فرهنگ و هنر

10 نکته که پیش از یاد گرفتن ساز به شما نمی گویند!

افزایش بازدید در گوگل

چه نکاتی را باید هنگام آموزش ساز زدن فرا گیرید؟

معمولا بسیاری از ما از همان ابتدای کودکی با سازها و آوازهای متفاوتی آشنا می شویم که شنیدن شان به ما احساس فوق العاده ای می دهد. همین امر می تواند باعث شود که شما به دنبال ساز خاصی بروید و نواختن آن را یاد بگیرید.

بسیاری از اوقات پیش از آن که چیزی از نواختن بدانیم خودمان را ساز به دست در حال نواختن آهنگ های معروف تصور می کنیم و در این افکار غرق می شویم.

جالب است بدانید که نواختن ساز هم مانند هر حرفه دیگری اصول مربوط به خودش را دارد که گاهی اوقات در ابتدای راه به شما آموزش داده نمی شوند.

دانستن این نکات پیش از تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه ای بسیار ضروری است و تا حد زیادی پایبندی به آن ها می تواند برای شما عامل موفقیت و پیشرفت در این زمینه باشد.

بنابراین اگر شما هم از دسته افرادی هستید که در راه یادگیری یک ساز جدید قدم گذاشته اید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نکته ای که قبل از یاد گرفتن ساز به شما نمی گویند آشنا کنیم.

آموزش زدن ساز,نکات آموزش ساز,یادگیری ساز دهنی

۱۰. همکاری و گروه های نوازندگی!

ممکن است پس از مدتی فکر کنید که نوازندگی و تک نوازی تنها کاری است که می توانید انجام دهید اما باید بدانید که شما با تسلط بر یک ساز قادرید تا فعالیت های متفاوت و هیجان انگیزی را تجربه کنید که حسابی برای تان جالب خواهد بود.

یکی از این اتفاق های هیجان انگیز همکاری با سایر خواننده ها و تشکیل گروه های نوازندگی است که می تواند به یکی از شگفت انگیز ترین تجربه های شما تبدیل شود.

علاوه بر آن شما در این راه دوست های فوق العاده ای نیز پیدا خواهید کرد و چه بسا بتوانید به یکی از افراد حرفه ای و مشهور نیز تبدیل شوید!

۹. تسلیم نشوید!

پیش از هرچیز باید بدانید که نواختن یک ساز و یادگیری آن کار بسیار پر فراز و نشیبی است که در صورت تمرین منظم و از همه مهم تر ممارست در این راه، قابل دستیابی است.

فراموش نکنید که هیچ کسی به صورت ذاتی نوازنده زاده نشده و جایگاهش حاصل تمام زحماتی است که کشیده است. بنابراین هرگاه خسته شدید کمی استراحت کنید و هرگز تسلیم نشوید.

به پایان راه و مقصد مورد علاقه تان نگاه کنید تا انگیزه بیشتری بگیرید و دوباره تمرین های تان را با قدرت بیشتری ادامه دهید. مطمئن باشید زمانی که نتیجه تلاش های تان را ببینید و روز به روز پیشرفت کنید، ادامه مسیر برای تان بسیار راحت تر و شیرین تر خواهد شد.

آموزش زدن ساز,نکات آموزش ساز,یادگیری ساز دهنی

۸. نوک انگشتان شما بسیار حساس و آسیب پذیر خواهد بود!

پیرو نکته قبلی باید به شما بگوییم که یکی از نکاتی که به شما گفته نمی شود اما به سرعت تجربه اش خواهید کرد، مربوط به نواختن سازهای زهی است که با انگشتان شما ارتباط مستقیم دارند.

در یادگیری این دسته از سازها مانند گیتار باید خودتان را برای رو به رویی با نوک انگشتانی پوسته پوسته شده و یا حتی آسیب دیده آماده کنید. اما این چیزی نیست که نگرانش باشید زیرا پوست تان ترمیم می شود و پس از مدتی به شرایط عادت می کند.

بنابراین در نهایت نواختن ساز به کار راحتی تبدیل خواهد شد که دیگر دردسرهای اولیه را نخواهد داشت.

۷. چمدان ها و بارهای سنگین!

یکی از نکاتی که کسی به شما در مورد آن نخواهد گفت این است که در نهایت و ناخوداگاه شما شیفته سازتان خواهید شد و هر زمان که سفر می کنید، ساز و هر وسیله ای که به نواختن آن مربوط است را همراه تان برمی دارید.

بنابراین بار سنگینی، یکی از آن اتفاق های خوشایندی است که پس از مدتی در این راه حسش خواهید کرد و حتی ممکن است ساز شما اولین وسیله ای باشد که برای سفر آماده می کنید.

آموزش زدن ساز,نکات آموزش ساز,یادگیری ساز دهنی

۶. قوانین موجود برای حرفه ای شدن!

برای تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه ای، شما باید قوانین و تکنینک های بی شماری را یاد بگیرید و به آن ها مسلط شوید تا بتوانید بدون نقص اجرا کنید. بنابراین انتظار نداشته باشید که پس از مدت کوتاهی بتوانید حرفه ای شوید.

مثل هر حرفه ای دیگری برای متخصص شدن در نوازندگی هم باید زمان بگذارید و تسلیم نشوید.

۵. تغییرات ظاهری و آثار شیرین یادگیری!

یکی از چیزهایی که باید در مسیر یادگیری یک ساز با آن کنار بیایید این است که در اوایل راه ممکن است ظاهرتان کمی تغییر کند و یا حتی آسیب های کوچکی را تجربه کنید که به مرور زمان و عادت کردن به سازتان کاملا حل خواهد شد.

وابسته به سازی که انتخاب می کنید، این تغییرات می تواند متفاوت باشد، به طور مثال اگر ویولن می نوازید کبودی و دردهای گردن می تواند در اوایل راه همراه تان شود.

اما جای نگرانی نیست، زمانی که با سازتان راحت شوید و به نواختنش عادت کنید، تمامی این آثار محو می شوند و تنها خاطره شیرین تلاش های تان باقی خواهد ماند.

آموزش زدن ساز,نکات آموزش ساز,یادگیری ساز دهنی

۴. کمال گرایی را کنار بگذارید!

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که انتظار دارید زود همه چیز را یاد بگیرید و از همان ابتدا بی نقص و بدون اشتباه بنوازید، باید بدانید که سخت در اشتباهید و باید کمال گرایی تان را کنار بگذارید و پله پله پیش بروید.

حقیقت آن است که افراد زیادی مثل شما هستند اما باید بدانید که نواختن یک ساز برای اولین بار نه تنها خالی از مشکل نیست، بلکه می تواند بسیار گوش خراش هم باشد!

اما اصلا خجالت نکشید زیرا هیچ کس از ابتدا مسلط به نوازندگی نیست و این تمرین و تلاش است که شما را به نوازنده ای ماهر تبدیل خواهد کرد. بنابراین دنبال نتایج یک شبه نباشید و در تمرین کردن ممارست به خرج دهید.

۳. خودتان را مقایسه نکنید!

گاهی ممکن است که در کلاس های موسیقی تان افرادی را ببنید که همسن شما و یا حتی کوچکتر هستند، اما بهتر از شما می نوازند. در این زمان احتمالا با خودتان می گویید که شاید دیر شروع کرده اید و یا نوازندگی کار شما نیست و استعدادش را ندارید.

پیش از هر چیز این افکار را کنار بگذارید و بدانید که شما هر زمانی هم که شروع می کرده اید باز هم افرادی بهتر از شما وجود داشته اند و حتی خود شما هم در همین لحظه بهتر از بسیاری از افراد دیگر هستید.

بنابراین مقایسه را کنار بگذارید که کارتان را خراب خواهد کرد، به جای این کار روی تمرین ها و یادگیری بهتر متمرکز شوید تا نتیجه های بهتری بگیرید.

آموزش زدن ساز,نکات آموزش ساز,یادگیری ساز دهنی

۲. اصول را یاد بگیرید!

یکی از مهم ترین توصیه هایی که شما باید پیش از یادگیری یک ساز بدانید این است که اصلا در این راه عجول نباشید و قدم به قدم پیش بروید.

برای آموزش در هر زمینه شما باید ابتدا اصول پایه را یاد بگیرید، بنابراین خودتان را گیج نکنید و روی پیشرفت های کوچک تمرکز کنید و تلاش کنید تا تمامی اصول را به خوبی به ذهن بسپایرد زیرا تاثیر بسیار مهمی در حرفه ای شدن شما خواهد داشت.

امیدواریم که از نکات گفته شده نهایت استفاده را ببرید و به یکی از بهترین نوازنده های ممکن تبدیل شوید!

۱. به دیگران فکر نکنید و سرخورده نشوید!

قطعا همه افرادی که در حال یادگیری ساز هستند با این مورد رو به رو می شوند که همان ابتدای کار دیگران انتظار دارند که بتوانید بنوازید و یا حتی در مهمانی ها برای شان اجرا کنید.

همانطور که می دانید که هیچ فردی از ابتدا حرفه ای نیست، بنابراین به حرف های افراد خارج از این حرفه توجهی نکنید و روی کارتان متمرکز شوید و اصلا نگران نباشید.

تمرین های شما نتیجه خواهد داد و بالاخره شما به نوازنده ای فوق العاده تبدیل خواهید شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا