بیوگرافی

10 حقیقت جالب از زندگی چارلی چاپلین

افزایش بازدید در گوگل

چارلی چاپلین کیست؟

چارلی چاپلین یکی از شناخته شده ترین چهره های تاریخ سینما در اوایل قرن بیستم بود. او بیشتر برای کاراکتر تراژیک و کمدی “ولگرد کوچک” شناخته می شود که یکی از به یاد ماندنی ترین شخصیت هاست و توانست انقلابی در سینمای صامت ایجاد کند.

بعد از گذشت تقریباً یک قرن، جویندگان طلا، عصر جدید، دیکتاتور بزرگ و پسربچه هنوز آثار اساسی سینمایی محسوب می شوند. نویسندگی، تهیه کنندگی، کارگردانی و بازیگری او به اندازه زندگی شخصی و جنجالی اش مورد توجه قرار گرفت.

در سال ۱۹۱۴ چاپلین اولین فیلم خود را ساخت. یک سال بعد او با شرکت Essanay با ۱۲۵۰ دلار در هفته و ۱۰.۰۰۰ دلار به عنوان پاداش قرارداد بست. یک سال بعد، او با هفته ای ۱۰ هزار دلار و ۱۵۰ هزار دلار پاداش، قرارداد امضا می کرد.

تا سال ۱۹۱۸، چارلی یک فرد ثروتمند تلقی می شد و ثروت او با امضای قرارداد با First National به مبلغ یک میلیون دلار بیشتر شد. او سرانجام به یکی از بنیانگذاران United Artists تبدیل گشت و در حالی که یک مرد بسیار ثروتمند بود به عنوان یک ستاره در دنیا به شهرت رسید.

چارلی چاپلین نه تنها ثابت کرد که دوربین زبان سینمای صامت است بلکه هنر زیبای تقلید را به سینما بخشید. ما در این مقاله می خواهیم به ۱۰ حقیقت درباره زندگینامه چارلی چاپلین این بازیگر افسانه ای بریتانیایی بپردازیم.

حقایق زندگی چارلی چاپلین,حقیقت زندگی چارلی چاپلین,زندگینامه چارلی چاپلین

۱۰ حقیقت شگفت انگیز از زندگی چارلی چاپلین

  • اگرچه از چارلی چاپلین همیشه به عنوان یک بازیگر درخشان یاد می شود، اما او یک موسیقیدان ماهر و آهنگساز با استعداد بود. او در کودکی نواختن پیانو، ویولن و ویولنسل را آموخت.
  • این فیلمساز بزرگ مردی محبوب در بین زنان بود و چهار بار ازدواج کرد. وی ۱۱ فرزند داشت.
  • چاپلین با استفاده از صدا در فیلم ها مخالفت کرد، اما سرانجام در فیلم دیکتاتور بزرگ (۱۹۴۰)، کاملاً تسلیم صدا شد.
  • این اسطوره سینما، کمال گرا بود. او به خاطر اصرار بر انجام هر کاری که می توانست به تنهایی انجام شود، مشهور است.
  • چاپلین توسط جورج اورول متهم به کمونیست و هوادار اتحاد جماهیر شوروی شد.
  • او در سال ۱۹۷۲ پس از ۲۰ سال ممنوعیت به ایالات متحده بازگشت.
  • تنها چند ماه پس از مرگ چارلی چاپلین، دو سارق تابوت وی را از گورستان سوئیس به سرقت بردند و از همسرش درخواست باج ۶۰۰۰۰۰ دلاری کردند. سارقان به زودی دستگیر و تابوت پیدا شد.
  • وی اسکار افتخاری خود (دومین اسکار از سه مورد) را در سال ۱۹۷۲ شخصاً دریافت کرد.
  • خانه چاپلین به موزه تبدیل و در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد.
  • در سال ۱۹۸۱ یک منجم روسی، که بیش از ۱۰۰ سیاره کوچک کشف کرده بود، یکی از آنها را به نام کارگردان افسانه ای نامگذاری کرد: ۳۶۲۳ چاپلین.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا