راهنمای سفر به ایرانگردشگری

۱۰ مکان برتر تهران برای بازدید در نوروز ۱۴۰۳

افزایش بازدید در گوگل

تهران گردی در نوروز

با فرارسیدن فصل بهار و نوروز پایتخت کشور ایران جشن ‌های فرهنگی مختلفی را برپا می کند که بازدید از آن‌ ها خالی از لطف نیست، از طرفی مکان‌ های تاریخی، بازارهای شلوغ و پارک های متفاوتی را درون خود جای داده که بازدیدکنندگان می ‌توانند به تماشای هر کدام از آن‌ ها بپردازند.

اگر شما هم می‌ خواهید در تعطیلات نوروز به پایتخت کشور ایران بروید در ادامه ۱۰ مکان برتر تهران نوروز ۱۴۰۳ برای بازدید را به شما معرفی خواهیم کرد.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۱۰. برج میلاد

یکی از بهترین مکان ‌های دیدنی و تفریحی تهران برج میلاد می ‌باشد که مطمئنا هر کسی اسم آن را شنیده است. در واقع ارتفاعات مختلفی را در آن ‌جا مشاهده خواهید کرد که دارای شگفتی‌ های بی ‌نظیری می باشد. همچنین به ‌راحتی می ‌توانید به تماشای آسمان‌ خراش ‌ها با خیابان‌ های شلوغ و کوه‌های باشکوه در دوردست بپردازید، از طرفی زمانی ‌که به خوردن غذا در رستوران برج میلاد مشغول می شوید می ‌توانید مناظر زیبایی را هم ببینید.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۹. دربند تهران

طبیعت های سرسبز بی ‌نظیر در تهران وجود دارد که از میان آن‌ ها می ‌توان دربند را نام برد. این منطقه به‌ عنوان یکی از مهم ‌ترین جاهای دیدنی در تهران در ایام نوروز معرفی می ‌شود. اگر می ‌خواهید از شلوغی‌ های شهر فرار کنید بهتر است به بازدید از زیبایی ‌های منظره دربند بپردازد که روستای کوهستانی و جذابی را پیش روی شما قرار می ‌دهد.

با رفتن به این منطقه می ‌توانید مسیرهایی پر پیچ ‌و خمی را دنبال کنید که در میان جنگل سرسبز و جویبارهای پرخروش واقع شده و مناظر خیره‌ کننده ای را روبروی شما قرار می ‌دهد، از طرفی چایخانه ها و رستوران ‌های سنتی مختلفی در این مسیر قرار دارد که شما می ‌توانید با رفتن به آن جا از غذای لذیذ ایرانی لذت ببرید.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۸. پل طبیعت

پل طبیعت که سازه ‌ای حیرت ‌انگیز در شهر تهران می ‌باشد تلقی طبیعت و مدرنیته را نشان می‌ دهد و به ‌عنوان یک معماری شگفت انگیزتر در فضای سرسبز پارک طالقانی قرار گرفته که از آن به عنوان پل عابر پیاده استفاده می شود و راه جذابی را برای دیدن  زیبایی‌ های طبیعی پارک فراهم کرده که یکی از مکان های دیدنی تهران در نوروز است. در مسیرهای منحنی قسمت‌ هایی را برای نشیمن و سکوی تماشا آماده کرده‌ اند که می‌ توانید به‌ آرامی بر روی آن‌ ها قدم بزنید.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۷. درکه

طبیعت گردی یکی از بهترین تفریحاتی است که در تهران می ‌توانید از آن تجربه ‌های بی‌ نظیری را کسب کنید. یکی از طبیعت های سرسبزی که پیش روی گردشگران قرار می ‌گیرد درکه می‌ باشد که زیبایی و آرامش خاصی را درون خود جای داده و آن را در حومه تهران می‌ توانید مشاهده کنید.

طبیعت زیبای درکه درون جنگل‌ های سرسبز و جویبارها واقع شده که مقصد مناسبی برای تفریح و پیک‌ نیک به شمار می‌ رود و می ‌توانید از مسیرهای پر پیچ‌ و خم آن و منظره ‌هایی که روبروی شما قرار می ‌دهد نهایت لذت را ببرید، همچنین رستوران ‌ها و چایخانه ‌های سنتی مختلفی در این مسیر قرار دارند که می ‌توانید تجربه خوبی را از غذای لذیذ ایرانی در آن‌ جا ببرید.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۶. بازار بزرگ تهران

اگر اهل خرید کردن هستید با رفتن به تهران می‌ توانید از بازار بزرگ آن که به‌ عنوان قدیمی ‌ترین و بزرگ ‌ترین بازارهای جهان معرفی می ‌شود دیدن کنید. این بازار راهروهای باریک و شلوغ و پر پیچ و خمی دارد که فروشنده تمامی اجناس از ادویه‌ جات گرفته تا جواهرات و صنایع دستی را می ‌توانید ببینید، همچنین جاهای سنتی چند صد ساله در میان شلوغی بازار به چشم می‌ خورد که می ‌تواند نظر شما را به سوی خود جلب کند، بنابراین به‌ راحتی می‌ توانید سوغاتی‌ های خود را در این بازار خریداری کنید.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۵. موزه ملی هنرهای معاصر

بازدید از موزه ‌ها و وقایع تاریخی یکی از مواردی است که می ‌تواند توجه تاریخ ‌نگاران زیادی را به سوی خود جلب کند. در تهران موزه های مختلفی وجود دارد که از میان آن‌ ها می‌ توان موزه ملی هنرهای معاصر را نام برد که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تهران در نوروز معرفی می گردد.

در این موزه می ‌توان جلوه های عظیمی از هنرهای مدرن ایرانی و خارجی را ببینید که شامل مجسمه‌ ها، عکس ‌ها، نقاشی‌ ها و … می ‌شود که مشهورترین هنرمندان ایرانی آن‌ ها را خلق کرده اند. در این موزه می‌ توانید آزمایش‌ های جسورانه و تکنیک ‌های نوآورانه‌ هنر معاصر ایرانی را ببینید که متشکل از مطالب اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور است.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۴. کاخ سعدآباد

از زمان سلطنت پادشاهان گذشته معماری‌ های بی‌ نظیری برجای مانده است که از میان آن‌ ها می‌ توان کاخ سعدآباد را نام برد و ظرافت گذشته سلطنتی را در این مجموعه وسیع می‌ توانید مشاهده کنید.

در واقع باید بگوییم که از این مکان به‌ عنوان یک اقامتگاه تابستانی سلطنتی استفاده می شود که دارای مجموعه‌ ای از موزه‌ ها، باغ‌ های سرسبز و … می‌ باشد.

با رفتن به این مجموعه می ‌توانید اتاق‌ های باشکوه آن، موزه ملت و کاخ سرسبز را مورد بررسی قرار دهید و با توجه به این‌ که آثار هنری مختلفی را در این مجموعه قرار داده اند می‌ توانید با معماری پیچیده و شکوه میراث آن زمان آشنا شوید.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۳. کلیسای جامع سنت سر کیس

با رفتن به کلیسای سنت سر کیس که کلیسایی تاریخی در قلب تهران می‌ باشد می ‌توانید میراث فرهنگی ارمنی ‌ها را در ایران بررسی کنید و معماری پیچیده‌ آن شما را با خود درگیر می‌ کند. نقاشی‌ ها و تزیینات پر آذینی در این مکان وجود دارد که می ‌تواند توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند.

با ورود به کلیسا پنجره‌ ها های رنگارنگ زیبا، کنده‌ کاری‌ های چوبی و آثار مذهبی ارامنه را خواهید دید، از طرفی اگر بتوانید در مراسم‌ های مذهبی یا روادید فرهنگی آن ‌ها شرکت کنید به‌ راحتی با آداب و سنت ارمنی‌ ها در ایران آشنا می شوید.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۲. کاخ گلستان

از دیگر جاهای دیدنی تهران در نوروز ۱۴۰۳ می ‌توان کاخ گلستان را نام برد که شکوه و عظمت تاریخ سلطنتی ایران را به شما نشان می‌ دهد. از طرفی با رفتن به این کاخ می‌ توانید کاشی ‌کاری های نفیس، موزاییک ‌های آینه‌ ای، سالن ‌های در هم پیچیده و … را ببینید. با قدم زدن در باغ سرسبز آن می ‌توانید با گل ‌های رنگارنگ و درختان سر به ‌فلک ‌کشیده آشنا شوید.

اگر بخواهیم در مورد محل‌ های دیدنی این کاخ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم تالار الماس و تالار تخت مرمر زیبایی ‌های ملموسی را به نمایش می ‌گذارد که باعث نگاهی اجمالی به میراث فرهنگی و سلطنتی کشور ایران می‌ شود.

تهران گردی در نوروز,مکان های دیدنی تهران در نوروز,تهران گردی در نوروز

۱. موزه جواهرات ملی

بازدید از موزه ‌ها به‌ عنوان یکی از بهترین مکان ‌ها برای جهانگردان به شمار می‌ رود که آن ‌ها را با تاریخ مرز و بوم کشور آشنا می ‌کند، در واقع موزه جواهرات ملی می‌ تواند تجمل و اسراف را به شما نشان دهد که با رفتن به آن‌ جا می ‌توانید جواهرات گران ‌بها و گنجینه های سلطنتی در کل جهان را مشاهده کنید.

جواهرات تاج ایران مثل تخت طاووس افسانه ‌ای، گلوب جواهرات و الماس دریای نور چشم هر بیننده ‌ای را به سوی خود جلب می‌ کند. در این موزه جواهراتی چون یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد و الماس را  می ‌بینید که هر کدام شکوه خاصی را نشان می‌ دهند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا