بیوگرافی

زندگینامه مهدی پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی

بیوگرافی مهدی پاکدل (زندگینامه هنرمندان)

مهدی پاکدل یکی از بازیگران محبوب و پرطرفدار سینما و تلویزیون ایران است که در تاریخ دهم تیر سال ۱۳۵۹ در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. او علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و موسیقی نیز بسیار فعال است و از برجسته ترین آثار او می توان به آلبوم ” در انعکاس کوچه های خیس” اشاره نمود. مهدی پاکدل دو برادر به نام های حسین و مسعود دارد که آن ها نیز فعالیت های گسترده ای در زمینه هنر دارند.  در این مقاله قصد داریم زندگینامه ی مهدی پاکدل را بررسی کنیم.

عکس بازیگر مهدی پاکدل

بیوگرافی مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

مهدی پاکدل کیست؟ این بازیگر معروف تا ۱۷ سالگی در اصفهان زندگی می کرد و به منظور ادامه تحصیل به تهران آمد و در رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز مشغول به تحصیل شد و از همان دوران تدوین کردن را آغاز نمود. او پس از مدتی از دانشگاه انصراف داد و با ادامه دادن کار تدوین و با بازی در نمایش ها و تئاتر فعالیت هنری خود را آغاز نمود. او علاوه بر تدوین و بازیگری در زمینه مدلینگ نیز به خوبی درخشیده است و به دلیل چهره و استایل مناسبی که دارد توانسته است موفقیت های زیادی را در زمینه مدلینگ و بازیگری کسب نماید.

زندگینامه ی مهدی پاکدل,عکس مدلینگ مهدی پاکدل,عکس مهدی پاکدل

دوران کودکی و نوجوانی مهدی پاکدل

مهدی پاکدل در محله امامزاده زید اصفهان که امروزه به هشت بهشت شهرت یافته است در خانواده ای هنری به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در اصفهان گذراند. او از همان دوران نوجوانی به دیدن فیلم بسیار علاقه مند بود و همین مسئله موجب شده بود که تمامی فیلم هایی که در سینماها اکران می شود را دنبال نماید. او در دوران نوجوانی تصمیم گرفت که به هنرستان برود و در رشته گرافیک ادامه تحصیل دهد.

با اتمام دوره هنرستان برای ادامه تحصیل به تهران رفت و دوره جدید  زندگی او رقم خورد و تصمیم گرفت در زمینه هنر فعالیت هایی در کنار تحصیل داشته باشد. برادران او و فضای هنری خانواده اش در گرایشش به هنر و سینما چندان بی تاثیر نبودند و همین عوامل سبب شد که مهدی پاکدل به عرصه بازیگری وارد شود.

او پس از تلاش های فراوان در زمینه تدوین، فیلم سازی و کارگردانی، بازیگری در سینما و تلویزیون  توانست جایگاه خود را در سینما و تلویزیون ایران پیدا کند و به یکی از ستاره های سینما تبدیل شد که طرفداران زیادی دارد.

بیوگرافی مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

زندگی خصوصی مهدی پاکدل

مهدی پاکدل در سال ۱۳۷۶ با بازی در نمایش جنبش انفیه وارد عرصه بازیگری شد و مدتی در تئاتر مشغول ایفای نقش بود تا اینکه در سال ۱۳۷۹ در فیلم سینمایی آبی جلوی دوربین رفت و پس از آن در فیلم ها و سریال های زیادی حضور داشت که موجب شد به بازیگری بسیار خوب و محبوب تبدیل شود.

مهدی پاکدل در خانواده ای هنری بزرگ شد و برادر بزرگش حسین پاکدل مجری و بازیگر است و برادر کوچکش مسعود در زمینه عکاسی فعالیت دارد. او کاملا مخالف شلوغی است اما یه شدت به هیجان و ریسک پذیری علاقه دارد.

مهدی پاکدی به رنگ ها و کار با آن ها بسیار علاقه مند است و مدتی به عنوان طراح و گرافیست، پوسترهای متنوعی را در کانون تبلیغاتی تینانوا طراحی نمود.

بیوگرافی مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

ازدواج مهدی پاکدل با بهنوش طباطبایی

مهدی پاکدل در سن ۳۰ سالگی از طریق بازی در فیلم مصائب دوشیزه  که در سال ۱۳۸۵ ساخته شد با بهنوش طباطبایی آشنا شد و تصمیم گرفت با او ازدواج کند. آن ها در سال ۱۳۸۹ ازدواج کردند. بهنوش طباطبایی دارای لیسانس کامپیوتر است و تا قبل از حضور در فیلم مصائب دوشیزه هیچگونه کار مشترکی با هم نداشته اند.

مهدی پاکدل می گوید که همکاری با خانوم طباطبایی در این فیلم موجب شد که عاشق خنده های او شوم. مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی پس از گذشت ۶ سال از زندگی مشترکشان از یکدیگر جداشدند. شایعاتی در خصوص ازدواج دوم او وجود دارد که مهدی پاکدل این خبرها را تکذیب نموده و تنها ازدواج او با بهنوش طباطبایی بوده است.

مهدی پاکدل مدتی از کار در تلویزیون کناره گیری نمود و در سال ۱۳۹۴ به تولید آلبوم ۱۳ قطعه ای خود مشغول شد اما پس از آن دیگر فعالیتی در زمینه موسیقی نداشت. او از طرفداران کتاب و سفر می باشد و ترجیح می دهد که اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب های مختلف و سفر به مناطق گوناگون سپری کند.

بیوگرافی مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

مهدی پاکدل معتقد است که هر کتابی قطعا ارزش یکبار خواندن را دارد و از کتاب های مورد علاقه او می توان به رمان مدرک و دفتر بزرگ، آثار حافظ و سعدی و مولانا اشاره نمود. علاقه او به عکاسی موجب شده است که از عکس های زیادی بگیرد و آن ها از طریق اینستاگرام با طرفداران خود به اشتراگ بگذارد.

مهدی پاکدل از بی حاشیه ترین بازیگران سینما و تلویزیون محسوب می شود که همیشه سعی نموده به نحوی زندگی کند که حواشی برای او ساخته نشود اما مسئله ازدواج و طلاق او موجب شد که مدتی حواشی برای او ساخته شود و خبرهای نادرستی در مورد او و دلایل جدایی اش منتشر شود.

او بسیار با اخلاق و صبور و مهربان است و در تمامی جمع ها همیشه با لبخند و آرامش خاصی حضور دارد اما در واقع دارای شخصیتی جدی و با پشتکار است که رعایت و توجه به نظم و اصول در زندگی برایش بسیار اهمیت دارد.

بیوگرافی مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

آثار مهدی پاکدل

از مهم ترین آثار او می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • فیلم سینمایی محمد رسول ا…
  • فیلم سینمایی ماهی ها عاشق می شوند
  • فیلم سینمایی نفوذی
  • مجموعه تلویزیونی کیمیا
  • مجموعه تلویزیونی ستایش
  • مجموعه تلویزیونی اولین شب آرامش
  • تئاتر حضرت والا
  • تئاتر داستان یک پلکان
  • تئاتر قهوه تلخ

بیوگرافی مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل,زندگینامه مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

افتخارات و جوایز مهدی پاکدل

مهدی پاکدل در فیلم ها، سریال ها و تئاترهای بسیاری ایفای نقش نموده است و علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی نیز حضور بسیار درخشانی داشته و از مهم ترین افتخارات او می توان به دریافت جایزه فیلم منتخب در جشنواره فیلم های کوتاه سونی برای کارگردانی فیلم کوتاه رقص مردان روی شیب، دریافت سیمرغ بلورین برای فیلم ماجرای نیمروز و دریافت جوایز برای حضور در فیلم محمد رسول ا… اشاره نمود.

شبکه اجتماعی
Mehdi Pakdel InstagramMehdi Pakdel Facebook

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا