راهنمای سفر به ایرانگردشگری

10 راز برای داشتن سفر پاییزی کم هزینه!

افزایش بازدید در گوگل

چگونه سفر پاییزی کم هزینه داشته باشیم؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که نتوانسته اید در تابستان سفر کنید، جای نگرانی نیست زیرا در فصل پاییز هم می توانید تجربه های فوق العاده ای کسب کنید که انتظارش را ندارید.

در این فصل شما می توانید با رعایت نکات ساده ای سفرهایی با هزینه مناسب داشته باشید که به شدت برای تان جذاب خواهد بود و حتی می تواند جایگزین سفرهای محبوب تابستانی تان شود.

بدون شک آب هوای فوق العاده پاییزی از آن دسته موقعیت هایی است که برای سفر بسیار خاص و ویژه است، بنابراین اگر شما هم قصد دارید تا این فصل را برای مسافرت انتخاب کنید، با بست فارسی همراه باشید تا ۱۰ راز برای داشتن سفر پاییزی کم هزینه را برای تان بازگو کنیم.

سفر در پاییز,سفر در پاییز ایران,سفر در پاییز

۱۰. انتخاب مقاصد رویایی

قدم زدن در هوای پاییزی لندن و یا مشاهده برج ایفل از بین درخت های زرد و نارنجی از آن دسته تجربه های رویایی به شمار می رود که شاید فکر کنید حقیقی نخواهند شد. بدون شک قیمت بالای بلیط ها یکی از مواردی است که می تواند تمام برنامه های تان را نقش بر آب کند.

اما خبر خوب آن است که در فصل پاییز مسافران و گردشگران کمتری برای بازدید از این شهرها راهی سفر می شوند و به همین علت شما می توانید سفرهای به شدت کم هزینه تری را تجربه کنید و علاوه بر آن شلوغ نبودن هتل ها و اقامت گاه ها هم می تواند باعث شود تا به راحتی مکان هایی فوق العاده پیدا کنید و حسابی از سفرتان لذت ببرید.

۹. بلیت های یک طرفه را انتخاب کنید

همه ما می دانیم که برای سفرهای چند روزه، رزرو بلیط  دو طرفه یا به اصطلاح رفت و برگشت، راحت ترین کار ممکن است اما نکته جالبی که وجود دارد آن است که در برخی شرکت های هواپیمایی رزرو دو بلیط یک طرفه برای تان به صرفه تر خواهد بود!

حتی گاهی نشان داده شده است این تفاوت قیمتی ممکن است تا ۲۲ درصد نیز برسد، بنابراین پیش از رزرو بلیط این شرایط را در نظر بگیرید و هرکدام که برای تان به صرفه تر بود را انتخاب کنید تا در هزینه های سفرتان صرفه جویی شود.

سفر در پاییز,سفر در پاییز ایران,سفر در پاییز

۸. برنامه ریزی برای سفر

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که هیچ چیز اندازه سفرهای ناگهانی و بدون برنامه نمی تواند برای تان خرج بتراشد، بنابراین بهترین کاری که می توانید بکنید آن است که به خوبی برنامه ریزی کنید و تمام جزئیات را در نظر بگیرید.

اگر قصد دارید که به شهرهای ایران سفر کنید زمانی حدود ۲ تا ۴ هفته قبل از سفرتان می تواند زمان مناسبی برای برنامه ریزی باشد.

علاوه بر آن این کار هنگام رزرو بلیط هم برای تان سودمند خواهد بود، زیرا می دانید که رزرو بلیط های لحظه آخری به شدت ریسک بالایی دارد و می تواند تمام برنامه های تان را به هم بریزد.

در مقابل اگر قصد دارید که کشور خارجی برای سفرتان انتخاب کنید، حداقل ۳ تا ۴ ماه قبل برای آن برنامه ریزی داشته باشید و تمام جزئیات از رزرو هتل گرفته تا سر زدن به بخش های مختلف شهر را در نظر بگیرید.

سفر کردن به شهرهای معروفی مانند پاریس، مونیخ و.. که در تمام سال شلوغ هستند کار سخت و پر هزینه ای است اما نیمه دوم شهریور ماه تا روزهای ابتدایی مهر می تواند از بهترین زمان های ممکن باشد که هزینه های تان را تا سقف ۴۰ درصد نیز کاهش خواهد داد.

۷. استفاده از خدمات وب سایت ها

امروزه سایت های زیادی وجود دارند که در زمینه خدمات آنلاین مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو بلیط قطار و یا رزرو بلیط هتل فعالیت می کنند. ویژگی مثبت این سایت ها که شاید تا الان از آن بی خبر بودید این است که شما با ثبت نام در آن ها می توانید از خدمات مختلفی استفاده کنید که حسابی به کارتان خواهد آمد.

به طور مثال می توانید از پایین ترین قیمت های بلیط به کشور یا شهر مورد نظرتان به سرعت خبردار شوید یا بهترین موقع سال از نظر قیمتی را مشاهده کنید. بنابراین استفاده از این ابزار در شرایطی که هیچ چیز قیمت ثابتی ندارد می تواند حسابی به  صرفه باشد.

سفر در پاییز,سفر در پاییز ایران,سفر در پاییز

۶. انعطاف پذیر باشید

شاید دیدن این ویژگی برای تان عجیب باشد اما بهتر است بدانید یکی از مواردی که نقش تعیین کننده ای در سفر و کاهش هزینه های ناشی از آن خواهد داشت، خود شما هستید.

به طور مثال اگر آدم سخت گیری نباشید و بتوانید از رخت خواب گرم و نرم تان جدا شوید، رزرو پروازهای صبح زود نه تنها به صرفه است بلکه وقت کمتری نیز از شما می گیرد، زیرا در این موقع از روز شهر خلوت تر است و نیازی نیست تا ساعت ها در ترافیک گیر کنید و کلافه شوید.

علاوه بر آن انعطاف پذیری شما باعث می شود تا در انتخاب محل اقامت نیز سخت گیری کمتری داشته باشید، زیرا در این صورت گزینه های بیشتری خواهید داشت و به هر دلیلی اگر موفق به رزرو هتل مد نظرتان نشدید، اوقات تان بیش از حد تلخ نخواهد شد.

۵. در صرفه جویی های تان احتیاط کنید

همه ما به خوبی می دانیم که زیاده روی در هر چیزی می تواند نتیجه را خراب کند و صرفه جویی هم از این قاعده مستثنی نیست.

گاهی اوقات ما انقدر به فکر کاهش هزینه هستیم که بخش های دیگر را کاملا نادیده می گیریم، غاقل از آنکه می توانند هزینه های زیادی برای ما بتراشند.

به طور مثال رزرو پروازهای لحظه آخری شاید برای تان ارزان تر بیوفتد اما زمانی که بدون برنامه ریزی سفر کنید ممکن است برای رزرو هتل مجبور به انتخاب جایی شوید که تمام صرفه جویی تان را به باد خواهد داد.

یا اگر بیمه مسافرتی را به علت هزینه هایش کنار گذاشته اید، باید بدانید که حادثه هیچ وقت اطلاع نمی دهد و اگر خدایی نکرده دچار مشکلی شوید باید چند برابر هزینه بیمه را صرف بهبودی تان کنید.

بنابراین در این زمینه زیاده روی نکنید و با برنامه ریزی مناسب سعی کنید تا همه چیز را در حد اعتدال و حساب شده نگه دارید.

سفر در پاییز,سفر در پاییز ایران,سفر در پاییز

۴. انتخاب مقصد

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که در انتخاب مقاصد تان منطقی عمل کنید. گاهی پیش می آید که افراد فکر می کنند انتخاب مقاصد بیشتر برای شان به صرفه است زیرا در مدت زمان کوتاهی می توانند به مناطق مختلفی سفر کنند اما باید بدانید که این کار چندان هم هوشمندانه نیست.

جدا از اینکه محدودیت های زمانی استرس خاص خودش را خواهد داشت و آرامش تان را به هم خواهد زد، باید متوجه باشید که هزینه های جانبی مانند بلیط و محل اقامت نیز برای تان بیشتر خواهد شد و در نهایت انتخاب مقرون به صرفه ای نخواهد شد.

بنابراین با انتخاب مقاصد مناسب و منطقی از سفرتان لذت ببرید و استرس و هزینه های بی جا به خودتان تحمیل نکنید.

۳. هزینه های پنهانی

گاهی اوقات پیش می آید که ما به علت پیش فرض های ذهنی مان تنها یک روش سفر را انتخاب می کنیم  اما باید بدانید که همه چیز فقط به سفر با هواپیما خلاصه نمی شود و گاهی ممکن است سفرهای زمینی یا دریایی برای شما مقرون به صرفه تر باشد.

بنابراین همه چیز را به خوبی بررسی کنید و بدانید که سفر با خودروی شخصی هم می تواند به شدت لذت بخش و در عین حال کم هزینه باشد.

اما در هر روشی که انتخاب می کنید باید مراقب هزینه های پنهانی و احتمالی هم باشید، به طور مثال سفر با هواپیما می تواند در صورت اضافه بار برای تان هزینه بر باشد.

بنابراین پیش از سفر از شرکت هواپیمایی تان هزینه و میزان بار مجاز را جویا شوید تا به دردسر نیوفتید.

علاوه بر آن هنگام انتخاب هتل هم به تمامی امکانات و هزینه ها توجه کنید، زیرا برخی هتل ها در ازای خدماتی مانند پارکینگ، اینترنت، صبحانه و.. از شما هزینه دریافت خواهند کرد.

سفر در پاییز,سفر در پاییز ایران,سفر در پاییز

۲. هزینه خورد و خوراک

خورد خوراک در سفر و هزینه های مربوط به آن از دسته مواردی است که قابل پیش بینی نیست اما با رعایت نکته هایی می توانید به خوبی کنترلش کنید.

پیش از هر چیز باید بدانید که اگر تصمیم دارید تا هر وعده را در رستوران میل کنید، باید انتظار هزینه های زیادی داشته باشید، زیرا حساب و کتاب خرج های مربوطه اش به سرعت از دست تان در خواهد رفت.

برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از هتل هایی انتخاب کنید که وعده صبحانه شان رایگان است و در این صورت حداقل هزینه یک وعده را کاهش می دهید.

علاوه بر آن شما می توانید اقامت گاه هایی را انتخاب کنید که با دارا بودن آشپزخانه به شما اجازه آشپزی می دهند و در نتیجه می توانید هزینه های تان را بهتر کنترل کنید.

اگر نتوانستید هیچ کدام از موارد بالا را رعایت کنید نگران نباشید، زیرا کافی است تا کمی همه چیز را ساده تر بگیرید. لازم نیست که تمام وعده ها را در رستوران صرف کنید یا غذاهای مجلل و سنگین بخورید بلکه می توانید با خوراکی های ساده هم اوقات لذت بخشی داشته باشید.

در کنار این موارد می توانید از فست فودی ها هم کمک بگیرید البته در صورتی که به اندازه کافی بهداشتی باشند و شما مجبور نباشید چند برابر آن را خرج مسموم شدن تان بکنید!

نکته به صرفه دیگر هم آن است که وعده ناهار در رستوران ها معمولا ارزان تر از شام خواهد بود، بنابراین می توانید استفاده از رستوران را به این وعده ها محدود کنید تا هزینه کمتری بپردازید.

۱. جایگزین های دیگر هتل

همه ما می دانیم که اقامت در هتل های مجلل می تواند به شدت هزینه بر باشد و تمام محاسبات مان را به هم بزند، در این صورت شما می توانید به دنبال جایگزین هایی به صرفه تر باشید. به طور مثال گاهی اوقات اجاره خانه یا سوییت های کوچک می تواند برای تان بسیار بهتر از چند شب اقامت در هتل های گران باشد.

اگر مسافر خارج از کشور هستید، در این زمینه خدمات جالبی وجود دارد که به کمک آن می توانید برای جابه جایی خانه اقدام کنید. به زبان ساده تر اگر بتوانید شخصی را پیدا کنید که هزمان با سفر شما به کشورش بخواهد به ایران سفر کند، می توانید خانه های تان را جا به جا کنید.

این خدمات در برخی از سایت های معتبر قابل ارائه اند و می توانید در مواقع لزوم از آن ها استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که این سایت ها معمولا خدمات اشتراکی و پولی دارند اما در نهایت می توانند برای تان کمک کننده باشند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا