بیوگرافی

زندگینامه انوشه انصاری اولین بانوی فضانورد ایرانی

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی انوشه انصاری (زندگینامه بزرگان)

انوشه انصاری اولین زن ایرانی است که توانسته به فضا سفر کند، او نخستین زن مسلمان فضا نورد نیز محسوب می شود. این بانوی ایرانی رئیس انجمن گردانندگان شرکت فناوری ارتباط از راه دور (TTI) نیز می باشد و موفق شد در سال ۲۰۱۵ جایزه ” پیشگام فضا” را از جامعه ملی فضای آمریکا دریافت نماید. با ما همراه باشید تا با زندگی نامه انوشه انصاری این کارآفرین برتر ایرانی بیشتر آشنا شوید.

عکس انوشه انصاری

انوشه انصاری در فضا,انوشه انصاری زندگینامه,ایمیل انوشه انصاری

انوشه انصاری کیست؟ انوشه انصاری بانوی موفق ایرانی در تاریخ ۲۱ شهریور سال ۱۳۴۵ در مشهد به دنیا آمد و توانست افتخارات بسیاری را برای کشور عزیزمان ایران کسب کند. در سال ۲۰۰۰ از او در مجله زنان شاغل به عنوان کارآفرین برتر ایرانی یاد کردند. انوشه انصاری دارای لیسانس مهندسی برق و علوم رایانه از دانشگاه جورج میسون، فوق لیسانس ستاره شناسی و فوق لیسانس مهندسی الکترونیک از دانشگاه جورج واشنگتن است و چهارمین فردی می باشد که تمام هزینه سفر فضایی خود را پرداخت نموده است.

بیوگرافی انوشه انصاری,زندگینامه انوشه انصاری,زندگی نامه انوشه انصاری

دوران کودکی و نوجوانی انوشه انصاری

انوشه و خانواده اش تا سن ۴ سالگی او در مشهد زندگی می کردند اما پس از آن به تهران رفتند و در خیابان بهار ساکن شدند. با شروع  جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۱ خانواده انوشه تصمیم گرفتند که به آمریکا مهاجرت کنند. در آن زمان انوشه ۱۶ سال سن داشت به همین دلیل برای اخذ مدرک دیپلم در یکی از مدارس ایالات متحده ادامه تحصیل داد.

او پس از اتمام دوران دبیرستان خود تصمیم گرفت که در دانشگاه جرج میسون به تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر بپردازد. استعداد و نمرات بی نظیر او در دوره لیسانس موجب شد که به راحتی بتواند برای اخذ مدرک فوق لیسانس به دانشگاه جرج واشنگتن راه یابد.

دانش و تخصص انوشه انصاری موجب شد که پس از فارغ التحصیلی بتواند در شرکت های مشهوری مانندMCI و COMSAT مشغول به کار شود و موفقیت های بسیاری کسب کند. او همچنین دارای چندین مقاله علمی و اختراع در زمینه “گره های یک شبکه بیسیم” و ” عملگرهای اتوماتیک” است.

زندگینامه انوشه انصاری,عکس انوشه انصاری,انوشه انصاری در فضا

زندگی خصوصی و ازدواج انوشه انصاری

ازدواج انوشه انصاری

او هنگامی که در شرکت MCI مشغول به کار بود با شخصی به نام حمید انصاری آشنا شد و به یکدیگر علاقمند شدند. آن ها سرانجام در سال ۱۳۶۹ با یکدیگر ازدواج کردند. انوشه پس از ازدواج با حمید انصاری نام خانوادگی خود را از رئیسیان به انصاری تغییر داد و امروزه با نام انوشه انصاری شهرت یافته است.

انوشه انصاری در فضا,انوشه انصاری زندگینامه,ایمیل انوشه انصاری

آرزوی سفر به فضا

انوشه از همان دوران کودکی آرزوی پرواز داشت و معمولا شب های تابستان به تماشای ستارگان می نشست و ساعت ها به رویای خود می اندیشید. همین مسئله باعث شده بود که بیشتر برای رسیدن به هدف خود تلاش کند تا بتواند به آرزوی دیرینه خود برسد.

تاسیس شرکت TTI

انوشه انصاری پس از موفقیت ها و اختراعات خود به کمک همسر و بردار همسرش توانست شرکت TTI را در شهر تگزاس راه اندازی نماید. این شرکت در زمینه  لوازم شبکه های رایانه ای فعالیت داشت و توانست به موفقیت چشمگیری دست یابد. همین مسئله باعث شد که مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار بگیرد و سرانجام در سال ۲۰۰۰ توسط سونوز  نتورک خریداری گردید.

انوشه انصاری در فضا,انوشه انصاری زندگینامه,ایمیل انوشه انصاری

زندگی حرفه ای انوشه انصاری

انوشه انصاری و همسرش پس از فروش این شرکت، کمپانی “پرودی سیستم” را راه اندازی نمودند که در زمینه ایده های استثنایی به منظور مدیریت دیجیتال خانه ها فعالیت داشت. انوشه به عنوان مدیر عامل این شرکت طرح هایی در رابطه با فرستادن گردشگران و توریست ها به ارتفاعات زیر مداری دارد. شرکت پرودی سیستم در واقع شرکتی است که هزینه سفر انوشه به فضا را به عنوان نخستین زن فضانورد ایرانی پرداخت نمود.

انوشه انصاری در فضا,انوشه انصاری زندگینامه,ایمیل انوشه انصاری

سفر انوشه انصاری به فضا

او سرانجام توانست با پرداخت هزینه این سفر با استفاده از کپسول فضایی سایوز تی ام آ که توسط روسیه طراحی شده بود به فضا سفر کند و لقب اولین زن فضانورد را به خود اختصاص دهد. او آرزو دارد  که به مریخ سفر کند و در تلاش است که فناوری های لازم برای تحقق این آرزوی خود را کشف نمایند.

موسسه خیریه بنیاد اهورا

فعالیت های انوشه انصاری تنها به فضا نوردی و اکتشافات ختم نمی شد بلکه او توانست با همکاری جمشید انصاری برادر شوهر خود موسسه  خیریه ای به نام ” بنیاد اهورا” تاسیس نماید.

انوشه انصاری در فضا,انوشه انصاری زندگینامه,ایمیل انوشه انصاری

فعالیت های انوشه پس از بازگشت از فضا

او پس از سفر به فضا تصمیم گرفت مجددا ادامه تحصیل دهد و این بار مدرک فوق لیسانس ستاره شناسی را از دانشگاه سوئین بورن دریافت نماید. انوشه همچنین پس از تاسیس شرکت پرودیا سیستم و ایجاد دفاتری در تگزاس و هندوستان برای این شرکت، کتاب زندگی نامه اش را آغاز نمود و نام آن را رویای من برای ستارگان گذاشت.

کتاب رویای من برای ستارگان

در این کتاب که زندگینامه انوشه انصاری در آن روایت شده است او از خطراتی که می تواند در دوره آموزشی یک فضانورد را تهدید نماید صحبت می کند تا علاقمندان به فضا نوردی بتوانند بیشتر با این سفر و خطرات آن آشنا شوند و در صورتی که نتوانستند چنین شرایطی را تحمل نمایند نام خود را از لیست مسافران فضا حذف نمایند. وی همچنین در این کتاب از خاطرات سفر به فضا و موقعیت های غیر قابل پیش بینی که در آن ها قرار گرفته بود صحبت می کند و سفر فضایی را به خوبی به تصویر می کشد.

انوشه انصاری در فضا,انوشه انصاری زندگینامه,ایمیل انوشه انصاری

افتخارات  و جوایز انوشه انصاری

انوشه انصاری کارآفرین موفق و برتر ایرانی علاوه بر عنوان نخستین زن فضانورد ایرانی توانست موفقیت های بسیاری را کسب نماید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتخاب به عنوان کارآفرین برتر در سال ۲۰۰۰ توسط مجله زن شاغل آمریکا.
  • انتخاب به عنوان تاجر موفق در سال ۲۰۰۱ توسط  مجله معتبر فورچون.
  • کسب نخستین جایزه نوآور سیمونز در سال ۲۰۰۹ توسط NCWIT  که معمولا سالانه  به کارآفرینان موفق زن که در حوزه فناوری فعالیت دارند داده می شود.
  • دریافت دکتری افتخاری از دانشگاه جرج میسون در سال ۲۰۱۲.
  • دریافت جایزه پیشگامان فضا توسط ایالت متحده در سال ۲۰۱۵.
  • دریافت جایزه اسکار فیلم فروشنده به جای اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۷ به دلیل قانون منع مهاجرات کشورهای مسلمان به آمریکا توسط ترامپ.
شبکه اجتماعی
Anousheh Ansari InstagramAnousheh Ansari WebSiteAnousheh Ansari Facebook

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا