سرگرمی

10 نکته مهم رانندگی در زمستان که باید بدانید

افزایش بازدید در گوگل

مهمترین اصول رانندگی در زمستان

همه ما قبول داریم که رانندگی در زمستان سخت تر از حالت عادی است، به خصوص اگر هوا برفی باشد.

بنابراین ضروری است که نکات لازم برای رانندگی در این فصل را به خوبی یاد بگیریم تا بتوانیم احتمال بروز هرگونه مشکل را کاهش داده و شرایط را مدیریت کنیم.

شاید فکر کنید که این نکات زیادی سخت هستند اما در حقیقت راهکارهای ساده ای می باشند که رعایت کردن شان برای تان کاربردی و مفید واقع خواهد شد.

بنابراین اگر شما هم علاقه دارید که اطلاعات بیشتری کسب کنید و رانندگی ایمن تری داشته باشید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نکته مهم که برای رانندگی در زمستان باید بدانید، آشنا کنیم.

اصول رانندگی در زمستان,رانندگی در زمستان,رانندگی در فصل زمستان

۱۰. رعایت فاصله استاندارد با خودروها

حفظ کردن فاصله مناسب با خودروها از جمله مواردی است که نه تنها در شرایط زمستان، بلکه در حالت عادی نیز باید رعایت کنید.

اهمیت این مورد در شرایط سخت مانند هوای برفی بسیار بیشتر می شود و می تواند احتمال هر گونه تصادف و برخورد را تا حد زیادی کاهش دهد.

بنابراین به خاطر داشته باشید که علاوه بر رعایت فاصله، از دستیارهای رانندگی مانند کنترل پیشرفته و.. استفاده نکنید تا بتوانید شرایط را بهتر مدیریت کنید.

۹. تمیز نگه داشتن شیشه های خودرو

قطعا در شرایط برفی نمی توان به صورت مداوم تمامی شیشه های ماشین را تمیز نگه داشت، اما در این موقعیت اطمینان حاصل کنید که شیشه های عقب و جلو ماشین به خوبی تمیز هستند و دید کافی دارند.

برف پاک کن ها معمولا در این شرایط زیاد به کارنمی آیند و حتی ممکن است مخزن شان نیز یخ بزند، اما اگر ماشین تان مخزن آب با قابلیت گرم شونده دارد، می تواند برای تان کاربردی باشد.

اگر شرایط به گونه ای است که شیشه های تان مدام یخ می زند و یا با برف پوشیده می شود، سعی کنید در فواصل زمانی کوتاه توقف کرده و شیشه ها را به خوبی پاک کنید.

نکات رانندگی در زمستان,اصول رانندگی در زمستان,رانندگی در زمستان

۸. دور کردن ترس و استرس

همه ما قبول داریم که رانندگی در زمستان و شرایط بحرانی می تواند دلهره آور باشد، اما اولین چیزی که باید بدانید این است که به خودتان مسلط باشید و اصلا نترسید.

یکی از قدیمی ترین اصول رانندگی در زمستان این است که در هنگام لغزش خودرو، باید تلاش کنید که ماشین را در جهت لغزش کنترل کنید.

شاید کمی عجیب باشد، اما باید بدانید که مقابله با لغزش و جنگیدن برای پس گرفتن کنترل می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین آرامش تان را حفظ کنید.

اگر لغزشی کوتاه رخ بدهد معمولا ماشین به راحتی به حالت عادی اش بر می گردد، اما اگر استرس داشته باشید و هول کنید، ممکن است شرایط را پیچیده تر کنید.

پس به خاطر داشته باشید که تا حد امکان اضطراب نداشته باشید و با آمادگی کامل رانندگی را شروع کنید.

۷. بررسی وضعیت آب و هوا و جاده

یکی از بهترین راهکارهای ممکن برای رانندگی در فصل زمستان این است که پیش از حرکت کردن در مورد وضعیت جاده و همینطور آب و هوا اطلاعات کاملی کسب کنید.

این کار به شما کمک می کند که آمادگی کافی داشته و بتوانید با پیشامدهای احتمالی مقابله کنید.

اگر در جایی هستید که دسترسی به این اطلاعات ندارید، می توانید از رادیو و اخبار هواشناسی هم کمک بگیرید.

اصول رانندگی در زمستان,رانندگی در زمستان,رانندگی در فصل زمستان

۶. آمادگی کافی داشته باشید

همانطور که می دانید آماده بودن پیش از انجام هر کاری، یکی از بهترین راهکارهای ممکن برای کنترل شرایط است که این مورد از مهم ترین نکات رانندگی در زمستان نیز محسوب می شود و حائز اهمیت است.

شما باید شرایط پیش رو را در نظر بگیرید و نه تنها خودتان آماده باشید، بلکه باید خودرو را نیز به امکانات مناسب تجهیز کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

در شرایط زمستانی، داشتن زنجیر چرخ و یک برف روب از ساده ترین و کاربردی ترین لوازمی هستند که باید به همراه تان داشته باشید.

حتی گاهی همراه داشتن میزان کمی شن و ماسه هم می تواند در شرایط برفی حسابی به کارتان بیاید.

علاوه بر موارد بالا، خودتان نیز آماده باشید و از آن جایی که ممکن است نیاز به پیاده شدن داشته باشید حتما لباس گرم بپوشید و از کفش های مناسب استفاده کنید.

به همراه داشتن دستکش هم از مواردی است که در سرمای شدید می تواند برای تان کاربردی باشد.

برای آنکه خیال تان از بابت دسترسی به شرایط ارتباطی راحت باشد، گوشی تان را کاملا شارژ کرده و یا پاور بانک همراه تان ببرید، زیرا تلفن شما تنها راهی است که می توانید در شرایط اضطراری از آن کمک بگیرید.

۵. در شرایط بحرانی مدتی توقف کنید

یکی از نکات مهم برای رانندگی هنگام زمستان و برف آن است که اگر دیدید شرایط دارد بدتر می شود، مدتی خودرو را در گوشه ای پارک کنید تا اوضاع بهتر شود.

به خاطر داشته باشید که توقف کردن و منتظر ماندن خیلی بهتر از آن است که درگیر تصادف یا حادثه شوید.

بنابراین در صورت وخامت اوضاع آرامش تان را حفظ کرده و کمی صبر کنید تا شرایط پایدارتر شود.

اصول رانندگی در زمستان,رانندگی در زمستان,رانندگی در فصل زمستان

۴. با احتیاط و سرعت پایین رانندگی کنید

یکی از مهم ترین نکات رانندگی در زمستان، کنترل سرعت و با احتیاط رانندگی کردن است که نه تنها در این شرایط ضروری است، بلکه در حالت عادی هم از قوانینی است که رعایت کردنش به حفظ جان و ایمنی شما کمک می کند.

بنابراین اگر از افرادی هستید که عاشق سرعت هستید و به ترمزهای شدید و یهویی عادت دارید، باید فکری به حال این شرایط بکنید و یا قید رانندگی کردن در برف و زمستان را بزنید.

همانطور که می دانید از دست دادن کنترل ماشین یکی از خطرناک ترین و محتمل ترین اتفاقاتی است که هنگام باران و برف ما را تهدید می کند.

این مشکل در صورتی که جاده یخ زده باشد بدتر هم خواهد شد و نیاز به احتیاط ویژه ای دارد. حتی گاهی ممکن است لایه ای از یخ در زیر برف ها پنهان شده باشد و شما متوجهش نباشید.

برف فشرده نیز از خطرناک ترین موارد ممکن است که می تواند بیشتر از یخ کنترل ماشین را از دست تان خارج کند.

چنانچه با هرکدام از موارد بالا برخورد کردید و یا دچار لغزش شدید، پیش از هر چیزی آرامش تان را حفظ کرده و به طور جدی از ترمزهای ناگهانی و یا تغییر مسیر دادن بپرهیزید و به آرامی کنترل ماشین را دوباره به دست بگیرید.

۳. استفاده از لاستیک های زمستانی

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که ماشین تان هر چقدر هم که مدل بالایی داشته و یا به آخرین سیستم های ترمز مجهز باشد هم ممکن است خطرات زیادی شما را تهدید کند.

یکی از بهترین راهکارهای موجود در این شرایط، استفاده از لاستیک های مخصوص زمستان است.

شما می توانید از لاستیک های عادی و یا ۴ فصل نیز استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که در شرایط بحرانی مانند برف و کولاک شدید، لاستیک های زمستانی، از بهترین گزینه های پیش روی شما هستند.

این گروه از لاستیک ها معمولا عاج های بزرگ تری دارند که با افزایش سطح تماس به شما اجازه می دهند تا کنترل بیشتری در جاده داشته باشید و کمتر دچار لغزش شوید.

هر چند که تمامی این موارد به صورت صد در صدی جوابگو نخواهند بود اما شما می توانید خطرهای موجود را تا حد زیادی کاهش دهید و اگر در مناطق سردسیر ساکن هستید، پیشنهاد می کنیم تا حتما از آن ها کمک بگیرید.

اصول رانندگی در زمستان,رانندگی در زمستان,رانندگی در فصل زمستان

۲. توانایی های خودرو و خودتان را بررسی کنید

یکی از مهم ترین نکات رانندگی در زمستان که باید آن را به خاطر داشته باشید این است که هم مهارت های خودتان را بسنجید و هم توانایی ماشین تان را به خوبی بررسی کنید.

در واقع باید بدانید که مهارت شما نقش بسیار مهمی در کنترل شرایط دارد، بنابراین اگر به خودتان مطمئن نیستید، آزمایش کردن مهارت های تان را به شرایط برفی موکول نکرده و تا حد امکان رانندگی نکنید.

علاوه بر آن، توانایی های ماشین را نیز در نظر بگیرید. ماشین های دیفرانسیل عقب معمولا از دسته خودوروهایی هستند که کنترل کردن شان در شرایط برف و لغزش، تقریبا غیر ممکن است.

در مقابل، خودروهایی با دیفرانسیل جلو می توانند کنترل بیشتری به شما بدهند و برای شرایط برفی و یا مناطق سردسیر گزینه های بهتری می باشند.

بنابراین پیش از رانندگی حتما از وضعیت ماشین و همچنین مهارت های خودتان آگاه باشید و در صورت مناسب بودن اوضاع، به راحتی از رانندگی ایمن لذت ببرید.

۱. در زمان مناسب رانندگی کنید

اینکه قبلا در شرایط سخت رانندگی کرده اید، دلیل نمی شود که بی گدار به آب بزنید و هر زمانی که دوست داشتید در دل جاده سفر کنید!

بلکه شما باید به خوبی شرایط را بسنجید و بعد اقدام به رانندگی کنید. به طور مثال هیچ گاه هنگام باران و یا طوفان و برف برای سفر یا رانندگی اقدام نکنید.

زیرا رانندگی در این شرایط نه تنها خطرناک است، بلکه در صورت هر گونه حدثه، نیروهای امدادی نیز درگیر می شوند و قابلیت کمک به افراد کمتری را خواهند داشت.

بنابراین اگر می بینید که شرایط مناسب نیست و ممکن است اوضاع بحرانی شود، از رانندگی خودداری کرده و آن را به شرایط پایدارتری موکول کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا