بیوگرافی

10 حقیقت جالب از زندگی ویلیام شکسپیر

افزایش بازدید در گوگل

ویلیام شکسپیر کیست؟

ویلیام شکسپیر یکی از مشهورترین نویسندگان تاریخ است. این نمایشنامه نویس خوش کلام توسط همه نسل ها شناخته می شود و اغلب به عنوان شاعر ملی انگلیسی از او یاد می گردد. شکسپیر در ادبیات جهان، جایگاهی منحصر به فرد دارد.

شاعران دیگری مانند هومر و دانته و داستان نویسانی مانند لئو تولستوی و چارلز دیکنز از موانع ملی فراتر رفته اند، اما شهرت زنده هیچ نویسنده ای نمی تواند با شکسپیر مقایسه شود.

نمایشنامه های او که در اواخر قرن ۱۶ و اوایل قرن ۱۷ برای یک تئاتر مخفی کوچک به اجرا در می آمدند، اکنون بیشتر از همیشه در کشورهای مختلف اجرا و خوانده می شوند.

شاعر و نمایشنامه نویس بن جانسون، بر این باور بود که “شکسپیر در سن و سال نبود، بلکه برای همه زمان ها محقق شده است”. ویلیام شکسپیر نمایشنامه های پرفروش روز خود را نوشت و مشهورترین آنها مکبث، رومئو و ژولیت و هملت هستند.

آثار متعدد او درباره زندگی، عشق، مرگ، انتقام، اندوه، حسادت، قتل، جادو و راز است. تقریباً ۴۰۰ سال از مرگ او می گذرد، اما هنوز هم مردم در سراسر جهان از کار او تجلیل می کنند.

ما در این مقاله می خواهیم به ۱۰ حقیقت درباره زندگینامه ویلیام شکسپیر این نویسنده بزرگ بپردازیم.

حقایق زندگی ویلیام شکسپیر,حقیقت زندگی ویلیام شکسپیر,زندگینامه ویلیام شکسپیر

۱۰ حقیقت شگفت انگیز از زندگی ویلیام شکسپیر

  • ویلیام شکسپیر به مدت ۲۰ سال، هر سال حدود دو نمایشنامه می نوشت.
  • کوتاه ترین نمایشنامه او، کمدی “خطاها” با ۱۷۷۰ سطر و طولانی ترین نمایشنامه او “هملت” است که ۴۰۴۲ سطر دارد.
  • مجموع آثار بازمانده وی شامل حدود ۳۹ نمایشنامه، ۱۵۴ غزل، ۲ شعر روایی و دیگر آثار طبقه بندی نشده است.
  • شکسپیر بیش از هر نویسنده دیگری در تاریخ بر زبان انگلیسی تأثیر گذاشت، زیرا او کلمات و عبارات زیادی را متداول و اختراع کرد.
  • نمایشنامه های این نویسنده به هر زبان اصلی ترجمه شده است.
  • نام خانوادگی او در تاریخ به بیش از ۸۰ روش مختلف مانند: “Shappere” و “Shaxberd” آمده است. او در امضاهای خود انواع مختلفی مثل “Willm Shakp” را می نوشت.
  • برخلاف اکثر هنرمندان مشهور در زمان خود، شکسپیر ثروتمند بود. این امر پس از مرگ وی تأیید شد. وصیت او نشان داد که دارای چندین قطعه زمین بزرگ بوده است.
  • ویلیام همچنین بازیگر بود و در بسیاری از نمایشنامه های خود و همچنین در آثار دیگر نمایشنامه نویسان بازی می کرد.
  • تنها دو نمایشنامه وی به طور کامل در قالب شعر نوشته شده است، یعنی: “ریچارد دوم” و “پادشاه جان”. اکثر نمایشنامه های دیگر او نیمی متن بودند.
  • در نمایشنامه های ویلیام شکسپیر به ۶۰ گونه پرنده اشاره شده؛ در مجموع ۶۰۰ بار نام پرندگان آورده شده است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا