بیوگرافی

10 حقیقت جالب از زندگی امیر آقایی

افزایش بازدید در گوگل

امیر آقایی کیست؟

امیر آقایی از بازیگران برجسته ایرانی است که نخستین های خود را با گارگردان سرشناس کشور یعنی ابراهیم حاتمی کیا تجربه کرد. اولین فعالیت تلویزیونی او به سریال خاک سرخ محصول سال ۱۳۸۰ و اولین سینمایی او نیز به ارتفاع پست برمی گردد که دو اثر کاری از ابراهیم حاتمی کیا می باشند.

او تا کنون در آثار فاخر متعددی حضور داشته که “زن دوم” را می توان جز برترین های دوران کاری آقایی به حساب آورد. این هنرپیشه سینما و تلویزیون تجربه همکاری با کارگردانان بزرگی مثل: وحید جلیلوند، پوران درخشنده، مازیار میری، منوچهر هادی و سیروس الوند را در کارنامه کاری خود دارد.

از مهمترین کارهای او می توان به: بدون تاریخ، بدون امضاء، سعادت ‌آباد، مرگ کسب‌ و کار من است و دیدن این فیلم جرم است! اشاره کرد. در سال های اخیر حضور امیر آقایی در محصولات نمایش خانگی پررنگ شد که از پرطرفدارترین آنها باید آقازاده کاری از بهرنگ توفیقی را نام ببریم.

وی تا کنون بارها برای فیلم هایی که به ایفای نقش پرداخته برنده و کاندید دریافت جوایز مختلف از جشنوارهای معتبر داخلی شده است. بازی او در فیلم شنای پروانه بسیار تاثیر گذار و برجسته بود و انتشار آن در سال ۱۳۹۸ سروصدای زیادی به پا کرد و البته با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد.

ما در این مقاله می خواهیم به ۱۰ حقیقت درباره زندگینامه امیر آقایی این هنرپییشه ایرانی بپردازیم.

حقایق زندگی امیر آقایی,حقیقت زندگی امیر آقایی,زندگینامه امیر آقایی

۱۰ حقیقت شگفت انگیز از زندگی امیر آقایی

  • امیر آقایی برای بازی در فیلم شنای پروانه مفتخر به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و هشتمین جشنوارهٔ فیلم فجر شد.
  • او علاوه بر بازیگری در زمینه های نویسندگی، نقاشی و عکاسی نیز تجربه دارد.
  • آقایی برای فیلم سعادت ‌آباد از پنجمین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.
  • وی نویسنده فیلم “آرمان شهر” بود.
  • این هنرمند یک مجموعه هایکو، موسوم به “بیدها در باد” سروده که سال ۱۳۸۹ به وسیله “انتشارات حوض نقره” چاپ شد.
  • امیر آقایی چند کتاب از جمله: زمان به وقت ما همیشه ابتدای شب است، می ‌توانستم سربه هوایت باشم، دختر ماه هفتم و … را منتشر کرده است.
  • او برای ایفای نقش در سینمایی بدون تاریخ، بدون امضاء، کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوره جشنواره فیلم فجر شد.
  • با وجود ۴۶ سال سن، ازدواج نکرده و مجرد است.
  • این هنرپیشه برای بازی در فیلم مرگ کسب‌ و کار من است، از جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت دیپلم افتخار شد.
  • آقایی برای سینمایی زن دوم کاندید دریافت تندیس زرین از دوازدهمین جشن سینمای ایران شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا