بیوگرافی

زندگینامه بروس لی استاد هنرهای رزمی چینی

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی بروس لی (زندگینامه هنرمندان)

لی جن فان معروف به بروس لی استاد فلسفه، بازیگر فیلم‌ های سینمایی اکشن، مربی هنرهای رزمی، بنیان‌ گذار روش رزمی جت کان دو، نظریه پرداز و استاد کونگ‌ فو و ووشو می‌ باشد.

بروس لی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین انسان‌ های قرن بیست و یکم معرفی می‌ شود که مردم آن را نمادی در فرهنگ عامه می‌ نامند و از او به‌ عنوان یکی از بزرگ ‌ترین رزمی کارهای تاریخ یاد می‌ کنند.

بروس لی به‌ عنوان یکی از برترین ورزشکاران رزمی در تمام دنیا معرفی می شود که جایزه‌ ها و افتخارات زیادی را با توجه به بازی در فیلم‌ های اکشن بدست‌ آورده است. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگی نامه بروسلی این هنرمند سرشناس بپردازیم.

عکس بروس لی

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

بروس ‌لی کیست؟ برس لی به‌ عنوان یک قهرمان افسانه ‌ای در تاریخ معرفی می‌ شود که دیگر مانند او را نخواهیم دید. در واقع  وی در ابتدا کار خود را با تدریس هنرهای رزمی در کالیفرنیا شروع کرد تا توانست به موفقیت‌های زیادی برسد، اگر چه وی به هنرهای رزمی علاقه بسیار زیادی داشت؛ اما با توجه به این‌ که از مهارت بسیار بالایی برخوردار بود برای بازی در فیلم‌ های سینمایی اکشن انتخاب شد.

بروس لی تنها به‌ عنوان یک ستاره سینمایی و رزمی‌ گار شناخته نمی‌ شد، بلکه فردی بسیار خستگی‌ ناپذیر بود که می‌ توانست تمامی موانع زندگی را از سر راه خود کنار بگذارد و در هر رشته‌ ای که وارد می‌ شد موفقیت‌های زیادی را به دست می‌ آورد.

بروس لی به‌ عنوان اولین سوپراستار چینی بین‌ المللی معرفی شد که در دهه ۵۰ میلادی زمانی ‌که دولت کمونیست بر چین حاکم بود در خیابان ‌های هنگ‌ کنگ بزرگ شد. در سال ۱۹۵۸ بروس ‌لی قهرمان چاچا در چین شد و به‌ عنوان یکی از بهترین رزمی ‌کاران زنده آن زمان وی را می‌ شناختند.

از سال ۱۹۶۴ به بعد این هنرمند و قهرمان مبارز شروع به تدریس هنرهای رزمی در کالیفرنیا کرد.

بروس لی با توجه به حرکت‌ های رزمی که انجام می ‌داد با جراحت‌ های زیاد مواجه می‌ شد به نحوی که در سال ۱۹۷۰ با جراحتی جدی رو به‌ رو شد که با توجه به خطرناک بودن جراحت  کار خود را کنار نگذاشت.

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

دوران کودکی بروس‌ لی

در زندگی‌ نامه بروس ‌لی آمده‌ است که: لی جن فان معروف به برس لی در ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ میلادی در ساعت اژدها و سال اژدها بر اساس طالع‌ بینی چینی در بیمارستان چینی و محلی سانفرانسیسکو چشم به جهان گشود.

پدر و مادر وی لی هو چون و  گریس هو هر دو آلمانی بودند، زمانی که بروس لی سه ماهه بود پدر و مادر او به هنگ‌ کنگ برگشتند و وی در این محله بزرگ شد، سپس برای ادامه تحصیل در سن هجده سالگی به دانشگاه سانفرانسیسکو رفت.

بروس لی فیلم های رزمی زیادی در سینمای هالیوودی و سینمای هنگ‌ کنگ بازی کرده که باعث ارتقاء شغلی وی شد. وی از زمان سیزده‌ سالگی شاگرد استاد ییپ من در زمینه کنگ‌ فو مشغول به تمرین بود و بعد از رفتن به آمریکا در رشته‌ ای به اسم جان فن کونگ‌ فو  آموزش هنرهای رزمی خود را شروع کرد.

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

بروس لی در رشته وینگ چون آموزش ‌دیده بود، اما آموزش ‌های خود را تنها به یک رشته اختصاص نمی ‌داد، بلکه وی معتقد بود که باید بهترین تکنیک‌ ها را از سبک‌ های مختلفی به دست آورد، بنابراین توانست با سبک‌ های رزمی مختلف و نحوه مبارزه غربی‌ ها و شرقی ‌ها آشنایی کاملی پیدا کند.

تمامی مردم بروس لی را به عنوان یک هنر پیشه رزمی می ‌شناسند، اما مطالعات زیادی هم در مورد فلسفه آسیایی و غربی در طول تحصیل خود داشته و یک کتابخانه بزرگ از کتاب‌ های فلسفی و موضوعات هنری و رزمی داشت.، او معتقد بود که هر دانشی باعث خودشناسی می‌ شود و تسلط زیادی بر جیدوئیسم،  بودائیسم و تائوئیسم داشت. از طرفی در کنار هنرهای رزمی و مطالعه کتاب‌ های فلسفی به سرودن اشعار هم پرداخت و درنهایت به بازیگری روی آورد.

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

زندگی حرفه‌ ای بروس لی

آغاز زندگی حرفه‌ ای بروس لی را می‌ توان آشنایی وی با هنرهای رزمی نام برد، او در ابتدا مهارت‌ های مبتدی را در سبک تای چی از پدرش یاد گرفت؛ سپس استاد بزرگ ییپ من که همکار و دوست پدر بروس ‌لی بود از سن ۱۳ تا ۱۸ سالگی وی را آموزش داد.

کلاس ‌های استاد ییپ من به وسیله شاگردان ارشد وی اداره می‌ شد که یکی از آن ‌ها وانگ شون لئونگ بود که این فرد تاثیر بسیار زیادی را بر روی یادگیری کنگ ‌فوی وین چون برای بروس‌ لی داشت.

بروس لی  بعد از اینکه آموزش‌ های مبتدی را فرا گرفت، شروع به تمرین در رشته بوکس غربی کرد و توانست قهرمانی مسابقات بوکس را در سال ۱۹۵۸ به دست آورد.

وی بعد از آموزش‌ های لازم در مسابقات کاراته هم شرکت کرد و در نهایت بعد از نمایش لانگ بیچ یک کارگردان به‌ صورت اتفاقی وی را در سالن مسابقات مشاهده کرد و از او خواست که  در فیلم زنبور سبز حضور داشته باشد که اولین مرحله برای ورود به دنیای بازیگری را پشت سر گذاشت.

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

بعد از این‌ که به ایفای نقش در اولین سریال خود پرداخت همچنان به‌ دنبال این بود که آموزش‌ های بیشتری را در رشته وینگ چون از استاد خود دریافت کند، اما با توجه به این ‌که استاد وی در هنگ ‌کنگ زندگی می‌ کرد؛  نمی ‌توانست به وی دسترسی داشته باشد، در نهایت بروس لی پیشنهاد خرید یک خانه را به استاد ییپ من داد و از او خواست که آموزش ‌های ویژه‌ ای را به وی ارائه دهد.

همچنین این فرد از استاد خود خواهش کرد که نحوه تمرین با آدمک‌ های چوبی را هم به او بیاموزد؟ چرا که قصد داشت در فیلم‌ های خود از آدمک چوبی استفاده کند.

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

بروس لی در سال ۱۹۶۵ ایده ابداع رشته جت کان دو را ارائه داد، در همین سال یک مبارزه با وان جک مان داشت که توانست آن فرد را شکست دهد، اما معتقد بود که مبارزه‌ آن‌ ها بیش ‌از حد طول کشیده و نتوانسته‌ است آن‌ طور که می ‌خواهد از تکنیک‌ های مورد نظر استفاده کند؛ بنابراین خود را تنها به یادگیری وینگ چون محدود نمی ‌کرد، یعنی به سیستمی نیاز داشت که بتواند استعدادهای خود را کاملا نشان دهد.

در نهایت بروس لی خود شروع به یادگیری آموزش‌ های متفاوتی کرد، به عنوان مثال دویدن برای افزایش استقامت، تمرینات کششی، بدن ‌سازی برای قدرت بدنی و … را به کار برد که این سیستم را جان فان کونگ ‌فو نامید و در نهایت بعد از گذشت مدت‌ زمانی اسم سیستم ابداعی خود را به جیت کان دو تغییر داد.

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

بعد از انجام تمامی این تمرینات بروس ‌لی برای بازی در فیلم و سریال‌ هایی مثل مارلو، لانگ استریت و … تصمیم گرفت که به هنگ‌ کنگ برگردد و با استقبال کارگردانان و فیلمسازان بسیاری هم رو به رو شد.

وی در هنگ‌ کنگ به ایفای نقش در فیلم‌ هایی چون «ضربه نهایی به رییس بزرگ» پرداخت که توانست با فروش بسیار زیادی رو به رو شود. بروس لی بعد از این‌ که با تشویق‌ های بسیاری رو به‌ رو شد و  تصمیم گرفت که در حیطه فیلمسازی فعالیت کنند. در سال ۱۹۷۲ شرکت فیلمسازی کنکورد خود را افتتاح کرد و فیلم‌ هایی چون راه اژدها یا بازگشت اژدها را ساخت.

در این دوران بروس‌ لی برای بازی در فیلم بازی مرگ دعوت شد و در نهایت به ایفای نقش هم پرداخت. بعد از این ‌که موفقیت‌ های بسیاری را در هنگ ‌کنگ هالیوود به دست آورد، برادران وارنر از او خواستند که به ایفای نقش در فیلم «اژدها وارد می ‌شود» بپردازد؛ به همین علت وی ایفای نقش در فیلم بازی مرگ را رها نمود و در فیلم اژدها وارد می ‌شود بازی خود را شروع کرد که به‌ عنوان اولین فیلم جهانی او معرفی می‌ شود.

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

زندگی شخصی بروس ‌لی

بروس لی هنگام تحصیل در دانشگاه واشنگتن در سال ۱۹۶۴ با دختری به اسم لیندا امری آشنا شد که در نهایت با وی ازدواج کرد و ۲ فرزند به نام برندون و شانون را به دنیا آوردند.

همسر بروس‌ لی بعد از مرگ وی سعی کرد که سبک رزمی جیت کان دو را همچنان زنده نگه دارد و کتاب‌ هایی چون داستان بروس ‌لی و  تنها مردی که شناخته‌ ام را برای وی نوشت.

برندون لی در همان ابتدای کودکی آموزش‌ های اصلی هنرهای رزمی را از بروس ‌لی یاد گرفت و در فیلم‌ هایی چون مبارزه نهایی در توکیوی کوچک، آتش تند و میراث خشم به ایفای نقش پرداخت، سپس بعد از موفقیت‌ های پی‌ در پی هنگام ایفای نقش در فیلم کلاغ ‌ها بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

دختر بروس ‌لی به اسم شانون لی هم هنرهای رزمی جیت کان دو را یاد گرفت و به ایفای نقش در فیلم‌ هایی چون اژدها، ولتاژ بالا و تیغ پرداخت.

زمان مرگ بروس لی,زندگی نامه بروس لی,زندگینامه بروس لی

فیلم‌ های بروس‌ لی

بروس لی در فیلم‌ های بسیاری به ایفای نقش پرداخته و در هر کدام از آن ‌ها هنرهای رزمی خود را به نمایش گذاشت. در ابتدا این فرد برای ایفای نقش در فیلم رئیس بزرگ مشت خشم با خانواده خود به هنگ کنگ بازگشت، چرا که اگر در آمریکا می ‌ماند بدون ‌شک نمی‌ توانست در سراسر جهان دیده شود.

از فیلم های  وی می‌ توان رییس بزرگ در سال ۱۹۷۱، خشم اژدها در سال ۱۹۷۲، بازگشت اژدها در سال ۱۹۷۲، اژدها وارد می‌ شود ساخت سال ۱۹۷۳ و بازی مرگ در سال ۱۹۷۲ را نام برد.

از سریال‌ های تلویزیونی بروس لی می‌ توان بلوندی، این‌ جا عروس ‌ها می‌ آیند، خیابان طولانی، شوی پیر برتون، زنبور عسل، بتمن و آیرونساید را نام برد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا