بیوگرافی

زندگینامه جک دورسی خالق توییتر

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی جک دورسی (زندگینامه بزرگان)

از نام جک دورسی به عنوان یکی از نوآوران موفق و خالق توییتر، معروف ترین پلتفرم میکروبلاگینگ در جهان، که در این دوره سعی در تغییر پوسته خود دارد تا از پرکاربردترین رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام استفاده کند و همچنین موسس اسکویر یاد می شود. او یکی از خیرین بزرگ آمریکایی است و با فراگیر شدن ویروس COVID-19 در جهان به منظور کمک برای پیشگیری از آن مبلغ یک میلیارد دلار برابر ۲۸% ثروتش را هدیه کرد. سرمایه اصلی جک دروسی به سهامش در شرکت Square بر می گردد. دروسی از طرفداران ارزهای دیجتالی مثل بیت کوین بوده و معتقد است که آینده خوبی انتظار این ارز نوپا را می کشد. در ادامه قصد داریم به بررسی زندگی نامه جک دورسی این کارآفرین برتر و برنامه نویس آمریکایی بپردازیم.

عکس جک دورسی

بیوگرافی جک دورسی,جک دورسی کیست,زندگی نامه جک دورسی

جک دورسی کیست؟ جک دورسی (jack Patrick dorsey) بنیانگذار و البته مدیرعامل توییتر و اسکویر که همان شرکت پرداخت همراه است، می باشد. شاید بهتر باشد از او به عنوان طراح نرم افزار آمریکایی هم یاد کرد. در سال ۲۰۰۰ به اوکلند (کالیفرنیا) نقل مکان می کند و در آنجا خانه نرم افزاری خود را افتتاح نموده و به ساختن نرم افزار برای تاکسی ها، اجاره اتومبیل ها و مسافرخانه ها ادامه می دهد. جک تحصیلات خود را از دانشگاه علم صنعت میسوری شروع کرد و بعدها به دانشگاه نیویورک منتقل شد و در همین دانشگاه ایده خلاقانه و جذاب توییتر ذهن او را به خود مشغول نمود.

جک این ایده را داشت که یک بستر میکروبلاگینگ ایجاد کند تا کاربران اینترنت بتوانند ایده ها، افکار و خلق و خوی خود را با روشی کوتاه و مختصر با مردم جهان به اشتراک بگذارند. او برای تحقق این ایده از نرم افزار پیام رسانی مانند AOL Instant Messanger الهام گرفت و خواستار همکاری با یک شرکت نرم افزاری دیگر به نام Odeo شد.

طولی نکشید که اوان ویلیامز و بیز استون، دو تن از چهره های برجسته اودو با جک دورسی در این راه هم قدم شدند. طی چند هفته این سه برنامه نویس به طور واضح شروع به کار کردند و یک استارت آپ کوچک که نقطه شروع توییتر را نشان داد، راه انداختند. بعد از تأسیس آن، جک دورسی به همکاران خود یک بستر میکروبلاگینگ ارائه داد که با استفاده از آن هرکسی می توانست پست های بسیار کوتاهی ایجاد کند: یعنی حداکثر ۱۴۰ کاراکتر.

زندگینامه جک دورسی,عکس جک دورسی,بیوگرافی جک دورسی

توییتر پس از تأسیس در سال ۲۰۰۶ به سرعت در سراسر جهان افراد را جذب خود کرد. نقطه عطف توییتر در سال ۲۰۰۸ به وقوع پیوست، زمانی که اوباما رئیس جمهمور سابق آمریکا تصمیم گرفت بخشی از تبلیغات انتخاباتی خود را به پیام های کوتاه در توییتر واگذار کند. به دنبال آن مک کاین رقیب وی نیز همین رویه را پیش گرفت. بنابراین توییتر به سکوی تبلیغاتی سیاستمداران تبدیل شد.

اما موفقیت توییتر در سال های بعد بسیار زیاد شد: در سال ۲۰۱۰ توییتر بیش از ۱۰۵ میلیون کاربر در سراسر جهان پیدا کرد که روزانه ۵۵ میلیون بار توییت می کردند. بعد از موفقیت توییتر، دورسی خود را به سمت پروژه جدیدی سوق می دهد: Square ، که به مردم امکان می دهد از طریق یک دستگاه کوچک متصل به تلفن همراه یا رایانه خود، کارت های اعتباری را پردازش کنند. پس از چندی ایده دورسی موفقیت بزرگی کسب نمود (خصوصاً در بین مغازه داران کوچک) و در سال ۲۰۱۵ این شرکت در بورس وال استریت ثبت شد.

بیوگرافی جک دورسی,جک دورسی کیست,زندگی نامه جک دورسی

در نوامبر ۲۰۱۳ به لطف ارز اولیه توییتر (IPO) ثروت شخصی اش به طرز چشمگیری رشد پیدا کرد. قیمت اولیه سهام این شرکت ۲۶ دلار بود اما این قیمت به سرعت در همان معاملات اولیه به ۴۵ دلار افزایش یافت. تنها در عرض چند ساعت ارزش سهام او افزایش یافت و به حدود ۲۳.۴ میلیون سهم رسید و او را به یک میلیاردر تبدیل کرد.

تا به امروز توییتر بعد از فیس بوک و اینستاگرام سومین رسانه اجتماعی پرکاربرد در جهان غرب است. اما برای جک کافی نیست و او در حال تدوین استراتژی هایی برای پیشرفت در سیستم عامل خود است. یکی از این موارد افزایش توییت ها به ۲۸۰ کاراکتر می باشد.

بیوگرافی جک دورسی,جک دورسی کیست,زندگی نامه جک دورسی

دوران کودکی جک دورسی

در بیوگرافی جک دورسی آمده است که وی متولد ۱۹ نوامبر سال ۱۹۷۶ می باشد و در سنت لوئیز، میسوری ایالات متحده آمریکا متولد شده است. از همان جوانی عاشق و شیفته رایانه ها بود، او حتی ساعت های بسیاری را صرف مطالعه و تحقیق درباره یکی از اولین نسخه های IBM کرد. پدرش تیم دورسی مهندس تجهیزات پزشکی بود، او در عرصه ی کاری خود پیشنهادات فراوانی از گوشه گوشه ی آمریکا داشت.

والدین دورسی زمانی که در سنت لویئس (زادگاه دورسی جوان) زندگی می کردند، چندین خانه عوض کرده بودند، آنها حتی مدت زمان کوتاهی در دنور کلورادو ساکن بودند. جک از دبیرستان کاتولیک اسقف دوبورگ فارغ التحصیل شد. او از سنین کودکی اشتیاق و علاقه زیادی به علوم رایانه و برنامه نویسی داشت و در دبیرستان نیز خود را به طور مداوم وقف ایجاد نرم افزارهای منبع باز می کرد.

جک به عنوان یک دانش آموز، در سن ۱۵ سالگی اولین نرم افزار خود را منتشر نمود. این یک سیستم مدیریتی برای تاکسی ها و شرکت های اجاره اتومبیل بود. ابتدا در دانشگاه علوم و فنون میسوری و سپس در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد و هیچ وقت تحصیلات خود را تمام نکرد.

بیوگرافی جک دورسی,جک دورسی کیست,زندگی نامه جک دورسی

زندگی شخصی جک دورسی

در سال ۲۰۱۲ دورسی به محله ای در سان فرانسیسکو نقل مکان کرد. هر روز صبح پنج کیلومتر پیاده روی می کند و آن را دوره آزادسازی می نامد. او از هواداران کندریک لامار، رپر آمریکایی و همچنین ایستگاه رادیویی فرانسه FIP است. وی از لحاظ مالی در مبارزات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات اندرو یانگ و تولسی گبارارد نقش داشت.

یکی از کارهایی که جک در بسیاری از اوقات خود انجام می دهد، سوار شدن در اتوبوس ها است و این حرکت را کاری لذت بخش می داند. او در بیشتر مواقع برای رفت و آمد به محیط کاری خود، از وسایل نقلیه ی عمومی مانند اتوبوس استفاده می کند و اشتیاق خود را نسبت به این کار زیاد می داند.

در این رابطه چنین می گوید: در این رفت و آمدها خیلی چیزها یاد گرفته ام و شاهد اتفاقات جالبی بودم. مثلا دیدم که اینستاگرام چطور به سرعت بین مردم محبوب شد و یا اسنپ چت چطور آنقدر طرفدار پیدا کرد و حتی دیدم مردم به راحتی فیس بوک را به توییتر ترجیح دادند و تک تک این اتفاقات برای من بسیار جالب و لذت بخش بود مثل اینکه هر روز در حال مطالعه در این باره بودم.

یکی از شیطنت های زمان کودکی جک گوش دادن به بیسم سرویس های اورژانس بود، او این کار را توسط یک اسکنر پلیس انجام می داد. دورسی علاقه بسیاری زیادی به ورزش یوگا دارد و در کتابخانه او کتاب هایی در این زمینه یافت می شوند. نکته جالب درباره دورسی این است که وقتی مدیر عامل توییتر بود بخشی از اوقات فراغتش را به ورزش یوگا و نقاشی اختصاص می داد.

او با این کار گاهی موجب آزار اطرافیانش می شد. شاید وقتی اسم جک دورسی، مدیرعامل توییتر به گوشتان می خورد با خود بگویید حتما جک دارای یک دفتر خصوصی شیک و مجهز در ساختمان اصلی توییتر است، اما این حقیقت ندارد. او هیچگونه دفتری در این ساختمان ندارد و جالب تر از آن اینکه تمامی فعالیت های خود را با استفاده از آیپد شخصی اش انجام می دهد.

بیوگرافی جک دورسی,جک دورسی کیست,زندگی نامه جک دورسی

ظاهر زیبا و آراسته جک باعث شده که عهده زیادی او را شیک پوش ترین مرد در دنیای تکنولوژی معرفی کنند. وی به ظاهر خود اهمیت بسیاری می دهد و همیشه با بهترین لباس ها و ظاهر مرتب در جامعه حضور پیدا می کند. او علاقه ی بسیار زیادی به نقشه دارد و همیشه با این رویا زندگی می کرد که بلاخره یک روز می تواند نقشه ی زنده ای از شهر نیویورک را طراحی کند.

به همین خاطر اولین کاری که پس از جابجایی منزلشان انجام می داد خریدن نقشه آن شهر یا شهرک بود. او بعد از خریداری نقشه شروع به گشتن در خیابان های آنجا می کرد و گاهی تا پاسی از شب به این کار ادامه می داد.

جک قدم به قدم آن شهر را با نقشه پیش میرفت. مادرش ماریسیا اعتقاد داشت که پسرش جک، با این کار، قصد دارد خود را در برابر آدم های متفاوت حفظ کند و شاید علت اهمیت او به شناخت کامل محل زندگیش همین است. پدرش آقای تیم دورسی طرفدار سفر کردن بود، از این رو جک نیز به سفر و دیدن شهرهای مختلف علاقمند گردید.

هیچ می دانستید یکی از دلبستگی های شدید جک دورسی “جهانگردی” است؟ اگر صفحه توییتر جک را مشاهده کرده باشید به خوبی به این موضوع پی خواهید برد، چرا که او به طور مداوم عکس های خود را از سفرهای گوناگونی که می رود، با فالوورهایش به اشتراک می گذارد. بی شک این علاقه جک از همان کودکی بوده است از همان زمانی که نقشه های مختلف شهرها را خریداری می کرد و بی وقفه تمام آن شهر را می گشت.

بیوگرافی جک دورسی,جک دورسی کیست,زندگی نامه جک دورسی

آیا می دانستید ایده لوگوی توییتر (همان پرنده ی آبی) از کجا الهام گرفته شده است؟ و نام این پرنده چیست؟ از نام یک بسکتبالیست بزرگ در بوستون الهام گرفته و نام این پرنده “لری” می باشد. نکته جالب تر اینکه هیچ کدام از افزونه های ریتوییت – ریپلای – هشتگ و اپلیکیشن توییتر توسط شرکت توییتر ساخته نشده، بلکه خلق مجموعه ذکر شده توسط کاربران و توسعه دهندگان فعال این شرکت صورت گرفته است. خالق توییتر در بسیاری از کارهای بشر دوستانه شرکت می کند.

در مارس سال ۲۰۱۶ مسئولیت تامین هزینه حدود ۶۰۰ پروژه مدرسه دولتی در میسوری را به طور کامل بر عهده گرفت. در اکتبر سال ۲۰۱۹ او ۱۵۰.۰۰۰ دلار برای مبارزه با جنگل زدایی اهدا کرد و نتیجتاً حدود ۲۰ میلیون درخت کاشته شد. کارهای خیرخواهانه او به همین جا ختم نمی شود و در بسیاری از زمینه های دیگر ورود کرده و به تامین منابع آنها می پردازد. جک دورسی اکنون ۴۳ سال سن دارد و در سان فرانسیسکو کالیفرنیا زندگی می کند.

بیوگرافی جک دورسی,جک دورسی کیست,زندگی نامه جک دورسی

کتاب هایی که جک دورسی پیشنهاد می دهد

مدیر عامل توییتر و اسکویر آقای جک دورسی دارای مسئولیت های سنگینی در عرصه کاری خود می باشد. جک در مصاحبه ای لیستی از کتاب هایی را معرفی کرد که در زندگی او الهام بخش بوده اند. او می گوید از خواندن این کتاب ها درس های بسیاری گرفتم. در ادامه لیست این کتاب ها همراه با نویسنده های آن برای شما ذکر می شود.

  • کتاب دائو ده جینگ ((Tao Te Ching نوشته لائوتسه
  • کتاب امتیاز خودش به دست می آید ((The Score Takes Care of Itself نوشته بیل والش با کمک استیو جیمیسون و کرگ والش
  • کتاب بین جهان و من (Between the World and Me ) نوشته تا – نهیسی کوتس
  • کتاب چهار میثاق (The Four Agreements ) نوشته دون میگل روئیز
  • کتاب پیرمرد و دریا (The Old Man and the Sea ) نوشته ارنست همینگوی
  • کتاب بیانیه چک لیست ( ( The Checklist Manifesto نوشته آتول گاوانده
  • کتاب سوتراهای یوگای پاتانجلی ((Yoga Sutras of Patanjali نوشته ادوارد اف. برایانت

بیوگرافی جک دورسی,جک دورسی کیست,زندگی نامه جک دورسی

افتخارات جک دورسی

  • در سال ۲۰۰۸ توسط MIT Technology TR35 جزء یکی از ۳۵ مبتکر عالی رتبه جهان شناخته شد.
  • در سال ۲۰۱۲ جایزه مبتکر سال را در زمینه تکنولوژی از The Wall Street Journal دریافت کرد.
  • در سال ۲۰۱۲ و در روند برگزاری مراسم جایزه صنعت فن آوری، به بنیانگذار سال ملقب شد.
  • در سال ۲۰۱۳ شرکت رسانه ‌ای و مجله آمریکایی Forbes جک دورسی را واجد شرایط ‌ترین مدارک معرفی کرد.
  • در سال ۲۰۱۷ معتبرترین روزنامه جهان The Wall Street Journal او را در لیست بهترین مدیران ایالات متحده معرفی کرد.
  • در سال ۲۰۱۸ توسط مجله CEOWORLD در جایگاه ۴۰۴ برترین مدیران اجرایی در دنیا قرار گرفت.
شبکه اجتماعی
Jack Dorsey TwitterJack Dorsey InstagramJack Dorsey Facebook

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا