سلامت

۱۰ صبحانه متنوع و مقوی برای کودکان

افزایش بازدید در گوگل

صبحانه های مقوی برای کودکان

تهیه انواع صبحانه برای کودکان هوش و استعداد آن‌ ها را بالا می‌ برد و بدن را در مقابل بسیاری از بیماری‌ ها ایمن می‌ سازد به‌ همین علت متخصصان تغذیه توصیه می ‌کنند که همیشه صبحانه ای مقوی برای کودکان آماده کنید تا باعث چاقی و اضافه‌ وزن آن ‌ها نشود.

صبحانه مناسب برای کودکان باید شامل کلسیم، چربی، فیبر و پروتئین باشد، شاید کودکان میلی برای خوردن این نوع از خوراکی ها نشان ندهند، اما اگر مواد غذایی دیگری را به آن‌ ها اضافه کنید از مزه خوبی برخوردار خواهند بود. پر ادامه مطالب ۱۰ صبحانه متنوع و مقوی برای کودکان را به شما معرفی خواهیم کرد.

صبحانه مقوی برای کودکان,صبحانه مقوی برای کودکان کم وزن,صبحانه های مقوی برای کودکان

۱۰. سالاد میوه

روی میز صبحانه خود سعی کنید همیشه میوه‌ های مختلفی را قرار دهید و کنار آن‌ هم یک کاسه عسل بگذارید، چرا که خوردن میوه برای کودکان بسیار راحت ‌تر می‌ باشد و می‌ تواند توجه آن‌ ها را جلب کند، بنابراین شما می ‌توانید یک سالاد میوه مقوی را همراه با عسل مهیا کنید و شربت پرتقال یا آلبالو را هم کنار آن بگذارید که کودکان بنوشند.

۹. پنکیک

بسیاری از افراد محصولات صنعتی را برای صبحانه خود خریداری می‌ کنند که افزودنی ‌های مختلفی چون مواد نگه‌ دارنده را به آن‌ ها اضافه می‌ کنند، اما شما به‌ راحتی می ‌توانید یک پنکیک خانگی را برای صبحانه آماده کنید و  آن را به خورد کودکان دهید.

برای آماده کردن پنکیک باید از آرد، تخم مرغ و شیر استفاده کنید، درنهایت آن را در تابه سرخ کنید و به‌ همراه عسل و شیره انگور میل نمایید، همچنین در کنار آن می ‌توانید از میوه‌ های فصل هم استفاده کنید.

صبحانه مقوی برای کودکان,صبحانه مقوی برای کودکان کم وزن,صبحانه های مقوی برای کودکان

۸. سیب پخته شده با دارچین

یکی از صبحانه‌ های مقوی برای کودکان  سیب پخته شده همراه با خامه، دارچین و گردو می ‌باشد. برای تهیه این صبحانه بهتر است یک شب قبل چند سیب قرمز را پوست گرفته و بگذارید نیم پز شوند و روز بعدی قبل از خوردن صبحانه سیب پخته را در یک ظرف ریخته و آن را با خامه و گردو و عسل مخلوط و میل نمایید.

۷. تست فرانسوی

یکی از گزینه‌ های مناسب برای تهیه یک صبحانه خوشمزه و سالم تست وانیلی فرانسوی است که می‌ توانید در کمتر از یک دقیقه مخلوط آن را آماده کنید. برای تهیه این نان تنها به ۲ عدد تخم مرغ و نصف لیوان شیر و وانیل نیاز دارید و در صورت نیاز کمی شکر هم به آن اضافه کنید، سپس آن را در تابه سرخ کنید تا رنگ طلایی رنگی بگیرد و در آخر می ‌توانید آن را با دارچین و عسل میل کنید.

صبحانه مقوی برای کودکان,صبحانه مقوی برای کودکان کم وزن,صبحانه های مقوی برای کودکان

۶. برشتوک مغزها

تهیه کورن فلکس و برشتوک مغزها از دیگر صبحانه ‌های مقوی و سالم است که می‌ تواند بر روی سلامت سیستم ایمنی کودکان تاثیر بسیار زیادی بگذارد. برای تهیه این صبحانه زمان زیادی نیاز ندارید تنها باید انواع مغزها و میوه‌ های خشک را به آن اضافه کنید و استفاده از شیرهای طعم‌ دار هم گزینه بسیار مناسبی می‌ باشد.

۵. عدسی با سیب زمینی

یک صبحانه‌ داغ در روزهای بارانی می ‌تواند حال شما را تغییر دهد، بنابراین استفاده از عدسی همراه با تکه ‌های سیب ‌زمینی در وعده صبحانه می‌ تواند گزینه بسیار مناسبی باشد، البته اجازه دهید که عدس‌ ها به اندازه کافی نرم شوند.

صبحانه مقوی برای کودکان,صبحانه مقوی برای کودکان کم وزن,صبحانه های مقوی برای کودکان

۴. نیمرو همراه با شوید

ظاهر صبحانه می‌ تواند تاثیر زیادی بر روی اشتهای کودکان داشته باشد، چرا که قبل‌ از چشیدن آن ظاهر هر خوراکی را مدنظر قرار می‌ دهند، بنابراین شما می ‌توانید تخم‌ مرغ‌ های خود را مانند یک کل بشکنید و با استفاده از شوید آن‌ ها را تزیین کنید تا توجه کودکان را به غذا جلب کنید و در کنار آن ‌هم مقداری گوجه و خیار شور بچینید.

۳. اسموتی شکلات و موز

با ترکیب شکلات و موز می ‌توانید یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای کودکان خود تهیه کنید. کودکان معمولا به موزهایی که لکه‌ سیاه دارند هیچ علاقه ‌ای نشان نمی‌ دهند، بنابراین شما می ‌توانید آن ‌ها را قطعه قطعه کنید و با شکلات مخلوط نمایید، چرا که هیچ ‌کس نمی‌ تواند از خوردن این اسموتی صرف ‌نظر کند.

صبحانه مقوی برای کودکان,صبحانه مقوی برای کودکان کم وزن,صبحانه های مقوی برای کودکان

۲. خاگینه

یکی از صبحانه ‌های مقوی و سنتی کشورمان خاگینه است که آن را با شیر، تخم‌ مرغ و آرد درست می‌ کنند. خاگینه یکی از خوراکی ‌های مقوی برای بچه‌ ها می‌ باشد که از ارزش غذایی بسیار زیادی برخوردار است، بنابراین می‌ توانید آن را با ظاهری بسیار زیبا درست کنید و با پودر هل و زنجبیل مخلوط نمایید تا طعم بی ‌نظیری داشته باشد.

۱. املت سیب‌ زمینی

املت سیب‌ زمینی شیرین هم از دیگر صبحانه های مقوی برای کودکان است که آن را می‌ توانید با تخم‌ مرغ، کره و پیاز سرخ‌ شده درست کنید و با پنیر چدار و عسل میل کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا