گردشگری

10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان

افزایش بازدید در گوگل

لیست جاذبه های گردشگری صربستان

شما در این کشور می توانید ترکیبی از فرهنگ های شرق و غرب را مشاهده کرده و همچنین قلعه ها و صومعه های جذابی که مربوط به عهد باستان هستند را نیز ببینید.

علاوه بر آن، اگر از علاقه مندان به اسکی باشید نیز صربستان فرصت های زیادی برای جلب کردن توجه تان خواهد داشت و چنانچه تصمیم دارید که برای تعطیلات به یک کشور خاص سفر کنید، صربستان یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

بنابراین اگر شما هم علاقه مندید تا در مورد این کشور و جاذبه هایش اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از جاذبه های گردشگری صربستان آشنا کنیم.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۱۰. پارک ملی کوپا انیک | Kopaonik

Kopaonik نام بلندترین کوه کشور صربستان می باشد که در سال ۱۹۸۱ به یک پارک ملی جذاب تبدیل شد.

این پارک که از بهترین مکان های ممکن برای اسکی می باشد، با وجود ۲۵ بالابر قادر است تا در هر ساعت به حدود ۳۲۰۰۰ اسکی باز خدمات ارائه کند.

از ماه نوامبر تا ماه می، این پارک از برف پوشیده شده است و شما می توانید برای اسکی کردن از آن بازدید کنید.

در تابستان ها این پارک برای کوهنوردی و پیاده روی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود و جالب است بدانید کوه های این منطقه دارای آهن، روی، طلا و نقره نیز می باشند.

جاذبه های گردشگری کشور صربستان,مکان های دیدنی صربستان,جاذبه های توریستی صربستان

۹. نیس | Nis

شهر نیس (Nis) سومین شهر بزرگ صربستان بوده که میان صوفیه یا اسکوپیه ( Sofia or Skopje) و بلگراد (Bekgrade) قرار گرفته است.

جالب است بدانید که این شهر زادگاه موسس قسطنطنیه، یعنی کنستانتین کبیر بوده و قدمتی بالغ بر ۲۷۹ سال پیش از میلاد مسیح دارد.

در مرکز این شهر مجسمه های مربوط به کنستانتین کبیر و همچنین قلعه‌هایی که به قرن هجدهم تعلق داشته و ساخته دست ترک ها هستند نیز قابل مشاهده می باشد.

اگر از دسته طرفداران مکان های مخوف هستیذ، برج جمجمه بنایی شگفت انگیز و ترسناک می باشد که متشکل از جمجمه صرب هایی است که توسط عثمانی ها کشته شده بودند.

در بخش جنوب شرقی این شهر، چشمه آب گرم جذابی وجود دارد که به علت خواص درمانی فوق العاده اش در بین مردم محبوب شده و می تواند به درمان روماتیسم نیز کمک کند.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۸. پریزرن | Prizren

پریزرن (Prizren) شهری است که احتمال دارد در دوران قرون وسطا مرکز کشور بوده باشد، اما به هر حال امروزه قسمتی از یک کوزوو به شمار می رود.

اقلیت مردم شهر را صرب ها تشکیل می دهند و جالب است بدانید که صربستان این شهر را ایالتی محسوب می کند که به صورت غیرقانونی جدا شده است.

از جذاب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه می توانیم به قلعه پریزرن اشاره کنیم که به دوره عثمانی تعلق دارد.

در مرکز پریزرن کلیساهای زیادی وجود دارد و یکی از مشهورترین آن ها بانو لیوویس (Our Lady of Ljovis) نام داشته که به خوبی نشان دهنده معماری صرب ها در دوران قرون وسطا می باشد.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۷. شهر شیطان | Djavolja Varoš

یکی از جاذبه های توریستی صربستان، شهر شیطان می باشد که از صخره های جالب و عجیب غریبی که در طی سال ها فرسایش شکل گرفته اند، تشکیل شده است.

در واقع به دلیل وجود این اشکال عجیب می باشد که این شهر را با عنوان شهر شیطان می شناسند.

جالب است بدانید که طبق یک افسانه محلی گفته می شود که این سنگ ها در واقع اشخاصی بودند که در یک جشن عروسی حضور پیدا کرده و در نهایت شیطان آن ها را به سنگ تبدیل کرده است!

این شهر در بخش جنوبی صربستان قرار گرفته و از بیش از ۲۰۰ تکه سنگ منحصر به فرد ساخته شده است که تمامی آن ها در دو دره زیبا، روی کوهی به نام رادان (Radan) گسترده شده اند.

جالب است بدانید که ستون های حاضر در این منطقه مدام در حال تغییر کردن هستند و پس از فرو ریختن با شکل های جدیدی نمایان می شوند.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۶. زلاتیبور | Zlatibor

Zlatibor یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی صربستان می باشد که در فصل زمستان برای اسکی بازان، و در فصل تابستان برای افراد علاقه مند به کوهنوردی و پیاده روی انتخاب فوق العاده ای خواهد بود.

بلندترین کوه در منطقه، تورنیک (Tornik) نام دارد که در هر ساعت از حدود ۵۴۰۰ اسکی باز پذیرایی می کند.

این ناحیه در کنار این امکانات، دارای چشم اندازهای خیره کننده و همچنین مراتع وسیع و جذابی می باشد که بدون شک عاشقش خواهید شد.

از ویژگی های اصلی زلاتیبور، وجود کلیسا های قدیمی و چوبی و همچنین موزه ای با فضای باز می باشد که توجه گردشگران را به خودش جلب کرده است.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۵. پارک ملی درداپ | Derdap National Park

در پارک ملی درداپ (Derdap)، چهار دره به طول ۱۱۵ کیلومتر وجود دارد که یکی از آن ها به نام گوسپودین ویت (Gospodin Vit) یکی از عمیق ترین رودهای جهان را در خودش جای داده است.

در واقع اجتماع این چهار دره با یکدیگر باعث شکل گیری دره درداپ شده است.

جالب است بدانید به علت آن که در ورودی جنوبی آن کوه های کارپات ( Carpathian) وجود دارند، این دره با عنوان “دروازه آهن” نیز شناخته می شود.

پارک ملی درداپ در رودی به نام دانوب (Danube) و در نزدیکی قلعه ای با عنوان گلوباک (Golubac) واقع شده و انواع متفاوتی از گونه های گیاهی و جانوری را در خودش جای داده است.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۴. نووی ساد | Novi Sad

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور صربستان، شهری زیبا در ساحل رود دانوب می باشد که یکی از جذاب ترین سواحل رودخانه ای را در قلب خودش جای داده است.

تاریخ ساخت این شهر به اواخر قرن ۱۷ باز می گردد و بیشتر شهرت آن به علت جشنواره های جذاب موسیقی است که هر ساله در قلعه ای به نام پترووارادین (Petrovaradin) برگزار می شود.

نووی ساد (Novi Sad) دومین شهر بزرگ صربستان می باشد که از مهم ترین بناهای موجود در آن می توانیم به تالار قدیمی شهر در میدان اصلی، کلیسای جورج و همچنین قلعه ای جذاب و قدیمی با نام Dvorac Dundjerski اشاره کنیم که دیدن شان خالی از لطف نخواهد بود.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۳. صومعه استادنیکا | Stadenica

Stadenica صومعه ای جذاب و دیدنی می باشد که با محیط سرسبز و دلنشینش در صربستان مرکزی قرار گرفته است.

در این صومعه ۲ کلیسا وجود دارد که با سنگ مرمر سفید ساخته شده و نام آن ها نیز کلیسای ویرجین و کلیسای شاه می باشد.

قدمت استادنیکا به قرن ۱۲ بازمی گردد و بیش از هر چیزی دیگری با چیدمان منحصر به فرد و نقاشی های زیبایش شناخته شده است.

جالب است بدانید که استادنیکا مادر تمام صومعه های ارتودوکس به شمار رفته و یکی از ثروتمندترین صومعه ها در کشور صربستان می باشد.

بنیانگذار صومعه استادنیکا استفان نمانجا (Stefan Nemanja) نام داشته که پس از مرگش در این صومعه به خاک سپرده شده است.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۲. بلگراد | Belgrade

چنانچه شما هم علاقه مندید که با یکی از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان آشنا شوید، باید بزرگ ترین شهر این کشور و همچنین پایتخت آن، به نام بلگراد (Belgrade) را به شما معرفی کنیم.

این شهر در محل تلاقی رودهای ساوا و دانوب قرار گرفته و نه تنها شاهد ۱۱۵ جنگ مختلف بوده است، بلکه ۴۴ بار هم با آتش سوزی مواجه شده است.

برخلاف تمام سختی هایی که این شهر از سر گذرانده، امروزه یکی از مکان های امن به شمار می‌رود که رویدادهای جذاب زیادی در عرصه کتاب، فیلم و موسیقی در آن برگزار می شود.

قلعه بلگراد، کلیسا و موزه های جذابی را در دل خودش جای داده که همین امر باعث شده است تا به عنوان یکی از معروف ترین مکان های تاریخی شناخته شود.

در بهترین موزه های این شهر، مانند موزه ملی، بیش از ۴۰۰۰۰۰ شی مختلف نگهداری می شود و همچنین موزه نیکولا تسلا نیز پذیرای هزاران وسیله شخصی و اسناد مختلف از مخترعان می باشد.

جاذبه های توریستی صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان,جاذبه های گردشگری صربستان بلگراد

۱. سوبوتیکا | Subotica

پنجمین شهر بزرگ این کشور، یکی از منحصر به فرد ترین دیدنی های صربستان به شمار می رود که بیشتر جمعیتش را مسیحیان کاتولیک تشکیل داده اند.

اگر دل تان می خواهد که به یکی از بهترین جاذبه های سوبوتیکا سری بزنید، تالاری که قدمت آن به اوایل سال ۱۹۰۰ بازمی گردد، از بهترین انتخاب‌های ممکن خواهد بود.

از دیگر دلایل شهرت این شهر می توانیم به وجود بناهای قدیمی و جذاب، از جمله کلیسای جامعه ترازا (Theresa) اشاره کنیم که ساخت آن به سال ۱۷۹۷ باز می گردد.

بنابراین اگر شما هم از علاقه مندان به مکان های تاریخی و دیدنی هستید، بدون شک بازدید از سوبوتیکا به یکی از بهترین خاطره های تان تبدیل خواهد شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا