بیوگرافی

10 حقیقت جالب از زندگی آلفرد هیچکاک

افزایش بازدید در گوگل

آلفرد هیچکاک کیست؟

آلفرد هیچکاک، استاد بی چون و چرای تعلیق، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس انگلیسی بود. از محبوب ترین فیلم های او می توان به سایکو، پرندگان، ربکا، سرگیجه، مردی که بیش از حد می دانست، طناب و بانو ناپدید می شود اشاره کرد.

او یکی از تأثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینما بشمار می رفت. هیچکاک بیش از ۵۰ فیلم بلند را کارگردانی و بیش از شش دهه در صنعت فیلمسازی کار کرد. در سال ۱۹۳۹، هیچکاک انگلیس را به مقصد هالیوود ترک نمود و اولین فیلم آمریکایی اش ربکا برنده اسکار بهترین فیلم شد.

وی در فیلم های خود چندین نقش اصلی را بازی و حتی یک دهه یک سریال تلویزیونی را میزبانی کرد. آلفرد هیچکاک به عنوان مغز متفکر فیلم های کلاسیک مانند: The Birds، Psycho و Vertigo شناخته می شود.

بیش از ۶۰ سال پیش، او ژانر وحشت را برای همیشه با Psycho  تغییر داد و ترس های جهشی ایجاد کرد که تا به امروز مطابقت نداشته است.

بر این اساس، تعداد بی شماری از کارگردانان، تحت تأثیر شیوه کارگردانی بی نظیر این فیلمساز تحسین شده قرار گرفتند که خود تا حد زیادی از جنبش اکسپرسیونیسم آلمان الهام می گرفت. ما در این مقاله می خواهیم به ۱۰ حقیقت درباره زندگینامه آلفرد هیچکاک، نابغه سینمای وحشت و مهیج بپردازیم.

حقایق زندگی آلفرد هیچکاک,حقیقت زندگی آلفرد هیچکاک,زندگینامه آلفرد هیچکاک

۱۰ حقیقت شگفت انگیز از زندگی آلفرد هیچکاک

  • آلفرد هیچکاک برای دستاوردهای مادام العمر خود در سال ۱۹۶۷ جایزه یادبود ایروینگ جی تالبرگ را دریافت کرد.
  • هیچکاک در سال ۱۹۸۰ توسط ملکه الیزابت دوم پس از منصوب شدن به عنوان فرمانده شوالیه عالی ترین نشان امپراتوری بریتانیا، شوالیه شد.
  • اولین فیلم هیچکاک در فیلم صامت بود. او استعداد کارگردانی منحصر به فرد خود را از طریق تصاویر بصری به نمایش گذاشت.
  • در ۵ سالگی، توسط پدرش با یک یادداشت به کلانتری محلی فرستاده شد. در این یادداشت از افسر خواسته شده بود که او را به عنوان مجازات بدرفتاری به مدت پنج دقیقه حبس کند. این تجربه یک ترس مادام العمر از پلیس برای او ایجاد کرد.
  • او هرگز نمی خواست کسی از پایان فیلم سایکو مطلع باشد؛ به همین خاطر تمام نسخه های رمان اصلی فیلم خود را خرید، آن را در محیط بسته فیلمبرداری نمود و درخواست کرد که هیچ کس پایان کار را برای کسی فاش نکند.
  • هیچکاک مستندی درباره هولوکاست تهیه کرد.
  • این کارگردان بزرگ، ۴۶ نامزدی اسکار را از آن خود نمود؛ اما با این وجود هرگز اسکار بهترین کارگردانی را دریافت نکرد.
  • تنها نُه مورد از اولین فیلم های صامت او هنوز وجود دارد.
  • آلفرد هیچکاک اعتراف کرد که نمی تواند فیلم های شخصی خود را تماشا کند، زیرا فیلم هایش او را می ترساند.
  • این فیلمساز بزرگ با سینمایی «سیاه نمایی» در سال ۱۹۲۹، صدا را برای فیلم های انگلیسی آورد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا