بیوگرافی

زندگینامه نیک وویچیچ

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی نیک وویچیچ (زندگینامه بزرگان)

نیک ووییچیچ، مُبلغ مسیحی و سخنران انگیزشی اهل استرالیا است که از همان بدو تولد به سندرم تترا آمیلیا، یک اختلال نادر ژنتیکی مبتلا بود و به همین خاطر با فقدان دست و پا مواجه شد.

او که در برهه ای از زندگی، از زیستن خسته شده بود و قصد خودکشی داشت، اکنون به سراسر دنیا سفر کرده و به مردم انگیزه ادامه حیات می دهد. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگی نامه نیک وویچیچ، این سخنران انگیزشی بپردازیم.

عکس نیک وویچیچ

بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ,زندگینامه نیک وویچیچ

نیک وویچیچ کیست؟ نیک وویچیچ که در حال حاظر یک سخنران الهام بخش شناخته شده در سطح جهان است، به تدریج فهمید که چگونه می تواند یک زندگی کامل و بدون اندام داشته باشد و بسیاری از مهارت های روزمره را بکار گیرد.

نیک با دو انگشت پا روی قسمتی از سمت چپ بدنش که گویا همان پای اوست، و یک چسب مخصوص که روی انگشت شستش زده میشود، می نویسد. او نحوه استفاده از کامپیوتر را می داند و می تواند تا ۴۵ کلمه در دقیقه را با استفاده از پاشنه پا و انگشت پا تایپ کند.

او همچنین علاوه بر گلف، شنا، پرتاب توپ تنیس، پرش از هواپیما، گرفتن یک لیوان آب، شانه مو، مسواک زدن، پاسخگویی به تلفن و تراشیدن ریش را نیز یاد گرفته است. سال ۲۰۱۸ هتل اسپیناس پالاس تهران میزبان یکی از بزرگترین سخنرانی های وویچیچ بود که در آن بیش از ۱۸۰۰ نفر شرکت کردند و خبر آن در سراسر جهان پیچید.

نیک تا به امروز به بیش از ۶۰ کشور جهان سفر کرده و برای حداقل ۴۰۰ میلیون نفر سخنرانی انگیزشی انجام داده است. تاثیر سخنان او فراتر از حالت حضوری بوده و فیلم ها و فایل های صوتی منتشر شده از وی توانسته زندگی غریب به یک میلیارد انسان را به سمت و سویی مثبت بکشاند.

او تنها استاد سخنوری نیست بلکه نویسنده بسیار ماهری نیز می باشد و تا کنون کتاب های ارزشمندی را به چاپ رسانه از جمله مهمترین آنها “مهارنشدنی”، “قدرتمند باش” و “زندگی بدون دست و پا” است که فروش فوق العاده بالایی در جهان دارند.

در سال  ۲۰۰۵ لقب قهرمان ملی استرالیا به وی اعطا شد و در حال حاظر در ایالات متحده، مدیرعامل یک سازمان انسان دوستانه بزرگ می باشد.

نیک وویچیچ کتاب,بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ

دوران کودکی نیک وویچیچ

در زندگینامه نیک وویچیچ آمده است که: نیکلاس جیمز وویچیچ پسر بزرگ دوشکا و بوریس وویچیچ در ۴ دسامبر سال ۱۹۸۲ در ملبورن، استرالیا متولد شد. او اگرچه از همه جنبه های دیگر سالم بود اما با یک نوع بیماری نادر به نام تترا امیلیا به صورت اتوزومال مغلوب فاقد اندام های دست و پا، قدم به این جهان گذاشت.

نیک دو خواهر و برادر به نام های میشل و آرون دارد. در ابتدا بر اساس قانون ایالتی ویکتوریا از حضور نیک در یک مدرسه عادی به دلیل ناتوانی جسمی اش علی رغم کمبود اختلال روانی جلوگیری شد.

بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ,زندگینامه نیک وویچیچ

با این حال، وویچیچ پس از تغییر قوانین به یکی از اولین دانش آموزان معلول جسمی تبدیل شد که در یک مدرسه عادی با بچه های معمولی درس می خواند. وی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان ایالتی Runcorn ، کوئینزلند، استرالیا دنبال کرد.

نیک به تدریج یاد گرفت که چگونه از بخش هایی که در بدنش بود برای نوشتن، تایپ کردن، بازی کردن و اصلاح استفاده کند. در مدرسه به خاطر وضعیت جسمانی توسط همکلاسی هایش مورد تمسخر قرار می گرفت و به همین دلیل دچار افسردگی شدید شد.

در هشت سالگی او به خودکشی فکر می کرد و حتی سعی کرد در ده سالگی خود را غرق کند؛ اما عشق او به والدینش مانع از این کار شد. نیک بسیار دعا می کرد که خدا به او دست و پایی بدهد با این حال یک نقطه عطف اساسی در زندگی او رخ داد و آن هم این بود که مادرش مقاله ای در مورد مردی که با معلولیت شدید روبرو بود را به او نشان داد.

بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ,زندگینامه نیک وویچیچ

او به این نتیجه رسید که فرد بی نظیری نیست اما شروع به آغوش کشیدن کمبودهای خود کرد. نیک فهمید که می تواند موفقیت های خود را به دیگران القا کند و از زندگی خود سپاسگزار باشد. او دریافت که چگونه یک زندگی کامل و بدون اندام داشته باشد، و بسیاری از مهارت های خود را شکوفا کند.

در دوران دبیرستان وی به عنوان سرپرست یک گروه انسان دوستانه با شورای دانش آموزان در زمینه جمع آوری کمک های مالی برای خیریه های محلی و کارزارهای معلولیت کار کرد. سرانجام او از دانشگاه گریفیت در رشته های حسابداری و برنامه ‌ریزی مالی فارغ‌ التحصیل شد.

بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ,زندگینامه نیک وویچیچ

دوران حرفه ای نیک وویچیچ

وقتی نیک وویچیچ به سن ۱۷ سالگی رسید، سخنرانی در گروه کلیسایش را آغاز کرد. وی به عنوان یک سخنران، معمولا تمام گروه های سنی از کودکان مدرسه گرفته تا بزرگسالان و افراد متخصص را خطاب قرار می دهد.

او در اغلب کلیساهای متعدد صحبت کرده، زیرا بر این باور است که عیسی مسیح او را دوست دارد. نیک در زندگی حرفه ای خود به بیش از ۶۰ کشور سفر داشته و زندگی تعداد بی شماری انسان را لمس کرده است.

در سال ۲۰۰۵ یک NGO را تحت عنوان “زندگی بدون اندام” برپا کرد که دفتر مرکزی آن در آگورا هیلز، کالیفرنیا قرار دارد. در همان سال وویچیچ DVD یک فیلم مستند را با عنوان “هدف بزرگتر زندگی” منتشر کرد.

بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ,زندگینامه نیک وویچیچ

این فیلم در مورد دوران کودکی، سخنرانی انگیزشی، نحوه یادگیری او برای استفاده از هر آنچه در اندامش بود و زندگی زناشویی صحبت می کند. در مارس ۲۰۰۸ نیک وویچیچ در مجموعه تلویزیونی ’۲۰ / ۲۰ ‘ که در آمریکا پخش شد، برای مصاحبه توسط باب کامینگز مجری برنامه، دعوت شد.

در سال ۲۰۰۹ در یک فیلم کوتاه به اسم”سیرک پروانه” اثری از جوشوا ویگل، نقش آفرینی کرد. همچنین در آن بازیگر مکزیکی، ادواردو وراستگویی و داگ جونز آمریکایی حضور داشتند.

بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ,زندگینامه نیک وویچیچ

این فیلم مورد تحسین بسیاری قرار گرفت از جمله جوایزه آن می توان به جایزه اهدا شده از طرف پروژه فیلم Doorpost” ” و بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم مستقل Method Fest و همینطور جشنواره فیلم Feel Good اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۰ او کتابی به نام “زندگی بی ‌حد و مرز: حکایت الهام بخش یک زندگی خوب و بامزه!”، تحت لوای شرکت انتشارات “خانه تصادفی” به رشته تحریر در آورد. در ادامه وی یک DVD به اسم “زندگی نامه یک مرد با ایمان و مصمم” را منتشر ساخت.

نیک وویچیچ سال ۲۰۱۱ در سوئیس و در مجمع اقتصادی جهانی، برای جلسه ویژه نشست سالانه خود به عنوان “برای یک عمر الهام گرفته” سخنرانی دل انگیزی ارائه داد.

بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ,زندگینامه نیک وویچیچ

زندگی شخصی نیک وویچیچ

نیک وویچیچ در ۹ مارس ۲۰۰۲ به کالیفرنیا نقل مکان کرد. در سال ۲۰۰۸ در مک کینی، تگزاس، نزدیک دالاس، با همسرش کانای میاهارا آشنا شد. آنها در ۱۲ فوریه ۲۰۱۲ ازدواج کردند و در حال حاضر این زوج دارای چهار فرزند هستند و در لس آنجلس، جنوب کالیفرنیا، ایالات متحده زندگی می کنند.

فرزندان او دو پسر و دختر دوقلو می باشد. ارزش خالص نیک وویچیچ بالغ بر ۵۰۰.۰۰۰ دلار تخمین زده شده است.

بیوگرافی نیک وویچیچ,جملات انگیزشی نیک وی اچیچ,زندگینامه نیک وویچیچ

افتخارات نیک وویچیچ

  • در سال ۱۹۹۰ عزم و شهامت وی دنیا را تحت تأثیر قرار داد و موجب شد که جایزه “شهروند جوان استرالیا” را دریافت کند.
  • در سال ۲۰۰۵ نامزد جایزه جوان سال استرالیا شد.
  • در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم “سیرک پروانه” در نقش ویل، جایزه “بهترین بازیگر مرد فیلم کوتاه” از جشنواره “فیلم مستقل متد” را به خود اختصاص داد.

کتاب ها و نشریات نیک وویچیچ

  • زندگی بی‌ حد و مرز: حکایت الهام بخش یک زندگی خوب و بامزه!، انتشار سال ۲۰۱۰ و به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده است.
  • فتح قله‌ های موفقیت بدون دست و پا
  • زندگی بدون محدودیت: ا الهام بخش یک زندگی خوب و بامزه (۲۰۱۰)
  • زندگی شما بدون محدودیت (۲۰۱۲)
  • مهار ناشدنی: قدرت باور نکردنی ایمان در عمل (۲۰۱۳)
  • قدرت ایمان غیرقابل توقف (۲۰۱۴)
  • محکم بایستید (۲۰۱۵)
  • عشق بدون محدودیت (۲۰۱۶)
  • دست ها و پاها باشید: زندگی در عشق خدا به همه بندگانش (۲۰۱۸)
شبکه اجتماعی
Nick Vujicic YoutubeNick Vujicic InstagramNick Vujicic FacebookNick Vujicic Twitter

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا