راهنمای سفر به ایرانگردشگری

10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری اهواز

افزایش بازدید در گوگل

لیست جاذبه های گردشگری اهواز

اهواز یکی از کلانشهرهای ایران و مرکز استان خوزستان است که در جنوب کشور واقع شده است. این شهر تاریخی با ۱۸۶۵۰ هکتار مساحت دارای ۱۱۲۰۲۱ نفر جمعیت می باشد. اهواز از مهم ترین شهرهای صنعتی و نفت خیز کشور محسوب می شود و شاهد رویداد ها و اتفاقات بسیاری در طول ۸ سال دفاع مقدس بوده است. جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی اهواز به قدری زیاد هستند که در یکبار سفر به اهواز نمی توان از تمامی آن ها بازدید نمود، از این رو هر چندین مرتبه سفر به اهواز می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. این شهر باستانی با مردمانی خونگرم و مهمان نواز به دلیل آب و هوای گرمی که دارد یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در فصل زمستان است. برای به دست آوردن اطلاعاتی کامل و جامع در مورد این شهر زیبا با جاذبه های جذابش می توانید به سایت های گردشگری مراجعه کنید تا پیش از سفر هر آنچه که نیاز است در مورد این شهر بدانید را یافته و سفری بی دغدغه داشته باشید. از این رو ما تصمیم گرفته ایم که ۱۰ تا ار بهترین جاذبه های گردشگری اهواز را به شما معرفی کنیم.

جاذبه های اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز,جاذبه های اهواز

۱۰. عمارت ماپار | Mapar House

این عمارت یکی از جاذبه های اهواز و زیباترین عمارت های این شهر باستانی است که قدمت آن به دوره پهلوی اول باز می گردد و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد نام آن را در تاریخ ۵ آذر سال ۱۳۸۰ در آثار ملی ایران ثبت نموده اند. این اثر امروزه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اهواز است که هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری می باشد. این عمارت ساختمانی دو طبقه است که طبقه همکف و بالای آن در اختیارصنایع دستی و در زیر زمین آن کتابخانه حافظ و انجمن دوستداران ادبی حافظ واقع شده است. از دیگر بخش های این عمارت زیبا می توان به طاق نماها و آجرهای تزئینی زیبا، دو حیاط بزرگ و درهای چوبی اشاره نمود که فضایی دلنشین ایجاد نموده است. عمارت ماپار یک اقامتگاه بوم گردی است که گردشگران در سفر به اهواز می توانند در آن اقامت داشته باشند. عمارت ماپار در اهواز، خیابان نادری، خیابان خوانساری، پلاک ۵۵۱ قرار دارد.

جاذبه های دیدنی اهواز,جاذبه های شهر اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز

۹. رود کارون | Karun River

رود کارون بدون شک مهم ترین جاذبه گردشگری اهواز است که نماد این شهر محسوب می شود. این رودخانه که از میان شهر اهواز می گذرد طولانی ترین رودخانه ایران است. بر روی رود کارون که تامین کننده آب آشامیدنی اهواز نیز می باشد پل های زیبایی احداث شده و محوطه اطراف آن امروزه با قرار دادن با امکانات تفریحی متعدد به مکانی جذاب تبدیل کرده است. شب های رود کارون و فضای زیبای اطرافش بسیار چشنم نواز و هیجان انگیز است به همین دلیل یکی از جاذبه های گردشگری خاطره ساز در اهواز محسوب می شود که محال است فردی به اهواز سفر کرده باشد لحظات و خاطرات به یاد ماندنی از گردشگری در اطراف کارون را به خاطر نداشته باشد. این رودخانه به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاذبه های گردشگری اهواز استان خوزستان,راهنمای سفر به اهواز,جاذبه های اهواز

۸. کاروانسرای معین التجار | Moein Al-Tojar Caravanserai

در اهواز بناهای تاریخی و کاروانسراهای متعددی وجود دارد که نشان دهنده قدمت و تاریخ این شهر است. کاروانسرای معین التجار یکی از منحصر به فرد ترین کاروانسراهای و جاذبه های تاریخی اهواز است که قدمت آن به زمان قاجار باز می گردد. مالک اصلی این بنای تاریخی بازرگان مشهور بوشهری محمد تقی معین التجار است که از افراد سرشناس آن دوران محسوب می شد. وی این کاروانسرا را به عنوان دفتر و محل کار خود و همچنین بازار مورد استفاده قرار داده بود. پس از آن و با گذشت زمان از این مکان به عنوان غرفه های بازاری و انبار استفاده می کرده اند، اما متاسفانه به دلیل عدم توجه کافی مسئولین به این اثر تاریخی دچار آتش سوزی شد و بخش قابل توجهی از آن از بین رفت اما با این وجود هنوز زیبایی های خودش را دارد و بسیاری از گردشگران در سفر به اهواز از آن بازدید می کنند. کاروانسرای معین التجار در اهواز خیابان کیوان واقع شده است و همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ بعد ظهر پذیرای گردشگران گرامی می باشد.

جاذبه های اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز,جاذبه های اهواز

۷. پل سفید اهواز | White Bridge

بر روی رودخانه پر آب کارون پل های متعددی احداث شده که یکی از آن ها پل سفید اهواز است. این پل چهارمین پل معلق دنیا و اولین پل معلق ایران و یکی از جاذبه های گردشگری اهواز محسوب می شود که در سال ۱۳۱۲ ساخته شد. این پل تاریخی چشم اندازی بسیار زیبا و خیره کننده دارد و از روی آن می توان نظاره گر رود خروشان کارون و شهر زیبای اهواز بود. پل سفید به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران به ثبت ملی رسیده است. در زمان قدیم پل سفید به عنوان محلی برای عبور ماشین، درشکه و عابر پیاده مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه نیز رفت وآمد مردم و ماشین ها از این روی این پل به صورت یک طرفه صورت می گیرد.

جاذبه های اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز,جاذبه های اهواز

۶. دانشگاه سه گوش | Triangle University

طراحی خاص و منحصر به فرد این دانشگاه موجب شده که به یکی از مهم ترین جاذبه های اهواز تبدیل شود. دانشگاه سه گوش که در دوران پهلوی و در سال ۱۳۰۸ ساخته شد در چندین سال نخست پس از ساخت به عنوان ساختمان بانک ملی از آن استفاده می شد اما پس از مدتی آن را به عنوان ساختمان استانداری انتخاب کردند و مقر ارتش متفقین در طول جنگ جهانی محسوب می شد. پس از این دوره نیز این اثر تاریخی با عناوین مختلف مورد استفاده قرار می گرفت که از جمله آن ها می توان به ستاد استانداری خوزستان،  اداره کل دارایی اهواز، ستاد فرماندهی اهواز اشاره نمود. اما از سال ۱۳۳۶ که این بنا از بانک ملی خریداری شد از آن به عنوان دانشگاه جندی شاپور اهواز استفاده می کنند و مدتی نیز دانشکده ادبیات در آن قرار داشت.

سازنده این اثر تاریخی زیبا معمارفرانسوی معروفی به نام آندره گداراست که آن را کاملا بر اساس اصول معماری ایرانی و معماری ساسانی ساخته است. سبک آجر کاری و کاشی کاری های دانشگاه سه گوش نیز برگرفته از معماری دوره اسلامی می باشد. این بنا که امروزه در حال مرمت بوده در خیابان امام موسی صدر اهواز قرار دارد.

جاذبه های اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز,جاذبه های اهواز

۵. آبشار مصنوعی پل هفتم | Seventh Bridge Waterfall

اگر بخواهیم  زیبا ترین جاذبه های دیدنی اهواز را به شما معرفی کنیم بدون شک یکی از آن ها آبشار مصنوعی پل هفتم خواهد بود. این آبشار زیبا که در سال ۱۳۹۰ ساخته شد طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه محسوب می شود. این آبشار جذاب و چشم نواز بر روی هفتمین پل رودخانه خروشان کارون واقع شده است. فواره های آبشار که از دو سمت پل جریان دارند به همراه نورآرایی رنگی که بر روی آن ها انجام شده است در دل شب منظره فوق العاده زیبایی ایجاد کرده و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اگر به اهواز سفر کردید حتما از این آبشار زیبا و با فواره های رنگی اش دیدن نمایید و لحظات شاد و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید چراکه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اهواز بشمار می رود. آبشار مصنوعی پل هفتم در بلوار شهید چمران اهواز واقع شده است.

جاذبه های اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز,جاذبه های اهواز

۴. پارک سنگی اهواز | Sangi Park

پارگ سنگی از دیگر جاذبه های گردشگری اهواز است که دارای طبیعتی زیبا و منحصر به فرد می باشد و فضا و امکانات تفریحی بسیار جذابی دارد که می تواند محل مناسبی برای تفریحات خانوادگی باشد. یکی از جذاب ترین چیزهایی که در پارک سنگی اهواز نظر شما را به خود جلب می کند وجود راپل است. بنابراین پارک سنگی اهواز می تواند انتخاب بسیار خوبی برای افرادی باشد که عاشق هیجان هستند. در این پارک امکانات تفریحی دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به  هتل، رستوران های متعدد، آلاچیق، استخر و مرکز خرید اشاره نمود که همگی در کنار یکدیگر این پارک را به یکی از زیبا ترین مجموعه های تفریحی اهواز تبدیل کرده اند. اگر می خواهید در سفر به اهواز از پارک سنگی بازدید نمایید این پارک در خیابان حجت اهواز واقع شده است.

جاذبه های اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز,جاذبه های اهواز

۳. کلیسای سورت مسروپ | Surp Mesrob Church

از دیگر بناهای تاریخی و جاذبه های شهر اهواز می توان به کلیسای سورت مسروپ اشاره نمود که قدمت آن به دوران پهلوی باز می گردد. این کلیسا توسط شخصی به نام ترداد داویدیان ساخته شد. بنای این کلیسا به دلیل مصالح و سنگ های سفید رنگ بسیارجذابی که در ساخت آن استفاده شده است بسیار زیبا است، به طوری که با وجود چندین سال است که از عمر این کلیسا می گذرد همچنان توانسته نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب نمایید. کلیسای سورت مسروپ در نزدیکی سایر اماکن دیدنی اهواز واقع شده است بنابراین به راحتی می توانید از آن بازدید نمایید. این بنای تاریخی در محدوده سرای دادرس در بازار عبد الحمید قرار دارد.

جاذبه های اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز,جاذبه های اهواز

۲. موزه هنرهای معاصر اهواز | Museum Of Contemporary Art Of Ahvaz

موزه هنرهای معاصر یکی از زیباترین موزه های شهر تاریخی اهواز محسوب می شود. موزه گردی یکی از تفریحات  مهم هر سفری به شهری مختلف محسوب می شود که می تواند بسیار لذت بخش باشد. این موزه که در سال ۱۳۸۸ ساخته شد وآثار ارزشمند بسیاری در آن نگهداری می شود. در این موزه گالری های هنری و جشنواره های متعددی برگزار می گردد و ظرفیت نمایش حدود ۳۰۰ اثر جذاب را دارد. موزه هنرهای معاصر دارای ساختمانی دو طبقه می باشد که پنج گالری از آثار هنرمندان معاصر در آن گرداوری شده است. از بخش های دیگر این موزه زیبا می توان به سالن vip، کتابخانه، کافه گالری، سالن همایش، رستوران بین المللی و کارگاه های مختلف اشاره نمود. این موزه که در جاده ساحلی اهواز واقع شده است همه روزه از ساعت ۹  الی ۲۰  پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.

جاذبه های اهواز,جاذبه های گردشگری اهواز,جاذبه های اهواز

۱. آرامگاه علی ابن مهزیار | Shrine Of Ali Ibn Mahzyar Ahvazi

از مهم ترین اماکن مذهبی اهواز می توان به آرامگاه علی ابن مهزیار اشاره نمود که در خیابان نهج البلاغه اهواز واقع شده است.این شخص از دانشمندان و فقهای شیعه ای بود که با هدف پیوستن به امام هشتم پس از ورود این حضرت به مشهد به ایران آمده بود. اما زمانی مهزیار به اهواز رسید که امام رضا (ع) اهواز را ترک کرده بود و راهی مشهد بود. مهزیار تصمیم گرفت که در اهواز بماند و در محل اقامت امام هشتم شیعیان  امام رضا (ع) در اهواز مسجدی به نام مسجد الرضا احداث کند. او پس از مرگش در همین مکان به خاک سپرده شد و جایگاه ویژه ای نزد مردم اهواز دارد. به طوری که از سال ۲۰۱ هجری که این بنا ساخته شد مردم به منظور زیارت و عبادت در آن جمعه می شدند. این آرامگاه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اهواز است که با فضای معنوی و عرفانی، محل خوبی برای خلوت و رسیدن به آرامش می باشد. بقعه فیروزه ای رنگ  با کاشی های آبی  همراه با نمای نورانی به ویژه در شب ها زیبایی دو چندانی به این بنا بخشیده و آن را به یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری مذهبی در اهواز تبدیل کرده است.

حتما سری مقالات راهنمای سفر به ایران را در بست فارسی دنبال کنید تا ایرانمان را بیشتر بشناسیم.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا