بیوگرافی

زندگینامه شان کانری بهترین بازیگر نقش جیمز باند

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی شان کانری (زندگینامه هنرمندان)

توماس شان کانری یکی از بازیگران محبوب اسکاتلندی می باشد که معروف شدن خود را مدیون بازی در فیلم جیمز باند می باشد که شش فیلم رسمی متعلق به کمپانی EON و یک فیلم غیر رسمی هرگز دوباره نگو هرگز از مجموعه ۰۰۷ متعلق به کمپانی برادران وانر می باشد. وی نمادی از یک کار سینمایی که بر گرفته از رمان های ایان فلمینگ بود می باشد. شان کانری از سال ۱۹۵۴ تا سال ۲۰۱۲ به عنوان بازیگر مشغول به فعالیت بود. ما قصد داریم در انی مطلب به زندگی نامه شان کانری این بازیگر محبوب سینما بپردازیم.

عکس شان کانری

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

شان کانری کیست؟ بدون شک می توان گفت توماس شان کانری یک از بازیگران خوش نام در سینما و تلویزیون می باشد. که بعد از فعالیت هایی که در عرصه بازیگری داشت نام خود را با اختصار به شان کانری تغییر داد. شان کانری یک از طرفداران حزب ملی اسکاتلند می باشد که از استقلال کشور پیروی می کرد. دلیل اینکه زندگی در باهاما را انتخاب کرده بود این بود که می گفت تا زمانی که اسکاتلند به کشوری مستقل تبدیل نشود به آن جا بر نخواهد گشت.

زندگینامه شان کانری,فیلم های شون کانری,لیست فیلمهای شون کانری

دوران کودکی شان کانری

در زندگینامه شان کانری آمده است که: توماس شان کانری در ۲۵ اوت سال ۱۹۳۰ میلادی در اسکاتلند چشم به جهان گشود. به دلیل اینکه در زمان کودکی پدر و مادر وی از اوضاع اقتصادی مناسبی برخوردار نبودند مجبور بود در کمد اتاق پدر و مادرش بخوابد. از ۵ سالگی به بعد گوشه ای از آشپزخانه منزل خود را تبدیل به اتاق شان کردند. اوضاع اقتصادی خانواده کانری بعد از تولد نیل کانری نامناسب تر شد، در نتیجه شان از ۸ سالگی به کار کردن روی آورد. صبح ها قبل از اینکه راهی مدرسه می شد به مرد شیر رسان می کرد و شیرهای سفارش داده شده را به در خانه ها می برد. بعد از آن در قصابی به صورت پاره وقت کار می کرد.

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

ورزش کردن یکی از علاقه مندی های شان در زمان کودکی به شمار می رفت او به فوتبال خیلی علاقه داشت و در زمان های بیکاری فوتبال بازی می کرد. کانری در زمان های آزاد خود علاوه بر فوتبال بازی کردن به اسب ها هم رسیدگی می کرد. پدر وی در ۱۳ سالگی دچار سانحه ای شد و دست هایش کامل آسیب دید، بنابراین شان مجبور بود مدرسه را رها کند و به صورت تمام وقت مشغول کار کردن شود. کانری بسیار جاه طلب بود و زندگی نا امیدانه ای را که داشت را قبول نداشت در نهایت در سن ۱۷ سالگی وارد نیروی دریایی بریتانیا شد. ۲ سال بعد از خدمت در نیروی دریایی متوجه شد به زخم معده مبتلا شده است و با دریافت حق مستمری بسیار کمی از کار جدا شد و دیگر اجازه ورود به ارتش را نداشت. شان بعد از آن به کارهای مختلفی مثل باربری، راننده، غریق نجات، مدل عکاسی و … روی آورد.

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

زندگی حرفه ای شان کانری

شان کانری بعد از اینکه شغل های گوناگونی را تجربه کرد در سال ۱۹۵۳ برای شرکت در رقابت های آقای جهان راهی لندن شد و مقام سوم را ازآن خود کرد. بعد از اینکه در مسابقات آقای جهان کسب مقام کرد توجه کارگردانی را که در تئاتر مشغول به کار بود به خود جلب کرد. کانری با بازی در نقش مکمل تئاتر آن کارگردان به رویای خود دست پیدا کرد. با توجه به ظاهر و پوششی که داشت به عنوان بازیگر اصلی برنامه اقیانوس آرام جنوبی به مدت ۲ سال به ایفای نقش پرداخت. بعد از اینکه موفقیت هایی را در تئاتر به دست آورد در صدد فتح دنیای سینما بود، اما کارگردان های فیلم جزر و مد بعد زا ظهر و نیلوفرها در بهار و پسری روی دلفین این فرد را به عنوان بازیگر قبول نکردند.

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

جیمز باند

تمامی فیلم های جیمز باندی که کانری بازیگر آن بوده است به عنوان پر فروش ترین فیلم ها شناخته می شوند و فیلم تاندربال به عنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های مجموعه جیمز باند به شمار می رود. تهیه کنندگان مجموعه فیلم های جیمز باند در ابتدا کری گرانت را برای ایفای نقش انتخاب کرده بودند، اما وی تنها در یک فیلم به ایفای نقش پرداخت. انتخاب های بعدی که در لیست قرار داشت پاتریک مک گوهان بود که در سریال تلویزیونی به عنوان مامور مخفی بازی می کرد این فرد هم این نقش را نپذیرفت. کارگردان فیلم های جیمز باند ریچارد جانسون را برای بازی در این نقش معرفی نمود، اما وی توسط EON Productions  پذیرفته نشد. کسانی که فیلم جیمز را خلق کرده بودند  ریچارد تاد را برای بازی در این نقش مناسب می دانستند، اما با توجه به زمان بندی کاری وی نتوانست در این فیلم ها بازی کند، در نهایت با شان کانری برای ۵ فیلم باقی مانده قرار داد بستند.

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

تستی را برای انتخاب بازیگر بین ۶ نفر انجام دادند که فردی به اسم پیتر آنتونی برای بازی انتخاب شد، اما به دلیل اینکه از تجربه کافی برخوردار نبود رد شد. زمانی که شان از طرف بروکلی و سالتزمن تهیه کنندگان این مجموعه دعوت شد بسیار غیر رسمی به دیدار آن ها رفت و هیچ توجهی به مقام و منزلت تهیه کنندگان نداشت در نهایت زمانی که آن ها او را بسیار بی خیال و خونسرد دیدند که چگونه به سوی اتومبیل خود می رود تحت تاثیر رفتار او قرار گرفتند. فلمینگ در اوایل احساس می کرد کانری از عهده بازی در این نقش ها بر نمی آید، اما با فروش غیر منتظره ای که از فیلم دکتر نو داشتند نظر او عوض شد.

کانری در سال ۱۹۶۷ از بازی در فیلم های جیمز باند انصراف داد، اما با توجه به اینکه بازیگران بعدی از ایفای نقش در فیلم سرباز زدند دوباره تهیه کنندگان فیلم از وی خواستند تا در فیلم الماس ها ابدیند به ایفای نقش بپردازد. بعد از اتمام این فیلم کانری به جراید گفت که دیگر هرگز در فیلم های جیمز باند بازی نخواهد کرد، اما ۱۲ سال بعد دوباره در یکی از فیلم های جیمز باند بازی کرد. کارگردان این فیلم اسم آن  را هرگز نگو هرگز نام نهاد که علت انتخاب آن این بود که کانری بعد از بازی در فیلم الماس ها ابدیند گفته بود که هرگز به ایفای نقش در مجموعه فیلم های جیمز باند نخواهد پرداخت. این فیلم از کمپانی اصلی جیمز باند EON نبود، چرا که کمپانی اصلی فیلم دیگری به نام اکتوپوزی با بازی راجر مور را در نقش جیمز باند پخش کرده بود.

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

زندگی شخصی شان کانری

شان کانری حتی قبل از اینکه وارد دنیا بازیگری شود در میان زنان محبوبیت خاصی داشت. افرادی مثل شلی وینترز، بازیگر، لانا وود خواننده و اورشلا اندرس از دخترانی هستند که با کانری دوست بوده اند. کانری در سن ۲۳ سالگی به دوران مجری خود پایان داد  و با فردی به اسم دیان کلینتو ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پسری به نام جیسون کانری بود که بعدها او هم حرفه بازیگری را در پیش گرفت. بیشتر از ۱۰ سال زندگی این دو با هم ادامه داشت، اما بعد ها با توجه به مشکلاتی که بین آن ها پیش آمد مجبور شد از همسر اول خود جدا شود و در سال ۱۹۷۵ با یک بازیگر فرانسوی- مراکشی به اسم میشیلین روکی برون ازدواج کرد، علارقم مشکلاتی که وجود داشت توانستند به خوبی باهم زندگی را ادامه دهند و در باهاما زندگی خود را سپری می کردند اما شان از همسر دوم خود فرزندی نداشت.

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

کناره گیری از بازیگری

شان کانری بازیگر معروف جیمز باند برای مدتی طولانی از بازیگری کناره گیری کرد، دلیل آن هم شکست در فیلم لیگ مردان خارق العاده بود که باعث شد کانری در فیلم های دیگری که به او پیشنهاد می شد بازی نکند، اما باز هم در فیلمی به اسم انجمن نجیب زادگان مشغول به بازی شد که بعد از آن به طور کامل از بازیگری کنار کشید و در سال ۲۰۱۲ به عنوان مجری تولید انیمیشن سربیلی فعالیت خود را انجام داد و دوبله شخصیت سربیلی را بر عهده داشت. کانری در تمامی رویدادهایی که وجود داشت شرکت می کرد و لباس های سنتی و ملی زادگاه خود را بر تن می کرد وی با این کار بر روی ملیت خود تاکید می کرد. شان و همسر وی در باهاما زندگی در صلح و آرامش به سر می بردند، اما یک خبر باعث شد که زندگی آن ها از آرامش و شادی خارج شود.

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

در خبرهایی که در اسپانیا منتشر شد اظهار داشتند که کانری مضنون به ارتباط با سرویس های مخفی بوده  و دلیل آن هم فعالیت در سرویس های جادویی ویلای وی در ماربلا می باشد. مطبوعات اسپانیا بر این عقیده بودند که کانری با دوست خود که شهردار است کارهای غیر قانونی را انجام می دهند. کانری قوانین اسپانیا را رعایت نکرده بود و این شهر را از شهری افسرده و مرده به شهری پر رونق تبدیل کرد و به ساختن ویلاهای گران قیمت پرداخت. شهرداری که دوست وی بود بعد ها به عنوان مجرم شناخته شد و حکم حبس ابد را برای وی صادر کردند، اما این بازیگر محبوب به اخبارهایی که درباره وی منتشر می کردند توجه خاصی نشان نمی دهد و با همسر خود زندگی پر از صلح و صفایی در کنار سواحل جزیره اقیانوس اطلس گذرانده اند.

شان کانری در سن ۹۰ سالگی یعنی در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۰ در باهاما درگذشت. تا زمانی که چشم از جهان گشود با همسر خود به زندگی ادامه داد. همسر وی گفت کانری در سال های پایانی عمر از زوال عقل رنج می برد. بعد از اینکه خبر مرگ وی پخش شد بسیاری از بازیگران به او ادای احترام کردند. افرادی مثل نیکلاس کیج، رابرت دنیرو، هیو جکمن، جورج لوکاسف شرلی باسی، جرارد باتلر، آرنولد، جان کلیز و بازیگران فیلم جیمز باند تیموتی دالتون، پیرس برازنان، جورج لازنبی، دنیل کریگ، مایکل کین و … او را به عنوان یک ستاره بزرگ در عرصه بازیگری معرفی نمودند.

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

برخی از جوایز و افتخارات

  • موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد در فیلم “تسخیر ناپذیران” در سال ۱۹۸۸
  • موفق به دریافت ۳ جایزه گلدن گلوپ و ۲ جایزه بافتا
  • موفق به دریافت لقب “شوالیه” در سال ۲۰۰۰
  • موفق به دریافت لقب جذاب ترین مرد در سال ۱۹۸۹
  • موفق به دریافت عنوان محبوب ترین بازیگر انگلیسی در سال ۲۰۱۳

بیوگرافی شان کانری,بیوگرافی شون کانری,زندگی نامه شان کانری

معرفی برخی از آثار و فیلم های شان کانری

از فیلم‌ ها یا برنامه‌ های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌ است می‌ توان به آثار زیر اشاره کرد.

  • گل‌های لی لا در بهار ۱۹۵۵
  • راه بی‌بازگشت ۱۹۵۷
  • رانندگان جهنمی ۱۹۵۷
  • عملیات ببر ۱۹۵۷
  • ترمز زمان۱۹۵۷
  • وقتی دیگر جایی دیگر ۱۹۵۸
  • داربی اوگیل و کوتوله ها ۱۹۵۹
  • ماجراهای شگفت‌انگیز تارزان ۱۹۵۹
  • دربارهٔ فیدل ۱۹۶۱
  • شهر ترسناک ۱۹۶۱
  • طولانی ترین روز ۱۹۶۲
  • دکتر نو ۱۹۶۲
  • ازروسیه با عشق ۱۹۶۱
  • مارنی ۱۹۶۴
  • زن پوشالی ۱۹۶۴
  • گلدفینگر ۱۹۶۴
  • تپه ۱۹۶۵
  • گلوله آتشین ۱۹۶۶
  • یک دنیای تازه ۱۹۶۶
  • جنون ۱۹۶۶
  • شالاکو ۱۹۶۸
  • بولر و بونه ۱۹۶۹
  • چادر قرمز ۱۹۷۱
  • نوار های اندرسون ۱۹۷۱
  • قتل در قطر سریع السیر شرق ۱۹۷۴
  • کارخانه رویا ۱۹۷۵
  • باد و شیر ۱۹۷۵
  • پنج روز یک تابستان ۱۹۸۲
  • غلط صحیح است ۱۹۸۲
  • ادینبورگ شان کانری مسئله ای کوچک ۱۹۸۳
  • هرگز دوباره نگو هرگز ۱۹۸۳
  • انتقام جویان ۱۹۹۸
  • تله گذاری ۱۹۹۸
  • در جستجوی فورستر ۲۰۰۰

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا