راهنمای سفر به اروپافرهنگ و هنر

10 تا از بهترین سوغاتی های پرتغال

سوغات معروف پرتغال کدامند؟

بدون شک سفر به هر کشوری، هیجان و جذابیت خاص خودش را دارد که باعث می شود ما خاطره های فراموش نشدنی در ذهن مان ثبت کنیم. تهیه سوغاتی از آن دسته کارهایی است که این خاطرات را برای ما زنده نگه می دارد، علاوه بر آن، هدیه دادن آن ها باعث می شود تا اطرافیان مان نیز در این خاطرات شریک باشند.

قسمت سخت ماجرا آن جاست که ما معمولا به علت عدم آشنایی با سوغاتی های کشورهای مختلف، دقیقا نمی دانیم که باید چه چیزی بخریم. اما اصلا جای نگرانی نیست. ما در این مطلب قصد داریم تا هر آن چه را که برای تهیه سوغاتی در کشور پرتغال نیاز دارید، برای تان توضیح دهیم.

پس اگر شما هم علاقه مندید تا اطلاعات بیشتری درباره این کشور دوست داشتنی کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین سوغاتی های پرتغال آشنا کنیم.

در مطالب پیش بهترین سایت فروش سوغاتی را به شما معرفی کرده ایم.

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۱۰. صابون | Soap

یکی از بهترین سوغاتی های پرتغال، صابون های با کیفیت آن می باشد که ممکن است چیزی در موردشان نشنیده باشید.

صابون های این کشور با مواد کاملا گیاهی و روغن ساخته می شوند و از همین رو ارزش زیادی دارند.

از طرف دیگر کم جا بودن این صابون ها باعث می شوند تا سوغاتی های بسیار خوبی به شمار روند که به راحتی می توانید آن ها را در هر جای کشور تهیه کنید.

سوغات پرتغال,سوغات کشور پرتغال,بهترین سوغات پرتغال

۹. کنسروهای ماهی ساردین | Canned Sardines

ماهی ساردین یکی از سوغاتی های جالبی است که می توانید در این کشور تهیه کنید. در پرتغال مغازه ای با نام Fantastic World of the Portuguese Sardines وجود دارد که فقط کنسرو ماهی ساردین می فروشد. نام این مغازه به معنی “دنیای اعجاب انگیز ماهی های ساردین پرتغالی” می باشد!

این مغازه احتمالا یکی از جذاب ترین مکان هایی است که می توانید در طول سفرتان از آن بازدید کنید. در این مغازه پر زرق و برق، کنسروهای ماهی با توجه به سال درج شده روی آن ها مرتب شده اند.

جالب است بدانید که این اعداد ربطی به سال تولید ماهی ندارند، این تاریخ ها که اولین شان از سال ۱۹۱۶ شروع می شود، نشان دهنده وقایع مهم و یا تاریخ تولد افراد مشهور هستند.

به این ترتیب شما حتی می توانید کنسرو ماهی با سال تولد خود یا نزدیک تان تان بخرید و حسابی آن ها را سوپرایز کنید!

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۸. کفش های چرم | Leather Shoes

یکی از لاکچری ترین و سوغات معروف پرتغال، کفش های چرم و شیک آن می باشند. این کفش ها کیفیتی در حد کفش های ایتالیایی دارند و اگر به دنبال تهیه سوغاتی های خاص هستید، از بهترین انتخاب های ممکن به شمار می روند.

اگر قصد دارید که برای خرید کفش یا هر سوغاتی دیگری به بازار بروید، بهتر است که این کار را به روز یکشنبه موکول نکنید، زیرا در این روز تمام مغازه های شهر تعطیل هستند و شما دست خالی برخواهید گشت.

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۷. هنر گلدوزی | Embroidery

بدون شک تهیه سوغاتی هایی با رنگ بوی هنر، ارزش خاصی دارند که نمی توان آن را نادیده گرفت.

در همین زمنیه، گلدوزی های کشور پرتغال یکی از زیباترین انواع هنر در این کشور به شمار می روند که بهترین آن ها در جزیره “مادیرا” (Madeira) یافت خواهد شد.

قدمت این گلدوزی ها به ۱۵۰ سال پیش باز می گردد، بنابراین آن ها در عین زیبایی، پیشینه و ارزش تاریخی نیز دارند که اهمیت آن ها را چند برابر خواهد کرد.

شما به راحتی می توانید در مغازه های این جزیره سوغاتی های جذاب از پیراهن های گلدوزی شده گرفته تا شال و لحاف های زیبا را تهیه کنید.

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۶. ظروف سفالی | Pottery

اگر به کشورهای مختلفی سفر کرده اید یا در مورد آن ها تحقیق کرده باشید، متوجه می شوید که اشیای سفالی و سرامیکی یکی از سوغاتی های جذاب در بسیاری از کشورها به شمار می روند که ارزش خاصی برای مسافران دارد.

طرح های روی این دسته از سوغاتی ها، در هر مکانی نشان دهنده هنر یا فرهنگ خاصی هستند که همین امر، آن ها را به هدایای ویژه ای تبدیل کرده است.

شهرک “ردوندو” Redondo)) در پرتغال، یکی از بهترین مقاصدی است که می توانید در آن ظروف سفالی با کیفیت را پیدا کنید.

اگر در شهرهای دیگر پرتغال اقامت دارید هم جای نگرانی نیست، زیرا این اشیای زیبا و با ارزش در تمامی شهرهای این کشور برای خرید پیدا خواهند شد.

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۵. کاشی های سرامیکی و طرح دار | Azulejos

در قرن ۱۵، اسپانیایی ها باعث شدند تا مردم کشور پرتغال با کاشی های سرامیکی یا “Azulejos” آشنا شوند.

کاشی های اصیل پرتغالی معمولا متشکل از رنگ های سبز، سفید، آبی و زرد می شده اند، اما در قرن ۱۷ این کاشی های رنگارنگ، تنها به رنگ های آبی و سفید محدود شدند.

البته بهتر است بدانید که امروزه این کاشی ها در انواع رنگ ها تولید شده و به بازار می رسند. برای طراحی این کاشی های جذاب از نقوش سنتی زیبایی استفاده می شود که ارزش آن ها را دو چندان خواهد کرد.

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۴. خروس بارسلوس | Rooster of Barcelos

یکی از بهترین سوغاتی های پرتغال، وسایلی با طرح های خروس بارسلوس یا (Rooster of Barcelos) می باشد.

این خروس در واقع نماد ملی و غیر رسمی این کشور محسوب می شود و طرح آن را می توانید روی اجناس مختلف، از لباس و ظرف گرفته تا کارت پستال ها پیدا کنید.

این اجناس معمولا چون به صورت انبوه تولید می شوند دست ساز نیستند، اما اگر دوست دارید که سوغاتی های تان خاص باشند، می توانید در شهر “پورتو” یا “لیسبون” به دنبال انواع دست سازشان باشید.

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۳. محصولاتی از جنس چوب پبنبه | Cork Products

محصولات چوب پنبه ای یا به لاتین “Cork products” از بهترین سوغات کشور پرتغال به شمار می روند که در بیشتر مغازه ها در دسترس شما هستند.

جالب است بدانید که پرتغال بزرگ ترین تولید کننده محصولات چوب پنبه ای به شمار می رود که بیشتر درختان بلوط چوب پنبه ای اش در “النتژو” واقع شده اند.

البته بهتر است حواس تان را جمع کنید، زیرا این محصولات مارک های چینی نیز دارند و اصلا جالب نمی شود که وسیله ساخت چین را به عنوان سوغات پرتغال با خودتان به همراه ببرید!

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۲. پنیر | Cheese

بدون شک در لیست بهترین سوغاتی های هر کشوری، نام چند خوراکی نیز به چشم می خورد و کشور پرتغال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پنیر یکی از خوشمزه ترین سوغاتی های این کشور به شمار می رود که در فرهنگ غذایی شان نیز جایگاه ویژه ای دارد.

شما می توانید انواع مختلف پنیر را در شهرهای این کشور و به خصوص شهر “لیسبون” پیدا کنید که طعم و مزه هر کدام از آن ها هوش از سرتان می پراند.

اگر به دنبال تهیه معروف ترین پنیر این کشور هستید، بهتر است بدانید که نام آن Serra da Estrela می باشد که مزه بی نظیری دارد.

بهترین سوغات پرتغال,بهترین سوغاتی های پرتغال,سوغات معروف پرتغال

۱. روغن زیتون | Olive Oil

یکی از جذاب ترین و بهترین سوغات کشور پرتغال، روغن زیتون های مرغوب آن است که پیشنهاد می کنیم برای خودتان هم که شده یکی از آن ها را تهیه کنید.

جالب است بدانید که قدمت تولید روغن زیتون در این کشور به زمان روم برمی گردد و همین سابقه طولانی باعث شده است تا پرتغال از بهترین تولید کنندگان آن در دنیا باشد.

در اواسط قرن ۱۶، از روغن زیتون به عنوان سوخت ماشین استفاده می شده و کشور پرتغال نیز از صادرکنندگان اصلی آن به کشورهای اروپا و همچنین هند به شمار می رفته است.

بنابراین اگر به فکر تهیه سوغاتی های جذاب از این کشور هستید، روغن زیتون های مرغوبش را اصلا فراموش نکنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا