بیوگرافی

زندگینامه محمد علی کلی بوکسور افسانه ای

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی محمد علی کلی (زندگینامه ورزشکاران)

کاسیوس مارسلوس کلی جونیور ملقب به محمدعلی کلی بوکسوری سنگین ‌وزن و حرفه‌ ای در آمریکا شناخته می‌ شود که وی را به ‌عنوان بهترین و برترین مشت زن تاریخ بوکس معرفی می کنند و یکی از مهم‌ ترین شخصیت‌ های ورزشی قرن بیستم می‌ شناسند وی به ‌عنوان چهره‌ ای الهام‌ بخش و فعال مدنی سر و صدا و چالش‌ های زیادی در داخل و خارج از حرفه داشته است. در ادامه مطالب قصد داریم به زندگی نامه محمدعلی کلی این ورزشکار حرفه ای آشنا کنیم.

عکس محمد علی کلی

زندگی نامه محمد علی کلی,زندگینامه محمد علی کلی بوکسور,فیلم زندگینامه محمد علی کلی

محمد علی کلی کیست؟ در زندگی نامه محمد علی کلی آمده است که وی یکی از ورزشکاران حرفه‌ ای در رشته بوکس می ‌باشد که تمامی طرفداران بوکس آم را می ‌شناسند، در واقع محمدعلی بعد از این‌ که دین خود را به اسلام تغییر داد به عنوان یک فعال سیاسی زندگی خود را سپری کرد به همین علت در بین قهرمانان دنیای ورزش شهرت زیادی پیدا کرده‌ است. این ورزشکار تمامی مسابقه‌ های خود را در رده سنگین‌ وزن انجام داده و مدال های طلا را در همین رده بدست آورده است، بنابراین دور از انتظار نیست که تمامی افراد دنیای بوکس آن را بشناسند.

لازم به ذکر است که بگوییم جنگ با ویتنامی ها نقطه عطف را در زندگی محمدعلی کلی رقم زد، چرا که به‌ هیچ‌ وجه حاضر نشد بر روی همنوعان ویتنامی خود اسلحه بکشد حتی بعد از آن به مدت ۵ سال از رقابت ‌های بوکس آن را محروم کردند، اما در نهایت توانست توجه تمامی مردم را به سوی خود جلب کند.

مبارزه محمد علی کلی,زندگی نامه محمد علی کلی,زندگینامه محمد علی کلی بوکسور

دوران کودکی محمدعلی کلی

در زندگینامه محمدعلی کلی این‌ گونه آمده‌ است که: کاسیوس مارسلوس جونیور در سال ۱۹۴۲ در لویی ویل یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای ایالت کنتاکی در آمریکا چشم به جهان گشود و پدر وی مشغول تابلونویسی بود‌ زمانی ‌که محمدعلی تنها ۱۲ سال داشت دوچرخه او را دزدیدند که محمد علی در همان لحظه به افسر پلیس اطلاع داد تا دزد را بیابند تا بتوانند حق خود را از او بگیرد.

افسر مربوطه جو مارتین نام داشت که به کودکان در یک باشگاه کوچک محلی آموزش بوکس می ‌داد به‌ همین علت به محمد علی گفت اگر می ‌خواهد با دزد مبارزه کند بهتر است ابتدا حرفه‌ بوکس را یاد بگیرید به‌ همین ترتیب محمدعلی کلی از سن ۱۲ سالگی زیر نظر مارتین بوکس را یاد گرفت و هر روز پیشرفت چشمگیری داشت.

زندگی نامه محمد علی کلی,زندگینامه محمد علی کلی بوکسور,فیلم زندگینامه محمد علی کلی

در زمانی‌ که سن دبیرستانی را پشت‌ سر گذاشت توانست ۶ عنوان را به دست آورد و با توجه به این‌ که افتخارات زیادی کسب کرد مدرسه نمرات ضعیف او را لحاظ نمی ‌کرد به‌ همین علت مدرک فارغ‌ التحصیلی را به وی تحویل دادند.

زندگی نامه محمد علی کلی,زندگینامه محمد علی کلی بوکسور,فیلم زندگینامه محمد علی کلی

زندگی شخصی محمدعلی کلی

در سال ۱۹۶۴ محمدعلی کلی با فردی به اسم سونجی روی ازدواج کرد که ۲ سال بعد از هم جدا شدند سپس محمدعلی در سال ۱۹۶۷ میلادی باب بلیندا بوید مزدوج شد و یک‌ سال بعد از همسرش جدا شد بعد از این جدایی با ورونیکا پورش در سال ۱۹۸۶ میلادی ر زندگی را با هم تشکیل دادند اما متأسفانه این ازدواج هم دوام نیاورد و در نهایت با یولاندا ازدواج‌ کرد و سال های پایانی عمر خود را در کنار او سپری کرد.

در بیوگرافی محمد علی کلی می خوانید که وی صاحب دو چ پسر به اسم اسد امین و محمد علی جونیور و ۷ دختر به نام های مریم، جمیله، هانا، میا، خلیله، راشد و لیلا علی می‌ باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم  محمدعلی علاوه ‌بر محبوبیت در مسابقات بوکس سنگین ‌وزن به ‌دلیل این ‌که در سال ۱۹۶۲ بعد از آشنایی با الیجا محمد به دین اسلام گرایش پیدا کرد و معروفیت زیادی را به دست آورد. محمد علی بعد از مسلمان شدن اسم خود را به محمد علی تغییر داد که به گفته او یکی از بهترین تجربه‌ های زندگی وی همین تغییر نام بوده‌ است.

زندگی نامه محمد علی کلی,زندگینامه محمد علی کلی بوکسور,فیلم زندگینامه محمد علی کلی

محمدعلی در سال ۱۹۶۶ در ارتش آمریکا به ‌هیچ‌ وجه حضور پیدا نکرد و گفت که در مقابل همنوعان خود نمی ‌جنگد، همین موضوع توانست محبوبیت او را ۲ برابر کند.

محمدعلی کلی در نهایت در سال ۱۹۷۹ بعد از ۵۶ پیروزی و ۵ شکست و ۳۷ ناک اوت از دنیای بوکس خداحافظی کرد و در سال ۱۹۸۲ به بیماری پارکینسون مبتلا شد که هیچ گونه درمانی برای اون پیدا نشد و بخش مهمی از مغز محمد علی را نابود کرد، از طرفی در سال ۲۰۱۶ به‌ دلیل وجود مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کرد و سرانجام در همان سال و در سن ۷۴ سالگی از دنیا رفت.

زندگی نامه محمد علی کلی,زندگینامه محمد علی کلی بوکسور,فیلم زندگینامه محمد علی کلی

زندگی حرفه ‌ای محمدعلی کلی

همان‌ طور که گفته شد محمدعلی کلی از همان ابتدای کودکی رشته بوکس را یاد گرفت و بعد از این‌ که در این سبک کاملا حرفه ‌ای شد از تابستان سال ۱۹۶۰ به بازی‌ های المپیک رم راه پیدا کرد و توانست مدال طلای بوکس را در مقابل حریفان رده سنگین‌ وزن بدست آورد و بعد از آن‌ هم به ‌صورت حرفه‌ ای زیر نظر فردی به اسم آنجلو داندی آموزش بوکس را یاد گرفت.

محمد علی بعد از حرفه ای شدن تغییر مذهب داد و نتایج عجیب و خیره‌ کننده‌ ای در مسابقات وی به چشم می‌ خورد همچنین روحیه خستگی‌ ناپذیر و قوی که داشت باعث شد که به او مشت ‌زن لویی ویل بگویند، در واقع طرفدارانش این لقب را برای او انتخاب کرده بودند.

کاسیوس در سال ۱۹۶۰ اولین مسابقه خود را شروع کرد و بعد از ۶ راند تونی هونساکر که رئیس ‌پلیس ویرجینای شرقی بود را به زانو درآورد. ما بین سال‌ های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۳ میلادی این بوکسور توانست در ۱۵ مسابقه به‌ صورت کاملا حرفه‌ ای حریفان خود را شکست دهد و یکی از هیجان ‌انگیزترین و بهترین موفقیت ‌های محمدعلی کلی پیروز شدن در مقابل آرچی مور و الخاندرو لاورانته می ‌باشد همچنین توانست ۲۰۰ پیروزی چشمگیر را در کارنامه خود جای دهد.

زندگی نامه محمد علی کلی,زندگینامه محمد علی کلی بوکسور,فیلم زندگینامه محمد علی کلی

محمدعلی کلی در سال ۱۹۶۴ توانست عنوان قهرمانی را در مقابل فردی به اسم سانی لیستون که تمامی بوکسورهای نامی از او می‌ ترسیدند قرار بگیرد در واقع وی انگیزه بسیار قوی داشت، اما با توجه به این ‌که سانی لیستون از اعتماد به‌ نفس بسیار بالایی برخوردار بود آمادگی لازم را برای انجام تمامی مسابقات داشت.

محمد علی در راند اول توانست حتی نیکسون را هم حیرت‌ زده کند، چرا که همگی به او هشدار داده بودند که در برابر ضربه ‌های سر لیستون از خود مراقبت کند به ‌همین علت در راند اول به‌ خوبی توانست شرایط را بررسی کند و در نهایت لیستون را خسته کرد، از طرفی به‌ هیچ‌ عنوان به او فرصت نمی ‌داد که اقدامی را برای ناک اوت کردن محمدعلی انجام دهد، این مسابقه به‌ نحوی پیش رفت که لیستون در راند سوم کاملا خسته شد و محمدعلی هم از وضعیت او استفاده کرد و با ضربات سنگین بدن او را ضعیف نمود.

زندگی نامه محمد علی کلی,زندگینامه محمد علی کلی بوکسور,فیلم زندگینامه محمد علی کلی

در لحظات پایانی که راند سوم داشت به اتمام می ‌رسید محمدعلی توانست با ضربه‌ ای شکاف عمیقی را زیر چشم لیستون ایجاد کند و در نتیجه توانایی او را از بین برد، این بوکسور توانمند تا پایان راند ششم همچنان نیروی خود را حفظ کرد و منتظر بود که پایان قشنگی را رقم بزند، اما سانی اعلام کرد که بازوی او در رفته و از ادامه بازی منصرف شد به ‌همین ‌جهت محمدعلی کلی توانست در این بازی نفس‌ گیر عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد.

در نهایت وی توانست فلوید پترسون قهرمان اسبق دنیا را در سال ۱۹۶۵ شکست دهد و در این سال‌ های پر مشغله مدال‌ های بسیاری را بدست آورد، از طرفی مشکلات زیادی سر راه وی قرار داشت که مجبور بود ۷ بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. محمدعلی در سال ۱۹۹۶ در مقابل جورج چوالو که بوکسوری کانادایی بود به‌ صورت سرسخت ترین حالت ممکن قرار گرفت و توانست او را شکست دهد.

افتخارات محمد علی کلی

  • رتبه ۱ در لیست ”’۱۰۰ مشت زن بزرگ سنگین‌وزن همه دوران”’ مجلهٔ رینگ قبل از جو لوئیس.
  • رتبه ۲ در جدول رتبه‌بندی قهرمانان سنگین‌وزن جهان سایت معتبر بوکس رک (به انگلیسی: BoxRec) بعد از جو لوئیس.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا