بیوگرافی

10 حقیقت جالب از زندگی پرویز پرستویی

افزایش بازدید در گوگل

پرویز پرستویی کیست؟

پرویز پرستویی صدا پیشه و بازیگر توانای سینما و تلویزیون می باشد که در کنار بازیگری در حرفه های خوانندگی و گویندگی نیز فعالیت داشته است.

وی دارای نشان درجه یک گواهی نامه هنری بوده و در طی سال های فعالیتش جوایز زیادی را نیز از آن خودش کرده است.

پرویز پرستویی توانسته در مدت فعالیتش چهار بار برنده جایزه سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شود و با این تعداد جایزه در بین هنرمندان ایرانی رکورد دار می باشد.

اولین تجربه کاری پرویز پرستویی به سال ۱۳۶۳ باز می گردد. این در حالیست که او فعالیت در دنیای تئاتر را تنها زمانی که ۱۶ ساله بود آغاز کرد.

اوج شهرت وی در سال های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ رقم خورد و او با بازی در فیلم های لیلی با من است و آدم برفی توانست توجه مردم را به خودش جلب کند.

از معروف ترین کارهای پرویز پرستویی می توان به فیلم های آژانس شیشه ای، مارمولک، قاتل اهلی و بادیگار اشاره کرد.

ما در این مقاله می خواهیم به ۱۰ حقیقت درباره زندگینامه پرویز پرستویی، بازیگر و صدا پیشه توانای کشورمان بپردازیم.

حقایق زندگی پرویز پرستویی,حقیقت زندگی پرویز پرستویی,زندگینامه پرویز پرستویی

۱۰ حقیقت شگفت انگیز از زندگی پرویز پرستویی

  • پرویز پرستویی کارش را با آموختن تئاتر آغاز کرد و در حال حاضر او یکی از ۱۰ بازیگر برتر مرد در بین هنرمندان ایرانی می باشد.
  • وی علاوه بر علاقه به بازیگری، به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور نیز بسیار حساس بوده و اغلب در صفحه شخصی اش به بررسی این گونه مسائل می پردازد.
  • پرویز پرستویی تحصیلاتش را تنها تا مقطع دیپلم ادامه داده است، اما به واسطه توانایی های فوق العاده اش در زمینه بازیگری توانسته تا مدرک درجه یک هنری که معادل دکتری می باشد را از وزارت ارشاد اخذ کند.
  • او در دوران نوجوانی اش به شدت به فوتبال علاقه مند بود و مدتی را نیز به عنوان دروازه بان در تیم کارگران فعالیت کرد. اما در نهایت متوجه شد که علاقه اصلی او به بازیگری و تئاتر محدود می شود.
  • اکانت اینستاگرام وی بیش از ۶.۱ میلیون نفر دنبال کننده دارد و بیشتر در صفحه اش به بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی می پردازد.
  • پرویز پرستویی در سال ۱۳۶۰ و زمانی که ۲۶ ساله بود با نسترن پرستویی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند با نام های سمیرا و بهروز هستند.
  • جالب است بدانید که تا کنون هیچ عکسی از همسر وی منتشر نشده است.
  • او گفته است که در دوران نوجوانی برای آن که بتواند زندگی اش را بگذارند، مجبور به کارگری کردن بوده است. او همچنین مدتی را نیز به عنوان منشی در دادگستری مشغول شد، اما پس از مدتی برای دنبال کردن علایقش آن جا را نیز ترک کرد.
  • پرویز پرستویی به مدت ۱۰ سال بدون اینکه خانواده اش در جریان باشند، در عرصه تئاتر فعالیت داشته است. او می گوید که جرئت نداشته تا جایزه هایی که برنده می شده است را نیز به خانه بیاورد!
  • وی از نظر تعداد جوایز و افتخاراتی که در سال های فعالیتش کسب کرده است، در بین سایر بازیگران ایرانی رکورد دار می باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا