راهنمای سفر به اندونزیفرهنگ و هنر

10 تا از بهترین سوغاتی های اندونزی

افزایش بازدید در گوگل

سوغات معروف اندونزی کدامند؟

بالی یکی از معروف ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می رود که هرساله مسافران زیادی برای بازدید از آن به اندونزی سفر می کنند. این شهر نیز همانند کشور اندونزی بسیار رنگارنگ و جذاب است و چیزهای زیادی برای شگفت زده کردن تان خواهد داشت.

در هر سفری، در کنار جاذبه ها و تجربه های متفاوت، تهیه هدایا و یا سوغاتی هایی که بتواند این خاطرات را ثبت کند نیز از مهم ترین دغدغه های ما می باشد. همانطور که گفتیم، کشور اندونزی متشکل از اقوام و فرهنگ های متفاوت می باشد که در واقع همین تفاوت ها باعث شده است تا سوغاتی های آن جذاب تر از هر جای دیگر باشد.

بنابراین اگر شما هم مسافر این کشور دوست داشتنی هستید و قصد تهیه سوغاتی دارید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین سوغاتی های اندونزی آشنا کنیم.

در مطالب پیش بهترین سایت های فروش سوغاتی را به شما معرفی کرده ایم.

بهترین سوغات اندونزی,سوغات اندونزی,سوغات بالی اندونزی

۱۰. جواهرات و زیور آلات سنتی | Jewelry and Ornaments

معمولا جواهرات و انواعی از تزئینات سنتی، از معروف ترین محصولات هر کشور محسوب می شوند و از بهترین سوغاتی های اندونزی نیز می توانیم به جواهرات و زیورآلات خاص آن اشاره کنیم.

اکسسوری هایی از جنس نقره از پر طرفدارترین انواع زیورآلات در این کشور به شمار می روند که معمولا از سیم هایی از جنس نقره و همراه با طرح ها و الگوهای جذاب ساخته شده اند.

به غیر از نقره، فلز برنج و همچنین سنگ های تزئینی نیز برای ساخت زیورآلات به کار می رود که همگی جلوه ای خاص و جذاب برای تان خواهند داشت.

اگر به بالی سفر می کنید، باید بدانید که جواهرات و زیورآلات این جزیره از نظر زیبایی بسیار معروفند و می توانند از بهترین انتخاب های پیش روی شما برای تهیه سوغاتی باشند.

سوغات معروف اندونزی,سوغاتی از اندونزی,سوغاتی اندونزی

۹. شکلات | Chocolate

معمولا در بین بهترین سوغاتی های هر کشوری، خوراکی ها جایگاه ویژه ای دارند و شکلات های کشور اندونزی نیز از دسته بهترین سوغاتی ها به شمار می روند که پیشنهاد می کنیم تهیه شان کنید.

شاید برای تان عجیب باشد اما باید بدانید که این کشور از تولید کنندگان خوشمزه ترین شکلات ها می باشد که تا قبل از سفر کردن احتمالا آن را باور نخواهید کرد.

شکلات های اندونزی در انواعی از طعم های مختلف تولید می شوند که هر کدام از آن ها به خوبی قابلیت پراندن هوش از سرتان را خواهد داشت!

بنابراین اگر شکلات را به عنوان سوغاتی انتخاب کرده اید، امیدواریم که پیش از رساندن شان به مقصد، دخل شان را نیاورده باشید!

سوغاتی های اندونزی,سوغاتی کشور اندونزی,بهترین سوغات اندونزی

۸. لباس سنتی | Traditional Clothing

یکی از بهترین سوغاتی های کشور اندونزی، لباس سنتی مردمانش می باشد که با طرح ها و رنگ های جذابش، به زیبایی هر چه تمام تر برای تان خودنمایی می کند.

لباس های سنتی در این کشور کار دست هستند و با هنر دست بافته می شوند، از همین رو تولید و بافت آن ها می تواند ماه ها و یا حتی به مدت چند سال به طول بیانجامد.

بنابراین می توان گفت که این لباس های علاوه بر زیبایی شان، ارزش بسیار بالایی نیز دارند که جذابیت شان را دو چندان خواهد کرد.

شما با خرید لباس سنتی نه تنها سوغاتی های به یادماندنی و خاص تهیه می کنید، بلکه به افراد محلی و هنرمندان این کشور نیز کمک می کنید تا هنرشان دیده شده و رونق پیدا کند.

بهترین سوغات اندونزی,سوغات اندونزی,سوغات بالی اندونزی

۷. ترشی های جاکارتا | Jakarta Pickles

اگر شما هم از دسته عاشقان ترشی جات هستید، جاکارتا یکی از بهترین شهرهای ممکن در اندونزی است که می توانید از آن بازدید کنید.

جاکارتا در واقع پایتخت کشور اندونزی و بزرگ ترین شهر آن می باشد که حسابی به ترشی های متنوع و جذابش معروف شده است.

بنابراین تعجبی ندارد که ترشی های این شهر در دسته بهترین سوغاتی های اندونزی قرار گرفته و طرفداران زیادی نیز داشته باشد.

بهترین سوغات اندونزی,سوغات اندونزی,سوغات بالی اندونزی

۶. منبت کاری و حکاکی | Wood Carving

پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که هنر حکاکی روی سنگ، قدمتی ۹۰۰ ساله در این کشور دارد که بهترین نمونه های آن را می توانید در تزئینات معبدهای این کشور ببینید.

تندیس های سنگی و کوچک از جذاب ترین و بهترین سوغات اندونزی هستند که برای ساختن شان از سنگ های آتشفشانی استفاده می شود.

منبع الهام این مجسمه ها و تندیس های کوچک، اغلب شخصیتی هایی افسانه ای از کشور اندونزی است که در نوع خودشان بسیار دیدنی و جذاب خواهند بود.

علاوه بر آن، هنر منبت کاری و طراحی روی چوب نیز از دیگر جذابیت های این کشور به شمار می رود که قدمتی طولانی دارد.

جالب است بدانید که هر کدام از جزیره های این کشور، با توجه به فرهنگ و سنت شان، طراحی های متفاوتی دارند که می تواند توجه تان را به خوبی جلب کند.

منبت کاری در ابتدا برای طراحی ماسک های چوبی به کار می رفت و معمولا از آن ها در مراسمات خاکسپاری استفاده می شد، اما امروزه این ماسک ها راه شان را به جشن ها و مراسم رقص سنتی باز کرده و حسابی محبوب شده اند.

بهترین سوغات اندونزی,سوغات اندونزی,سوغات بالی اندونزی

۵. مواد طبیعی و ارگانیک

جالب است بدانید که کشور اندونزی و به خصوص جزیره بالی، از بهترین مناطقی هستند که می توانید در آن ها انواعی از محصولات طبیعی را پیدا کنید.

در واقع محصولاتی مانند لوازم آرایش کاملا طبیعی و ارگانیک، در هیچ کجایی به کیفیت موجود در این کشور نخواهد رسید.

اگر در مورد علت این ویژگی کنجکاو باشید، باید بدانید که مردمان این کشور از ابتدا به طب سنتی و درمان های طبیعی اعتقاد داشته اند و این باور به تدریج وارد صنعت آن ها نیز شده است.

بنابراین شما می توانید انواع متنوعی از کرم ها، مواد غذایی، عطرها و.. را با منشاء گیاهی پیدا کرده و از آن ها با خیال راحت استفاده کنید.

بهترین سوغات اندونزی,سوغات اندونزی,سوغات بالی اندونزی

۴. عود | Oud

اگر شما هم از دسته طرفداران عود و رایحه های خاص و آرامش بخش هستید، عودها یکی از بهترین سوغاتی های اندونزی هستند که می توانید آن ها را در بیشتر فروشگاه های این کشور پیدا کنید.

عودهای تولید شده در اندونزی در رایحه های متفاوتی موجود هستند که بنا به سلیقه تان می توانید از بین رنج وسیعی از آن ها انتخاب کنید.

جالب است بدانید که در گذشته معمولا از عودها تنها در مراسمات مذهبی استفاده می شده است، اما امروزه این محصولات برای خوشبو کردن فضای خانه نیز کاربرد دارند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

بنابراین اگر به فکر تهیه سوغاتی هایی با رنگ و بوی اندونزی هستید، عودها می توانند از مناسب ترین انتخاب های پیش روی شما باشند.

بهترین سوغات اندونزی,سوغات اندونزی,سوغات بالی اندونزی

۳. عروسک های چوبی و سنتی

عروسک های چوبی از دسته سوغات معروف اندونزی هستند که احتمالا به محض ورود به این کشور توجه تان را جلب کرده و احتمالا برای تان عجیب و کمی غیرعادی خواهند بود.

اما بهتر است بدانید که داستان این عروسک ها بسیار عمیق تر از چیزیست که به نظر می رسد و شاید علت ارزش و محبوبیت شان نیز همین مورد باشد.

همانطور که می دانید، نمایش عروسکی در این کشور، از قدیمی ترین هنرهای به جا مانده به شمار می رود که نامش در بین آثار ناملموس یونسکو نیز به چشم می خورد.

یکی از معروف ترین نمونه های این هنر با ارزش، به نمایش سایه ها یا “وایانگ” شهرت دارد که از قدیمی ترین انواع نمایش عروسکی در جهان است.

این نمایش در واقع روایت گر داستان هایی از دو ایزد بزرگ فرهنگ هندی، با نام های “مهابهاراتا و رامایانا” می باشد که با توجه به تکنینک های به کار رفته در نمایش، نام های مختلفی به خودش می گیرد.

بنابراین اگر به فرهنگ و هنر علاقه مندید و به دنبال تهیه سوغاتی هستید، این عروسک ها می توانند یکی از بهترین سوغاتی های ممکن برای شما باشند.

بهترین سوغات اندونزی,سوغات اندونزی,سوغات بالی اندونزی

۲. هاموک | Hammock

اگر با تخت های پارچه ای به نام ننو آشنا باشید، هاموک سوغاتی کشور اندونزی نیز دقیقا شبیه همان هاست و معمولا در کمپینگ ها یا روف گاردن ها بیشتر استفاده می شود.

جزیره بالی یکی از بهترین مناطقی است که این هاموک ها را تولید کرده و جزیره ای به همین نام نیز وجود دارد که هاموک های تولید شده را به سراسر جهان صادر می کند.

اگر دوست دارید که بدانید استفاده از این هاموک ها چه حسی دارد، شما می توانید در جزیره هاموک یک شب بمانید و در کنارش استفاده از این تخت های پارچه ای را هم تجربه کنید.

بهترین سوغات اندونزی,سوغات اندونزی,سوغات بالی اندونزی

۱. قهوه های بالی | Bali Coffees

اگر شما هم از دسته طرفداران قهوه هستید، احتمالا به خوبی می دانید که این نوشیدنی امروزه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان به شمار می رود که انواع متنوعی دارد.

قهوه یکی از بهترین سوغات بالی اندونزی به شمار می روند که عطر و طعم مخصوص به خودشان را دارند که احتمال می دهیم از آن ها خوش تان خواهد آمد.

بنابراین اگر به دنبال تهیه سوغاتی های این کشور هستید، از قهوه های با کیفیت و فوق العاده اش اصلا غافل نشوید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا