بیوگرافی

زندگینامه فرهاد محیط | موسس Flipagram

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی فرهاد محیط (زندگینامه بزرگان)

یکی از افراد به نام در عرصه کارآفرینی که شهرت جهانی دارد، یک فرد ایرانی به نام فرهاد محیط است. او که در آمریکا زندگی می کند، با طراحی و اجرای ایده های بلند پروازانه خود، به یک کارآفرین معروف و ثروتمند در سطح جهانی تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم به بررسی زندگی نامه فرهاد محیط، این کارآفرین و مدیر عامل موفق بپردازیم.

عکس فرهاد محیط

بیوگرافی فرهاد محیط,دوران تحصیلی فرهاد محیط,زندگی نامه فرهاد محیط

فرهاد محیط کیست؟ در سال ۱۳۴۷ شمسی یکی از کارآفرینان خوش فکر ایرانی به نام فرهاد محیط در تهران متولد شد. بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷، فرهاد به اتفاق خانواده اش از ایران مهاجرت کردند. او مدتی را در فرانسه و انگلیس گذراند و سپس با خانواده راهی آمریکا شد. این کارآفرین برتر، دارای سه مدرک کارشناسی در رشته های کامپیوتر، اقتصاد و ریاضی است. شایان ذکر است ک وی در زمینه مدیریت کارآفرینی هم دارای مدرک MBA از دانشگاهی در پنسیلوانیا است.

عکس فرهاد محیط,فرهاد محیط کیست,کارآفرین معروف ایرانی

دوران تحصیلی فرهاد محیط

این کارآفرین موفق ایرانی، هنگام تحصیل در دانشگاه وارتون، ایده ای را طراحی کرده بود که برای نظرسنجی و رتبه بندی درباره عملکرد فروشگاهها از سوی خریداران استفاده میشد. سرانجام فرهاد محیط، پایان نامه خود را دراین زمینه نوشت و این وبسایت در سال ۱۹۹۶ میلادی راه اندازی شد.

این شبکه که BizRate نام دارد، در واقع برای کمک به مشتریان طراحی شده است. از طریق این وبسایت خریداران بعد از خرید، فروشگاه مورد نظر خود را رتبه بند ی می کنند. فروشگاهها هم براساس رای و امتیاز خریداران خود، می توانند نشان Biz Rate را بگیرند.

بیشتر فعالیتهای فرهاد محیط در زمینه طراحی و ساخت وبسایت ها و شبکه های اینترنتی است که باعث شهرت وی نیز شده اند. به گفته خود آقای محیط، او در انجام این کارها از کسی پیروی نکرده است؛ با این حال معتقد است اگرهم نیاز به الگو گرفتن باشد، بهتر است این الگو از میان بزرگان و فرهیختگان باشد. وی از لحاظ ویژگی های فردی، خیلی به ظاهر تجملی اعتقادی ندارد؛ اما خود معتقد است که دارای شخصیت خاصی است که او را نسبت به افراد دیگر، منحصر به فرد کرده است.

بیوگرافی فرهاد محیط,دوران تحصیلی فرهاد محیط,زندگی نامه فرهاد محیط

زمینه های کاری فرهاد محیط

در حال حاضر فرهاد محیط مدیریت وبسایت Gripe را بر عهده دارد. این وبسایت برای ثبت نظرات و انتقادهای مشتریان در زمینه خدمات تجاری فعال است. البته وی مسئولیت های دیگری نیز بر عهده داشته و دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • هدایت شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات.
  • تبدیل ایده های ناب به پروژه های واقعی.
  • مدیریت، بهینه سازی سایت.
  • توسعه نرم افزارهای مختلف.
  • هدایت و ایجاد انگیزه در تیم های کاری و انجام کارها با لذت و اشتیاق.

لازم به یادآوری است که فرهاد محیط در زمینه های کاری دیگر هم دارای تخصص است و موفقیت های زیادی هم در این رابطه کسب کرده است. علاوه بر راه اندازی وبسایت های Bizrate و Gripe، این کارآفرین فعال در سال ۱۹۹۹ یک وبسایت بسیار موفق به نام shop zilla را طراحی کرد و مدیریت آن را هم خود به عهده گرفت. این برنامه به عنوان یک موتور جستجوی خرید طراحی شده است.

با راه اندازی این شبکه اینترنتی، مشتریان در هر جای دنیا که باشند، به آسانی می توانند کالاهای خود را خریداری و تهیه کنند. این وبسایت بعد از مدتی با استقبال فراوان کاربران مواجه شد. البته این شبکه در سال ۲۰۰۵ به قیمت ۵۲۵ میلیون دلار به یک شرکت معتبر واگذار شد.

از جمله کارهای مهم آقای محیط می توان به طراحی یک وبسایت اشاره کرد که به منظور دسترسی دفاتر روزنامه ها به متن های ویرایش شده توسط کاربران طراحی شده است. این وبسایت جدید Dotspots نام دارد.

بیوگرافی فرهاد محیط,دوران تحصیلی فرهاد محیط,زندگی نامه فرهاد محیط

فلیپاگرام و قراردادهای آن با شرکتهای موسیقی

محیط در سال ۲۰۱۴ این برنامه پر مخاطب را در شهر لس آنجلس راه اندازی کرد. کارکرد و ویژگی این برنامه در زمینه موسیقی است. به این صورت که به کاربران اجازه می دهد در مدت زمان کوتاهی عکس، فیلم، متن و موسیقی های خود را به منظور ساخت یک ویدئو کلیپ با یکدیگر ترکیب کنند و کارهایی شبیه به موزیک ویدئوهای محبوب دنیا بسازند.

ویژگی منحصر به فرد فلیپاگرام در سرعت بالای استفاده از آن نسبت به برنامه های دیگر است. این برنامه بیش از سی میلیون مخاطب در سراسر دنیا دارد و سرمایه آن به بیش از ۷۰ میلیون دلار رسیده است.

فلیپاگرام با گروه های موسیقی نیز قرادادهای متعددی امضا کرده است. به عنوان مثال، قرارداد همکاری بین توسعه دهندگان فلیپاگرام با گروه های موسیقی یونیورسال و موزیک انترتینمنت بسته شده است.

از طریق این برنامه، سازندگان موسیقی می توانند همواره با طرفداران خود در ارتباط باشند و مهمتر اینکه کاربران می توانند به کمک این برنامه، ویدئوهای خود را با موسیقی هنرمندان دیگر تنظیم کنند.

بیوگرافی فرهاد محیط,دوران تحصیلی فرهاد محیط,زندگی نامه فرهاد محیط

فلیپاگرام یک شبکه اجتماعی نیز محسوب می شود که بیشترین مخاطبانش را زنان و جوانان تشکیل می دهند. علاوه بر این، افراد مشهور و ستاره های دنیای موسیقی هم در این شبکه حضور دارند که عضویت آنها رایگان است.

این کارآفرین در کارهای خیریه و انسان دوستانه و فعالیتهای اجتماعی هم حضور پر رنگی دارد. فرهاد محیط در ایران، عضو بنیاد بورسیه ایران و فرهنگ است. از علاقمندی های دیگر وی: مطالعه – خصوصا مطالعه داستانهای غیر واقعی، سرودن شعر، سفر و دیدار دوستان و خانواده است. در ضمن وی علاقه خاصی هم به مولانا دارد.

بیوگرافی فرهاد محیط,دوران تحصیلی فرهاد محیط,زندگی نامه فرهاد محیط

گفته های فرهاد محیط برای علاقمندان به ایده های نو

در زمینه کاری و کسب موفقیت در آن، فرهاد محیط معتقد است که نباید در آن واحد انتخاب های دیگری هم داشته باشیم، چرا که مانع تلاش و مبارزه برای رسیدن به هدف مورد نظر می شود. او تاکید می کند که برای پیشرفت، به تایید و تشویق دیگران نیازی نیست.

همچنین وی باور دارد که در انتخاب ایده ها و همکاران خود باید استقلال رای داشته باشیم. البته باید مطمئن باشیم که این افراد از صداقت، هوش و علاقمندی لازم در پیشبرد اهدافمان برخوردار هستند. سرانجام اینکه محیط توصیه می کند که در انجام هیچ کاری تعلل نداشته باشیم. وی معتقد است که تلف کردن وقت می تواند به راحتی باعث از بین رفتن انگیزه و در نهایت شکست خوردن اهداف ما شود.

شبکه اجتماعی
Farhad Mohit InstagramFarhad Mohit TwitterFarhad Mohit FacebookFarhad Mohit Youtube

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا