گردشگری

10 سفر هیجانی با تله کابین

افزایش بازدید در گوگل

معرفی بهترین تله کابین های دنیا

سوار شدن بر تله‌ کابین و تماشای مناظر از فضای پاک و به دور از آلودگی بالا، هیجان و شور زیادی دارد. اما به شرط اینکه مسیری که طی می‌ شود جذاب باشد و منظر ه‌های زیبایی را به چشمان مسافران عرضه کند. البته این هیجان و شور تنها تا زمانی ادامه خواهد داشت که مسافران از امنیت این وسیله کاملا مطمئن باشند در غیر این صورت، یکی از پرچالش‌ترین و اضطراب‌آورترین سفرها برای هر فرد به وقوع می‌پیوندد و حتی امکان دارد آن ها را تا آخر عمر از تله کابین و هرگونه وسیله شبیه به آن متنفر کند. اگر تاریخ را بررسی کنیم به نمونه‌هایی از حوادثی که ناشی از فقدان ایمنی در طراحی و ساخت تله‌کابین‌ها بوده است هم دست پیدا می‌کنیم. ایمنی در طراحی و ساخت وسایل تفریحی مانند تله‌ کابین بسیار حائز اهمیت است و نبود آن می‌تواند حوادث بسیار تلخ و دلخراشی را رقم بزند. مثلا تله کابینی که در میان زمین و هوا معلق است با دچار شدن به حادثه، علاوه بر خطرات شدیدی که می‌تواند به وجود بیاورد، از نظر روانی هم ترس غیرقابل وصفی را هم به مسافران و هم به سایر افراد منتقل می‌کند و حتی ممکن است موجب فاصله گرفتن افراد از تله کابین شود.

تله کابین ها و گاهی کابل ماشین ها راهیابی به برخی از مناطق زیبا را که بدون این وسیله ها امکان دسترسی به آنها سخت و غیر ممکن به نظر می رسد امکان پذیر می کنند. استفاده از بزرگترین تله کابین ها بسیار جذاب و لذت بخش است و به شما احساس یک گردشگر واقعی را خواهد داد. برخی از آنها در مناطق و شرایط خواص قرار دارند. که با هم ۱۰ مورد از هیجان انگیزترین تله کابین ها را بررسی می کنیم.

بهترین تله کابین,بهترین تله کابین ایران,بهترین تله کابین جهان

۱۰. تل کابین می‌ تِلِفریکو، بولیوی | Mi Teleferico

کشور بولیوی از فقر شدیدی که در جامعه وجود دارد رنج می برد و بیشتر از نیمی از مردم کشور بولیوی زیر خط فقر هستند اما با این وجود، بزرگترین تله کابین دنیا را تاسیس کرده اند که علاوه بر حمل و نقل آسانی که به مردم کشور خود اختصاص داده است گردشگران زیادی را هم پذیرا است. با گشت و گذار در این تله کابین ها مسافران می توانند تضاد طبقاتی کشور را به راحتی مشاهده کنند. زمانی که شروع به حرکت می کند مناطق فقیر نشین را می توانید مشاهده کنید و در تمام مسیر جاذبه هایی چون پارک ها، میادین، استادیوم فوتبال معروفش، کلیسا ها، خانه های مدرن و دیوارهای بلند وجود دارد.

خط زردی که در این تله کابین وجود دارد مسافرها را به محله سوژوکاچی شلوغ ترین نقطه کشور می برد که رستوران ها و خانه هایی با بافت قدیمی در آنجا وجود دارد. خط سفید شما را به محله میرافلوس می برد که مملو از باغ های میوه و پرجمعیت ترین منطقه لاپاز است. خط آبی از منطقه دل لیبراتادور شروع می شود تا وقتی که به مرکز تاریخی و قدیمی شهر لاپاز می رسد. اگر این مناطق برای گردشگران کسل کننده بود می توانند خط صورتی را انتخاب کنند و به تماشای مناظر دیدنی منطقه ال آلتو بروند. این جا به عنوان یک شهر مستقل شناخته می شود، خانه های آن با رنگ های زیبا و حیرت انگیز شهرت جهانی پیدا کرده اند.

بهترین تله کابین مازندران,بهترین تله کابین های ایران,بهترین تله کابین های دنیا

۹. تله کابین فریک الیمپوس، آنتالیا | Olympos Teleferik Antalya

با رفتن به تله کابین فریک الیمپوس می توانید به تماشای جزایر و مناطق اطراف آن، دریای مدیترانه از ارتفاع بیش از ۲۳۰۰ متر بپردازید. این تله کابین از بهترین تله کابین های دنیا است که شما را به بالای کوه tentali یکی از پر ارتفاع ترین قله های توروس در خط ساحلی ترکیه خواهد برد. تله فریک آنتالیا یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می رود که در پارک ملی بیداقلاری واقع شده و از طولانی ترین تله کابین های جهان می باشد. در این منطقه برف، خورشید، ساحل های شنی و دریا دور هم جمع شده اند، و مناظر زیبایی را به وجود آورده اند.

این تله کابین با بیش از ۴ هزار متر تا ۲۳۶۵ متر ارتفاع دارد. هنگام تفریح با تله کابین علاوه بر اینکه زیبایی های آسمان را می توانید مشاهده کنید زمانی که به طرف پایین رو به حرکت هستید می توانید از مناطق سرسبز و بکر آنجا لذت ببرید. همینطور باید بگوییم که می توانید جزیره های کوچک مختلفی را که در دریای آندامان وجود دارد را ببینید، همچنین به تماشای غارها، دیوارهای صخره ای، کوه های سر به فلک کشیده… بپردازید.

تله کابین رامسر,طولانی ترین تله کابین های جهان,هیجان انگیزترین تله کابین ها

۸. تله کابین لنکاوی، مالزی | Langkawi Cable Car Malaysia

تله کابین لنکاوی در پاتای کوک واقع در دامنه کوه مات سین کانگ قرار دارد، این تله کابین یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات فراموش نشدنی در جهان به شمار می رود. بعد از تهیه بلیط برای سوار شدن به محل حرکت تله کابین می روید که هر نیم ساعت حرکت می کنند و ظرفیت هر کدام ۶ نفر می باشد.

امکان حرکت دادن تله کابین توسط مسافران وجود دارد، شما در این تفریح با ۲ بخش رو به رو خواهید بود قسمت اول به ایستگاه میانی می روید، بخش دوم ایستگاه بالا و قسمت هیجان انگیز این تفریح شیب بسیار زیادی است که در اول راه به میزان ۴۲ درجه تجربه خواهید کرد که می توان گفت آدرنالین شما را به بیشترین حد خود بالا می برد. در این تله کابین که طولانی ترین تله کابین به شمار می رود شما را با منظره های زیبایی رو به رو خواهد کرد. ساختمان هایی قرمز رنگ را می توانید مشاهده کنید که هر لحظه کوچکتر می شوند، جنگل های بارانی، دره ها، آبشارها، حیات وحش و انواع پرندگان را می توانید ببینید.

بهترین تله کابین,بهترین تله کابین ایران,بهترین تله کابین جهان

۷. استانسِرهورن کابریو، سوئیس | Stanserhorn Cabrio

تله کابین استانسرهون کاربیو در کشور سوئیس قرار دارد، از یک مسیر ۲۳۲۰ متری حرکت می کند و از روستای استانس در شهر لوسرن به بالای کوه ها می رسد. این تله کابین از اولین تله کابین هایی است که امکان نشستن بر روی بام کابین وجود دارد. هر کابین ۶۰ نفر را در خود جای می دهد یعنی ۳۰ نفر داخل و ۳۰ نفر روی بام کابین می توانند بشینند.

زمانی که هوای کشور سوئیس بارانی می شود چون تله کابین سقف ندارد هنگام بارش باران می توانند از بارش بر روی سر و صورتشان لذت ببرند. این تله کابین را می توان به یک اتوبوس بدون سقف تشبیه کرد که دو عرشه دارد، امکان عکاسی از دریاچه زیبایی که پیش رو دارید را برایتان فراهم می سازد. در نقطه نهایی قله به رستوران های گردان روند می رسید و می توانید از مناطق زیبای پانوراما لذت ببرید.

بهترین تله کابین,بهترین تله کابین ایران,بهترین تله کابین جهان

۶. تله کابین رامسر، ایران | Ramsar Telecabin Complex

شهر پر از دشت های زیبای رامسر در غرب مازندران قرار دارد، این شهر به دلیل فاصله کم دریا و کوه با هم مناظر زیبایی را به وجود آورده است. مناظری چون روستاهای زیبایش، چشمه های آب گرم، و از همه مهم تر تله کابین رامسر. تله کابین رامسر که گردشگران زیادی را به سوی جذب کرده در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است. در این منطقه علاوه بر تله کابین تفریحات دیگری وجود دارد مثل: زیب لاین تله کابین، جت اسکی، کلوپ ورزش های دریایی، کشتی مایا … که تفریحات لذتی بخشی برای مسافران خواهد بود.

تله کابین رامسر یکی از معروف ترین تله کابین های ایران به شمار می رود. در مسیر تله کابین جنگل های زیبایی قابل مشاهده خواهد بود، زمانی که سوار تله کابین می شوید نمای کلی از شهر رامسر را می توانید مشاهده کنید. تله کابین رامسر یک ایستگاه دارد که در آنجا امکان پیاده روی هم وجود دارد، چند رستوران، کافه، صنایع دستی، سرویس بهداشتی، گروه های موسیقی همگی در ایستگاه بام تله کابین قرار دارند.

بهترین تله کابین,بهترین تله کابین ایران,بهترین تله کابین جهان

۵. تله کابین پیک تو پیک، کانادا | Peak2peak Gondola

سفر در یک جعبه فلزی و رفت و آمد با یک کابل معمولا جذابیت زیادی دارد مخصوصا اگر مناطق های زیبا و دیدنی را بتوانید هم زمان مشاهده کنید. تله کابین پیک تو پیک یکی از هیجان انگیز ترین و جذاب ترین تله کابین های دنیاست قلعه های دو کوه را به هم وصل می کند، ارتفاع و طول این تله کابین خیلی زیاد است. تله کابین پیک تو پیک در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و برای افتتاح آن جشنی را برپا کردند و تعدادی از ورزشکاران حرفه ای را هم دعوت کردند. زمانی که سوار این تله کابین ها می شوید می توانید شگفت انگیزترین جنگل های دنیا را آنجا ببینید و از سفر خود لذت ببرید.

بهترین تله کابین,بهترین تله کابین ایران,بهترین تله کابین جهان

۴. شوگِرلُف مانتِین برزیل | Sugarloaf Mountain Gondola

شوگرلف یکی از مهم ترین مناطق گردشگری برزیل به حساب می آید. اگر بخواهید برای تفریح به کوه کله قندی یا شوگرلف بروید می توانید با تله کابین خود را به آنجا برسانید. برای رسیدن به بلندترین نقطه کوه باید تله کابین خود را عوض کنید یعنی از دو مسیر باید بروید اولین ایستگاهی که به کوه اورکا می رسید که ارتفاع آن ۷۲۰ متر بالاتر از سطح دریا می باشد. این تله کابین همه روزه باز است و هر ۲۰ دقیقه حرکت می کند با رفتن به آن می توانید مناظر زیبای کوه کله قندی را که در سطح دریا قرار دارد مشاهده کنید.

بهترین تله کابین,بهترین تله کابین ایران,بهترین تله کابین جهان

۳. اسکای لاین کوئینز تاون نیوزلند | Skyline Queenstown

این روزها تله کابین یکی از تفریحات هیجان انگیز در تمام کشورها به حساب می آید. تله کابین ها بیشتر جنبه تفریحی و گردشگری دارند اما در بعضی از شهرها به عنوان وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. اسکای لاین کوئینز تاون نیوزلند در سال ۱۹۶۷ افتتاح شده است، معروف ترین آثار طبیعی نیوزلند را با سوار شدن در تله کابین ها می توانید مشاهده کنید.

بهترین تله کابین,بهترین تله کابین ایران,بهترین تله کابین جهان

۲. تله کابین نارویک، نروژ | Narvikfjellet Cable Car

نروژ یکی از کشورهای کم جمعیت و پر از جاذبه های دیدنی اروپایی است که در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد، به خاطر طبیعت زیاد دست نخورده اش گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

بهترین تله کابین,بهترین تله کابین ایران,بهترین تله کابین جهان

۱. وانوئِز اکسپرس، فرانسه | Vanoise Express Cable Car

دو مورد از مناطقی که در فرانسه به اسکی اختصاص دارند، توسط تله کابین وائونز اکسپرس به هم دیگر مربوط می شوند و راه می یابند. جالب است بدانید، در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۱۰ سال از تاسیس این مجموعه گذشته بود و به همین علت مدیران آن جشنی به این مناسبت ترتیب دادند که بسیار باشکوه برگزار شد.
طول مسیر این تله کابین، ۱۸۲۴ متر است و زمانی نزدیک به ۴ دقیقه می تواند شما را در آن فضای زیبا حرکت دهد، پس اگر شما هم به گشت و گذار در این فضاهای سرسبز و لذت بردن از هوای پاک این مناطق علاقه دارید، در اولین فرصت به فرانسه رفته و از این تله کابین استفاده کنید!

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا