بیوگرافی

زندگینامه کیانوش رستمی وزنه بردار

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی کیانوش رستمی (زندگینامه ورزشکاران)

یکی از بهترین و جوان ترین وزنه بردار ایرانی که تا کنون موفق شده است افتخارات و مقام های زیادی را برای کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران به دست آورد کیانوش رستمی است. وی متولد غرب کشور و عضو تیم ملی وزنه برداری ایران است. از مهم ترین موفقیت های او می توان به کسب مدال طلا و نقره در المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲ لندن و ریو اشاره نمود. ما در این مقاله قصد داریم به زندگینامه ی کیانوش رستمی وزنه بردار محبوب کشور بپردازیم.

عکس کیانوش رستمی

افتخارات کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی و همسرش

کیانوش رستمی کیست؟ کیانوش رستمی یکی از بهترین وزنه برداران کشور است که در یکم مرداد ماه سال ۱۳۷۰ در شهرستان اسلام آباد استان کرمانشاه متولد شد و دارای لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. او دارای قد ۱۷۵ و وزن ۸۵ است و در کارنامه ورزشی پر بار او می توان عناوینی مانند قهرمانی رقابت های جهانی پاریس در سال ۲۰۱۱ و قهرمانی رقابت های جهانی آلماتی در سال ۲۰۱۴ و نایب قهرمانی در رقابت های جهانی هیوستون در سال ۲۰۱۵ مشاهده نمود.

بیوگرافی کیانوش رستمی وزنه بردار,زندگینامه کیانوش رستمی,زندگینامه کیانوش رستمی وزنه بردار

دوران کودکی و نوجوانی کیانوش رستمی

کیانوش رستمی در شهرستان اسلام آباد به دنیا آمد و از همان کودکی به ورزش علاقه داشت. کیانوش در دوران کودکی خود بیشتر از آن که به ادامه تحصیل یا ورزشکار شدن فکر کند به ماهی گیری و تفریحات با پدرش می پرداخت و هیچ تصوری در مورد آینده شغلی و زندگی خود نداشت.

او در مقطع دبیرستان وارد رشته کامپیوتر شد و در همان رشته دیپلم خود را گرفت اما پس از آن تصمیم گرفت که در دانشگاه حسابداری بخواند و مدتی نیز به عنوان دانشجو رشته حسابداری در دانشگاه سما کرمانشاه به تحصیل پرداخت، اما پس از مدتی منصرف شد و با وارد شدن به دنیای ورزش و وزنه برداری و کسب افتخارات فراوان در مقطع لیسانس رشته تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه تحصیل داد و لیسانس تربیت بدنی را کسب نمود.

کیانوش رستمی کیست,افتخارات کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی

کیانوش رستمی از همان دوران نوجوانی در رشته های ورزشی مانند واتر پلو، ژیمناستیک و کاراته فعالیت داشت و در آن ها نیز به خوبی درخشید اما آنچه که باعث شد به رشته وزنه برداری روی آورد حضور و تشویق برادر بزرگترش بود.

خیلی ها در این راه او را مسخره می کردند و موجب نا امیدی او می شدند و تصور می کردند که استایل بدنی کیانوش فقط می تواند او را در رشته کشتی موفق کند اما حمایت ها و پشتیبانی های برادر کیانوش موجب شد که او بتواند با جدیت بیشتری به راه خود ادامه دهد و به موفقیت های بسیاری در وزنه برداری دست یابد.

کیانوش رستمی در خصوص اولین مسابقه وزنه برداری که شرکت کرده است می گوید: ۱۱ سالم بود که در مسابقات استانی وزنه برداری در کرمانشاه شرکت کردم و توانستم در دو ضرب حدود ۵۰ کیلوگرم مقام سوم را کسب کنم و از همانجا بود که به وزنه برداری علاقه مند شدم.

افتخارات کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی و همسرش

ازدواج و زندگی خصوصی کیانوش رستمی

کیانوش رستمی چهار خواهر و سه برادر دارد. او مجرد است و تا به حال تصمیمی در مورد ازدواج نگرفته است. پدر کیانوش در خصوص ازدواج پسرش می گوید:
فعلا قصد زن گرفتن برای پسرم را ندارم و او باید فعلا بتواند در المپیک بعدی مدال طلا کسب کند تا شرایط ازدواج او را فراهم کنم.

خیلی از افراد فکر می کنند که کیانوش بسیار مغرور است و همین غرور و تکبر او باعث ناکامی های او در مسابقات اخیر شده است و اگر زیر نظر مربیان به تمرینات خود ادامه می داد قطعا می توانست افتخارات بیشتری کسب نماید در حالی که خود او این تصور را نمی پذیرد و می گوید که فردی خجالتی است و اصلا خودخواه و مغرور نیست.

افتخارات کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی و همسرش

کیانوش رستمی نقش خانواده اش و حمایت های آن ها را عامل موفقیت خود در تمامی مراحل زندگی می داند و احترام خاصی برای آن ها قائل است. او پس از تلاش و تمرین فراوان توانست برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۱۳۸۹ شرکت کند و موفق به کسب مدال نقره شد.

کیانوش رستمی از دسته ورزشکارانی است که به تغذیه خود بسیار اهمیت می دهد و در وعده های غذایی خود بیشتر از سبزیجات به جای نان و برنج استفاده می کند. کیانوش ترجیح می دهد از تمرینات انفرادی به جای حضور در اردو ها استفاده نماید و موفق شد با تمرینات شخصی با برادرش در المپیک ۲۰۱۶ شرکت کند و مدال طلای این مسابقات را به دست آورد.

افتخارات کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی و همسرش

افتخارات کیانوش رستمی

کیانوش رستمی دارای رکورد جهانی المپیک در دسته ۸۵ کیلوگرم مردان می باشد و توانست در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در مسابقات قهرمانی آسیا مدال نقره را کسب کند.

کیانوش رستمی در المپیک ریو ۲۰۱۶ به خوبی درخشید و توانست علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد مجموع جهانی را برای دومین بار به خود اختصاص دهد و رکورد مجموع المپیک را بشکند و ایران اسلامی را در جهان سربلند کند.

او در مسابقات المپیک لندن توانست مدال برنز را کسب کند اما پس از مدتی که نتیجه دوپینگ آپتی آیوکادوف اعلام شد مدال نقره المپیک لندن از آن کیانوش رستمی شد و او توانست به حق خود برسد.

افتخارات کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی,بیوگرافی کیانوش رستمی و همسرش

مسابقات جهانی قزاقستان از دیگر مسابقات وزنه برداری بود که کیانوش رستمی در آن حضور داشت و طرفداران زیادی انتظار کسب مدال جهانی طلا در این مسابقات را از کیانوش داشتند. او در این مسابقات توانست با ثبت رکورد ۱۷۸ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۳ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۹۱ کیلوگرم مدال طلای جهانی را به دست آورد.

کیانوش رستمی توانست رکود جهانی را در جریان مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر بشکند و رکورد ۲۲۰ کیلوگرم در دو ضرب را به نام خود ثبت کند و تغییرات بزرگی در مجموع رکوردها ایجاد نماید.

یکی از اقدامات بسیار ارزشمند و انسان دوستانه کیانوش رستمی حراج مدال طلای المپیک ریو برای کمک به زلزله زدگان هم استانی خود بود. او در خصوص این کار خود می گوید که وظیفه خود دانسته ام به زلزله زده های کرمانشاه کمک کنم و با فروش مدال طلا که متعلق به خود آن ها است گامی در جهت بهبود شرایط آن ها بردارم.

شبکه اجتماعی
Kianoush Rostami Instagram

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا