اعزام دانشجو

حقوق کارگر ساده در آلمان چقدر است؟

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

دستمزد کارگر ساده در آلمان

با توجه به این که آلمان به نیروی کاری احتیاج دارد خیلی از افراد اقدام به اخذ ویزای کار این کشور می نمایند؛ تا از این طریق به درآمد بالا تری برسند. هر ساله آلمان نیرو های کاری را که به آن نیاز دارند را در قالب یک فراخوان به کشور های مختلف ارسال می کند. از این طریق نیروی کار را از کشور های مختلفی برای خود جذب می نماید. با توجه به ارزش پول این کشور نسبت به ریال در کشور ایران حقوق کارگر ساده در آلمان نیز حقوق بسیار خوبی برای ایرانیان محسوب می شود. به همین دلیل خیلی از ایرانیان برای کار کردن یا زندگی در این کشور از طریق اخذ ویزای کار اقدام می کنند. پیدا کردن یک شغل خوب در این کشور مخصوصا برای کسانی که یک هنر یا یک تخصص در زمینه های پر کاربرد دارند امکان پذیر می باشد.

اخذ ویزای کاری کشور آلمان,حقوق کارگر ساده در آلمان,حقوق یک کارگر ساده در آلمان

قبل از اقدام برای اخذ ویزای کار می بایست آخرین لیست مشاغل مورد نیاز اعلام شده از طرف دولت این کشور را بررسی نمایید. این لیست را می توان در سایت های مختلف جستجو کرد یا اگر تصمیم قطعی دارید می توانید به طور دقیق از موسسات اعزام دانشجو به خارج مشاوره بگیرید. بعد از این که مطمئن شدید شغل مورد نظر شما در این لیست وجود دارد می بایست تحقیق کنید که این شغل دستمزد و حقوق خوبی در این کشور داشته باشد. در ادامه به برخی از مشاغلی که آلمان معمولا هر ساله در لیست تقاضای نیروی کار خود دارد در زیر اشاره شده است.

  • کارگر ساده برای کار در مشاغل مختلف
  • مهندسین مکانیک، برق، عمران، کامپیوتر و…
  • مربی های آموزشی در زمینه های گوناگون
  • مشاغل مختلف مرتبط با ساخت و ساز
  • و…

اگر برای کسب دستمزد کارگر ساده در آلمان نیز قصد مهاجرت به این کشور دارید می بایست از بازار کار این کشور اطلاعاتی کسب نمایید. سپس بعد از این که تصمیم قطعی خود را گرفتید می توانید جهت اخذ ویزای کار از طریق موسسات اعزام دانشجو به خارج کمک بگیرید.

نرخ بیکاری در آلمان

قبل از این که برای کار به کشوری مهاجرت کنید می بایست به نرخ بیکاری کشور مورد نظر توجه نمایید. زیرا در صورتی که نرخ بیکاری بالا باشد پیدا کردن کار در کشور مورد نظر دشوار خواهد بود و در پیدا کردن شغل مناسب موفق نخواهید شد. اگر بخواهید نرخ بیکاری در کشور آلمان را بدانید می بایست این نرخ را ۳.۳۰ درصد در سال ۲۰۲۳ میلادی اعلام نماییم. این عدد نشان دهنده این است که نرخ بیکاری در این کشور بالا نیست و می توانید به راحتی در مدت زمان کوتاهی شغل مناسب خود را بیابید. حتی می توان گفت در شهر های بزرگ آلمان نرخ بیکاری در حد صفر است. برخی از شهر های آلمان مانند مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت می توانند به عنوان شهر های پر درآمد و دارای بازار کار عالی برشمرده شوند.

مناطقی که کارگر های بیکار در آن ها وجود دارند روستاها و قسمتی از شمال شرق آلمان می باشد. این قسمت ها نیز در دست ساماندهی توسط دولت می باشد و به زودی نرخ اعلام شده کم تر نیز خواهد شد.

حقوق بیکاری در آلمان

تمامی کارگر ها می بایست توسط کارفرمای خود بیمه شوند در غیر این صورت ارگان های مربوطه می تواند کارفرما را جریمه نماید. جرایم ناشی از بیمه نکردن کار ها جرائم سنگینی هستند که موجب خسارت به کارفرما می شود. در آلمان طبق قانون؛ کارگر ساده ای که یک سال سابقه کار داشته باشد شامل حقوق بیکاری می شود. اگر به هر دلیلی کارگر مجبور به دریافت حقوق بیکاری شود می تواند تا سقف ۱۸ ماه مبلغی به میزان ۶۵ درصد آخرین حقوقی که دریافت کرده را از بیمه بیکاری بگیرد. لازم به ذکر است که موارد گفته شده شامل کارگرهای تمام وقت می باشد.

دستمزد کارگر ساده در آلمان,اخذ ویزای کاری کشور آلمان,حقوق کارگر ساده در آلمان

ویزای کار آلمان

جهت اخذ ویزای کار آلمان می بایست مشخص کنید که برای چه مدت در این کشور قصد ماندن دارید. زیرا ویزای آلمان دو نوع متفاوق کوتاه مدت (short-stay) و بلند مدت (long-stay) دارد که هر کدام مدت مشخصی اعتبار دارد. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را برای یافتن شغل مورد نظر دارید می بایست حدود تعداد روز ها را مشخص کرده و طبق آن ویزای کار دریافت کنید. تعداد روز های ویزای کار آلمان به دو دسته زیر تقسسیم بندی می شود.

  • ویزای کوتاه مدت: این ویزا به کسانی تعلق می گیرد که کار آن ها فقط چند روز یا نهایتا چند ماه طول خواهد کشید. این ویزا بیش تر مناسب کسانی است که کار های پروژه ای در کشور آلمان انجام می دهند. یعنی پروژه آن ها طبق قرار دادی که دارند از روز مشخصی شروع و تا روز مشخصی طول خواهد کشید. برخی از افراد نیز قصد دارند برای تحقیق درباره بازار کار و میزان حقوق یک کارگر ساده در آلمان به این کشور سفر کنند که این ویزا برای آن ها مناسب خواهد بود.
  • ویزای بلند مدت: ویزای بلند مدت مخصوص افرادی است که کار مناسبی در آلمان به دست آورده و می خواهند مدتی را در این کشور مشغول به کار شوند. از چند ماه تا چند سال مدتی است که این ویزا اجازه اقامت را به متقاضیان مهاجرت به آلمان می دهد. در صورت نیاز با ارائه مستندات لازم امکان تمدید این ویزا وجود دارد.

در این مطلب دو ویزای بلند مدت و کوتاه مدت برای کار در آلمان را به طور کلی شرح دادیم. در ادامه به انواع مختلف ویزای کار در آلمان می پردازیم.

اخذ ویزای کاری کشور آلمان,حقوق کارگر ساده در آلمان,حقوق یک کارگر ساده در آلمان

انواع ویزای کار آلمان

برای اخذ ویزای کاری کشور آلمان می بایست تشخیص دهید که کدام ویزا مناسب شما می باشد. تشخیص نوع ویزا می توان بر عهده خود شما باشد و یا برای انتخاب مناسب ترین نوع  آن از طریق موسسات معتبر اقدام نمایید. برای آشنایی بیش تر شما، انواع ویزای کار را در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • ویزای کار آلمان یا Employement Visa: برای اخذ این نوع ویزا شما باید از طرف یک کارفرمای آلمانی دعوت نامه ای داشته باشید. در این دعوت نامه می بایست زمینه کاری شما و سمت شما مشخص شده باشد. فرد متقاضی ویزای کار می بایست سابقه کار قابل قبولی در رابطه با تخصصی که ادعا می کند در گذشته داشته باشد همچنین می بایست دارای مدارک زبان آلمانی از آموزشگاه های معتبر نیز باشد.
  • ویزای Ausbildung: این ویزا جهت افراد علاقه مند به دوره های خاصی است که با شرکت در آن می تواند در موسسه ای مشغول به تحصیل و در کنار آن کار کند. در حین گذراندن دوره های مربوطه حقوقی در نظر گرفته می شود و پس از پایان دوره ها و با کسب مهارت می توانید به راحتی در بازار کار مشغول شوید. جهت تقاضای این مدل ویزای کار می بایست از تمکن مالی لازم برخوردار باشید همچنین می بایست حداقل مدرک دیپلم و مدرکی مبتنی بر گذراندن دوره های آموزشی زبان آلمانی داشته باشید.
  • ویزای Jobseeker: برخی افراد با ایجاد ارتباط با کارفرما های آلمانی برای یافتن کار از کشور مبدا اقدام می کنند. سپس بعد از یافتن شغل مناسب قرار دادی را بخ صورت آنلای تنظیم کرده و کار را قطعی می نمایند. اما اگر به هر دلیلی از این راه شغلی پیدا نکردید می توانید با گرفتن این ویزا برای پیدا کردن شغل مناسب مدتی را به آلمان سفر کنید. برای گرفتن این ویزا لازم است مدارک مورد نیاز جهت اثبات داشتن تمکن مالی حداقل ۶ ماه در این کشور را ارائه دهید. یکی دیگر از شرایط لازم برای دریافت این ویزا داشتن ۵ سال سابقه کاری در زمینه ای که قرار است در آلمان مشغول شوید می باشد.
  • ویزای Self-employed and Freelancer: این ویزا مخصوص سرمایه دارانی است که قصد خود اشتغالی و شروع یک شغل یا تاسیس یک شرکت را در کشور آلمان دارند. میزان سرمایه برای شروع کار می بایست مورد تایید باشد و همچنین فرد باید دارای برنامه ریزی و سابقه کار مفید و مرتبط با شغل را داشته باشد. برای این کار می بایست موسس شرکت میزان حقوق یک کارگر ساده در آلمان را بداند. زیرا برای راه اندازی شرکت خود نیاز به نیروی کار خواهد داشت. فریلنسری نیز یکی از شغل هایی است که با اثبات مهارت در انجام آن می توانید با گرفتن مجوز این ویزا را دریافت کرده و در کشور آلمان مشغول به کار شوید.
  • بلو کارت آلمان: برای گرفتن این ویزا نیاز به مدرک تحصیلی معتبر دارید، همچنین از طرف یک کارفرما که در آلمان اقامت دارد می بایست جاب آفر داشته باشید. برای دادن این ویزا به افراد حداقل حقوق دریافتی آن ها نیز مهم است و در قرار داد با کارفرما چک می شود. داشتن این کارت در مواردی می تواند به فرد متقاضی اجازه اقامت دائم در این کشور را بدهد.

برخی از ویزاهای لازم برای کسب اجازه اقامت در آلمان توسط افرادی درخواست می شود که در این کشور مشغول به تحصیل هستند. این افراد برای هزینه تحصیل و زندگی خود نیاز به درآمدی دارند که از این طریق می توانند آن را به دست آورند.

موسسات اعزام دانشجو به خارج

اگر قصد کار کردن در کشور آلمان را دارید می توانید میزان حقوق یک کارگر ساده در آلمان را از موسسات معتبر سوال کنید. آن ها با توجه به اطلاعاتی و ارتباطاتی که دارند می توانند میزان حقوق هر یک از مشاغل در این کشور را استعلام گرفته و به شما بگویند. معمولا افراد می توانند از طریق موسسات اعزام دانشجو به خارج اقدام به اخذ ویزا و مهاجرت به کشور آلمان نمایند. دانشجویانی که از طریق این موسسات درخواست اعزام به این کشور را می گیرند، علاوه بر درخواست تحصیل در آلمان می توانند درخواست کار هم داشته باشند.

این موسسات با توجه به شرایط فرد متقاضی می توانند شغل مناسب با درآمد مناسبی را برای آن ها پیدا کرده و کمک کند تا افراد با حقوق خوب مشغول به کار شوند. این موضوع به افراد دانشجو کمک می کند تا در این کشور علاوه به تحصیل مشغول به کار شده و درآمد زایی نمایند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا