کسب و کار

چگونه می توان در بازار سهام موفق شد؟

راه های موفقیت در بازار بورس

اگر به تازگی در بورس سرمایه گذاری کرده اید و یا قصد انجام آن را در آینده دارید اما راه های موفقیت و کسب درآمد های چشمگیر از آن را نمی دانید، نگران نباشید. امروز در این مقاله قصد داریم به انواع تکنیک ها و عواملی که پیشرفت شما را تحت تاثیر قرار می دهند بپردازیم. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید به بهترین سایت های بورس ایران مراجعه نمایید.

بورس و شاخص بورس

قبل از پرداختن به موضوع اصلی، لازم است ابتدا کمی با بورس و تعریف های مربوط به آن که هر روز در اخبار یا شبکه های اجتماعی می شنویم، آشنا شویم تا بعد از آن عوامل موفقیت در بورس را نام ببریم و به توضیح هر کدام بپردازیم.

در ابتدا باید بگوییم که بورس دقیقا چیست. تا قبل از روی کار آمدن بورس، سهام شرکت ها به صورت حضوری و بین افراد قدرتمند تقسیم می شد، اما بورس این امکان را فراهم کرد تا مردمان عادی نیز با پول های اندک بتوانند این سهام ها را خریداری کنند و از سود و گاها ضرر هایش بهرمند شوند.

به زبان ساده می توانیم این طور بگوییم که بورس بازاری است که در آن سهام شرکت های مختلف از دارویی گرفته تا شرکت های ساخت فلزات، به خریداران آن فروخته می شود.

راه های موفقیت در بازار بورس,راه های موفقیت در بورس,راه های موفقیت در بورس ایران

و اما کلمه ای که حتما تا به حال به گوشتان خورده است، شاخص بورس است. به جرات می توان گفت مهم ترین عامل در تعیین میزان موفقیت در بورس همین شاخص بورس است.

هر روز به دفعات زیاد از کسانی که در بازار سرمایه مشغول به کار هستند می شنویم که درباره بالا رفتن یا پایین امدن شاخص صحبت می کنند، اما این شاخص که تا این حد تاثیر گذار است دقیقا چیست؟

شاخص بورس عددی است که میزان رشد یا افت سهام های شرکت ها، و به طور کلی روند پیشرفت یا پسرفت بورس را نشان می دهد. اما بورس تنها یک شاخص ندارند، انواع مختلفی از آن وجود دارد که هر کدام روند تغییر این بازار را از یک جنبه متفاوت به ما نشان می دهد.

پس تا اینجا فهمیدیم اولین راز موفقیت در بورس، شناخت این شاخص ها و عوامل موثر بر آن ها می باشد.

روش های موفقیت در بورس,موفقیت در بورس,راه های موفقیت در بازار بورس

عوامل تاثیر گذار بر شاخص بورس

همانطور که گفتیم عوامل زیادی بر رشد یا افت این بازار تاثیر دارند که برخی از آن ها عبارتند از :

تورم و گرانی

می دانیم که در کشوری زندگی می کنیم که هر روز انواع و اقسام تحریم و تورم ها ایجاد می شود، این گرانی ها نه تنها بر بازار عادی و زندگی مردم تاثیر دارد بلکه بورس را هم دستخوش تغییر می کند.

گفتیم که منشا بورس سهام شرکت های مختلف است، برای مثال وقتی با بالا رفتن نرخ تورم محصولات یک شرکت نیز گران می شود، تعداد کمتری از مردم ان محصولات را خریداری می کنند و این یعنی کاهش سود شرکت. با پایین آمدن سود، قیمت و تقاضای سهام آن نیز کم می شود.

پس یکی دیگر از روش های موفقیت در بورس شناخت شرایط اقتصادی و وضعیت تورم کشور است. در این حالت می توانیم سهم هایی را پیدا کنیم که در شرایط موجود سود دهی خوبی داشته باشند.

  • شرایط سیاسی کشور در جهان و منطقه
  • قیمت روزانه ارز مانند دلار و یورو و …
  • سایر بازار ها مثل سرمایه گذاری در بانک

راه های موفقیت در بازار بورس,راه های موفقیت در بورس,راه های موفقیت در بورس ایران

چگونه به سود خوبی در بورس برسیم؟

حال نوبت این است که تکنیک ها و روش های کلی را بدانیم. لازم به ذکر است که این نکات تنها بخش کوچکی از دریای اطلاعاتی است که باید درباره سرمایه گذاری بدانیم، بهترین کار برای رسیدن به موفقیت در بورس مطالعه و تمرین روش های خرید و فروش سهام، تحلیل اطلاعات با روش هایی مثل تحلیل تکنیکال و آمادگی ذهنی است.

صبر و شکیبایی

اولین چیزی که برای رسیدن به موفقیت باید داشته باشیم، صبر است. تمام افراد موفقی که می شناسیم یک شبه و عجولانه به این مرحله نرسیده اند.

بازار بورس پر از ریسک و فراز و نشیب است و نباید توقع داشت پولی که سرمایه گذاری کرده ایم خیلی زود ده برابر شود، با یک برنامه ریزی درست و صبر می توان به راحتی به اهداف مورد نظر و یک سرمایه گذاری مطمئن و موفقیت در بورس رسید.

راه های موفقیت در بازار بورس,راه های موفقیت در بورس,راه های موفقیت در بورس ایران

برنامه ریزی

دومین کاری که باید انجام بدهید برنامه ریزی دقیق و مطالعه دقیق سهم هایی است که قصد خرید شان را دارید، بیشتر مردم تنها با اکتفا به حرف دیگران یک سهم را خریداری می کنند که بسیار کار غلطی است و در اکثر موارد به ضرر ختم می شود.

برای برنامه ریزی ابتدا باید سهم مورد نظر را حداقل به مدت دو هفته مطالعه کنید و تمام اطلاعاتش را مد نظر داشته باشید تا بعد با روش هایی مثل تحلیل تکنیکال احتمال سود دهی در آینده را حساب کنید.

قانون و روش خودتان را داشته باشید

بسیاری از مردم تنها سهم های پرطرفدار و سهم هایی که دیگران پیشنهاد می کنند را خریداری می کنند، اما مهم ترین قانون و راز موفقیت بورس این است که یک استراتژی مشخص برای خرید و فروش داشته باشید و از دنباله روی دیگران خودداری کنید. موفقیت در بازار سرمایه کار سختی نیست تنها یک ذهن آماده و فعال می خواهد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا