راهنمای سفر به لبنانفرهنگ و هنر

10 تا از بهترین سوغاتی های لبنان

افزایش بازدید در گوگل

سوغات معروف لبنان کدامند؟

اگر شما هم قصد دارید تا به این کشور سفر کنید، باید بدانید که لبنان چیزهای زیادی برای شگفت زده کردن تان خواهد داشت. بخش های مختلف این کشور، از بازارهای محلی اش گرفته تا سبک غذا و فرهنگ مردمانش، آن قدر جذاب هستند تا توجه تان را به خوبی جلب کنند.

بدون شک در هر سفری، یکی از دغدغه های اصلی ما تهیه سوغاتی ها یا محصولاتی است که به خوبی بتواند این خاطره شیرین را در ذهن مان ثبت کند و یا با هدیه دادن شان بتوان این تجربه جذاب را با دیگران نیز به اشتراک گذاشت.

خوشبختانه لبنان از آن دسته مقاصدی است که با تنوع محصولاتش ناامید تان نخواهد کرد و انتخاب های زیادی را پیش روی شما خواهد گذاشت، البته همین امر ممکن است باعث شود تا انتخاب کردن برای تان کمی سخت شود.

اما اصلا جای نگرانی نیست، اگر شما هم دوست دارید تا بهترین مصولات این کشور را بشناسید و از میان آن ها بهترینش را برگزینید، با بست فارسی همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین سوغات لبنان آشنا کنیم.

در مطالب پیش بهترین سایت های خرید سوغات را به شما معرفی کرده ایم.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۱۰. محصولات چوبی با حکاکی های زیبا

اگر شما هم عاشق این هستید که هدایا و سوغاتی های خاصی انتخاب کنید، محصولات چوبی و حکاکی شده لبنان یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما خواهد بود که می توانید انواع مختلفی از آن ها را تهیه کنید.

هنرمندان لبنانی با استفاده از مهارت فوق العاده شان در کنده کاری، آثار فوق العاده ای خلق می کنند که به اندازه ای خاص هستند که مانند شان را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد.

این محصولات چوبی در بسیاری از فروشگاه های این کشور پیدا شده و قیمت مناسبی نیز دارند، بنابراین هنگام تهیه سوغات، از این کنده کاری های فوق العاده غافل نشوید.

سوغات معروف لبنان,معروفترین سوغات لبنان,بهترین سوغات لبنان

۹. آجیل لبنانی | Lebanese Nuts

بدون شک هر کشوری در بین معروف ترین سوغاتی هایش، خوراکی های خوشمزه نیز دارد که لبنان هم از این قاعده مستثنی نیست و در زمینه آجیل های با کیفیت، حرف های زیادی برای زدن دارد.

علت محبوبیت آجیل های این کشور آن است که لبنانی ها سبک خاصی برای بو دادن آجیل دارند و همین امر باعث می شود تا طعم آن ها بسیار فوق العاده و خاص بوده و طرفداران زیادی پیدا کند.

این محصولات انواع مختلفی دارند و از پسته بو داده تا بادام، بادام هندی و.. را نیز شامل می شوند که با توجه به علاقه تان می توانید از بین طیف وسیعی از آن ها انتخاب کنید.

اگر تصمیم گرفته اید تا این سوغاتی های خوش طعم را تهیه کنید، می توانید آن ها را در اکثر آجیل فروشی ها و مغازه های لبنان، و در بسته بندی های متنوع و جذاب پیدا کنید.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۸. زیور آلات دست ساز | Handmade Jewelry

یکی از ویژگی هایی که کشور لبنان را همواره بر سر زبان ها انداخته است، طلا و جواهرات خاص و زیبای آن هاست که کمتر جایی می توان مانند آن ها را پیدا کرد.

از همین رو تعجبی ندارد که زیور آلات دست ساز یکی از بهترین سوغات لبنان باشد. بنابراین می توانیم بگوییم که اگر به تهیه سوغاتی های لاکچری و خاص علاقه مندید، این دسته از بهترین گزینه های پیش روی شماست.

زیور آلات لبنانی به علت دست ساز بودن شان بسیار خاص و با ارزش هستند که نه تنها در بین مردم لبنان، بلکه بین توریست ها نیز حسابی معروف اند و طرفدار دارند.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۷. سماور | Samovar

کشور لبنان و سنت های خاصش باعث شده است تا مسافران زیادی به آن علاقه پیدا کنند و سوغاتی های سنتی اش را نیز از محبوب ترین محصولات ممکن به شمار آورند.

در فرهنگ سنتی لبنان و شهر بیروت، استفاده از سماور هنوز هم جایگاه ویژه ای دارد و همین امر باعث شده است تا سماور برای خارجی ها سوغاتی بامزه و به یاد ماندنی باشد.

با توجه به اینکه ما ایرانی ها نیز با سماور آشنایی داریم و همواره از آن استفاده کرده ایم، این سوغاتی می تواند برای مان بسیار خاطره انگیز و دوست داشتنی باشد. جالب است بدانید که این وسیله امروزه نیز در لبنان استفاده می شود و همچنان محبوبیتش را حفظ کرده است.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۶. لباس های سنتی | Traditional Clothing

همواره در هر کشوری، لباس های سنتی یکی از جذاب ترین سوغاتی های ممکن به شمار رفته که طرفداران خاص خودشان را دارند، زیرا لباس های سنتی معمولا نماد بسیار خوبی از فرهنگ و مردمان هر کشور هستند.

در این زمینه لبنان نیز دارای لباس سنتی خاص و زیبایی است که می تواند حسابی برای تان دوست داشتنی باشد و توجه تان را به خوبی جلب کند. بنابراین تهیه این سوغاتی می تواند یادآور بسیار فوق العاده ای برای خاطرات تان باشد.

مردم لبنان همواره توجه خاصی به فرهنگ شان داشته و برای حفظ آن تلاش های زیادی کرده اند. در نتیجه این امر، لباس های سنتی از اجزای جدا نشدنی در مناسبت های ویژه به شمار می روند که جایگاه خاصی برای شان دارد.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۵. قوری های مخصوص قهوه | Coffee Teapot

یکی از اولین عادت های مردم لبنان که توجه تان را جلب خواهد کرد، علاقه خاص شان به نوشیدن قهوه ترک می باشد، به طوری که کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که به صورت روزانه قهوه ننوشد.

از همین رو یکی از سوغات معروف لبنان قوری های مخصوص، برای دم کردن قهوه هستند که طرح های فوق العاده ای دارند. این قوری ها معمولا از مس تهیه می شوند و آن ها را با انواع اشکال سنتی و زیبا می توانید تهیه کنید.

بنابراین اگر به فکر خرید سوغاتی در این کشور هستید، قوری های مخصوص قهوه نه تنها کاربردی خواهند بود، بلکه بسیار به یادماندنی نیز هستند و انتخاب بسیار مناسبی به شمار می روند.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۴. تخته نرد | Backgammon

اگر به گشت و گذار علاقه داشته باشید، بازی تخته نرد یکی از آشنا ترین صحنه هایی است که بارها در کوچه پس کوچه های بیروت مشاهده خواهید کرد. مردم این کشور علاقه زیادی به این بازی دارند و در جمع های شان از آن استفاده می کنند.

بنابراین می توان گفت تخته نرد از معروف ترن صنایع دستی لبنان به شمار می رود که رنگ و بویی از فرهنگ مردمان این کشور را داراست و یکی از بهترین سوغاتی های ممکن است.

این وسیله های جذاب معمولا از چوب گردو تهیه می شوند و مرغوبیت بالایی دارند. با توجه به آشنایی و علاقه ما ایرانیان به این بازی، تخته نرد می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای تهیه هدیه یا سوغاتی باشد.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۳. قلیان | Hookah

اگر به معروف ترین رستوران های این شهر سری زده باشید، می بینید که معمولا بعد از غذا با قلیان از مشتریان پذیرایی می شود و مردم این کشور علاقه خاصی به قلیان کشیدن دارند که توجه تان را جلب خواهد کرد.

قلیان های لبنانی جدا از کاربردشان، دارای طرح های بسیار زیبا و جذابی نیز هستند که آن ها را به وسیله های تزئینی جذابی تبدیل کرده است که می توانید در این کشور تهیه کنید.

بنابراین حتی اگر به قلیان کشیدن علاقه ای ندارید هم می توانید بدون هیچ مشکلی از این سوغاتی های زیبا به جای وسیله های تزئینی استفاده کنید.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۲. شیرینی های لبنانی | Sweets

از آن جایی که لبنانی ها با فرهنگ و سبک آشپزی شان حسابی معروف و شناخته شده هستند، بنابراین تعجبی ندارد که یکی از بهترین سوغاتی های این کشور مربوط به شیرینی و دسرهای شان باشد.

شیرینی های لبنانی در عین تنوع بالا، به قدری خوشمزه هستند که در همان ابتدا عاشق شان خواهید شد. علاوه بر آن نزدیک بودن ذائقه آن ها به ما ایرانی ها هم باعث شده است تا لذت این شیرینی ها برای مان دو چندان باشد.

بنابراین یکی از بهترین سوغاتی های ممکن می تواند شیرینی های لبنانی باشد که از معروف ترین های آن ها می توانیم به قطایف، باقلوا و کونفه اشاره کنیم که مزه بی نظیری دارند و هوش از سرتان خواهند پراند.

بهترین سوغات لبنان,سوغات لبنان,سوغات لبنان چیست

۱. کتاب های بزرگان لبنان | Book

بدون شک لبنان زادگاه افراد معروف و نویسندگان بسیار بزرگی بوده است که از مشهور ترین آن ها می توانیم به جبران خلیل جبران اشاره کنیم که با سخنان و آموزه هایش، زندگی های بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است.

بنابراین به راحتی می توان گفت که کتاب، یکی از بهترین سوغاتی های لبنان محسوب می شود که ارزش بسیار بالایی دارد. علاوه بر آن وجود نسخه های اصیل در این کشور، ارزش این هدایا را چند برابر خواهد کرد.

اگر قصد دارید که کتاب های این کشور را به عنوان سوغاتی انتخاب کنید، شهر “بیبلوس” با تاریخ غنی و فرهنگ جذابش یکی از بهترین مکان های ممکن برای تهیه معروف ترین کتاب های این کشور به شمار می رود که بهتر است حتما به آن سری بزنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا