بیوگرافی

10 حقیقت جالب از زندگی مارتین لوتر کینگ

افزایش بازدید در گوگل

مارتین لوتر کینگ کیست؟

دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور، مشهورترین رهبر جنبش حقوق مدنی ایالات متحده بود. میراث او مربوط به توانایی اش در ایجاد انگیزه در قانونگذاران دولت محلی و فدرال برای پایان دادن به تبعیض نژادی و ایجاد عدالت اقتصادی برای فقرای آمریکایی در همه جنبه های زندگی آنها از جمله مسکن، اشتغال و تحصیل است.

با الهام از مهاتما گاندی و ایمان مسیحی اش، کینگ یکی از بزرگترین رهبران جهان شد. تا به امروز، سخنان وی الهام بخش تغییر در کسانی است که خواهان حقوق برابر برای همه هستند.

در سال ۱۹۶۳، مارتین سخنرانی مشهور خود را با عنوان “من یک رویا دارم” در یک تجمع معروف به نام “راهپیمایی در واشنگتن” ایراد کرد. بیش از ۲۵۰ هزار نفر در پایتخت این کشور گرد هم آمدند تا صحبت های او و دیگر فعالان درباره اهمیت حقوق شهروندی را بشنوند.

این یکی از مشهورترین سخنرانی های تاریخ است و بر رویای مارتین در مورد جامعه ای تمرکز دارد که در آن سیاه پوستان و سفیدپوستان در هماهنگی با هم زندگی می کنند. ما در این مقاله می خواهیم به ۱۰ حقیقت درباره زندگینامه مارتین لوتر کینگ این فعال باپتیست آمریکایی بپردازیم.

حقیقت زندگی مارتین لوتر کینگ,زندگی مارتین لوتر کینگ,زندگینامه مارتین لوتر کینگ

۱۰ حقیقت شگفت انگیز از زندگی مارتین لوتر کینگ

  • در اکتبر ۱۹۶۴ مارتین لوتر کینگ برنده جایزه صلح نوبل شد.
  • این رهبر حقوق مدنی ۲۹ بار به زندان رفت. او به دلیل اقدامات نافرمانی مدنی و اتهامات ساختگی دستگیر می شد.
  • کینگ یک دهه قبل از مرگش، به سختی از یک سوء قصد جان سالم به در برد. در ۲۰ سپتامبر ۱۹۵۸ زمانی که در حال امضای نسخه هایی از کتاب جدید خود، در فروشگاه بلومشتاین بود، یک زن، نامه بازکن هفت اینچی را در سینه او فرو کرد.
  • مادر کینگ نیز بر اثر اصابت گلوله در کلیسای باپتیست ابنزر کشته شد.
  • در سال ۱۹۸۳ رئیس جمهور رونالد ریگان لایحه ای را امضا کرد که بر اساس آن تعطیلاتی به یاد مارتین کینگ در سراسر کشور ایجاد می شد. او تنها غیر رئیس جمهوری بود که چنین افتخاری را دریافت کرده است.
  • وی ۲۰ مدرک افتخاری از کالج ها و دانشگاه های سراسر آمریکا و سراسر جهان دریافت کرد.
  • در سال ۱۹۶۳ او اولین آمریکایی آفریقایی تباری بود که به عنوان “مرد سال” مجله تایم انتخاب می شد. این ادای احترام شامل یک عکس روی جلد به علاوه یک مقاله هفت صفحه ای بود.
  • تقریبا ۹۰۰ خیابان به نام کینگ در ایالات متحده وجود دارد.
  • در زمان حیات خود حدود ۲۵۰۰ سخنرانی داشت که به نابرابری، نژادپرستی و جدایی طلبی می پرداخت.
  • مارتین لوتر کینگ جونیور در سال ۱۹۶۸ در تنسی ترور شد، جایی که یک روز قبل سخنرانی کرده بود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا