بیوگرافی

زندگینامه الهه منصوریان قهرمان ایرانی ووشو جهان

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی الهه منصوریان (زندگینامه ورزشکاران)

الهه منصوریان یکی از سرشناس ترین بانوان ووشوکار ایرانی در بخش سان‌ دا، که علاوه بر افتخار آفرینی هایی که تا کنون برای کشور داشته؛ به واسطه زندگی شخصی بسیار سختش، شناخته شده است.

او نخستین کسی بود که توانست نشان طلای بانوان ایران در ووشوی قهرمانی جهان را کسب کند. منصوریان تا کنون شش مدال طلا، سه نقره و دو برنز در سطح جهانی و آسیایی در کارنامه ورزشی خود دارد.

دو خواهر او شهربانو و سهیلا منصوریان نیز در همین رشته فعالیت کرده و در این راستا نام آور می باشند. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگی نامه الهه منصوریان، این ورزشکار پرافتخار کشورمان بپردازیم.

عکس الهه منصوریان

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

الهه منصوریان کیست؟ خیلی ها نام الهه منصوریان را از برنامه ماه عسل شنیدند. ماه رمضان سال ۱۳۹۶ خواهران منصوریان به برنامه گفتگو محور و پرطرفدار ماه عسل با اجرا و تهیه کنندگی احسان علیخانی دعوت شدند.

آنها در این برنامه، پرده از راز و رمز زندگی پر از مرارت خود برداشتند و عنوان کردند که برای رسیدن به چنین جایگاه رفیعی در ورزش، سختی های زیادی را پشت سر گذاشتند. در همین محتوا و در بخش دوران کودکی، به قسمت هایی از این گفتگو اشاره می کنیم.

خانم منصوریان در کنار دو خواهر دیگر خود از بانوان مطرح و مدال آور رشته های ووشو در جهان هستند. ابتدا این الهه بود که پا به دنیای ورزش گذاشت و موجب تشویق دو خواهر خود شد.

زندگینامه الهه منصوریان,الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان

این بانوی ساندا کار هم اکنون در وزن ۵۶ کیلوگرم مبارزه می کند. در سال ۲۰۱۰ در مسابقات جام جهانی سانشو چین، توانست در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم بر رقیب کره ای خود غلبه کند و نخستین نشان طلای بانوان ایران در ووشوی قهرمانی جهان را به دست آورد.

وی در شرایطی این بازی را برد، که در حین بازی از ناحیه گونه دچار شکستگی شد و بینی اش به شدت خونریزی داخلی کرده بود. با وجود درد شدید و دید تنها با یک چشم، از میدان رقابت پا پس نکشید و بازی را به نفع خود تمام کرد و نشان طلا را به گردن انداخت.

پس از این بازی بلافاصله بستری شد، حال جسمی او به قدری بد بود که پزشکان در وحله اول گفتند که باید یک چشم او تخلیه شود؛ اما خوشبختانه این اتفاق نیافتاد و بهبودی خود را به دست آورد.

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

این نابغه تکنیکی ووشو، موفق شده ستاره های چینی را از میدان به در کند و نشان طلا  قهرمانی آسیا را ازان خود کند. این افتخاریست که خودش آن را از همه پیروزی هایش بیشتر دوست دارد. وی برای به دست آوردن چنین امتیازی مدتی را در باشگاه های این کشور تمرین کرده بود.

او در حال حاضر سرمربی تیم ووشو بانوان سپاهان می باشد ولی آنطور که خبرها نشان می دهند، قرار است به زودی به لیگ ووشو بانوان چین بپیوندد و برای آنها بازی کند.

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

دوران کودکی الهه منصوریان

در زندگینامه الهه منصوریان آمده است که : الهه منصوریان ۳۰ شهریور۱۳۷۰ در سمیرم، اصفهان در یک خانواده پر جمعیت دیده به جهان گشود. او چهار خواهر و یک برادر دارد. الهه ورزش را از ۱۲ سالگی شروع کرد و همه پیروزی هایش را مدیون خواهران و خانواده اش می داند.

در سال ۹۶ به همراه ۳ خواهر دیگرش در برنامه ماه عسل شرکت کردند و قسمت هایی از زندگی دوران کودکی خود را افشا ساختند. مرضیه منصوریان یکی از خواهران بزرگتر در ماه عسل چنین گفت: والدین ما همراه ۳ خواهر دیگر روی زمین های کشاورزی دیگران کار می کردند.

دوست نداشتم کسی از شرایط بد مالی ما باخبر شود یا بدانند خواهران کوچکم مجبور به همراهی پدرمان هستند. من عزیز دوردانه پدرم بودم و دوست داشت ادامه تحصیل بدهم؛ اما بخاطر اوضاع بد مالی خانواده، اجباراً زندگی مشترکی را شروع کردم که به پایان نافرجامی ختم شد.

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

پس از ۲ سال همراه فرزند ۶ ماهه ام به خانه پدری برگشتم. پدر برای کار به شیراز رفته بود و ما مدتها بود که از او خبر نداشتیم؛ اما بعدها مطلع شدیم که در آنجا ازدواج کرده است.

شهربانو منصوریان اینگونه ادامه داد: من به اختیار خودم به همراه پدر روی زمین ها کار می کردم. پس از اینکه او رفت، مدتی بعد ترک تحصیل کردم و به منزل عمویم در شیراز رفتم تا کار پیدا کنم.

در شیراز به کار کردن در یک خانه مشغول شدم و چون سنم زیاد نبود؛ نمی خواستند اجازه بدهند در آنجا مشغول شوم اما کم کم قبول کردند.

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

الهه در این قسمت می گوید: رفتن شهربانو برایمان خیلی سنگین بود؛ اما او برای نجات خانواده چنین اقدامی کرد.

سهیلا منصوریان گفت: اول رفتن پدر و دوم رفتن خواهرم برای من غیر قابل هضم بود. دو سال بعد، یکی از دوستان پدرم برای تفریح به شهر ما آمد و سراغ پدرم را گرفت. زمانی که از ماجرا باخبر شد از من خواست تا همراه او به اصفهان بروم و در کنار دخترش به تحصیل بپردازم.

من همراه آنها رفتم و موقعیت بهتری نسبت به دیگر خواهرانم پیدا کردم. سرانجام در ویژه برنامه ماه عسل، احسان علیخانی، خواهران منصوریان را با پدرشان روبه رو کرد و بین شان آشتی برقرار شد.

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

زندگی حرفه ای الهه منصوریان

الهه منصوریان، این ورزشکار ملی پوش، چندی پیش از سوی لیگ ووشو بانوان چین دعوت به همکاری شد و قرار بر این بود که در تیم چانگ چونگ به رقابت بپردازد.

خودش در این باره چنین می گوید: “در چین با ورزشکارانی بازی می کنم که در میدان مبارزات جهانی و آسیایی با هم روبه رو می شویم این اتفاق به نتیجه گیری بهترم کمک می کند.

رفتن من به این لیگ راه را برای بازیکنان دیگر باز می کند تا شانس لژیونر شدن را داشته باشند، اما اینبار بخت با من یار بود و به خاطر عملکرد خوبم در بازی های آسیایی و غلبه بر چینی ها برای نخستین بار، به این کشور دعوت شدم.”

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

دارنده طلای ساندای جهان در سال ۲۰۱۰ در خصوص قرارداد هم اینگونه می گوید:” در مورد قرارداد مالی تنها چیزی که می توانم بگویم اینکه، مبلغ، از لیگ های داخلی به مراتب بالاتر است و پولی که در اینجا باید ۳ الی ۴ سال برای آن زحمت کشید، در آنجا طی ۳ ماه به دست می آید.”

این بانوی ورزشکار کشورمان در حال حاظر به دلیل تعطیلی لیگ چین برای مقابله با کرونا، در ایران ماندگار شده است. خانم منصوریان در سال ۲۰۱۹ در وزن ۶۵ کیلوگرم با شهربانو منصوریان و مریم هاشمی، ۳ طلای بازی های جهانی شانگهای را کسب کردند.

او در این بازی ها توانست بر یکی از حریفان سرسخت خود به نام “ژانگ” که عنوان دار قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان و طلایی بازی های آسیایی اینچئون بود، غلبه کند.

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

منصوریان در خصوص این پیروزی می گوید: برای این مسابقات بسیار زحمت کشیدم و سخت تمرین کردم، در فینال بازی های آسیایی اینچئون در مقابل این رقیب مغلوب شده بودم و این انگیزه مرا بیشتر کرد تا او را شکست بدهم.

وی در حال حاظر سرمربی تیم ووشو بانوان سپاهان بوده و آنها را تا مرحله نایب قهرمانی رسانده است. او خودش در این تیم به عنوان مربی و بازیکن ظاهر می شود و می گوید تجربه ای سخت اما جذاب پیش رو دارم.

الهه منصوریان از تیم بیمه رازی هم پیشنهاداتی داشته که به توافق نرسیدند و همراه دو خواهرش همچنان در لیگ سپاهان حضور دارند.

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

زندگی شخصی الهه منصوریان

الهه منصوریان اکنون ۳۰ سال سن دارد و با این وجود هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. او در کنار دو خواهر خود در سپاهان تیمی قدر تشکیل داده و مدعی قهرمانی هستند.

خواهرانش موفقیت و حضور در این ورزش را مدیون الهه می دانند، این در حالی است که او نیز همین حس را نسبت آنها دارد و همیشه شهربانو و سهیلا را همراه و مشوق خود می داند. افتخارات الهه منصوریان در مقایسه با دو خواهرش، بیشتر بوده و آنها الهه را تکنیکی تر می دانند.

این ساندا کار جوان می گوید: در تمرینات رابطه خواهرانه کنار می رود و جای خود را به دو رقیب می دهد. این نوع تفکر در پیشبرد ما تاثیر بسزایی دارد و نقاط ضعف و قوت هم دیگر را پیدا و به هم گوشزد می کنیم.

ما بزرگترین انگیزه برای یکدیگر هستیم. در ووشو این سه خواهر لقب خواهران افسانه‌ ای را به خود گرفته اند.

الهه منصوریان اینستاگرام,بیوگرافی الهه منصوریان,خواهران منصوریان

افتخارات الهه منصوریان

قهرمانی جهان

  • مدال طلا ، کولا لامپور ۲۰۱۳، وزن ۵۲ کیلوگرم
  • مدال طلا، کازان ۲۰۱۷، وزن ۵۲ کیلوگرم
  • مدال طلا، شانگهای ۲۰۱۹، وزن ۶۵ کیلوگرم
  • مدال نقره، تورنتو ۲۰۰۹، وزن ۴۸ کیلوگرم
  • مدال برنز، آنکارا ۲۰۱۱، وزن ۴۸ کیلوگرم

جام جهانی سانشو

  • مدال طلا، چین ۲۰۱۰، وزن ۴۸ کیلوگرم
  • مدال طلا، چین ۲۰۱۸، وزن ۵۲ کیلوگرم

بازی‌ های آسیایی

  • مدال نقره، اینچئون ۲۰۱۴، وزن ۵۶ کیلوگرم
  • مدال نقره، جاکارتا ۲۰۱۸، وزن ۵۶ کیلوگرم
  • مدال برنز، گوانگ ‌ژو ۲۰۱۰، وزن ۵۲ کیلوگرم

قهرمانی آسیا

  • مدال طلا، تائویوان ۲۰۱۶، وزن ۵۶ کیلوگرم
شبکه اجتماعی
Elahe Mansourian Instagram

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا