گردشگری

10 هتل یخی جالب در جهان که باید بشناسید!

افزایش بازدید در گوگل

معروفترین هتل های یخی جهان

هتل های یخی پیش از آن که با شکل و شمایل امروزی شان وجود داشته باشند، به سبک خاصی ابداع شدند.

در پاییز سال ۱۹۹۰ بود که ینگو برگکویست و پارگرانلوند تصمیم گرفتند که کلبه های اسکیمو را به سبک سرخپوستی، اما وسیع تر و بزرگ تر از مدل های قبلی شان بسازند.

اولین مدل از این کلبه ها در کشور سوئد و در شهر کوچک جاکاسجاروی ساخته شد و در واقع یک گالری هنری جذاب و ساده بود که معمولا افراد محلی کنجکاو از آن بازدید می کردند.

اندازه این کلبه ها هر ساله در قالب های متفاوت افزایش می یابد. در ادامه اتاق های یخی برای افرادی که می خواستند اقامت طولانی تری داشته باشند، در اواخر دهه ۹۰ طراحی شد.

جالب است بدانید که کلبه یخی جاکاسجاروی همچنان به صورت سالیانه بازسازی می شود، اما به وجود آمدن هتل های یخی دیگر در کشورهای شمالی باعث شده تا مسافران انتخاب های بیشتری برای ماجراجویی پیش روی شان داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که این هتل ها به گونه ای نیستند که بتوانید به راحتی در آن ها اتاق پیدا کنید، بلکه بسیاری از آن‌ها معمولا برای یک سال رزرو شده اند.

چنانچه شما هم علاقه دارید درباره این مکان ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ هتل یخی دیدنی و جذاب آشنا کنیم.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۱۰. روستای برفی کانادا | Snow Village Canada

این روستای جذاب و برفی در جزیره سنت هلن (Saint Helen’s Island) و در فاصله ۵ کیلومتری از مرکز شهر مونترال قرار گرفته است. در این هتل هرساله شهری بزرگ و جذاب توسط یخ ساخته می شود که ساختمان های آن با نورهای رنگارنگ در شب روشن می شوند.

افرادی که در این هتل اقامت دارند می توانند در وان های آب گرم استراحت کرده و یا در لیوان های یخی نوشیدنی سفارش دهند. خانه ها و اتاق های اسکیموها به طور کامل از یخ ساخته شده است. تخت های موجود در اتاق ها نیز از یخ بوده و شامل یک چهارچوب از جنس چوبی و یک تشک می باشد.

اگر نگران سرما هستید بهتر است بدانید در این اتاق خواب، کیسه خواب های حرارتی برای گرم نگه داشتن شما در شب تعبیه شده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۹. هتل روستای برفی کیتیلا | Snow Village Hotel Kittila

یکی دیگر از هتل های یخی دنیا در روستای برفی بالای مدار قطب شمال واقع شده و از مبلمان ها گرفته تا دکوراسیون آن همگی از یخ و برف تشکیل شده اند. افرادی که در این هتل اقامت دارند می توانند غذای شان را در کافه های یخی میل کرده و یا در کلبه اسکیموها از رقص و شادی لذت ببرند.

از دیگر جذابیت‌های این منطقه  مجسمه سازی های عظیم و باشکوه آن ها می باشد که توجه تان را جلب خواهد کرد. در روستای برفی کیتیلا فعالیت های جذاب و سازمان یافته ای مثل سفر کردن با سگ و اتومبیل برفی و همچنین ماهیگیری در یخ نیز ارائه می شود.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۸. کلبه اسکیموهای روستای کاک اسلوتانن | Igloo Village Kakslauttanen

روستای کاک اسلوتانن به همراه کلبه اسکیموهای جذابش در لاپلند فنلاند و در بالای مدار قطب شمال قرار گرفته و ارائه کننده اقامتگاه هایی ازجنس برف و شیشه می باشد. جالب است بدانید که بزرگ ترین سونای بخار دنیا نیز در این مکان قرار گرفته است.

در این منطقه چهار رستوران مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها غذای لاپلندی مخصوص خودشان، مثل ماهی قزل آلای کبابی و گوزن شمالی سرو می کنند. سونای بخار قرار گرفته در این هتل نیز دارای رستوران اختصاصی می باشد.

مهمانان در طول سفر زمستانی و اقامت شان در این هتل می توانند ماجراجویی هیجان انگیزشان را با اتومبیل برفی یا گوزن های شمالی نیرومند شروع کنند.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۷. استراحتگاه هوشینو برج تومامو | Hoshino Resort Tomamu the Tower

استراحتگاه و هتل یخی آلفا تومامو در ژاپن قرار گرفته و و شامل امکاناتی همچون اتاق خواب، حمام و اتاق غذاخوری می باشد که تمامی آن ها با یخ ساخته شده اند.

جالب است بدانید که وعده شام نیز در بشقاب های یخی سرو می شود. میز و صندلی های این هتل از جنس یخ بوده و روی همه آن ها پوست گوسفند کشیده شده است.

برای جلوگیری از سرما نیز به تمامی افرادی که در این هتل اقامت دارند، لباسی از جنس پوست گوسفند داده می شود که در آخر می توانند آن را همراه خودشان ببرند. بهتر است بدانید که اقامت در این هتل چندان هم ارزان نبوده و برای هر شب حدود ۶۰۳ دلار می باشد.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۶. هتل برفی کرکنس | Kirkenes Snow Hotel

این هتل یخی جذاب و برفی برای اولین بار در نروژ و در سال ۲۰۰۶ باز شده و پس از آن توانست به یکی از محبوب ترین مکان ها برای ماجراجویی های زمستانی بازدیدکنندگان تبدیل شود.

این هتل در یکی از شهرهای قطب شمال که به مرز روسیه نزدیک می باشد قرار گرفته و هر ساله پس از بازسازی، حدود بیستم دسامبر باز می شود. این هتل به طور کامل از برف و یخ ساخته شده و در آن تخت های طبیعی همراه با تشک برای راحتی مهمانان قرار داده شده است.

در اطراف این هتل نیز یک ساختمان ارائه دهنده خدمات گرمایشی و یک رستوران گرم و عجیب غریب وجود دارد که در طی اقامت تان می توانید به آن ها نیز سری بزنید.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۵. هتل یخی بالا  |  Balea Ice Hotel

هتل بالا، تنها هتل یخی دنیا واقع شده در رومانی است که ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. این هتل هر ساله با آجرهای یخی و طرح های جدید بازسازی شده و تمامی اتاق های آن نیز دارای تخت های یخی با تشکی راحت هستند. روی این تشک ها نیز مقدار زیادی خز نرم و ملحفه قرار داده شده تا به اندازه کافی گرم و راحت باشد.

برای راحتی بیشتر مهمانانی که در این هتل اقامت دارند، یک کیسه خواب نیز اختصاص داده شده است. دسترسی به این هتل تنها از طریق ماشین های کابلی ممکن می باشد و در اطراف آن نیز رستورانی با غذاهای بین المللی قرار گرفته که می توانید از آن لذت ببرید.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۴. هتل کلبه اسکیموهای آلتا | Alta Igloo Hotel

یکی دیگر از جذاب ترین هتل های یخی دنیا نروژ آلتا نام داشته که به طور کامل از برف و یخ ساخته شده است. از امکانات فوق العاده این هتل می توانیم به تشک چرم گوزن شمالی و همچنین کیسه خواب های گرم اشاره کنیم.

اتاق های هتل آلتا دارای یک درجه حرارت ثابت بین ۴- تا منفی ۷- درجه می باشند. در این هتل دو حمام آب گرم در فضای باز و همچنین یک سونا نیز وجود دارد. علاوه بر آن افرادی که در این مکان اقامت دارند برای ماجراجویی در محیط اطراف می توانند اتومبیل های برفی استفاده کنند.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۳. هتل برفی | Snow Hotel

هتل برفی همانطور که از نامش پیداست به طور کامل با برف و یخ ساخته شده است. این مکان قسمتی از قلعه برفی در فنلاند به شمار می رود که به عنوان بزرگ ترین قلعه برفی در دنیا شناخته می شود.

این هتل از سال ۱۹۹۶ فعال بوده و در زمستان هر سال با طرح های جدید و متفاوت بازسازی می شود در این قلعه یک کلیسای کوچک هتل و یک رستوران نیز وجود دارد.

در تمامی اتاق های این هتل کیسه خواب و تخت پوشیده شده از پوست بره در اختیار مهمانان قرار گرفته و درجه حرارت متوسط آن ۵- درجه می باشد.

از دیگر جذابیت های این هتل می‌توانیم به اتاق‌هایی اشاره کنیم که تزیینات شان توسط کنده کاری های زیبایی روی یخ انجام شده است.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۲. هتل یخی | Ice Hotel

این هتل در واقع از اولین هتل های یخی جهان می باشد که در روستای کوچکی به نام جوکاسجاروی قرار گرفته است. این هتل برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ بازگشایی شد و پس از آن هر ساله در ماه دسامبر تا آوریل بازسازی می شود.

تمام این هتل از بلوک های یخ و برفی تشکیل شده که از رودخانه ای منجمد به نام تورن تهیه می شوند. جالب است بدانید که حتی لیوان های موجود در کافه این هتل از جنس یخ ساخته شده اند.

هتل های یخی جهان,هتل های یخی دنیا,هتل های یخی جهان

۱. هتل یخی | Hotel de Glace

یکی از جذاب ترین هتل های یخی دنیا در اولین دامنه کوه های لورنشن و در فاصله ۵ کیلومتری از شمال شهر کبک قرار گرفته که با عنوان اولین هتل یخی در شمال آمریکا شناخته می شود.

این هتل از سال ۲۰۰۱ پذیرای یک میلیون نفر از مردم سراسر دنیا بوده و هر ساله از اوایل ماه ژانویه باز می شود. تنها بخش گرم این هتل حمام های آن می‌باشند که در ساختار عایق و جداگانه قرار گرفته اند.

در این هتل کلیسای کوچک و جذابی وجود دارد که از آن برای برگزاری مراسم عروسی استفاده می شود. در ساخت و طراحی دکوراسیون اتاق های هتل یخی از مجسمه های زیبایی نیز استفاده شده که نورپردازی های موجود در آن ها جذابیت شان را دو برابر کرده است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا