سلامت

10 خاصیت شگفت انگیز پیاده روی در طبیعت برای سلامتی

افزایش بازدید در گوگل

معرفی فواید دویدن و پیاده روی در حفظ سلامت بدن

اگر به دنبال راهی سهل و بدون زحمت برای رسیدن به تناسب اندام، سلامتی، تقویت قلب و عرق، کاهش کلسترول و قند خون هستید، حتما پیاده روی را در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهید.

این ورزش به ظاهر پیش پا افتاده اگر به شیوه های اصولی و درستش انجام پذیرد، می تواند انسان را در سن جوانی شاداب و در میانسالی و کهنسالی، سرحال، پر نشاط، با بدنی متناسب و قوی نگه دارد. چنانچه تا کنون برای ورزش و فعالیت بدنی، بهانه های متعددی آورده اید، الان دیگر وقت کنار گذاشتن تنبلی هاست.

ترفندهای طلایی یک پیاده روی خوب و نکات ایمنی لازم

اگر قصد دارید که به پیاده روی در طبیعت بپردازید،  حتما باید ابتدا موارد ایمنی همچون پوشیدن کفش مناسب، به همراه داشتن مواد خوراکی مغذی، استفاده از یک کوله پشتی سبک و استاندارد، تلفن همراه خود را بردارید، نقشه ای کامل و دقیق بخرید، چراغ قوه و سوت را از یاد نبرید،  و حتما به شرایط آب و هوایی توجه نمایید.

در کنار تمام موارد ذکر شده مسیری که برای پیاده روی انتخاب می کنید، دارای بخش های هموار و شیب دار باشد، از ابتدای راه با سرعتی کمتر از ۴ کیلومتر در ساعت شروع نمایید، اگر از عضلات خوبی برخوردارید در بخش هایی با سرعت پایین بدوید، از وزنه های سبک برای کالری سوزی بیشتر بهره بگیرید.

این ترفندها می تواند به راحتی شما را به سرزندگی، سلامتی، تناسب اندام و نشاط برساند. بیایید با هم سری به دنیای ورزش بزنیم و با ۱۰ فایده شگفت انگیز پیاده روی در طبیعت بر سلامت آشنا شویم.

خاصیت پیاده روی,خاصیت پیاده روی در شب,خاصیت پیاده روی در صبح

۱۰. کنترل دیابت و افزایش قند خون

بیماری دیابت حاصل تجمع حجم زیادی از قند در بافت کبد بوده و بدن از خود در برابر انسولین مقاومت بالایی نشان می دهد.

بهترین شیوه برای نرمال نگه داشتن قند خون، در کنار یک رژیم غذایی سالم، پیاده روی منظم در فضای باز می باشد. در هر ساعت پیاده روی با سرعت ۸ کیلومتر بر سطح صاف و هموار به راحتی می توان بین ۸۰ تا ۱۲۰ واحد قند بسوزانید.

۹. مشارکت در فعالیت های گروهی و اجتماعی

انسان ذاتا یک موجود اجتماعی است و زمانی که در مجاورت با همنوعان خود قرار بگیرد، راه های رسیدن به رشد فکری و تعالی روح را سریعتر می پیماید.

پس اگر می خواهید در دوران میانسالی به افسردگی ها و بحران های عاطفی مبتلا نشوید، حتما پیاده روی در طبیعت به صورت گروهی را در دستور کار خود بگنجانید.

فواید دویدن و پیاده روی,فواید پیاده روی,پیاده روی

۸. ترشح هورمون شادی و نشاط

بانوان با پا گذاشتن به سنین یائسگی و آقایان با ورود به میانسالی به دلیل تغییرات هورمونی به افسردگی مبتلا می شوند، و بهتر است با ورزش همواره مغز را به ترشح هورمون های سروتونین و دوپامین ترغیب نمایند.

این دو ماده تولید شده در بدن انسان ها را به سطحی نرمال از سرخوشی رسانده و از افول روح و جسم جلوگیری می کنند.

۷. کنترل فشار خون و کاهش کلسترول

از مهمترین فواید پیاده روی در طبیعت کاهش کلسترول می باشد. اگر در کنار تغذیه سلامت، پیاده روی متنوع یا همان تنظیم سرعت بر اساس زمان مورد نظر را در فهرست اولویت های زندگی خود قرار دهید، ۷۰ درصد خود را در برابر بیماری های ناشی از افزایش فشار خون و چربی خون ایمن کرده اید.

پیاده روی در طبیعت,خاصیت پیاده روی,خاصیت پیاده روی در شب

۶. ایجاد هماهنگی بین عصب و عضله

ورزش در کنار ایجاد حس شادی و سرزندگی، توانایی انطباق بین عصب و عضلات را به شدت افزایش می دهد. هر اندازه تمرینات تنوع بیشتری داشته باشند.

به طور مثال در مسیرهای ناهموار با سرعت متغییر پیاده روی کنید، مدام مغز را به چالش کشیده و تارهای عضلانی را با بافت های اعصاب به هماهنگی لازم می رسانید.

۵. کنترل کاملی بر تمرینات خود خواهید داشت

زمانی که به پیاده روی در طبیعت می پردازید، قادرید که کنترل خوب و مناسبی بر تمرینات خود داشته باشید.

از آن جا که در فضای طبیعی مسیرهای متنوع هموار و نا هموار وجود دارد، به راحتی شرایط تغییر در روند فعالیت خود را مدیریت کرده و با شدت بیشتری به کالری سوزی خواهد انجامید.

خاصیت پیاده روی,خاصیت پیاده روی در شب,خاصیت پیاده روی در صبح

۴. هایکینگ درمانی

در اکثر کلینیک های تخصصی درمان سرطان، فواید دویدن و پیاده روی را به صورت یکی از بخش های روند بهبود در نظر گرفته اند.

این موسسات با تنظیم یک برنامه زمانی مدون در جهت انجام فعالیت بدنی در طبیعت به نتایج بسیار خوبی در زمینه کنترل بیماری سرطان و از بین رفتن سلول های سرطانی رسیده اند.

افرادی که به انواع سرطان به ویژه سرطان خون دچارند باید در کنار دریافت دوزهای شیمی درمانی ، حتما ورزش را به فهرست کارهای روزانه خود بیافزایند، تا تاثیر معجزه آسای پیاده روی را به وضوح ببینند.

۳. افزایش خلاقیت

حضور در کنار سایر افراد اجتماع و انجام فعالیت های دسته جمعی ذهن و فکر را به خلاقیت بالایی می رساند.

هر اندازه که با دیگران گفتگو و محاوره داشته باشید، به طور قطع راه های بسته شده در فکر تان را گشوده و به راحتی مسائل متعددی را ماهرانه حل خواهید نمود. پس با دوستان و خانواده برنامه یک پیاده روی دلپذیر در طبیعت را بچینید.

خاصیت پیاده روی,خاصیت پیاده روی در شب,خاصیت پیاده روی در صبح

۲. ارتباط با طبیعت

زندگی در فضای شهری با وجود تکنولوژی ارتباطی انسان را از طبیعت و محیط دلنشین دور نگه می دارد.

هر اندازه به دل کوه و جنگل بروید و با عناصر طبیعی ارتباط بیشتری پیدا کنید، می توانید به آرامش روحی و سلامت جسمی بسیار متعادلی دست یابید.

۱. تناسب اندام ایده آل

در هر سنی باشیم داشتن یک اندام متناسب می تواند برای مان خوشایند و دوست داشتنی باشد. افرادی که تحرک زیادی ندارند و یا به خاطر نوع کار باید زمان زیادی پشت میز بنشینند، پس از مدتی با انحنای ستون فقرات و قوز رو به رو می شوند.

بهتر است در کنار تمام مشغله های زندگی و کاری دقایقی در طول روز را به پیاده روی در طبیعت اختصاص دهید. با این فعالیت به ظاهر ساده می توانید به راحتی تناسب اندام خود را به دست آورده و از سلامت و شادابی لذت ببرید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا