فرهنگ و هنر

10 بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان به انتخاب سایت IMDB

افزایش بازدید در گوگل

برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا

۲۱ شهریور در ایران روز ملی “سینما” نامگذاری شده است. افراد کمی وجود دارند که به سینما نرفته باشند یا اینکه اهل فیلم دیدن نباشند. کسانی که شیفته­ ی سینما هستند یا دست کم فیلم دیدن را دوست دارند به دنبال فیلم هایی هستند که از نظر منتقدان سینما تحسین شده ­اند. اگر شما هم به سینما علاقه دارید و یا به دنبال دیدن چند فیلم خوب هستید این مطلب را دنبال کنید.

تاریخچه سینما

در سال ۱۲۷۹ شمسی مظفرالدین شاه سینما را به ایران آورد. مظفرالدین شاه در سفری که به فرانسه داشت دستگاه عجیبی به اسم “سینماتوگراف” دیده بود و دستور داده بود تا از یکی این دستگاه­های عجیب را برای دربار بخرند. در آن زمان فقط شاهزاده­ ها و درباریان شانس این را داشتند که با هنر هفتم آشنا شوند و البته این دستگاه برای مراسم خاص مثل جشن­ها استفاده می­ شد و اغلب هم فیلم ­های ساخت روسیه پخش را تماشا می کردند. تا اینکه مردم عادی هم با این هنر عجیب آشنا شدند و در سال ۱۲۸۳ بود که اولین سالن سینمای ایران در شهر تهران افتتاح شد.

IMDB چیست؟

IMDB یکی از سایت­های معتبر در حوضه­ سینماست و لیستی از ۲۵۰ فیلم برتر جهان دارد. کاربران این سایت می­ توانند به فیلم­ ها امتیاز دهند. رده ­بندی فیلم­ ها هم به امتیاز دهی کاربران بستگی دارد و ممکن است گاهی تغییر کند. البته این تغییر بیشتر برای رده­ های پایین تر اتفاق می افتد و فیلم­ های شاهکاری توانسته­ اند رده­ اول تا دهم این لیست­ را به خود اختصاص داده و همچنان حفظ کنند. در ادامه با معرفی بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان همراه ما باشید و قابل به ذکر است که می توانید این فیلم ها را به صورت دوبله فارسی از بهترین سایت دانلود فیلم ایران تهیه نمایید.

برترین فیلمهای تاریخ سینما,برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا,بهترین فیلمهای تاریخ سینما جهان

۱۰. باشگاه مبارزه | Fight Club

باشگاه مبارزه از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان و ساخته­ کارگردان آمریکایی “دیوید فینچر” است که به خاطر ساخت فیلم­های معمایی مشهور شده است. این درام روانشناختی از روی رمانی به نام “باشگاه مبارزه” به نویسندگی “چاک پالنیک” ساخته شده است و داستان یک کارمند معمولی که از زندگی عادی خود خسته شده است(ادوارد نورتون) و یه صابون ­ساز عجیب به اسم تایلر (برد پیت) را روایت می ­کند که با هم یک باشگاه مبارزه را تشکیل می ­دهند. این فیلم در مراسم اسکار برای جایزه­ اسکار جلوه­ های ویژه نامزد بود اما نتوانست آن را به دست بیاورد.

بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان,بهترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا,فیلم برتر تاریخ سینما

۹. خوب، بد، زشت | The Good, the Bad and the Ugly

فیلم خوب بد، زشت سومین قسمت از سه ­گانه­ “دلار” به شمار می ­رود و در ژانر وسترن ایتالیایی یا وسترن اسپاگتی قرار دارد. زبان این فیلم ترکیبی از ایتالیایی و انگلیسی ­می باشد و موسیقی متن آن توسط “انیو موریکونه” ساخته شده و بار­ها در فیلم­های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. حتی شیوه­ فیلمبرداری و ایده­ های این فیلم در دیگر فیلم ­های سینما نیز استفاده شده است. “خوب، بد، زشت” در  سال ۱۹۶۶، در ایتالیا ساخته شده و تا کنون رتبه­ نهم فیلمهای برتر تاریخ سینمای جهان در اختیار دارد.

فیلم برتر تاریخ سینمای جهان,فیلم های برتر تاریخ سینما,فیلمهای برتر تاریخ سینما

۸. داستان عامه ­پسند | Pulp Fiction

“پالپ فیکشن” یا “داستان عامه­ پسند” به خاطر فیلمنامه و دیالوگ ­های قوی و به یاد ماندنی ­اش از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان به شمار می­رود. “تارانتینو” که یکی از کارگردانان صاحب سبک در سینماست، فیلمنامه­ این اثر را با “راجر آواری” نوشته­ است. این فیلم با روایت غیرخطی و جالبش شما را تا پایان سرگرم می­ کند. از دیگر نقات قوت فیلم عامه پسند، حضور بازیگران بزرگی مثل “ساموئل جکسون”، “جان تراولتا”، “بروس ویلیس” و “اما ترومن” است که بازی درخشانی از خود نشان داده­اند. “داستان عامه پسند” محصول سال ۱۹۹۴ و روایت زندگی دو قاتل حرفه­ ای و عجیب و نادان است.

فیلمهای برتر تاریخ سینمای جهان,برترین فیلمهای تاریخ سینما,برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا

۷. ارباب حلقه ­ها – بازگشت پادشاه | The Lord of the Rings: The Return of the King

ارباب حلقه ها که فیلمی حماسی و تخیلی می باشد در سال ۲۰۰۳ ساخته شد. “بازگشت پادشاه” سومین قسمت از سه ­گانه­ ارباب حلقه­­ هاست که نسبت به دو قسمت قبلی موفق ­تر عمل کرد و در گیشه حدود یک میلیارد دلار فروخت. ارباب حلقه­ ها بر اساس مجموعه رمانی به نویسندگی “جی. آر. آر. تالکین”، نویسنده و زبان­شناس انگلیسی ساخته شده ­است. داستان فیلم در ادامه­ اتفاقات دو قسمت قبلی­ست. “بازگشت پادشاه” موفق به دریافت یازده جایزه­ اسکار شده و یکی از برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا ­می باشد.

برترین فیلمهای تاریخ سینما,برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا,بهترین فیلمهای تاریخ سینما جهان

۶. فهرست شیندلر | Schindler’s List

این درام تاریخی ساخته­ کارگردان مشهور آمریکایی، “استیون اسپیلبرگ” و محصول سال ۱۹۹۳ است. فهرست شیندلر از فیلم های برتر تاریخ سینما است که بر اساس رمان “کشتی شیندلر” ساخته شده­ است و توانسته هفت جایزه­ اسکار از جمله اسکار بهترین کارگردانی برای “اسپیلبرگ” و سه جایزه­ گلدن گلوب را از آن خود کند. فیلم داستان تغییر دیدگاه و عقیده­  “اسکار شیندلر” (لیام نیسون) را نشان ­می دهد، تاجری که در جنگ جهانی دوم با نازی­ها همکاری می­کند. بازیگران این فیلم “لیام نیسون”، “بن کینگزلی” و “رالف فاینز” هستند. این فیلم در مجموعه ۱۰ فیلمی که حتی مردان را هم به گریه می اندازد دیده میشود.

برترین فیلمهای تاریخ سینما,برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا,بهترین فیلمهای تاریخ سینما جهان

۵. دوازده مرد خشمگین | ۱۲ Angry Men

این فیلم داستان دوازده مرد در هیأت منصفه­ دادگاهی را روایت می­ کند که برای تصمیم گیری در اینکه مظنون گناهکار است یا بیگناه دور هم جمع شده­ اند. مظنون که پسری هجده ساله است به قتل پدرش متهم شده و تمام شواهد بر علیه او هستند. یازده نفر از هیأت منصفه به این نتیجه می­ رسند که آن فرد گناهکار است به جزء تصمیم ­گیرنده­ شماره ۸ که معتقد است مظنون بیگناه است و دلایل خودش را توضیح می ­دهد. این فیلم در سال ۱۹۵۷ و بر اساس داستانی تلویزیونی ساخته شد. “دوازده مرد خشمگین” نامزد سه جایزه اسکار شد و در رتبه­ پنجم بهترین فیلمهای تاریخ سینما جهان قرار دارد.

برترین فیلمهای تاریخ سینما,برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا,بهترین فیلمهای تاریخ سینما جهان

۴. شوالیه­ تاریکی | The Dark Knight

قسمت دوم سه­ گانه­ “بتمن” چهارمین فیلم در لیست ۲۵۰ فیلم برتر است. کارگردانی “شوالیه­ تاریکی” را “کریستوفر” نولان برعهده داشته که یکی از مهم­ ترین کارگردانان حال حاضر می ­باشد. سه ­گانه­ “بتمن” بر اساس کتاب های مصور “بتمن” ساخته شده ­است و از فیلمهای برتر تاریخ سینما محسوب می شود. از بازیگران این فیلم می ­توان به “کریستین بیل”، “هیث لجر”، “مورگان فریمن” و “مایکل کین” اشاره کرد. این فیلم اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای “هیث لجر” به ارمغان آورد اما متاسفانه او قبل از اینکه مراسم اسکار برگزار شود در گذشت.

برترین فیلمهای تاریخ سینما,برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا,بهترین فیلمهای تاریخ سینما جهان

۳. پدرخوانده ۲ | The Godfather 2

خیلی کم پیش­ می­آید که قسمت دوم فیلمی مانند قسمت اول موفق و محبوب باشد اما قسمت دوم پدرخوانده هم از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا بوده و به اندازه­ فیلم اول محبوب است و این دو فیلم در لیست ۲۵۰ فیلم برتر، جایگاه خوبی دارند. تا به حال بحث­های زیادی درباره­ ی اینکه کدام قسمت بهتر و موفق ­تر است صورت گرفته­ است. این فیلم با بازی درخشان “آل پاچینو” و “رابرت دنیرو” نسبت به فیلم اول در مراسم اسکار موفق­ تر ظاهر شد و توانست جوایزی را از جمله اسکار بهترین نقش مکمل مرد را برای بازی “رابرت دنیرو” به دست بیاورد. جالب است بدانیدکه  فیلمنامه­ اصلی این اثر در موزه­ ملی سینما قرار دارد. این فیلم درباره­ زندگی “مایکل کورلئونه” (آل پاچینو) و دوران جوانی “ویتو کورلئونه”  (رابرت دنیرو) است.

برترین فیلمهای تاریخ سینما,برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا,بهترین فیلمهای تاریخ سینما جهان

۲. پدرخوانده ۱ | ۱ The Godfather

قسمت اول این سه­ گانه رتبه­ دوم سایت را در اختیار دارد. فیلم پدر خوانده هم برترین فیلمهای تاریخ سینما که بر اساس رمانی به همین نام در سال ۱۹۷۲ ساخته شده­ است. “ماریو پوزو” که نویسنده­ رمان است با “کاپولا” در نوشتن فیلمنامه­ این اثر همکاری داشته است. پدرخوانده از فیلم های تحسین شده­ سینماست و بازیگران بزرگی مثل “مارلون براندو”، “آل پاچینو” و “جیمز کان” در این فیلم نقش ­آفرینی می­ کنند. این درام جنایی داستان زندگی رئیس قدرتمند یکی از باندهای مافیایی نیویورک را روایت می­کند که با خانواده­ اش رابطه­ نزدیکی دارد. موسیقی این اثر نیز مانند خود فیلم محبوب است که توسط “نینو ریتا” آهنگساز ایتالیایی ساخته شده­ است. پدر­خوانده در مراسم اسکار نامزد دریافت ۱۱ جایزه شد که توانست ۳ جایزه را از ­آن خود کند.

برترین فیلمهای تاریخ سینما,برترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا,بهترین فیلمهای تاریخ سینما جهان

۱. رستگاری در شاوشنک | The Shawshank Redemption

فیلم رستگاری در شاوشنک فیلم برتر تاریخ سینما و در ژانر درام و محصول کشور آمریکا است. کارگردان این فیلم “فرانک داربونت” نامزد جایزه­ اسکار است. “رستگاری در شاوشنک” در سال ۱۹۹۴ ساخته شده ­است اما تا کنون رتبه اول ۲۵۰ فیلم برتر را در اختیار دارد و فیلم اول تاریخ سینماست. این فیلم بر اساس داستان کوتاهی از نویسنده­ معروف ژانر وحشت، “استیون کینگ” ساخته شده­ است. “اندی دوفرین” (تیم رابینز) مردی ا­ست که به جرم قتل همسرش به زندان می­ افتد و در تمام مدت اصرار دارد بیگناه است. در زندان با مردی به اسم “رد” (مورگان فریمن) آشنا می­شود و نقشه­ فرار را می­کشد. او سعی می­ کند اعتماد کارکنان زندان را جلب کند اما آیا او موفق به فرار می­شود یا نه؟ “رستگاری در شاوشنک” با تحسین منتقدان رو به­ رو شد و هنوز هم از فیلم­ های محبوب علاقه­ مندان به سینماست.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا