راهنمای سفر به ارمنستانفرهنگ و هنر

10 تا از بهترین سوغاتی های کشور ارمنستان

افزایش بازدید در گوگل

بهترین سوغاتی ارمنستان چیست؟

سفر از جمله فعالیت هایی است، که در هرزمان و شرایط روحی می تواند بهترین گزینه برای ثبت خاطرات شیرین و دلچسب زندگی محسوب گردد. مسافرت در کنار ایجاد تنوع، انگیزه و نشاط کوله باری از تجربیات و دانش را برای ما به ارمغان می آورد، که شاید نتوان در یک زندگی عادی و روتین آن ها را آموخت.

کشور ارمنستان در جنوب غرب آسیا و همجوار با سرزمین هایی همچون ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان است، و پس از فروپاشی شوروی با اعلام استقلال خود را به عنوان کشوری مجزا معرفی نمود.

در سفر به ارمنستان متوجه می شوید که مردم این کشور مهمان نواز و با دیرینه ای کهن و سنتی یکی از اقوام دوست داشتنی قاره آسیا به شمار می روند، که سالانه پذیرای جمع کثیری از گردشگران سراسر دنیا می باشند.

اگر با ما همراه شوید قصد داریم ۱۰ تا از بهترین سوغاتی های ارمنستان را به حضورتان معرفی نماییم.

بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان,سوغاتی خوراکی ارمنستان

۱۰. لباس های سنتی ارمنی | Traditional Armenian Clothes

مردان و زنان ارمنستان، به خاطر پیشینه کهنی که دارند، بافت سنتی و دیرین خود را حفظ نموده و با تولید انواع البسه سنتی یکی از زیباترین سوغاتی های جهان را به گردشگران عرضه می کنند.

پوشش زیبا که با استفاده از پارچه های منقوش و گلدوزی شده، می دوزند، نمایی خیره کننده با بازارهای این کشور بخشیده است. البته لباس های جدیدتر نیز با نشان ملی ارمنستان هم برای فروش وجود دارند.

سوغاتی معروف ارمنستان,سوغاتی های ارمنستان,سوغاتی های کشور ارمنستان

۹. نان محلی گاتا | Gata Local Bread

نوعی نان محلی سنتی به نام گاتا که از آرد، شکر و شیر درست می شود، که سوغاتی خوراکی ارمنستان به شمار می رود، که در مراسم مخصوص به ویژه جشن های ملی می پزند و بسیار برای شان ارزشمند محسوب می گردد.

خوراکی های خوشمزه و طعم غذاها برای مردم این کشور اهمیت بالایی دارد و همواره جشنواره های مختلفی تحت عنوان فستیوال غذا و میوه در شهرهای ارمنستان برگزار می گردد.

سوغاتی کشور ارمنستان,بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان

۸. تزئینات دست سازه به شکل انار

نماد کشور ارمنستان انار است، و مردم این سرزمین آن را به عنوان برکت و فراوانی می شناسند.

از همین رو دست سازه هایی در ابعاد مختلف به شکل انار که جنبه تزئینی داشته و در دکور، بوفه یا درب کمد و یخچال مورد استفاده قرار می گیرد، یکی دیگر از سوغاتی های کشور ارمنستان به شمار می رود.

سازندگان زیورآلات نیز از این نماد زیبا برای ساخت انواع دستبند، گردنبند، مگنت و گل سینه نیز بهره گرفته و هنر دستان خود را به نمایش می گذارند.

بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان,سوغاتی خوراکی ارمنستان

۷. سفالینه ها | Armenian Pottery

مردم ارمنستان با استفاده از سفال به ساخت انواع تابلو، ظروف، تندیس و وسایل تزئینی می پردازند، که اکثرا طرحی از نماد کشور شان یا یکی از مکان های محبوب و شناخته شده این سرزمین می باشد و همینک از بهترین سوغاتی های ارمنستان محسوب می شود.

سفالینه ها از ارزشمندترین گزینه ها، برای خرید یک سوغاتی مناسب و زیبا محسوب می گردند.

بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان,سوغاتی خوراکی ارمنستان

۶. فرش های ارمنستان | Armenian Carpets

تولید فرش و قالیچه های زیبا با انواع طراحی های مدرن و سنتی، از گرانبها ترین سوغاتی های ارمنستان به شمار می رود، که از ارزش بالایی برخوردار هستند.

هنر دستان مردم این دیار کهن در جهان رتبه کیفی بسیار خوبی را به دست آورده و از جمله تحفه های خاص در مراسم و تشریفات ویژه سیاسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان,سوغاتی خوراکی ارمنستان

۵. خاچکار | Khachkar

خاچکار در واقع همان صلیب های سنگی با کنده کاری های هنرمندانه می باشد، که علاوه بر نماد مذهبی مردم ارمنستان، به عنوان بهترین سوغاتی معروف ارمنستان محسوب می گردد.

تراشیدن انواع صلیب با استفاده از سنگ های رنگی و یا به کار بردن نگین های درخشان برای تزئین آن ها توانسته لقب پرفروش ترین ها را برای خاچکار به ارمغان بیاورد.

بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان,سوغاتی خوراکی ارمنستان

۴. مربای گردو | Walnut Jam

خوراکی های خوشمزه کشور ارمنستان بدون شک بهترین سوغاتی های این سرزمین به شمار می روند، که از محبوبیت بسیار بالایی در میان گردشگران برخوردار می باشند.

مربای گردو با رنگ و طعمی خارق العاده به طور قطع لذیذترین شیرینی مخصوص صبحانه یا عصرانه است، که تنها با یک بار امتحان، عاشقش خواهید شد.

بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان,سوغاتی خوراکی ارمنستان

۳. برترین برندهای لباس دنیا | Armenian Clothing Brands

کشور ارمنستان به خوبی توانسته خود را با جامعه و تجارت جهانی همگام سازد، از همین رو تمام برندهای مشهور و مطرح جهان شعبه و نمایندگی های خود را در این کشور به راه انداخته اند و تمام گردشگران علاوه بر سفرهای تفریحی برای تجارت و خریدهای عمده نیز به آن جا می روند.

بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان,سوغاتی خوراکی ارمنستان

۲. قهوه های ناب ارمنستان | Coffee Armenia

مردم ارمنستان علاوه بر داشتن بهترین خوراکی ها و صنایع دستی، مجموع ای از ناب ترین قهوه ها را نیز در اختیار دارند. نوشیدن قهوه در مهمانی ها و مراسم ملی، مذهبی بسیار واجب و ضروری بوده و نشان دهنده میزان احترامی که برای مهمانان قائل هستند، می باشد.

اگر به ارمنستان سفر کردید حتما از انواع قهوه های خوش عطر و خوش طعمش خریداری کرده و لحظات فراموش نشدنی را با عزیزان تان تقسیم نمایید.

بهترین سوغاتی های ارمنستان,سوغات های ارمنستان,سوغاتی خوراکی ارمنستان

۱. خشکبار | Nuts

میوه های خشک، خشکبار، آجیل و انواع مغزها نیز از بهترین سوغاتی های ارمنستان به شمار می رود، که بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می گردند.

نگهداری این خوردنی های مقوی و لذیذ، در بسته بندی های خاص به میزان ماندگاری آن ها می افزاید و شما می توانید با خیال راحت خشکبارها را خریداری نموده و به عنوان سوغاتی برای خانواده، دوستان یا عزیزان تهیه کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا