فرهنگ و هنرگردشگری

10 تا از بهترین سوغاتی های تایوان

افزایش بازدید در گوگل

سوغات معروف تایوان چیست؟

یکی از کشورهای شرق آسیا که به دلیل طبیعت زیبا و تاریخ غنی، سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند، سرزمین جزیره ای تایوان است. علاوه بر بازدید از جاذبه های مختلف تایوان، یکی  دیگراز فعالیت های اصلی گردشگرانی که به این سرزمین می آیند خرید سوغات تایوان با هدف داشتن یادگاری یا تقسیم لذت سفر با عزیزان است.

اما موضوعی که توریست ها باید به آن توجه داشته باشند این است که تایوان علاوه بر سوغاتی ها معمول هر کشور گردشی، دارای مجموعه ای از سوغاتی های جذاب و منحصر به فرد هم می باشد که تنها مختص به این کشور هستند. به همین دلیل در این مقاله، فهرستی از ۱۰ سوغاتی مخصوص تایوان را در اختیار خوانندگان و افراد علاقه مند به سفر به تایوان قرار می دهیم.

در مطالب پیش بهترین سایت فروش سوغاتی را به شما معرفی کرده ایم.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۱۰. سنگ یشم | Jasper

یکی از سنگ های قیمتی که به دلیل رنگ سبز زیبا، طرفداران فراوانی دارد، سنگ یشم است.

به اعتقاد بیشتر کارشناسان سنگ های یشم تایوان، عنوان بهترین و با کیفیت ترین نوع سنگ یشم را در دنیا در اختیار دارند.

به همین دلیل سنگ یشم یکی از اصلی ترین سوغات تایوان در میان گردشگران این سرزمین است که البته باید مبالغ نسبتا بالایی هم برای آن پرداخت شود.

سوغاتی تایوان,بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان

۹. کارت پستال | Postcard

شاید کارت پستال یک سوغات معمول برای همه نقاط جهان باشد، اما کارت پستال های تایوان با دیگر کشورها فرق دارند.

این کارت ها که شامل حکاکی انواع مختلفی از مناظر طبیعی یا تصاویر جالب بر روی چوب هستند، از جمله سوغاتی هایی هستند که می توانند برای سالیان طولانی یادآور یک سفر خاطره انگیز به این سرزمین باشند.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۸. کیک آناناس | Pineapple Cake

از جمله سوغات خاص تایوان که نه تنها در میان گردشگران، بلکه در میان مردم بومی هم طرفداران زیادی دارد، باید به کیک آناناس این سرزمین اشاره کرد.

نکته مثبت در مورد این کیک های خوشمزه پر شده با آناناس، بسته بندهای مناسب و بادوام آن است که امکان همراه بردن آن در سفرهای طولانی را برای مسافران فراهم می کند.

البته نکته ای که گردشگران باید به آن توجه کنند این است که امروزه انواع مختلف این کیک با طعم های دیگری مانند تمشک یا گیلاس هم در اختیار خریداران است.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۷. فانوس های کوچک آسمانی | Pingxi Sky Lantern

یکی از جذاب ترین مراسم تایوان که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند، فستیوال فانوس های پینگسی یا همان فستیوال فانوس تایوان است.

جذابیت این فستیوال باعث شده است تا بسیاری از مسافران تایوان، این فانوس های کوچک آسمانی دست ساز و زیبا را به عنوان ره آورد سفر به تایوان انتخاب کنند.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۶. محصولات بومی

از دیگر سوغات تایوان که به شدت مورد توجه گردشگران هم قرار دارند، می توان به انواع مختلف محصولات بومی این سرزمین اشاره کرد که توسط مردم قبایل مختلف تهیه می شوند.

از جمله این محصولات می توان به انواع مختلف کیف و جواهرات اشاره کرد که هر کدام متناسب با سنت های قبایل مختلف تهیه می شوند.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۵. مجسمه چوبی سان یی | Sun Yi Wooden Sculpture

ساخت مجسمه های چوبی یکی از هنرهای قدیمی مردم تایوان است. به همین دلیل بخش بزرگی از سوغاتی تایوان در قالب مجسمه های چوبی است که به عنوان مجسمه سان یی شناخته می شوند.

گردشگرانی که علاقه مند به تهیه این مجسمه ها هستند می توانند به راحتی و با مراجعه به خیابان شویی می یا همان خیابان کارهای چوبی، مجسمه دلخواه خود را تهیه کنند.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۴. شیرینی بادامی تایوان | Almond Sweets

از دیگر سوغات خاص تایوان که در این فهرست حتما باید به آن اشاره کرد، شیرینی بادامی این کشور است.

نکته جالب در مورد این شیرینی تفاوت آن با شیرینی بادامی سایر مناطق دنیا است. شیرینی های بادامی تایوان با مقدار زیادی مغز بادام پخته شده و معمولا سفت و سخت هستند.

این شیرینی ها از جمله شیرینی های محبوب در تمام تایوان هستند و گردشگران می توانند به راحتی آن را از فروشگاه های مختلف تهیه کنند.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۳. مرجان های تایوانی | Corals

یکی دیگر از سوغاتی هایی که در این فهرست حتما باید به آن اشاره شود، مرجان های زیبای تایوانی است.

جزیره ای بودن این سرزمین باعث شده تا بعضی از زیباترین و منحصر به فرد ترین مرجان ها را بتوان در این سرزمین یافت.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۲. کیک خورشیدِ | Tai yang Bing

مورد بعدی که در این فهرست دهگانه از سوغاتی های منحصر به فرد تایوان به آن می پردازیم، کیک خورشیدب است.

این کیک ها، شیرینی های ورقه ای هستند که داخل آن ها با خامه پر شده است و امروزه انواع متفاوتی از آن با طعم های مختلفی مانند چای سبز یا گوشت در اختیار علاقه مندان است.

بهترین سوغات تایوان,سوغات تایوان,سوغات معروف تایوان

۱. چای تایوان | Taiwan Tea

چای نوشیدنی است که راه خود را از شرق دور به سایر نقاط جهان باز کرد. چای های به عمل آمده در تایوان هم به دلیل کیفیت بسیار بالا به عنوان یکی از اصلی ترین سوغات تایوان به شمار می آیند.

معروف ترین و شناخته شده ترین چای به عمل آمده در این سرزمین، چای اولونگ است که گردشگران می توانند در زمان بازدید از مزارع و کارخانه های چای، آن را تهیه کرده و با خود به موطنشان برند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا