گردشگری

10 تا از استخر های طبیعی جهان که شما را مجذوب می کند

افزایش بازدید در گوگل

زیباترین استخر طبیعی جهان کدامند؟

تجربه دیدن و همچنین شنا کردن در استخرهای طبیعی علاوه بر زیبایی اش، باعث می شود تا شما بتوانید بهتر با طبیعت ارتباط برقرار کرده و از طریق روح تان به آن متصل شوید.

در واقع سکوت و زیبایی این مکان ها در کنار آرامشی که دارند باعث دور کردن استرس از شما شده و تجربه ای متفاوت برای تان رقم خواهند زد.

بنابراین اگر شما هم اهل ماجراجویی و سفر هستید پیشنهاد می کنیم که حتما به این استخرها سری زده و زیبایی بی نظیرشان غافل نشوید.

چنانچه علاقه مندید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ از زیباترین استخرهای طبیعی جهان آشنا کنیم.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۱۰. آبشار Kuang Si، منطقه Luang Prabang، در North Central، لائوس

یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی در منطقه Luang Prabang آبشارها و استخرهای زیبایی هستند که از دیدن شان شگفت زده خواهید شد.

احاطه شدن این آبشارها با جنگل های خوش آب و هوای گرمسیری باعث شده است تا علاوه بر زیبایی بتوانید از پیاده روی در این هوای لذت بخش نیز لذت ببرید.

مسیرهای پیاده روی موجود در این منطقه در نهایت به آبشارهای زیبایی ختم می شوند که استخرهای طبیعی جذابی برای شنا کردن ایجاد کرده اند.

قسمت جذاب ماجرا آن جاست که در فصول خشک به علت ترکیب شدن آب با مواد معدنی، رنگ فیروزه ای و زیبایی ایجاد می شود که لذت دیدن این منطقه را دو چندان خواهد کرد.

در این جاذبه توریستی علاوه بر آبشارها و استخرهای جذاب، مسیرهای پیاده روی بی نظیری نیز وجود دارد که تجربه قدم زدن در آن ها به خاطره ای فراموش نشدنی برای تان تبدیل خواهد شد.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۹. Roca Vecchia, Grotta Della Poesia, ایتالیا

یکی دیگر از دیدنی ترین استخرهای طبیعی جهان Grotta Della Poesia می باشد که از نوع آهکی بوده و در سواحل آدریاتیک ایتالیا قرار دارد. جالب است بدانید که این استخر با عنوان “غار شعر” نیز شناخته می شود.

یکی از داستان های جذابی که در مورد این منطقه وجود دارد آن است که در گذشته شاهزاده خانم زیبایی برای حمام کردن از این استخر استفاده می کرده است و مردم نیز همین امر را راز زیبایی او می دانسته اند.

طولی نکشید که این داستان به سرعت در بخش جنوبی ایتالیا پخش شد و بعد از آن شاعران زیادی نیز از آن در شعرهای شان استفاده کردند. در واقع به همین دلیل است که این استخر زیبا و طبیعی به عنوان غار شعر شهرت دارد.

مساحت این منطقه حدود ۶۰۰ متر مربع می باشد و درنتیجه فعالیت های مداوم دریا در طی سالیان طولانی ایجاد شده است.

این استخر الگویی به شکل دایره دارد که یک دهانه از آن در کنار دریا و دیگری به طرف زمین می باشد.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۹. استخر Sua Ocean Trench ، روستای Lotofaga، جزیره یUpolu ، ساموآ

این استخر جذاب در واقع یک گودال بزرگ برای شنا کردن است که در روستای لوتوفاگا ساموآ قرار دارد. عمق این گودال به حدود ۳۰ متر می رسد و یک نردبان نیز در آن نصب شده است تا افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

استخرSua Ocean Trench  دارای آبی به رنگ روشن و زیبا بوده که می توانید به راحتی و با خیال راحت در آن شنا کنید. در بخش های بالاتر نیز جایگاه هایی برای خوردن ونوشیدن تعبیه شده است تا از گشت و گذارتان حسابی لذت ببرید.

در اطراف این استخر زیبا باغ هایی فوق العاده و همچنین ساحل جذابی وجود دارد که لذت دیدن این منطقه را برای تان دو چندان خواهد کرد.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۸. استخر Dudu Lagoon در EL Dudu ،Cabrera ، جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن از دسته کشورهایی است که با سواحل فوق العاده اش شناخته می شود، اما بهتر است بدانید که همه چیز به سواحل زیبا ختم نمی شود.

در شمال شرقی این کشور و در شهر کابررا، گودال آبی به نام Dudu قرار گرفته است که یکی از بهترین استخرهای طبیعی جهان می باشد. آب این استخر بسیار سرد و شفاف و بوده و به همین علت حسابی در میان گردشگران محبوب است.

این استخر جذاب حدود ۱۰۰ فوت عمق دارد که برای دسترسی راحت تر یک پله در آن تعبیه شده است.

علاوه بر آن اگر از طرفداران هیجان هستید، می توانید در این استخر طناب پاندول را پیدا کنید و با کمک آن به درون آب شیرجه بزنید. بنابراین علاوه بر شنا کردن فعالیت های جذاب دیگری نیز وجود دارد که می توانید حسابی از آن ها لذت ببرید.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۷. رودخانه Hinatuan Enchanted، در Mindanao، کشور فیلیپین

یکی دیگر از زیباترین استخرهای طبیعی جهان، در واقع رودخانه ای رنگارنگ و دیدنی است که در جزیره میندانائو در کشور فیلیپین واقع شده است.

رنگ این رودخانه از آبی تا فیروزه ای متغیر است. در بخش های عمیق رودانه می توانید رنگ آبی تیره و در بخش های کم عمق تر رنگ فیروزه ای یا آبی روشن را مشاهده خواهید کرد.

این استخر دیدنی در واقع رودخانه ای عمیق است که در نزدیکی دریا قرار دارد. علاوه بر آن، شما می توانید کلبه هایی دوست داشتنی به همراه خوراکی های خوشمزه نیز در اطراف این جاذبه پیدا کرده و حسابی از آن ها لذت ببرید.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۶. آبشار Havasu، Grand Canyon، آریزونا، ایالات متحده آمریکا

Havasu آبشار بسیار زیبا و دیدنی است که در دل کوهی بزرگ در ایالت آریزونا واقع شده است.

این آبشار تنها ۵.۱ کیلومتر با روستای Supai فاصله دارد. Havasu به علت رنگ آبی متمایل به سبز آب آن، حسابی در دنیا شهرت پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد.

همچنین وجود چندین استخر طبیعی که در نتیجه فرآیندهای معدنی شکل گرفته اند نیز از دیگر دلایل محبوبیت آن هستند.

رنگ آبی تیره و مایل به سبز این آبشار به علت بالا بودن غلظت کربنات کلسیم ایجاد شده است.

بد نیست بدانید که تغییرات دمایی این آبشار نیز بسیار مطلوب بوده و در کل طول سال چیزی در حدود ۲۱ تا ۲۵ درجه سلسیوس می باشد.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۴. استخر طبیعی Hamilton، آستین، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

استخر هامیلتون مقصدی تابستانی و فوق العاده برای آمریکایی ها و همچنین گردشگران سراسر دنیاست.

این استخر جذاب در منطقه حفاظت شده ای به مساحت ۲۳۲ هکتار واقع شده است که دارای آب های سبز رنگ بوده و توسط صخره سنگ های آهکی بزرگی احاطه شده است.

هامیلتون یکی از قدیمی ترین استخرهای طبیعی جهان می باشد که بیش از هزاران سال پیش در نتیجه فرسایش مداوم کف رودخانه تشکیل شده است.

ورود به این منطقه کاملا رایگان می باشد. علاوه بر آن شما می توانید برخی گیاهان و پرندگان جذاب را نیز در اطراف این استخر مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که دوچرخه سواری و ماهیگیری در آن ممنوع می باشد.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۳. مجموعه استخرهای Pamukkale، دنیزلی، جنوب غرق کشور ترکیه

جالب است بدانید که واژه Pamukkale در زبان ترکی به معنی قلعه پنبه ای است. این استخرهای جذاب در جنوب غرب ترکیه و در استان دنیزلی فرار دارند و مجموعه ای شامل چشمه های تراورتن و آب گرم هستند.

این استخرهای جذاب از قرن دوم پیش از میلاد به عنوان چشمه های آب گرم استفاده می شده و قدمتی طولانی دارند.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۲. ویلا، Victoria Falls، در مرز زیمباوه و زامبیا

آبشار ویکتوریا با عرض یک مایل و جریان آب ۵۰۰ میلیون لیتر در دقیقه، با عنوان یکی از برزگ ترین آبشارها در جاهن شناخته می شود که ارتفاعی دو برابر آبشار نیاگارا دارد!

شاید برای تان سوال باشد که چگونه می شود در این منطقه شنا کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که در لبه آبشار ویکتوریا یکی از معروف ترین استخرهای طبیعی جهان به نام “استخر شیطان” وجود دارد که می توانید در آن شنا کنید.

این استخر در نتیجه سال های طولانی فرسایش مدوام ایجاد شده است و در طول فصول خشک که سطح آب پایین می آید، به راحتی می توان در آن شنا کرد.

این استخر در لبه ۱۰۸ متری این آبشار قرار دارد و باید بدانید که لبه های سنگی آن شما را متوقف نخواهد کرد! بنابراین باید از راهنماهای حرفه ای موجود در این منطقه کمک بگیرید.

برای رسیدن به استخر شیطان باید یک قایق کرایه کنید و پس از عبور از رودخانه زامبی به آن برسید. به خاطر داشته باشید که شنا کردن همزمان بیش از ۱۶ نفر در این رودخانه ممنوع می باشد.

در فصول بارانی که آب استخر بالا می آید، شنا کردن بسیار خطرناک بوده و ریسک بالایی دارد.

استخر های طبیعی جهان,زیباترین استخر طبیعی جهان,زیباترین استخرهای طبیعی

۱. Ik Kil Cenote، یوکاتان، کشور مکزیک

Ik Kil Cenote یکی دیگر از زیباترین استخرهای طبیعی جهان می باشد که در قاره آمریکا واقع شده است.

این استخر با آبی به رنگ آبی روشن و کریستالی اش حسابی محبوب بوده و از اهمیت زیادی در تمدن مایا ها برخوردار است. زیرا قرن ها پیش از این استخر برای آرامش و برگذاری مراسمات مختلف استفاده می شده است.

جالب است بدانید که یکی از محبوب ترین سایت های باستان شناسی به نام چیچن ایتزا نیز در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است.

Ik Kilote نیز بخشی است که در نتیجه سقوط غارها ایجاد شده و عمقی ۳۵ متری با عرض ۶۰ متر دارد.

برای رسیدن به استخر شما می توانید از نردبانی که در دیواره سنگ آهکی قرار داه شده است کمک گرفته و تجربه بی نظیری از شنا در آب های سرد این استخر داشته باشد.

علاوه بر موارد بالا، این منطقه یکی از بهترین استخرهای طبیعی جهان برای غواصی نیز می باشد که در صورت علاقه داشتن می توانید در آن ماجراجویی کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا