بیوگرافی

10 حقیقت جالب از زندگی پل گوگن

افزایش بازدید در گوگل

پل گوگن کیست؟

پل گوگن به غیر از یک نقاش، به عنوان مجسمه ساز، منبت کار چوب، سرامیک ساز و حتی نویسنده معرفی می شود. او کار خود را با امپرسیونیسم آغاز کرد اما وارد جنبش نمادگرایی شد و راه فاویسم را رهبری کرد.

سبک هنری بسیار متمایز، سبک زندگی عجیب و غریب و مجموعه کارهای قابل توجه او، گوگن را به یک شخصیت به یاد ماندنی در قرن نوزدهم و تاریخ هنر تبدیل می کند. او یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان فرانسوی در زمان خود بود.

گوگن در یک مدرسه مقدماتی نیروی دریایی در پاریس ثبت نام و به مدت سه سال در نیروی دریایی بازرگانی خدمت کرد. سپس قبل از ورود به بازار حرفه ای، دو سال در نیروی دریایی فرانسه مشغول به کار بود.

در این هنگام او فقط در اوقات فراغت خود نقاشی می کشید. اگرچه آثار او امروزه در زمره گران ترین کارها در جهان قرار می گیرد، اما زمانی که شغلش را از دست داد، تصمیم گرفت که خود را وقف هنر کند، که این به معنای اتخاذ سبک زندگی متوسط تر بود.

او و نقاش پست امپرسیونیست ون گوگ دوستان صمیمی بودند و در مورد درک هنری نظری و عملی خود با یکدیگر مکاتبه داشتند و حتی در کنار یکدیگر کار می کردند.

گوگن از رفتار استعمارگرانه و طرز تفکر اروپایی متنفر بود، بنابراین در جستجوی شخصیت معتبر و بدوی مورد نظر خود از شهر دور شد. ما در این مقاله می خواهیم به ۱۰ حقیقت درباره زندگینامه پل گوگن این نقاش قرن نوزدهم بپردازیم.

حقایق زندگی پل گوگن,حقیقت زندگی پل گوگن,زندگینامه پل گوگن

۱۰ حقیقت شگفت انگیز از زندگی پل گوگن

  • پل گوگن هرگز در رشته نقاشی تحصیل نکرده است.
  • دو پسر گوگن راه پدرشان را رفتند و هنرمند شدند.
  • در سال ۱۹۷۹، اتحادیه بین المللی نجوم دهانه ای به عرض هفتاد کیلومتر در چهار گوش بورئالیس عطارد را به نام گوگن نامگذاری کرد.
  • نقاشی “کی ازدواج خواهی کرد” گوگن، در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲۱۰ میلیون دلار فروخته شد و در آن زمان به دومین نقاشی گران قیمت در جهان تبدیل شد.
  • هنگامی که در جزیره مارکزاس، دور از خانواده اش زندگی می کرد، اقدام به خودکشی کرد اما موفق نشد.
  • وی مظنون به قطع گوش ون گوگ بود.
  • این هنرمند در بیشتر زندگی خود دارای مشکلات بهداشتی بود و از سفلیس و اعتیاد به الکل رنج می برد.
  • او به طور قابل توجهی بر پیکاسو تأثیر گذاشت.
  • گوگن توسط بازیگران برجسته مانند آنتونی کوین در فیلم ها به تصویر کشیده شده است.
  • پل گوگن به عنوان رهبر جنبش نمادگرایی و فاویسم شناخته می شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا