فرهنگ و هنر

10 تا از بهترین فیلم های موزیکال در سینمای جهان

افزایش بازدید در گوگل

معرفی فیلم های موزیکال خارجی

شاید تا به حال هیچ فیلم موزیکالی ندیده باشید! و با خودتان فکر می کنید این دسته از فیلم و سریال ها هیچ جذابیت و معنای خاصی ندارند. اگر جزء آن آدم هایی باشید که دوست دارند از هر فیلمی یک برداشت عمیق و معنا دار داشته باشند، به احتمال زیاد تماشای فیلم های موزیکال برای تان چندان خوشایند نیست!

اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا طرفدار این نوع از فیلم ها بیشتر است؟ بدون هیچ اغراقی به شما خواهیم گفت که لذت و هیجان دیدن یک فیلم موزیکال با ژانر عاشقانه یا درام خیلی بیشتر از یک فیلم فانتزی و عاشقانه ساده است.

موسیقی هنری است که می تواند روح و جسم و جان هر انسان را تحت تاثیری باور نکردنی قرار دهند و فکرش را بکنید که این هنر بزرگ با فیلم ادغام شود! فیلم های موزیکال بسیاری در سینمای جهان ساخته شده که جوایز سالانه معروف رو همچون تراکتوری بر سر زمین کشاوری درو کرده اند!

شاید شما فکر می کنید که فیلم های موزیکال در واقع سبکی قدیمی دارند و دیدن شان دیگر لذت بخش نیست! در حالیکه این تصور کاملا غلط است! به همین خاطر Bestfarsi قصد دارد تا در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین فیلم های موزیکال جهان را به شما معرفی کند تا شما در صورت انتخاب بتوانید فیلم مورد نظر را از معتبرترین سایت های دانلود فیلم و سریال تهیه نمایید در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم موزیکال چیست؟

پیش از اینکه به معرفی برترین فیلم های موزیکال بپردازیم بهتر است توضیحی کوتاه اما جامع در مورد این دست از فیلم ها بدهیم. در واقع فیلم موزیکال به یک نوع ژانر در سینما گفته می شود که هر حین پیش روی داستان، شخصیت ها یا ترانه می خوانند و یا بازی شان را با موزیک و رقص ادغام می کنند.

به طول کلی در این فیلم ها موسیقی پایه ثابت است و به همین دلیل هم با نام فیلم های موزیکال معروف هستند. این نوع فیلم ها زمانی پا به عرصه سینما گذاشتند که صنعت تکنولوژی صوتی خلق شد و در طول زمان توسعه پیدا کرد.

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۱۰. لالالند | La La Land

لالالند یکی از برترین فیلم های موزیکال دنیای سینما با بازی درخشان و بی نقص رایان گاسلینگ یکی از جذاب ترین هنرپیشگان و همچنین “اما استون” است که در سال ۲۰۱۶ اکران شد.

نقدهای بسیاری بر روی این سینمایی موزیکال انجام شده است. عده ای این فیلم را بی معنی می دانند و حرص می خورند که چرا باید آن همه جایزه دریافت کند! و عده ای دیگر معتقد اند که یکی از فیلم های موزیکال برتر تاریخ سینمای جهان است!

لالالند توانست جوایز اسکار را از آن خود کند و داستانی عاشقانه به سبکی متفاوت را به تصویر بکشد. در واقع “دیمن شزل” کارگردان این فیلم خوب توانست که چگونه دل بینندگان را ببرد.

داستان فیلم هم از آن جایی شروع می شود که رایان گاسلینگ در نقش پسری که نوازنده جاز است ظاهر شده و در مقابلش اما استون قرار گرفته که تلاش می کند تا بازیگری معروف شود! موزیک های این فیلم بسیار محبوب و مشهور شد و آن هم به لطف صدای بی نظیر دو شخصیت اصلی داستان!

فیلم های موزیکال,فیلم های موزیکال جدید,بهترین فیلم های موزیکال

۹. سوئینی تاد آرایشگر شیطانی خیابان فلیت | Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

مگر می شود که فیلم بازی حرفه ای باشید و این سینمایی موزیکال شاهکار با بازی جانی دپ و هبنا بنهام کارتر را ندیده باشید؟ جانی دپ! بازیگری که محبوبیت و معروفیتش به قدری است که حتی کسانی که چندان اهل دیدن فیلم و سریال هم نیستند او را به خوبی می شناسند و قطعا اولین چیزی که از او به یاد می آورند دزدان دریایی کارائیب است!

در حالیکه این بازیگر آثاری بی نظیر در دنیای سینمای جهان دارد و یکی از آن ها هم سوئینی تاد آرایشگر شیطانی خیابان فلیت است!

این سینمایی موزیکال در سال ۲۰۰۷ اکران شد و در همان سال ها موفق شد یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب را دریافت کند. در واقع داستان این فیلم از روی یک کتاب ساخته شد.

در این فیلم جانی دپ نقش یک آرایشگر را بازی می کند که در لندن با همسر و دختر کوچکش زندگی خوبی دارد اما همسر او یکی از معروف ترین قاضی های شهر را اغوا کرده و قاضی برای به دست آوردن همسرش او را به جرمی نا معلوم متهم می کند و داستان با ژانری فانتری موزیکال ادامه می یابد.

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۸. دیو و دلبر | Beauty and the Beast

بدون شک اکثر مردم این سینمایی موزیکال را که ژانری عاشقانه و فانتزی دارد را دیده اند خصوصا دخترانی که در دوران نوجوانی هستند! چراکه این فیلم تا حدودی نوجون پسند نیز هست.

دیو و دلبر تا سال های سال جزء یکی از بهترین سینمایی های عاشقانه در دنیا بود و اکنون نیز با اینکه سال های زیادی از اکران آن نگذشته همه آن را نوستالژیک می دانند. داستان این فیلم اقتباسی از آثار یک نویسنده فرانسوی به نام ” ژون ماری لوپرنس” می باشد.

که برای اولین بار کمپانی دیزنی لند تصمیم گرفت آن را در قالب یک انیمیشن منتشر کند و همین کار را هم در سال ۱۹۹۱ انجام داد.

اما سال ها بعد یعنی در سال ۲۰۱۷ این داستان در قالب یک فیلم سینمایی موزیکال با بازی بی نظیر “اما واتسون” و “دن استیونز” اکران شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. داستان این فیلم هم از این قرار است که شاهزاده قصه که نقشش را استیونز بازی می کند، طلسم شده و تبدیل به یک دیو زشت و ترسناک شده است!

او به همین خاطر مجبور است که تمام عمر خود را در قصرش سپری کند و تنها دوستانش وسایل درون قصر هستند مانند قوری و فنجان و پیانو و سایر اشیاء… سال ها از این ماجرا می گذرد تا دختری مهربان و خوش دل در حوالی روستا با نام “بل” که اما واتسون نقش او را بازی می کند، بنا بر دلایلی بر سر راه دیو قرار گرفته و او را از بند طلسم آزاد می کند.

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۷. برترین شومن | The Greatest Showman

برترین شومن از آن فیلم های سینمایی حال خوب کن است که ستارگان جذابی همچون هیو جکمن و زک افرون در آن نقش آفرینی می کنند. داستان این فیلم کمی حالت کلیشه ای دارد اما مسائلی همچون زیبایی های بصری باعث شده تا این مسئله چندان هم به چشم نیاید!

البته جالب است بدانید که برترین شومن در واقع از زندگی یکی از نمایش گردانان معروف آمریکایی به نام”پی تی بارنام” الهام گرفته شده است. برترین شومن که یکی از بهترین فیلم های موزیکال جهان است موفق به دریافت یک جایزه گلدن گلوب شد و به دلیل داشتن موسیقی فوق العاده جوایز متعدد و چشمگیری گرفت.

داستان این فیلم هم در مورد کودکی تا بزرگسالی بارنام است که چگونه با مشکلات در سنین ابتدایی زندگی اش دست و پنجه نرم می کند و سپس موفق به افتتاح سیرک و عجیب و غریبش می شود!

این فیلم به کارگردانی ” مایکل گریسی ” در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. بارنام در طول فیلم بارها زمین می خورد و فراز و نشیب های بسیاری را متحمل می شود. به طور کلی باید گفت که با توجه به جوایز خوبی که این فیلم گرفته است، نباید انتظار اتفاقات چندان هیجان انگیزی را در آن داشته باشید.

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۶. اشک ها و لبخندها | The Sound of Music

اشک ها و لبخند ها! یکی از فیلم هایی که در فهرست ۵۰ فیلم برتر موزیکال قرار دارد و با وجود گذشت سال ها هنوز هم جزء برترین آثار موزیکال در سینما به شمار می رود.

این فیلم یک جایزه اسکار دریافت کرده و از لحاظ صدابرداری، تدوین و موسیقی حرف اول را می زند. اشک ها و لبخندها که با نام “نوای موسیقی” هم شهرت دارد در سال ۱۹۶۵ به کارگردانی رابرت وایز ساخته شد و تا حدودی داستانش اقتباسی از زندگی واقعی می باشد.

چندها دهه از اکران این فیلم می گذرد اما بسیاری از مردم از نقش آفرینی جولی اندروز شگفت زده می شوند تا جایی که این سینمایی موزیکال موفق شد تا رکورد فروش گیشه در ۲۸ کشور مختلف را از آن خود کند.

داستان از آنجایی شروع می شود که جولی اندروز در نقش دختری به نام “ماریا” بازی می کند. او سال هاست که در صومعه زندگی کرده و مدتی است که برای اینکه راهبه شود، داوطلب شده و علاقه شدیدی به رقص و آواز دارد.

در این میان یکی از مسئولین صومعه او را برای نگهداری و سرپرستی از فرزندان فردی به نام “فون تراپ” به خانه آن ها می فرستد. که متاسفانه این خانواده از ماریا خوش شان نمی آید و حتی نسبت به احساس نفرت دارند! اما رفته رفته ماریا جای خودش را در دل افراد خانواده باز می کند.

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۵. آواز در باران | Singin’ in the Rain

اگر می خواهید بهترین فیلم های موزیکال خارجی با ژانر عاشقانه زیبا ببینید، پیشنهاد می کنیم که آواز در باران را تماشا کنید.

این فیلم که به کارگردانی “استنلی دونن” ساخته شده موفق به نامزد شدن برای دریافت دو جایزه اسکار شد وعلاوه بر این در سطح سینمای جهان به عنوان یک فیلم موزیکال کلاسیک شاخته می شود.

آواز در باران تا حدودی هم آمیخته با ژانر کمدی است و علاوه بر کارگردانی فوق العاده استنلی، بازی بی نظیر “جین کلی” در سال ۱۹۵۲ موجب مشهوریت اش شد.

داستان این فیلم هم کاملا مرتبط با زمانی است که سینمای ناطق پا به عرصه گذاشت و تاثیری نسبتا نا خوشایند بر روی زندگی دو زوج موفق در زمینه بازیگری با نام های “دان” و “لین” گذاشته است.

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۴. جادوگر شهر اوز | The Wizard of Oz

اگر قصد دارید تا یکی دیگر از بهترین آثار کلاسیک فیلم های موزیکال جهان را تماشا کنید پیشنهاد می کنیم که سینمایی جادوگر شهر اوز را از دست ندهید!

این فیلم که بسیار نوجوان پسند می باشد در سال ۱۹۳۹ به کارگردانی “لایمن فرانک باوم” می باشد به نمایش در آمد و موفق به دریافت دو اسکار شد.

درست است که این فیلم بسیار قدیمی است و متعلق به چندین دهه قبل می باشد! اما همچنان منتقدان سینما به آن رتبه های خوبی می دهند! از اولین سال اکران این فیلم موزیکال، انمیشن های بسیاری ساخته شد و بارها فیلم را مورد بازسازی قراره داده و روش هایی دیگر ساخته و منتشر کرده اند!

اما همچنان نسخه اولیه آن پرطرفدارتر بود، چراکه در نوع خود اثری بی نظیر تلقی می شد. داستان این فیلم موزیکال هم از آن جایی شروع می شود که دخترکی به نام “دوروتی” به علت یک طوفان شدید از خانه اش دور شده و به دنبال جادوگر شهر اوز می گردد تا به او در یافتن خانه خود کمک کند!

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۳. بی نوایان | Les Misérables

حتی اگر اهل فیلم و کتاب هم نباشید قطعا یک بار نام رمان یا فیلم بی نوایان را شنیده اید! این فیلم موزیکال که اقتباسی از رمانی با همین نام به نویسندگی ” ویکتور هوگو ” می باشد در سال ۲۰۱۲ ساخته و به نمایش در آمد.

در طی سال های متوالی در سینما نسخه های مختلفی از این  فیلم ساخته شده است که جدیدتر آن را با ژانر موزیکال در سال ۲۰۱۲ ساختند. هیو جکمن و آنا هتوی دو بازیگر اصلی این فیلم بودند که برای ایفای این نقش روزهای سختی را گذرانند!

این دو مجبور بودند برای رسیدن به وزن ایده آلی که قرار بود نقشش را بازی کنند، رژیم های غذایی خیلی سختی بگیرند! برای بی نوایان ۸ نفر نامزد برای دریافت اسکار شدند و علاوه بر آن به خاطر صداگذاری دقیق و بهترین نقش بازیگر زن مکمل جایزه گرفتند.

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۲. بانوی آمریکانا | Miss Americana

یکی از بهترین فیلم های موزیکال جدید که در سال ۲۰۲۰ ساخته شد، فیلم بانوی آمریکانا بود که نقش اصلی آن را خواننده محبوب و معروف یعنی تیولر سوئیفت بازی کرد.

البته این فیلم اقتباسی از زندگی همین خواننده است و در آن به مشکلات و چالش هایی که در زندگی کاری و حرفه ای خود تجربه کرده، اشاره می شود. تیولر توانست با این فیلم تصور ذهنی بسیاری از مردم که نسبت به خود تغییر دهد.

بهترین فیلم های موزیکال,بهترین فیلم های موزیکال جهان,بهترین فیلم های موزیکال خارجی

۱. پرام | The Prom

پرام هم یکی دیگر از فیلم هایی با ژانر درام و موزیکال است که هنرمندانی همچون نیکول کیدمن و مریل استریپ در آن نقش آفرینی می کنند.

این فیلم در سال به کارگردانی رایان مورفی ۲۰۲۰ اکران شد. این فیلم اقتباسی از یک تئاتر نسبتا قدیمی است که بر روی پرده سینما رفت و توانست نظر خیلی منتقدین را به خود جلب کند.

داستان هم از این قرار است که ۳ نوجوان دبیرستانی در تلاش هستند که خود را به مراسم جشن آخر سال برسانند اما با مشکلاتی روبرو می شوند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا