تکنولوژیکسب و کار

10 مدیر موفق ایرانی در حوزه ای تی IT

افزایش بازدید در گوگل

مدیران موفق آی تی کدامند؟

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که با شناخت مدیران موفق ایرانی در زمینه های مختلف بیش از پیش به ایرانی بودنتان افتخار می کنید بهتر است مطالب این مقاله را نیز تا آخر مطالعه کنید، زیرا قصد داریم شما را با ده مدیر موفق ایرانی در زمینه ای تی آشنا نماییم.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۱۰. سالار کمانگر | Salar Kamangar

سالار کمانگر در سال ۱۹۷۸ در تهران به عنوان یک کودک ایرانی آمریکایی چشم به جهان گشود. ایشان فارق التحصیل رشته بیولوژی در دانشگاه استنفورد آمریکا می باشد.

کمانگر توانست با تلاش فراوان بعد از هفت سال به گوگل بپیوندد و به دلیل بالا بودن استعداد او در زمینه اختراع یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین فرد در دستگاه گوگل تبدیل شد.

مهم ترین موفقیت کمانگر که باعث شد نام او در کنار سایر مدیران موفق آی تی قرار بگیرد ابداع ادوردز یا سیستم تبلیغات گوگل می باشد که سهم بزرگی در پیشرفت و توسعه گوگل دارد.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۹. علی روغنی | Ali Rowghani

علی روغنی در ایران به دنیا آمد و به دالاس تگزاس مهاجرت کرد بعد از سفر تا دبیرستان را در مدرسه st. Mark تگزاس سپری کرد. او برای به پایان رساندن دوره دانشگاه به کالیفرنیا رفت و توانست کارشناسی خود را در زمینه روابط بین المللی و کارشناسی ارشد را در رشته Mba  را از دانشگاه استنفورد دریافت نماید.

به گفته خود علی او تقریبا ۵ سال در شرکتی کار کرد که استیو جابز پیش از بازگشتش به اپل آن را بنا کرد، او در این شرکت در قسمت مالی استودیوی انیمیشن سازی پیکسارد مشغول کار بود. بعد از مدتی علی روغنی تصمیم به ترک پیکسارد کرد تا بتواند با همین سمت در توییتر مشغول به کار کند.

او توانست بعد از در دست داشتن حدودا ۵ سال سمت خود، بالاخره مدیریت ارشد عملیات توییتر را در سال ۲۰۱۵ به دست آورد. اما او در بعد از گذشت مدتی توییتر را به مقصد Combinatory اولین و بزرگ ترین شتاب دهنده در دنیا ترک کرد. به دلیل روابط عمومی خوب علی روغنی او توانست همکاری متقابل توییتر و اپل را شکل دهد.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۸. فرزاد ناظم | Farzad Nazem

فرزاد نام یکی دیگر از مدیران موفق ایرانی است که توانسته در سال ۱۳۷۶ به یاهو بپیوندد و به مدت ۱۱ سال به عنوان مدیر فنی در شرکت یاهو مشغول کار بود.

او با داشتن یازده سال سابقه کار در شرکت یاهو دارنده طولانی ترین سمت در شرکت شناخته شده است. فرزاد در سال ۸۶ از مقام خود در این شرکت کناره گیری کرد.

فورچون فرزاد ناظم را در سال ۸۲ با حدودا ثروتی معادل با ۳۰۰ میلیون دلار یکی از چهاردهمین ثروت مند ایرانی در کل دنیا معرفی کرد. بعد از به پایان رسیدن اختیاری فعالی  فرزاد ناظم در شرکت یاهو به پاس از زحماتش پاداش ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری به آن تقدیم کردند.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۷. سینا تمدن | Sina Tamaddon

سینا تمدن در سال ۱۳۳۵ در تبریز زاده شد او برای به پایان رساندن تحصیلاتش به دانشگاه های پردیو آمریکا و اورسای فرانسه رفت. سینا تمدن در سال  ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ معاونت مدیر عامل شرکت next را که متعلق به استیو جابز بود را به عهده داشت که در سال ۱۹۹۷ بعد از برگشت استیو جابز به شرکت اپل، به شرکت پیوست.

سمت های مهمی که تمدن بر عهده داشت شامل : مدیریت روابط عمومی گروه newton و گزارش دهنده ی مستقیم به استیو جابز، نایب رییس اپل می باشد. آقای تمدن جز آن دسته از کارکنان شرکت اپل هستند که موفق شده اند تا به امروز اطلاعات بیو گرافی خود را مخفی نگه دارند.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۶. هومن رادفر | Hooman Radfar

مغز متفکر و بنیان گذار شرکت کلیر اسپرینگ دولپراین هومن رادفر نام دارد. بنیان گذاری این شرکت با همکاری رادفر و آستون فات در سال ۲۰۰۴بنیان گذاری شده است. آن ها توانستند ایده هایی نوین برای تولید و طراحی ابزار های مورد نیاز شان برای گسترش نسل دوم وب را نیز با تلاش و پشتکار فراهم کنند.

هومن رادفر با پشتکار و تلاش شبانه روزی توانست به یکی از مدیران موفق ایرانی تبدیل شود.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۵. پی یر امیدیار | Pierre Omidyar

پی یر متولد سال ۱۳۴۵ در ایران است. او رییس و موسس سایت ای بی می باشد. معروف ترین و اولین وب گاه را برای خرید و فروش حراج اینترنتی راه اندازی کرد.

با راه اندازی این وب گاه توانست تا پایان سال ۱۹۹۸ حدود ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ الی ۹ میلیون دلار سود کسب نماید. در این زمان حدود ۶۰۰۰ کارمند ۴۵ میلیون مشتری ثبت شد و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ را در دست داشته است. پی یر را در دنیا با لقب پدر تجارت الکترونیک می شناسند.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۴. شایان قاضی زاده | Shayan Zadeh

شایان قاضی زاده متولد ۱۳۵۵ در ایران است که تحصیلات خود را تا لیسانس در دانشگاه شریف تهران گذرانده است. برای رسیدن به مقاطع بالا تر تصمیم گرفت به آمریکا مهاجرت کند.

در سال ۲۰۰۷ zoosk با همکاری شایان قاضی زاده و الکی مهر دو فارق التحصیل سال ۲۰۰۰ دانشگاه شریف در فرمونت کالیفرنیا به وجود آمد. سایت zoosk یکی از شبکه های اجتماعی دوست یابی می باشد که به صورت انفجاری در حال رشد می باشد.

این سایت تا به امروز ۲۵ زبان زنده دنیا را پوشش داده است و ۷۰ کشور می توانند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. با پیشرفت و رشد چشمگیر این شبکه اجتماعی شایان قاضی زاده به یکی از مدیران موفق ایرانی تبدیل شد و توانست در سال ۲۰۱۱ در آمدی حدود ۹۰ میلیون دلار کسب نماید.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۳. دارا خسرو شاهی | Dara Khosrowshahi

دارا خسرو شاهی در سال ۱۳۴۸ در ایران متولد شد او از خانواده کار آفرین خسرو شاهی می باشد که مویی شرکت سرمایه گذاری البرز و صاحب چندین شرکت و کارخانه تولید دارو و تولی پرس و … در ایران می باشند.

دارا خسرو شاهی مالک کسب و کار ایرانی و آمریکایی می باشد، مدیر عامل شرکت اجرایی اوبر در زمینه تکنولوژی نیز دارا خسرو شاهی است. قبل از در دست داشتن سمت مدیر عاملی شرکت اوبر مدیر عامل اجرایی اکسپیدیا بود.

دارا خسرو شاهی در ماه ژوئن ۲۰۱۳ توسط شرکت حسابداری بریتانیا ارنست اند یانگ به عنوان برنده جایزه کار آفرین سال در شمال غربی اقیانوس آرام معرفی شد. نام دارا خسرو شاهی در لیست ایرانیان برجسته آمریکایی و در فهرست وزارت امور خارجه ایالات متحده قرار گرفته است.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۲. آرش فردوسی | Arash Ferdowsi

آرش فردوسی آخرین مدیر موفق ایرانی است که در این مقاله با آن آشنا می شویم. آرش فردوسی کار آفرین ایرانی آمریکانی است که یکی از بنیان گذاران و مدیر عاملان تکنولوژی دراپ باکس می باشد. ایشان توسط مجله فرچون به عنوان یکی از چهل مدیر موفق زیر چهل سال نیز انتخاب شد که این اتفاق بزرگ در سال ۲۰۱۱ رخ داد.

مدیران موفق آی تی,مدیریت موفق آی تی,مدیریت موفق ای تی

۱. پریسا تبریز | Parisa Tabriz

این بانو متخصص امنیت یارانه ای می باشد که در ایالات متحده زندگی می کند. بانو تبریز توانست در سال ۲۰۰۶ به جمع کارکنان گوگل بپیوندد و تا سال ۲۰۱۰ سمت مدیریت و متخصص امنیت در گوگل را به عهده داشت.

بعد از گذشت مدتی گسترشی در زمینه کاری او رخ داد و امروزه بیش از ۲۶۰ متخصص امنیت در کنار پریسا تبریز مشغول به کار هستند و پریسا تبریز امروزه توانسته ریاست بخش مهندسی مرور گر گوگل کروم را بر عهده بگیرد. پریسا تبریز یکی از مدیران موفق ایرانی در شرکت گوگل است که به این بانو لقب شاهزاده امنیت را داده اند.

توسط نشریه امید نیز به عنوان یکی از ۳۰ چهره برتر در زمینه تکنولوژی معرفی شدند و نام ایشان در کنار افرادی مانند مارک زاکر برگ قرار گرفته است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا