بیوگرافی

زندگینامه تام کروز سوپر استار هالیوودی

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی تام کروز (زندگینامه هنرمندان)

تام کروز با نام کامل توماس کروز ماپوتر چهارم، بازیگر و تهیه کننده ای آمریکایی و بسیار محبوب می باشد. او یکی از بازیگرانی است که بالاترین مقدار دستمزد را دریافت می کند.

او در سال‌های فعالیت حرفه ایش توانسته جوایز و افتخارات مختلفی را به خود اختصاص دهد که از جمله آن ها می توانیم به دریافت سه جایزه گلدن گلوب و همچنین سه بار کاندید شدن برای دریافت جایزه اسکار اشاره کنیم.

همینطور بهتر است بدانید که او صاحب نخل طلای افتخاری از جشنواره فیلم کن نیز می باشد.

تام کروز شهرت و محبوبیت بالایی دارد، به طوری که فیلم هایش در آمریکای شمالی بیش از ۴ میلیارد دلار و در سراسر جهان بیش از ۱۰,۱ میلیارد دلار فروش داشته است و همین امر باعث شده تا یکی از پرفروش ترین بازیگران گیشه در تاریخ باشد.

او در زندگی شخصی اش با میمی راجرز، کیتی هلمز و نیکول کیدمن ازدواج کرده است که تمامی آن ها در نهایت به جدایی ختم شدند.

تام کروز بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ به عنوان یک ستاره فیلم های اکشن، در شش فیلم “ماموریت: غیر ممکن” در نقش ایتن هانت به هنرنمایی پرداخت.

تام کروز در فیلم های زیادی به ایفای نقش پرداخته است که از میان آن ها می توانیم به تجارت پرمخاطره (۱۹۸۳)، شرکت (۱۹۹۳)، مصاحبه با خون آشام (۱۹۹۴)، مگنولیا (۱۹۹۹)، آخرین سامورایی (۲۰۰۳)، جنگ دنیاها (۲۰۰۵)، لبه فردا (۲۰۱۴) و… اشاره کنیم.

ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگینامه تام کروز، بازیگر با استعداد و خوش چهره آمریکایی بپردازیم.

عکس تام کروز

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

تام کروز کیست؟ همانطور که پیش از این گفتیم؛ تام کروز بازیگر و تهیه کننده ای آمریکایی است که بسیار محبوب بوده و با عنوان یکی از پردرآمدترین افراد در هالیوود شناخته می شود.

وی پیش از هر چیز به خاطر نقش آفرینی در مجموعه فیلم های ماموریت غیر ممکن شناخته می شود.

تام کروز با نقش آفرینی در فیلم های مختلف توانست استعداد و توانایی اش در بازیگری را به دیگران ثابت کند. اولین تجربه او به اوایل دهه ۱۹۸۰ و بازی در نقش های اصلی درام- اکشن تاپ گان (۱۹۸۶) و همچنین فیلم کمدی تجارت پرمخاطره (۱)۹۸۳ باز می گردد.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

بازی بسیار خوب او در فیلم های مرد بارانی (۱۹۸۸)، رنگ پول (۱۹۸۶) و همچنین متولد چهارم جولای (۱۹۹۹) توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد.

تام کروز در سال ۱۹۹۹ در نقش یک سخنران انگیزشی در درام مگنولیا حضور پیدا کرد و این فیلم توانست برای او یک جایزه گلدن گلوب و همچنین نامزدی اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به ارمغان بیاورد.

این بازیگر محبوب سه فرزند دارد که دو تا از آن ها در طول ازدواج و زندگی با نیکول کیدمن به فرزندی پذیرفته شده و دیگری هم فرزند بیولوژیکی اش با کیتی هولمز می باشد.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

دوران کودکی تام کروز

در زندگینامه تام کروز آمده است که: توماس کروز ماپوتر چهارم، در ۳ ژوئیه ۱۹۶۲ در سیراکیوس که یکی از شهرهای مرکزی ایالت نیویورک در آمریکا می باشد، به دنیا آمد.

مادر وی آموزگار بوده و پدرش هم یک مهندس برق اهل لوییویل، کنتاکی می باشد. در حقیقت خانواده کروز ریشه ای انگلیسی، آلمانی و ولزی دارند.

این بازیگر آمریکایی سه خواهر به نام های لی آن، کاس و ماریان دارد که جالب است بدانید کار تبلیغات تام کروز بر عهده لی آن می باشد.

خانواده او در واقع فقیر بوده و گرایشات کاتولیک داشتند. او همواره از پدرش به عنوان فردی که با او بسیار بد رفتار بوده و و برایش قلدری می کرده یاد می کند و همچنین در دوران مدرسه اش نیز مورد آزار و اذیت قرار می گرفته است.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

به علت آن که پدر او با ارتش کانادا همکاری می‌کرد، تام مجبور شد که بخشی از زندگی اش را در کانادا بگذراند.

بد نیست بدانید که اختلال وی در روان خوانی باعث شده بود تا برایش مشکلات مختلفی ایجاد شود.

به همین علت در ۱۴ سالگی اش قصد داشت که یک کشیش شود، اما به سرعت توانست علاقه‌ی اصلی اش یعنی بازیگری را پیدا کرده و رویاهایش را دنبال کند.

تام کروز در سال ۱۹۸۰ بعد از گرفتن دیپلمش از دبیرستانی در نیوجرسی، یعنی زمانی که ۱۸ ساله بود، به کمک مادرش  و برای عملی کردن رویاهایی که داشت، به نیویورک رفت.

وی برای اینکه بتواند هزینه های زندگی اش را تامین کند، به مشاغل مختلفی مثل پیشخدمت بودن در رستوران پرداخت. سپس سال بعد به لس آنجلس رفته و برای شروع حرفه بازیگری با آژانس CAA قرارداد بست.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

زندگی حرفه ای تام کروز

اولین تجربه تام کروز به عنوان یک بازیگر در دنیای هالیوود، به سال ۱۹۸۱ و درامی رمانتیک به نام Endless Love باز می گردد.

در همین سال بود که او توانست توجه کارگردان فیلم Taps را جلب کرده و در نهایت به مجموعه بازیگران این فیلم اضافه شود.

بازی خوب او در این فیلم باعث شد تا نظر منتقدان و کارگردانان دیگر نیز به او جلب شده و سال ۱۹۸۳ سالی پرکار برایش باشد.

اولین فیلمی که او در سال ۱۹۸۳ بازی کرد به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، با عنوان The Outsiders بود.

این فیلم چندان نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند، اما همکاری با این کارگردان معروف باعث شد تام کروز اعتبار فراوانی کسب کند.

در ادامه نقش اصلی فیلم Losin’ IT توسط کریس هانسن به او پیشنهاد شد. این اثر یک کمدی بود که به سختی توانست به فروش ۱ میلیون دلاری برسد و همین امر آن را به یک شکست تجاری تبدیل کرد.

بازی بسیار خوب تام در فیلم Risky Business، آن هم زمانی که تنها ۲۱ سال داشت، باعث شد تا بتواند برای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلمی موزیکال، در مراسم گلدن گلوب کاندید شود.

تام کروز در سال ۱۹۸۵ در فیلم لجند اثر ریدلی اسکات بازی کرد که چندان نتوانست نظر منتقدین را به خودش جلب کند.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

اما بازی در فیلم Top Gun در سال ۱۹۸۶، با فروش ۳۵۶ میلیون دلاری توانست موفقیت عظیمی را برای او به همراه داشته باشد.

او در ادامه در فیلم The Color of Money در کنار پل نیومن به هنرنمایی پرداخت و این اثر با درآمد ۵۲ میلیون دلاری اش نسبتا موفق عمل کرد.

بازی به عنوان نقش اول در فیلم Born on the Fourth of July توانست کاندید شدن برای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد مراسم اسکار سال ۱۹۹۰ را برای او به همراه داشته باشد.

هرچند که او در انتها این جایزه را به خانه نبرد، اما همین نامزدی توانست فرصت های جدیدی را پیش روی او و طرفدارانش بگذارد.

تام کروز بین سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ در فیلم های مختلفی همچون Days of Thunder، Far and Away، A few Good Men و.. به نقش آفرینی پرداخت.

اولین تجربه تام در زمینه تهیه کنندگی به سال ،۱۹۹۶ در فیلم ماموریت غیرممکن باز می گردد.

او در این فیلم نقش اول را به عهده داشت و فروش ۴۵۷ میلیون دلاری فیلم موفقیت تجاری بزرگی را برای تام و پارامونت پیکچرز به ارمغان اورد.

وی در پایان قرن بیستم در کنار نیکول کیدمن در آخرین اثر استنلی کوبریک، به نام Eyes Wide Shut به هنرنمایی پرداخت.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

تام کروز قرن ۲۱ را بازی در فیلم مگنولیا آغاز کرد و در ادامه تصمیم گرفت تا در دنباله فیلم ماموریت غیرممکن نیز به نقش آفرینی بپردازد.

او در سال ۲۰۰۲ در Minority Report، و در سال ۲۰۰۳ در فیلم آخرین سامورایی حاضر شد.

تام کروز برای بازی در فیلم آخرین سامورایی اسب سواری و شمشیر زنی را فراگرفت و حتی در این راه نزدیک بود جانش را از دست بدهد. وی برای هنر نمایی اش در این فیلم موفق شد برای جایزه گلدن گلوب کاندید شود.

او در ادامه در آثار دیگری از جمله قسمت سوم و چهارم ماموریت غیرممکن، Valkyrie، Knight and Day، Lions for Lams، War of the Worlds و.. به هنرنمایی پرداخت.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

فیلم Mission: Impossible- Fallout با فروش ۷۹۱ میلیون دلاری اش موفق ترین فیلم تام کروز به شمار می رود.

تام کروز هم اکنون در حال ایفای نقش در قسمت های هفتم و هشتم از مجموعه فیلم های ماموریت غیر ممکن می باشد که اکران آن ها برای سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود.

تام کروز با ثروت ۵۸۰ میلیون دلاری از به عنوان ثروتمندترین بازیگر هالیوود شناخته می شود.

او در طی سال‌های فعالیت در بیش از ۴۰ فیلم مختلف به هنرنمایی پرداخته که مجموع فروش تمامی آن ها به مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد دلار می رسد.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

زندگی خصوصی تام کروز

تام کروز و میمی راجرز در سال ۱۹۸۷ با یکدیگر ازدواج کردند. این ازدواج باعث شد تا وی با ساینتولوژی آشنا شود.این رابطه در نهایت در ۴ فوریه سال ۱۹۹۰ به جدایی انجامید.

در همان سال بود که تام کروز با بازی در فیلم روزهای تندر، فرصت آشنایی با نیکول کیدمن را پیدا کرده و بعد از مدتی با او ازدواج کرد.

این زوج جذاب تا سال های زیادی به عنوان یکی از معروف ترین زوج های هالیوودی شناخته می شدند. آن ها در مدت ازدواج شان دو فرزند را به فرزند خواندگی گرفتند.

سرانجام این رابطه نیز در سال ۲۰۰۱ و زمانی که نیکول کیدمن سه ماهه باردار بود به جدایی انجامید و باعث شد تا کیدمن سقط جنین انجام دهد.

در ادامه تام کروز تا سال ۲۰۰۴ با هنرپیشه اسپانیایی، یعنی پنه لوپه کروزدر ارتباط بود.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

در اواخر سال ۲۰۰۴ بود که او با نازنین بنیادی، هنرپیشه ایرانی بریتانیایی وارد رابطه شده و در نهایت در ژانویه ۲۰۰۵ از یکدیگر جدا شدند.

تام کروز در سال ۲۰۱۵ با هنرپیشه آمریکایی، به نام کیتی هولمز آشنا شد. او مدتی پس از این آشنایی، بر فراز برج ایفل به کیتی پیشنهاد ازدواج داد.

آن ها در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۶ در براچیانو ایتالیا با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج با لقب تام کت نیز شناخته می شدند. فرزند این زوج به نام سوری، در ماه آوریل سال ۲۰۰۶ به دنیا آمد.

این رابطه تام کروز نیز سرانجامی نداشت و در نهایت در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۲ اعلام شد که کیتی هولمز روند قانونی برای طلاق از کرور را شروع کرده است.

در نهایت در ژوئیه ۲۰۱۲ این زوج از یکدیگر جدا شده و توافق کردند که فرزندشان پیش مادرش زندگی کند.

بیوگرافی تام کروز,زندگی نامه تام کروز,زندگینامه تام کروز

جوایز و افتخارات تام کروز

  • ۱۹۸۴ -نامزد گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد کمدی یا موزیکال برای بازی در کسب و کار پرمخاطره
  • ۱۹۹۰ -نامزد اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد برای بازی درمتولد چهارم ژوئیه
  • ۱۹۹۰ -برندهٔ گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد درام برای بازی در متولد چهارم ژوئیه
  • ۱۹۹۳ -نامزد گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد درام برای بازی در چند آدم خوب
  • ۱۹۹۷- نامزد اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد برای بازی در جری مگوایر
  • ۱۹۹۷ -برندهٔ گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد کمدی یا موزیکال برای بازی در جری مگوایر
  • ۲۰۰۰- نامزد اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد برای بازی در ماگنولیا
  • ۲۰۰۰ -برندهٔ گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد برای بازی در ماگنولیا
  • ۲۰۰۴ -نامزد گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد درام برای بازی در آخرین سامورایی
  • ۲۰۰۹ -نامزد گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد برای بازی در تندر استوایی

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا