سلامت

10 توصیه غذایی برای مراقبت از پروستات

افزایش بازدید در گوگل

راههای مراقبت از پروستات کدامند؟

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که خوشبختانه درمان سرطان و مشکلات مربوط به پروستات در ابتدای ابتلا به آن ها بسیار ساده می باشد. اما زمانی که درمان به تاخیر بیوفتد می تواند سایر ارگان های بدن تان را نیز آلوده کرده و سلامتی تان را به خطر بیندازد.

بنابراین بهترین کار ممکن است است که از وضعیت سلامتی تان آگاهی کامل داشته و در صورت وجود هر گونه مشکل، به سرعت برای آن اقدام کنید.

در زمینه بیماری های پروستات، داروها و روش های درمانی مختلفی وجود دارند که می توانند به بهبود شما کمک کنند، اما همانطور که می دانید تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب از مواردی است که نه تنها در درمان، بلکه برای سلامت کل بدن تان نیز مفید خواهد بود.

💥🩺 بهترین سایت های پزشکی ایران 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای حفاظت از پروستات و سلامتی تان از غذاهای سالم استفاده کرده و به سبد غذایی تان توجه کاملی داشته باشید.

چنانچه شما هم علاقه مندید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کرده و غذاهای مفید در این زمینه را بشناسید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین غذاهای ضد پروستات آشنا کنیم.

درمان پروستات,راههای مراقبت از پروستات,روشهای مراقبت از پروستات

۱۰. مصرف مایعات غیر الکلی

پیش از هر چیز باید بدانید که مصرف مایعات الکلی و یا نوشیدنی های کافئین دار که می توانند مجاری ادراری را ملتهب کنند، برای تان بسیار نامناسب خواهد بود.

چنانچه فرد مبتلا به هیپرتروفی پروستات باشد این موارد تاثیر بیشتری داشته و در صورت تداوم مصرف می توانند سلامتی فرد را به خطر بیندازند.

به همین علت پیشنهاد می کنیم که نوشیدنی های الکلی و کافئین دار را کنار گذاشته و آن ها را با انواع سالم و بدون الکل جایگزین کنید.

این کار علاوه بر درمان پروستات، در بهبود سلامت بدن تان نیز نقش موثری داشته و سیستم ایمنی تان را تقویت خواهد کرد.

۹. نوشیدن آب کافی

یکی دیگر از موارد موثر در پیشگیری و درمان سرطان پروستات، مصرف روزانه آب به مقدار کافی می باشد.

همانطور که پیش از این گفتیم، شما باید مصرف نوشیدنی های الکلی را قطع کرده و آن ها را با مایعات سالمی مانند آب جایگزین کنید.

به خاطر داشته باشید که نوشیدن مقادیر کافی آب نه تنها روی روند بهبودی تان موثر خواهد بود، بلکه برای عملکرد صحیح سایر ارگان ها بدن تان نیز ضروری می باشد.

مراقبت از پروستات,مراقبت از پروستات مردان,درمان پروستات

۸. گوشت قرمز را کنار بگذارید

احتمالا شما هم در مورد گوشت قرمز اطلاعات ضد و نقیض زیادی را شنیده اید. هر چند که این ماده غذایی منبع خوبی از پروتئین می باشد، اما وجود چربی حیوانی در آن از مواردی است که برای سلامتی تان مناسب نخواهد بود.

چربی حیوانی می تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را افزایش داده و سلامتی تان را تهدید کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان مصرف گوشت قرمز را محدود کرده و به جای آن از مواد غذایی سالم تری بهره بگیرید.

۷. استفاده از سویا

سویا از آن دسته غذاهای ضد پروستات و فوق العاده ای است که همواره با خواص زیادش شناخته می شود. این ماده غذایی داری مقادیر زیادی ایزوفلاون بوده که هورمون مردانه یا دی هیدروتستوسترون را کاهش می دهد.

علاوه بر آن وجود این عنصر در سویا از رشد غیر عادی بافت پروستات نیز جلوگیری کرده و به این ترتیب رشد بافت سرطانی را نیز کند می کند.

به طور کلی می توان گفت که مصرف سویا و افزودن آن به رژیم غذایی می تواند از مشکلات مربوط به پروستات مانند هیپرتروفی جلوگیری کرد و روند بهبودی را تسریع کند.

درمان پروستات,راههای مراقبت از پروستات,روشهای مراقبت از پروستات

۶. مصرف گوجه

جالب است بدانید که نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف مواد غذایی حاوی لیکوپن، مانند گوجه و سایر مشتقات آن می تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را تا حد زیادی کاهش دهد.

پیشنهاد می کنیم که گوجه را به صورت پخته مصرف کنید، زیرا گوجه زمانی که پخته می شود، مقادیر بیشتری لیکوپن آزاد می کند.

بنابراین می توان گفت که سوپ گوجه و یا املت از دسته غذاهایی هستند که نه تنها باعث چاقی نمی شوند، بلکه باعث افزایش سلامتی تان خواهند شد!

البته فراموش نکنید که در مصرف هر چیزی اعتدال حرف اول را می زند!

۵. سلنیوم

اگر در مورد این ماده کنجکاو شده اید باید بدانید که سلنیوم نوعی نمک معدنی به شمار می رود که مصرف آن می تواند در درمان پروستات و همچنین پیشگیری از سایر سرطان ها موثر باشد.

این ماده در غذاهایی مانند گردو، برخی از گوشت ها، میوه های دریایی، برنج قهوه ای، دانه گندم، گل گندم و همچنین ماهی موجود است.

پیشنهاد می کنیم که مواد غذایی حاوی سلنیوم را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا بتوانید از خواص بی نظیرش بهره مند شوید.

درمان پروستات,راههای مراقبت از پروستات,روشهای مراقبت از پروستات

۴. غلات

بدون شک شما هم می دانید که غلات از دسته مواد غذایی مفیدی به شمار می روند که وجود مقادیر کافی از آن ها در هر رژیم غذایی ضروری است.

مصرف غلات می تواند میزان سلنیوم، فیبر، ترکیبات فیتوشیمیک و همچنین ویتامین E را در بدن افزایش داده و از این طریق از بروز سرطان های مختلف جلوگیری کند.

در نتیجه مصرف این مواد غذایی می تواند در درمان پروستات موثر بوده و همچنین سطح سلامت تان را بهبود ببخشد.

۳. ویتامین E

مواد غذایی حاوی ویتامین E می توانند هیپرتروفی پروستاتیک را کاهش داده و همچنین از غدد بدن در برابر سرطان ها محافظت کنند و باعث مراقبت از پروستات شود.

بنابراین می توان گفت که اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی می تواند تاثیر به سزایی در سلامتی تان داشته باشد.

از مهم ترین منابع موجود برای ویتامین E می توانیم به گردو، گندم، روغن های گیاهی، مارگارین و همچنین غلات کامل اشاره کنیم.

درمان پروستات,راههای مراقبت از پروستات,روشهای مراقبت از پروستات

۲. ماهی و روغن های گیاهی

بهتر است بدانید که مصرف امگا ۳ می تواند ریسک ابتلا به انواع سرطان ها را کاهش داده و همچنین در درمان پروستات نیز موثر عمل کند.

مواد غذایی مانند ماهی و همچنین روغن های گیاهی از آن جهت که سرشار از امگا ۳ می باشند، بسیار برای سلامتی تان مفید خواهد بود.

۱. سبزیجات

بدون شک مصرف سبزیجات نه تنها در درمان بیماری های مختلف موثر خواهد بود، بلکه ایمنی و سطح سلامت بدن را نیز تا حد زیادی افزایش خواهد داد. بنابراین طبیعی است که این گروه از مواد غذایی جزو ضروری ترین بخش های یک رژیم غذایی سالم به شمار روند.

سبزیجات خانواده کلم ها مانند کلم بروکلی، کلم پیچ و گل کلم از دسته مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها می باشند. علاوه بر آن، وجود ایزوتیوسیانات ها نیز از دیگر ویژگی هایی است که از بدن شما محافظت خواهد کرد.

بنابراین بهتر است که این مواد غذایی را به رژیم تان افزوده و به صورت روزانه از آن ها استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا