فرهنگ و هنر

۱۰ حقیقت جالب و خواندنی درباره فیلم ماتریکس که نمی ‌دانستید

افزایش بازدید در گوگل

حقایق جالب فیلم ماتریکس

 فیلم علمی تخیلی ماتریکس که در سال ۱۹۹۶ در سینما به اجرا درآمد فیلمی کاملا علمی و تخیلی است که از حقایقی جالب و خواندنی برخوردار است. به عنوان مثال برای این فیلم از لباس ‌هایی با پارچه‌ های ارزان‌ قیمت استفاده شده‌ است.

فیلم ماتریکس از جمله فیلم‌ هایی است که منتقدان در مورد آن صحبت‌ های بسیار جالبی را ارائه می‌ دهند و تا به امروز هم چندین جایزه اسکار را دریافت کرد، همچنین از مخاطبان بسیاری هم برخوردار است و با توجه به مظنونی که دارد محبوبیت زیادی را بدست آورده، به همین علت در ادامه مطالب از ۱۰ حقیقت جالب و خواندنی فیلم علمی تخیلی ماتریکس را برای شما بیان می ‌کنیم.

حقایق جالب فیلم ماتریکس,فیلم ماتریکس,حقایق جالب فیلم ماتریکس

۱۰. ساخت عینک آفتابی ویژه برای بازیگران

عینک آفتابی هایی که شخصیت‌ های معروف فیلم ماتریکس استفاده می کنند به‌ صورت کاملا اختصاصی برای آن ها طراحی و ساخته‌ شده است و هر بازیگر عینک مخصوص به خود را در این فیلم استفاده می ‌کند.

۹. ۱۸۰ روز زمان برای فیلمبرداری فیلم در نظر گرفته شد

فیلمبرداری فیلم ماتریکس طبق اطلاعاتی که وجود دارد قرار بود تا ۹۰ روز به اتمام برسد، اما با توجه به پیچیدگی ‌هایی که این فیلم داشت تا ۱۸۰ روز ضبط آن با توجه به پشت صحنه ها ادامه داشت.

حقایق جالب فیلم ماتریکس,فیلم ماتریکس,حقایق جالب فیلم ماتریکس

۸.  فیلم ماتریکس برای کاهش هزینه در استرالیا رقم خورد

بودجه‌ ای که برای ساخت فیلم ماتریکس در نظر گرفته شده بود تنها ۶۰ میلیون دلار بود که برای کاهش هزینه‌ های آن فیلم را در استرالیا فیلمبرداری کردند، در واقع مدیران استودیوی وارنر این ‌گونه گفته بودند که اگر فیلم را در آمریکا استارت بزنید به حدود ۹۵ میلیون دلار بودجه نیاز دارد.

۷. کاراکترهای کدی ابتدای فیلم از روی کتاب ‌های آشپزی اسکن شده‌ اند

در سکانس‌ های ابتدایی فیلم سینمایی علمی تخیلی ماتریکس کاراکترهای سبز رنگی بر روی صفحه نشان داده می ‌شود که قرار بود شبیه به کدهای کامپیوتری باشند، اما کاملا بی ‌معنی هستند. سایمون وایت لی طراح جلوه‌ های ویژه این فیلم این‌ گونه بیان می ‌کند: کدهای مرموزی که مشاهده می‌ شوند ترکیبی از اعداد و حروفی هستند که از روی کتاب‌ های ژاپنی اسکن شده ‌اند.

حقایق جالب فیلم ماتریکس,فیلم ماتریکس,حقایق جالب فیلم ماتریکس

۶. در سکانس های مبارزه، لگد زدن و صحنه‌ های بسیار کمی وجود دارد

کیانو ریوز هم قبل ‌از تمرینات رزمی فیلم متاسفانه از ناحیه گردن عمل جراحی را انجام داده بود که طی آن مجبور بود از گردنبند طبی استفاده کند‌ در واقع طی مصاحبه ‌ای که در سال ۲۰۰۰ انجام شد این‌ گونه بیان کرد که در آن زمان دوران نقاهت را به سر می برد به ‌همین علت لگن زدن برای او کاملا دشوار بوده است.

۵. دریافت جوایز متعدد

یکی از حقایق فیلم ماتریکس این است که از جلوه‌ های ویژه تصویری بسیار جذابی برخوردار بود و سکانس‌ های مبارزه‌ آن توجه منتقدان زیادی را به خود جلب کرده بود، در واقع این فیلم ۴ اسکار را در سال ۲۰۰۰ در بخش‌ های فنی که شامل بهترین صداگذاری، بهترین تدوین صدا، بهترین جلوه‌ های ویژه و بهترین تدوین می ‌شد را دریافت کرد، به طور کلی می‌ توان گفت که این فیلم در تمامی بخش ها اسکار را دریافت کرده است.

حقایق جالب فیلم ماتریکس,فیلم ماتریکس,حقایق جالب فیلم ماتریکس

۴. ویل اسمیت نقش لئو را نپذیرفت

ویل اسمیت یکی از بازیگرانی بود که برای ایفای نقش نئو انتخاب ‌شده بود، اما در مصاحبه ‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام داد این ‌گونه بیان کرد که خود او این نقش را نپذیرفته که در نهایت به فردی به اسم کیانو ریوز رسید. ویل اسمیت در آن زمان به‌ جای بازی در فیلم ماتریکس ایفای نقش در فیلم غرب وحشی را انتخاب کرد که متاسفانه در گیشه با شکست مواجه شد و به گفته خود او تصمیمش کاملا متضررانه بود، اما خب از نظر وی ریو برای این نقش گزینه بسیار مناسبی بود.

۳. جیدا پینکت اسمیت برای نقش تریتینی پذیرفته نشد

از حقایق فیلم ماتریکس نپذیرفتن جیدا پینکت اسمیت برای نقش تریتینی می باشد که در فیلم ماتریکس نقش نایابی را ایفا می ‌کرد، اما طی مصاحبه‌ ای که در سال ۲۰۱۶ انجام داد چنین می گوید که وی در ابتدا برای ایفای نقش ترینیتی انتخاب ‌شده بود که در تست بازیگری او را رد کردند، چرا که هیچ ‌گونه ارتباطی بین او و ریوز وجود نداشت به ‌همین علت نمی ‌توانست این نقش را به‌ درستی ایفا کند.

حقایق جالب فیلم ماتریکس,فیلم ماتریکس,حقایق جالب فیلم ماتریکس

۲. لباس ‌های فیلم ماتریکس با پارچه‌ های ارزان ‌قیمت تولید شدند

کیم برت چنین اعلام می‌ کند که لباس ‌های معروف کاراکترهای فیلم ماتریکس را با استفاده از پارچه ‌های ارزان ‌قیمت تولید کرده‌ اند که در ظاهر گران به‌ نظر می‌ رسند. طی مصاحبه‌ ای که با کیم برت انجام شد اطلاعاتی به دست آمده که طی آن می‌ توان گفت لباس چرم ترینیتی در حقیقت از پارچه وینیل کشی و ارزان‌ قیمت تولید شده، حتی کت بلند نئو از یک پارچه الیاف کاملا مصنوعی درست شده که شبیه پارچه ‌های پشمی است.

۱. ایده فیلم ماتریکس برای تهیه یک کتاب کمیک مدنظر قرار گرفته بود

قبل ‌از این‌ که ماتریکس به یک فیلم اکشن تبدیل شود قرار بود به یک کتاب کمیک آن را تبدیل کنند و به گفته‌ کارگردانان این فیلم یعنی لانا و لی ‌لی واچوفسکی که ۲ تن از دوستان هنرمند خود را استخدام کرده بودند تا بتوانند بر روی کتاب ‌های کمیک نظارت داشته باشند.

در واقع آن دو نفری که استخدام شده بودند تجربه کار بر روی کتاب‌ هایی چون مرد عنکبوتی و سرسخت را داشتند به‌ همین علت از آن‌ ها خواستند که از ماتریکس یک کتاب کمیک ۶۰ صفحه‌ ای تولید کنند که می تواند یکی از حقایق فیلم ماتریکس باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا