گردشگری

10 نکته کاربردی برای افرادی که می خواهند سفر کردن را آغاز کنند

افزایش بازدید در گوگل

مهم ترین نکات سفر کردن که باید بدانید؟

تراولر شدن از آن دسته کارهای به شدت جذابی است که نیازمند وقت آزاد زیادی می باشد، بنابراین اگر شما به اندازه کافی زمان دارید، شرط می بندیم که با رعایت نکات ساده در این راه، حسابی به شما خوش خواهد گذشت!

اگر تازه کار هستید و در این مورد چیز زیادی نمی دانید، اصلا جای نگرانی نیست. سفر کردن شاید در ابتدا کار سختی به نظر برسد اما اگر شما قابلیت سازگاری بالایی دارید و شخصیت تان نیز انعطاف پذیر است، مشکل خاصی نخواهید داشت.

چنانچه شما هم علاقه مندید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کرده و به یک راهنمای سفر جامع و کامل نیاز دارید، با بست فارسی همراه باشید تا ۱۰ نکته کاربردی برای افرادی که می خواهند سفر کردن را آغاز کنند را برای تان توضیح دهیم.

راهنمای سفر,مهم ترین نکات سفر کردن,راهنمای سفر

۱۰. حواس تان به سارقان در کمین باشد!

یکی از نکات مهمی که باید حین سفر مد نظر داشته باشید، آن است که حسابی حواس تان را جمع کرده و مراقب وسایل تان باشید، به خصوص که اگر تازه کار هستید و تجربه زیادی ندارید.

اگر به کافه رفته اید، هیچ گاه لوازم شخصی و گران، مثل موبایل و یا لپ تاپ تان را روی میزهای بیرون از کافه قرار ندهید، زیرا ریسک دزدیده شدن شان بالاست.

علاوه بر آن، اگر همیشه همراه تان کوله دارید، در مکان های شلوغ مانند ایستگاه اتوبوس و یا مترو، آن را روی دوش تان نیندازید، زیرا با این کار دسترسی داشتن به وسایل شما بسیار راحت خواهد بود.

در کنار این مراقبت ها، همیشه حواس تان باشد که زیپ کوله و چمدان های تان به خوبی بسته شده و در صورت نیاز قفل نیز شده اند.

این موارد ساده از مهم ترین نکات سفر کردن هستند که ممکن است در ابتدا به آن ها توجهی نکنید، اما بدون شک رعایت کردن شان برای داشتن سفری امن و بدون مشکل، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

۹. گوشی تان را حتما قفل کنید

بدون شک گوشی تلفن و تمام اطلاعاتی که در آن ذخیره کرده اید، یکی از مهم ترین ملزومات سفر شماست که دزدیدن و یا گم شدنش می تواند حسابی برای تان دردسر ساز شود.

بنابراین شما باید به خوبی از تلفن همراه تان مراقبت کنید. یکی از بهترین راه های ممکن آن است که رمز مناسبی انتخاب کنید تا دسترسی به اطلاعات موجود در آن برای افراد غریبه راحت نباشد.

اگر تازه کار هستید و این اولین سفر شماست، رمز گذاشتن برای تلفن تان بسیار حائز اهمیت تر از همیشه خواهد بود و ریسک ایجاد هر گونه مشکلی را کاهش خواهد داد.

حتما شما هم می توانید تصور کنید که دزدیده شدن فایل ها و عکس های شخصی تان به صورت ناشناس، بسیار نگران کننده تر از سرقت شدن گوشی تان خواهد بود، بنابراین با قفل کردن موبایل تان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کنید.

راهنمای سفر,مهم ترین نکات سفر کردن,راهنمای سفر

۸. از اقامت در هاستل و یا خوابگاه نترسید

برای بسیاری از ماها این حقیقت جا افتاده است که اقامت در هاستل ها و یا خوابگاه های ارزان بسیار ریسکی و خطرناک می باشد. دلیل این امر نیز احتمالا شلوغی و ناامنی های ناشی از آن است که باعث ترسیدن افراد می شود.

اما باید بدانید که هاستل ها همانطور که از نام شان پیداست، بیشتر اوقات اقامتگاه هایی کوچک با فضای گرم و صمیمی هستند که ممکن است با تصورات شما حسابی فرق بکنند.

شما باید حواس تان باشد که پیش از انتخاب هاستل به خوبی از موقعیت و وضعیت آن آگاه شده و تحقیقات لازم را در مورد امنیتش انجام دهید. بنابراین می توان گفت که موردی برای ترسیدن وجود نخواهد داشت.

بهتر است بدانید که اقامت داشتن در هاستل ها، به خصوص در بین گردشگران حرفه ای، بسیار جا افتاده و به علت قیمت مناسبش محبوبیت خوبی نیز دارد.

لازم به ذکر است که امروزه اپلیکیشن ها و سایت های بسیار زیادی وجود دارند که به راحتی می توانید پیش از سفرتان در مورد آن ها اطلاعات کسب کرده و موارد دلخواه تان را نیز رزرو کنید.

۷. از اپلیکیشن های کاربردی کمک بگیرید

با توجه به گستردگی امکانات در دنیای مجازی، یکی از بهترین و مهم ترین نکات سفر کردن که می تواند حسابی کمک حال تان شود، استفاده از برنامه های مفید و کاربردی است.

به عنوان مثال اگر شما قصد سفر به یک کشور خارجی دارید و چیز زیادی از زبان شان نمی دانید، کمک گرفتن از مترجم های آنلاین می تواند نتیجه فوق العاده ای داشته باشد و اقامت راحتی را برای تان رقم بزند.

پیشنهاد می کنیم که حتما در کنار برنامه هایی مانند نقشه ها و مترجم های آنلاین، انواع آفلاین شان را هم نصب کنید، زیرا قطعا در نبود اینترنت به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.

برخی از بهترین برنامه هایی که می تواند برای مسافران فارسی زبان مفید باشد، در لیست زیر نام برده شده است:

  • Google Translate
  • iTranslate
  • Microsaft Translator
  • Translator Speak & Translate Pro

چنانچه شما هم علاقه دارید که در حین سفر با دوستان و خانواده در ارتباط باشید، استفاده از پیام رسان هایی مانند whatsapp و skype را فراموش نکنید.

اینستاگرام هم یکی دیگر از برنامه های کاربردی است که در کنار محیط کاربری ساده اش، می تواند برای با خبر شدن خانواده و دوستان از احوال تان، بسیار دوست داشتنی باشد.

اگر همواره از دسته علاقه مندان به سفر بوده باشید، حتما با بلاگرهای فعال در این زمینه آشنایی دارید و اگر قصد دارید ولاگ درست کنید می توانید از اینستاگرام و یوتیوب کمک بگیرید.

با توجه به کشور مقصد، استفاده از انواع برنامه های حمل نقل برای رزرو تاکسی، قطار و.. نیز می تواند حسابی برای تان کاربردی باشد.

راهنمای سفر,مهم ترین نکات سفر کردن,راهنمای سفر

۶. تا حد امکان سبک بار باشید

یکی دیگر از مهم ترین نکات سفر کردن که حسابی به نفع تان خواهد بود، آن است که سبکبار مسافرت کنید. این کار باعث می شود که شما در طول سفر نگران وسایل زیاد و یا حمل کردن چمدان های بزرگ تان نباشید.

البته باید بدایند که سبکبار سفر کردن نیاز به مهارت خاصی دارد و شما باید به خوبی بتوانید وسیله های مورد نیاز و ضروری را تشخیص داده، و از بردن ملزومات اضافی خود داری کنید.

برای شروع باید حواس تان باشد که حداکثر به اندازه یک هفته تان لباس بردارید، زیرا قطعا هر اقامت گاهی که انتخاب کنید، امکانات کافی برای شستشوی لباس های تان را خواهد داشت.

بنابراین با لباس های زیاد خودتان را گیج نکنید و تا حد امکان چمدان تان را خلوت کنید.

می توانید چند میان وعده کوچکی که در طول سفر فساد ناپذیرند، مانند آجیل نیز در کیف تان داشته باشید.

علاوه بر آن به همراه بردن مسکن های اصلی و یا قرص های سرماخوردگی را نیز فراموش نکنید تا در صورت کسالت یا سردرد، نگرانی خاصی نداشته باشید.

بهتر است که کوله پشتی تان را بیشتر از ۱۵ کیلوگرم سنگین نکنید، علاوه بر آن اگر وسایل الکترونیکی کمی دارید، می توانید آن را تا حد ۱۰ کیلوگرم نیز سبک کنید.

به خاطر داشته باشید که سبکبار بودن از مواردی است که در طول سفر خودش را نشان می دهد و باعث می شود که شما سفر راحت و بی دردسرتری را تجربه کنید، بنابراین اهمیت آن را دست کم نگیرید.

۵. بک آپ گیری از دیتاهای تلفن همراه تان را فراموش نکنید

یکی از راهکارهای کاربردی که رعایت کردنش به نفع تان خواهد بود، بک آپ گیری از اطلاعات موجود در تلفن همراه تان است.

برای اینکه اهمیت موضوع را درک کنید، کافیست تصور کنید که در حین سفر گوشی تان را در تاکسی و یا اتوبوس جا گذاشته اید. قطعا دسترسی نداشتن به اطلاعات قبلی باعث می شود که حسابی تو ذوق تان بخورد.

بک آپ گیری دقیقا همان فرشته نجاتی است که می تواند تا حد زیادی شما را در این وضعیت نجات دهد. در واقع بک آپ گرفتن همان تهیه کردن نسخه پشتیبان از اطلاعات شماست.

یکی از بهترین ابزارهای موجود برای انجام این کار Google Photos می باشد. اما به هرحال پیشرفت دنیای تکنولوژی گزینه های زیاد دیگری نیز برای تان خواهد داشت که می توانید از آن ها هم استفاده کنید.

راهنمای سفر,مهم ترین نکات سفر کردن,راهنمای سفر

۴. لپ تاپ های سبک وزن انتخاب کنید

چنانچه شما هم به دنبال راهنمای سفر و نکات مختلف آن هستید، بد نیست تا با یکی از راهکارهای زیرکانه در این زمینه آشنا شوید.

وزن لپ تاپ شما از دسته مواردی است که در ابتدا ممکن است توجه تان را جلب نکند، اما زمانی که در کوله پشتی و روی دوش تان قرار می گیرد، تازه می فهمید که چه اشتباهی کرده اید!

بنابراین اگر تراولر هستید، و به خصوص اگر تازه کارید، با لپ تاپ های سبک شروع کنید. این لپ تاپ ها معمولا قیمت مناسبی دارند و به باتری USB مجهز هستند.

اگر همزمان با انجام کارهای تان از هدفون نیز استفاده می کنید، یکی از بهترین موارد موجود هدفون های کنسلینگ “Cancelling” هستند که به پردازنده و میکروفون مجهز شده اند.

نحوه عملکرد این هدفون ها به شیوه ای است که ابتدا صدای اطراف تان را ضبط می کند و سپس یک موج معکوس تولید کرده و به هدفون بر می گردانند تا هر گونه نویز و صدای اضافی حذف شود.

البته باید بدانید که این هدفون ها به علت قابلیت های زیاد شان معمولا قیمت بالایی نیز دارند که برای بسیاری از افراد اقتصادی نخواهد بود.

بنابراین انتخاب هدفون های بی سیم و معمولی تر نیز می تواند انتخاب های خوبی برای سفر کردن شما باشد.

۳. برای بستن چمدان یا کوله، اصولی عمل کنید

سومین مورد از مهم ترین نکات سفر کردن، به بستن چمدان اصولی اختصاص دارد اما پیش از هر چیزی شما باید چمدان یا کوله مد نظرتان را انتخاب کنید.

بهتر است که هنگام انتخاب کوله پشتی فقط به ظاهر توجه نکرده و حداقل یک بار آن ها را امتحان کنید. با این کار می توانید بهترین و راحت ترین نوع ممکن را برای سفر انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم که اصلا به دنبال چمدان های بسیار بزرگ نروید، مگر آنکه به بردن ملزومات خاصی مانند تجهیزات اسکی و.. نیاز دارید.

راهنمای سفر,مهم ترین نکات سفر کردن,راهنمای سفر

۲. گوشی تلفن هوشمند، به همراه تجهیزات مناسب انتخاب کنید

بدون شک شما هم می دانید که دسترسی داشتن به انواع نقشه ها و اپلیکیشن های کاربردی بسیار مهم و ضروری بوده و در واقع آن ها راهنمای سفر شما خواهند بود، به خصوص که اگر در این زمینه تازه کار باشید.

لازمه دسترسی داشتن به این امکانات، داشتن یک گوشی هوشمند همراه با امکانات مناسب می باشد. علاوه بر آن، شما به هنگام رسیدن نیاز به خرید یک سیم کارت نیز خواهید داشت که بهتر است پیش از سفر در مورد آن تحیقات لازم را انجام دهید.

در هر کشوری اپراتورهای مختلفی وجود دارند که به طبع انواع مختلفی از سرویس ها را به شما ارائه خواهند کرد، اما ما پیشنهاد می کنیم تا قبل از راهی شدن حتما در مورد آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید انتخاب مقرون به صرفه تری داشته باشید.

این امکانات حتی در برخی فرودگاه ها نیز قابل ارائه اند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. البته حواس تان باشد که از همان ابتدا هزینه زیادی صرف خرید بسته ها نکنید، زیرا آن ها برخلاف پول های تان همیشه در دسترس هستند!

۱. در ابتدا با مکان های ساده شروع کنید

اگر شما هم از دسته مسافرهای تازه کار هستید، یکی از مهم ترین نکات سفر کردن آن است که سفر کردن را از مقاصد آسان شروع کنید. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، به طبع گزینه های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

اما پیشنهاد می کنیم که مکان هایی که سفر کردن به آن ها راحت تر است را انتخاب کنید تا به مرور زمان برای سفرهای بزرگ تر تجربه کسب کرده و آمادگی بیشتری داشته باشید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا