه اول تهران است، باید بگوییم که تهران بهترین اقامتگاه ها را دارد و شما می توانید از بهترین اقامتگاه های بوم گردی بهترین مکان را انتخاب کنید.

اینکه شما ترجیح می دهید در هتل های مجلل 5 ستاره اقامت داشته باشید و یا در هتل هایی با تعداد ستاره های کمتر بستگی به بودجه و انتخاب خودتان دارد اما در تهران به جزء هتل های لوکس و چند ستاره، اقامتگاه هایی هم پیدا می شود که به پای هتل های ستاره دارد نمی رسند اما کیفیت و خدماتی خوب و البته هزینه های مقرون به صرفه تری برای اقامت دارند.

کمترین هزینه بابت اقامت را می توانید در مسافرخانه های معمولی بکنید و اگر آنقدر بودجه دارید که بتوانید از پس هزینه اجازه خانه بر بیایید هم سوییت و خانه هایی هم وجود دارند که به توریست ها به مدتی اجاره داده می شوند.

علاوه بر این ها می توانید در هتل آپارتمان ها هم بمانید و اگر قصد طبیعت گردی و رفتن به روستاهای اطراف تهران و هر شهر دیگری را دارید، دیگر نیازی نیست که سفر خود را به نصف روز کاهش دهید تا زودتر به اقامتگاه تان بازگردید، چراکه در اکثر مناطق تهران و سایر شهرهای ایران، اقامتگاه های بومی وجود دارد که بهترین گزینه از لحاظ هزینه و تجربه یک کار متفاوت برای شما محسوب می شوند و این مورد را باید در راهنمای سفر به ایران توجه داشته باشید.

با اقامت در اقامتگاه های بومی می توانید در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید و اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، سفرتان هیجان انگیزتر خواهد شد، چراکه اقامتگاه های بومی توسط مردم بومی همان منطقه اداره و مدیریت می شوند و این یعنی اینکه شما می توانید بیشتر با آداب و رسوم مردم ایران در هر منطقه آشنا شوید.

برای اقامت و رزرو هتل های مجلل و یا همین اقامتگاه های بومی هم می توانید یک جستجوی کوچک در اینترنت داشته باشید. به طور کلی باید بگوییم چونکه تنوع در اقامتگاه های ایران بسیار زیاد است، هزینه اقامت در ایران هم بستگی به انتخاب اقامتگاه تان دارد.

راهنمای سفر به شمال ایران,مسافرت به ایران با ماشین

هزینه سفر به ایران

هزینه سفر به ایران با توجه به موضوعات مالی و اقتصادی که در قسمت بالا برای تان توضیح دادیم، ممکن است کمی برای تان سنگین باشد. البته این هزینه ها برای توریست های خارجی و ایرانی مقیم این کشور که قصد ایرانگردی دارند متفاوت است.

البته از طرف دیگر هم این هزینه ها بستگی به نوع سبک زندگی و نوع سفرتان به این کشور دارد، مثلا اینکه شما ترجیح می دهید یک سفر راحت و بدون هیچ تشریفات خاصی داشته باشید و یا اینکه پیش از بستن بار و بندیل سفر به سایت های رزرو هتل سر می زنید و به دنبال رزرو هتل در بهترین و لوکس ترین هتل ها هستید؟!

پس هزینه های سفر به این کشور متناسب با هدف تان از سفر متغیر می باشد. اما به طور کلی هزینه هایی بابت چیزهای کلی و اصلی در سفر به این کشور وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه بابت حمل نقل ( با مترو، تاکسی و وسایل نقلیه عمومی و حتی اجاره خودرو)
  • هزینه های خورد و خوراک
  • هزینه هایی برای خرید بلیط ورودی و بازدید از جاذبه های گردشگری
  • هزینه هایی بابت خرید سوغاتی
  • هزینه های پیش بینی نشده، مانند بیماری های ناگهانی!
  • هزینه برای اقامت در اقامتگاه

جاذبه های طبیعی ایران

راهنمای سفر به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به شمال ایران

جزیره قشم | Geshm Island

درست است که جزیره قشم خود یک جزیره محسوب می شود، اما در ایران به چشم یک مجموعه عظیم از جاذبه های طبیعی به آن نگاه می کنند. در این جزیره زیبا شگفتی های بسیاری وجود دارد، و اگر اهل کمی ماجراجویی باشید قطعا اولین انتخاب شما برای بازدید از جاذبه های طبیعی ایران خواهد بود.

قشم در خلیج فارس و در جنوب بندرعباس قرار دارد و به دلیل اینکه دارای تنوع بسیاری از لحاظ جاذبه های طبیعی است، محبوبیت بسیاری داشته و صنعت گردشگری آن روز به روز در حال پیشرفت است.

قشم مقام بزرگترین جزیره خلیج فارس را به خود اختصاص داده است و در آن جاذبه های طبیعی فراوانی مانند غار نمکی که یکی از طولانی ترین غارهای نمکی در کل جهان است، دشت زیبا ستارگان و تنگه چاهکوه وجود دارد.

سفر به ایران,سفر ایران,مسافرت به ایران

ماسال گیلان | Masal

اگر جزء دوست داران طبیعت هستید، قطعا سفر به شمال ایران، شما را به وجد خواهد آورد.  طبیعت قسمت های شمالی ایران بی نظیر و باور نکردنی است و یکی از همین جاذبه های طبیعی که در این قسمت از کشور قرار دارد، ماسال می باشد که در شهر گیلان واقع شده است.

شما با رفتن به ماسال شانس این را دارید که یکی از زیباترین و محصور کننده ترین پدیده های طبیعی دنیا را یعنی پدیده اقیانوس ابرها را از نزدیک تماشا کنید.

آب و هوای ماسال بسیار  سرد و کوهستانی است به طوریکه حتی اگر در گرمای تابستان هم به آن سفر کنید، نمی توانید سرمایش را تحمل کنید اما با این حال باز هم ارزشش را دارد که برای یک بار هم که شده به چنین جایی سفر کنید.

توصیه می کنیم با توجه به آب و هوای این منطقه، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید و همچنین اگر امکانش برای تان وجود دارد، بهتر است که اواخر تابستان و یا اواخر بهار به این منطقه بروید.

در ماسال اقامتگاه های بومی زیادی وجود دارد که بسیار با صفا و لذت بخش هستند، پس پیشنهاد می کنیم که حتی اگر برای یک روز هم که شده در آن جا اقامت داشته باشید و به دور از هیاهوی شهری، آرامش زندگی روستایی را تجربه کنید.

راهنمای سفر به شمال ایران,مسافرت به ایران با ماشین

چشمه های شگفت انگیز باداب سورت | Badab Soort

اگر به زمین شناسی و حتی تماشای جاذبه های طبیعی برای اثبات زیبایی آن چه که خدا آفریده علاقه دارید، بازدید از چشمه های زیبا و منحصر به فرد باداب سورت را به شما پیشنهاد می کنیم که در 100 کیلومتری شهر ساری و در استان مازندران قرار دارد.

چشمه های باداب سورت به صورت پلکانی هستند و ترکیبی از رنگ های طلایی، زرد، قرمز و نارنجی می باشند که شاید در نگاه اول این رنگ ها آنقدر طبیعی به نظر برسند که باور نکنید آن ها به دست انسان رنگ نشده و بلکه به صورت کاملا طبیعی به این رنگ در آمده اند!

از میان چشمه های باداب سورت دوتا از آن ها قابل شرب هستند و بر اساس تحقیقات مشخص شده است که خاصیت درمانی نیز دارند.

اگر به عکاسی علاقه مند باشید، چشمه باداب سورت یک گزینه عالی و سوژه ای ناب برای عکاسی شماست پس پیشنهاد می کنیم که دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری ایران

راهنمای سفر به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به شمال ایران

مسجد شاه چراغ شیراز| Shah Cheragh

شیراز شهری زیبا و محبوب در میان گردشگران خارجی است که پیشنهاد می کنیم شما هم سفر به این شهر را از دست ندهید. یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری این شهر که در کل ایران شهرت دارد، شاه چراغ است.

زیارتگاهی که جای مناسبی برای خلوت و آرامش قلبی است آن هم با وجود زیبایی های ظاهری که در گوشه به گوشه آن وجود دارد و هنر معماری ایرانی که در تمامی قسمت های آن به رخ کشیده شده است.

با ورود به شاه چراغ اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، زرق و برق آن است که با هر نوع زرق و برقی در خارج از دنیای این آرامگاه فرق دارد و آرامشی باور نکردنی به شما خواهد داد.

سفر به ایران,سفر ایران,مسافرت به ایران

پل های اصفهان | Isfahan bridges

اگر قصد ایران گردی دارید، پس حتما اصفهان را هم در فهرست خود قرار دهید، اصفهانی که بدون شک می دانید به نصف جهان معروف است!

پل های اصفهان مانند پل سی و سه پل و خواجو، از جمله معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آیند و از آن گذشته جزء معروف ترین شاهکارهای معماری ایران محسوب می شوند. هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این پل های معروف به اصفهان سفر می کنند.

راهنمای سفر به شمال ایران,مسافرت به ایران با ماشین

برج میلاد تهران | Milad Tower

برج میلاد یکی دیگر از شاخص ترین اماکن گردشگری در ایران است که در استان تهران قرار دارد. این برج در منطقه شمال غربی تهران واقع شده و رتبه 6 امین برج بلند مخابراتی در جهان را به خود اختصاص داده است. ارتفاع این برج حدود 435 متر می باشد و رتبه 20 ام برج های نا متکی را دارد.

برج های نامتکی به معنی برجی است که بدون هیچگونه نگهدارنده ای مانند سیم و دکل ساخته شود. طرح برج میلاد در سال 1370 انجام شد و ساخت آن هم در سال 1376 آغاز شد و تا 11 سال بعد به طول انجامید.

نهایتا در سال 1387 افتتاح شد. هنگامی که برج را افتتاح کردند یک شعار جذاب و جالب بر روی بنرهای سطح شهر درج کرده بودند که بر روی آن نوشته شده بود ( آسمان نزدیک است).

اکنون برج میلاد یکی از مهم ترین نمادهای تهران و ایران است. این برج در بیشتر مناطق تهران دیده می شود مانند پل طبیعت، بام لند، پارک ملت و حتی دریاچه چیتگر.

جشنواره های ایران

راهنمای سفر به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به شمال ایران

جشنواره آش زنجان

جشنواره های ایرانی گاه جنبه فرهنگی دارند و گاه بومی و اجتماعی و ملی اما برای شرکت در جشنواره ها بهتر است که پیش از سفر به شهرهای مختلف فهرستی از تاریخ برگزاری آن ها پیدا کنید.

برای مثال اگر به زنجان بروید می توانید در جشنواره آش شرکت کنید. این جشنواره از 9 تا 13 اردیبهشت ماه ادامه دارد و در آن انواع آش های ایرانی، سنتی و محلی زنجان به دست مردم بومی روستای های اطراف زنجان زنان روستایی پخته می شود.

شرکت در این جشنواره می تواند موقعیت خوبی باشد تا با فرهنگ های جذاب و جالب این شهر بیشتر آشنا شوید.

سفر به ایران,سفر ایران,مسافرت به ایران

جشنواره مجسمه های شنی بندر کیاشهر

بدون شک هر توریستی در سفر به ایران سری هم به شمال این کشور می زند و اگر شماهم روزی به شهرهای شمالی سفر کردید، پیشنهاد می کنیم که در جشنواره مجسمه های شنی که در بندر کیاشهر برگزار می شود شرکت کنید.

البته این جشنواره در مهرماه برگزار می گردد و از 25 ام تا 27 ام ادامه دارد. سازه های شنی در کنار ساحل و به دست هنرمندان خوش ذوق ساخته می شود که بسیار جذاب و دیدنی هستند.

بهترین سوغاتی های ایران

راهنمای سفر به شمال ایران,مسافرت به ایران با ماشین

پارچه های سنتی ایران

پارچه هایی با طرح و نقش و نگار سنتی، یکی از محبوب ترین سوغاتی های ایرانی است که می توانید تهیه کنید. البته این پارچه ها در هر شهر در طرح و رنگی متفاوت تولید می شوند و به طور کلی بسیار متنوع هستند.

مثلا پارچه های قلمکاری شده و چاپ نقش سنتی بر روی آن، متلعق به استان اصفهان است. برخی از هنرمندان هم به صورت دستی بر روی پارچه ها با مهرهایی که دارای طرح های سنتی هستند، نقش و نگار می اندازند و یا روی پارچه ها نقاشی می کشند.

ترمه هم یکی دیگر از معروف ترین و بی نظیر ترین پارچه های زیبای ایرانی است که در هر شهری پیدا می شود. شما می توانید در تمامی شهرهای ایران پارچه های سنتی پیدا کرده و بخرید.

راهنمای سفر به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به شمال ایران

گیوه ایرانی

گیوه نوعی کفش تابستانی است که بسیار سبک، خنک و با دوام می باشد خصوصا برای پیاده روی های روزانه در تابستان. این کفش ها مخصوص مردان است اما زنان هنرمند روستای با هنر و خلاقیت خود این کفش ها را به گونه ای طراحی کرده اند که زنان هم بتوانند از آن استفاده کنند.

در واقع گیوه جزء صنایع دستی روستاهای مختلف ایران به شمار می رود و هر روستا آن را به شیوه ابتداعی خودش می بافد.

شما می توانید گیوه را از شهرهایی مانند کرمانشاه، زنجان، چهارمهال و بختیاری و استان فارس  تهیه کنید. گیوه در تمامی مراحل تولیدش به صورت دستی و با استفاده از نخ قالی، نخ ابریشم و پارچه و چرم و لاستیک به وسیله سوزن درست می شود.

البته دیگر کمتر کسی پیدا می شود که گیوه را به عنوان کفش در خیابان ها بپوشد و با آن پیاده روی کند! این کفش ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و اکثر گردشگرانی که از آن تهیه می کنند، آن را به گوشه ای از دکور خانه شان اضافه می کنند.

سفر به ایران,سفر ایران,مسافرت به ایران

فرش ایرانی

شهرت فرش ایرانی زبان زد خاص و عام است و سال هاست که جزء محبوب ترین سوغاتی ها به شمار می رود. این فرش ها با نقش و نگاره هایی بی نظیر و متنوع به صورت دستی و ماشینی تولید می شوند.

معمولا برای سوغاتی بهتر است که تابلو فرش تهیه کنید. به طور کلی این سوغاتی کمی گران قیمت تر بوده و ممکن است کمی خرج روی دست تان بگذارد اما ارزشش را دارد!

مراکز خرید ایران

راهنمای سفر به شمال ایران,مسافرت به ایران با ماشین

مرکز خرید ارگ تجریش تهران | Arg Shopping Center

تجریش یکی از محبوب ترینت بازارهای تهران و ایران است که حال و هوایی بی نظیر دارد و در نزدیکی های آن مراکز خرید بسیاری وجود دارد و یکی از آن ها مرکز خرید ارگ است. در این مرکز خرید می توانید هر آنچه که نیاز دارید را پیدا کنید از لوازم آرایشی بهداشتی گرفته تا انواع پوشاک و لوازم الکتریکی و خانگی، عطر و حتی جواهرات!

در مجتمع تجاری و تفریحی ارگ انواع محصولات با مارک های خارجی و ایرانی وجود دارد. شما می توانید پس از گشت و گذار به یکی از رستوران ها و کافی شاپ های این مجتمع رفته و یک نوشیدنی و یا غذای ایرانی لذیذ سفارش دهید و میل نمایید.

از دیگر ویژگی های مرکز خرید ارگ می توانیم به جای پارک آن اشاره کنیم که بالغ بر 1000 جای پارک در آن وجود دارد و درون متجمع هم 200 مغازه مشغول به فروش هستند.

راهنمای سفر به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به جنوب ایران,راهنمای مسافرت به شمال ایران

مرکز خرید پالادیوم تهران | Palladium Shopping Center

اگر به دنبال یک مرکز خرید لوکس و شیک هستید، باید بگوییم که انتخاب های بسیاری پیش رو دارید و یکی از آن ها مرکز خرید پالادیوم در زعفرانیه تهران است.

معمولا اکثر گردشگران ترجیح می دهند که در تهران خرید کنند و باید گفت که مراکز خرید تهران بسیار متنوع هستند. در مجتمع تجاری پالادیوم 150 دفتر اداری و 200 فروشگاه برند و 24 رستوران و هایپر مارکت و سرزمین کتاب، و فروشگاه اسباب بازی وجود دارد.

در این مرکز خرید 26 دستگاه آسانسور فعالیت می کند و بیش از 1200 جای پارک وجود دارد. در طبقه ششم فضا به صورتی طراحی شده که چشم اندازی از کل شهر را در زیر پاهای تان می بینید.

سفر به ایران,سفر ایران,مسافرت به ایران

بازار بزرگ تهران | Tehran Grand Bazaar

اما اگر می خواهید به قول معروف هم فال و هم تماشا را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم که از خیر مراکز خرید لوکس و پر از همهمه بگذرید و به سوی بازارهای سرپوشیده و سنتی بزرگ تهران حرکت کنید، دقیقا جایی که نبض زندگی در جریان است و همه چیز حال و هوایی باور نکردنی دارد، خصوصا اینکه می توانید در این بازار هر آنچه که نیاز دارید را به راحتی پیدا کنید.

قدمت بازار بزرگ تهران بر می گردد به زمان صفویه و بناهای اولیه این بازار در زمانی که شاه طهماسب حکومت می کرد ساخته شدند و در طی دوره های مختلف مغازه ها و حجره های بیشتری به آن افزوده شد. به طور کلی بازار بزرگ تهران یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی و گردشگری ایران به شمار می رود.

سفر به ایران,سفر ایران,مسافرت به ایران

بایدها و نباید های راهنمای سفر به ایران

  • ایران کشوری اسلامی است و بسیار در مورد قوانین حجاب سختگیر! پس توصیه می کنیم که حتما پوشش مناسبی داشته باشید خصوصا وقتی که به ساحل و شهرهای دریایی سفر می کنید.
  • در ایران اماکن و مساجد تاریخی بسیاری وجود دارند که جنبه گردشگری گرفته اند برای بازدید از آن ها حتما پوشش مناسب داشته باشید، چراکه این اماکن قداست خاصی برای ایرانی ها دارند.
  • ایرانی ها بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند پس اگر می خواهید با آن ها کمی احساس صمیمیت بیشتر کنید، می توانید در حین سلام و خداحافظی با آن ها روبوسی کنید.
  • در آغوش کشیدن افراد غیر همجنس در ایران ممنوع است و بهتر است که در این مورد چیزهایی را رعایت کنید!
  • بر عکس سایر کشورها در ایران نیازی به دادن انعام به پیش خدمت هتل یا رستوران نیست اما اگر خودتان دوست داشته باشید، می توانید مبلغی را به عنوان انعام به پیش خدمت بدهید.
  • همانطور که گفتیم مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند، به همین خاطر تعجب نکنید اگر شما را به خانه شان دعوت کردند و یا بدون هیچ دلیلی برای تان هدیه گرفتند، در این صورت بهتر است شما هم برای جبران محبت های شان همین کار را بکنید، برای مثال می توانید آن ها را به کشور یا شهر خودتان و یا صرف ناهار و شام دعوت کنید.
  • اتوبوس ها و متروهای ایران به دو قسمت زنانه و مردانه تقسیم شده اند، پس توصیه می کنیم که حتما بر اساس جنسیت خود وارد قسمت مربوطه شوید، اگر این مورد را رعایت نکنید مردم و یا مسئولین حتما به شما تذکر خواهند داد.
  • در هتل های لوکس و مجلل توالت فرنگی وجود دارد اما ممکن است سرویس های بهداشتی سایر قسمت های دیگر مانند، اماکن گردشگری و حتی توالت های بین راهی فاقد توالت فرنگی باشند و در این صورت ناچار به استفاده از توالت ایرانی خواهید شد.

همه ایرانی ها مسلمان هستند و این یعنی اینکه تمامی غذاهای شان از حلال می باشد و در حین سرو غذا معمولا از قاشق و چنگال استفاده می کنند و نیازی به چاقو نیست.

برخی از غذاهای ایرانی بان خورده می شود آن هم به این صورت که ابتدا آن را درون نان به همراه مخلفات می پیچند و میل می کنند، توصیه می کنیم که پیش از سفر کمی در مورد غذاهای ایرانی اطلاعات کسب کنید.

اطلاعات ضروری:

زبان: فارسی یا پارسی
واحد پول: ریال

دکمه بازگشت به بالا