کسب و کار

10 اشتباه بازاریابی و 10 راه‌ حل آن که باید آنها را بدانید!

خلاصه نوشته
  • اشتباه بازاریابی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که صاحبین شرکت ها برای موفقیت در کار خود باید توجه زیادی به آن ها داشته باشند و در صدد رفع این مشکل ها برآیند. بسیاری از افرادی که به بازاریابی برای کار خود رجوع می کنند، ممکن است در نتیجه تمام تلاش ‌هایی که انجام می دهند با شکست مواجه شوند، چرا که این افراد بدون شک با راه و روش‌ های بازاریابی به ‌خوبی آشنایی ندارند.

10 اشتباه بازاریابی که نباید انجام دهید

اگر بخواهیم در مورد اشتباه های بازاریابی و راه ‌حل‌ های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم که هر فردی هنگام بهره بردن از استراتژی بازاریابی ممکن است با خطاها و اشتباهاتی مواجه شود،  اما اگر بتوانید از اشتباهاتی که رخ می ‌دهد درس بگیرید و دوباره آن را به کار نبرید بدون شک درکار خود موفق خواهید شد.

حال بسیاری از افرادی که با چنین خطاهایی مواجه هستند، بعضی مواقع با راه حل های رفع آن آشنایی چندانی ندارند. در ادامه مطالب اطلاعات مناسبی را در مورد اشتباهات بازاریابی و راه ‌حل ‌های آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

10 اشتباه بازاریابی,اشتباه در بازاریابی,10 اشتباه بازاریابی,

اشتباه اول

یکی از اشتباهات رایجی که شرکت ها هنگام بازاریابی همواره با آن مواجه می شوند، این است که از فرصت ‌های جدید به ‌خوبی استفاده نمی ‌کنند، در واقع فرصت ‌هایی را که پیش روی آن‌ ها قرار می ‌گیرد به راحتی از دست می دهند.

راه ‌حل اول

راه حلی که شرکت که هنگام ایجاد این مشکل باید آن را مدنظر داشته باشد این است که فرصت‌ هایی که مناسب است را شناسایی نماید و آن‌ ها را در لیستی قرار دهد و به رتبه‌ بندی این فرصت‌ ها بپردازد، سپس بهترین موارد آن را انتخاب کند.

اشتباه دوم

بسیاری از شرکت‌ ها ارتباطاتی با گروه‌ های ذی ‌نفع دارند که اگر نتوانند به‌ خوبی آن ‌ها را مدیریت کنند با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد.

راه‌ حل دوم

زمانی ‌که در بازاریابی با این مشکل مواجه می ‌شوید شرکت موظف است که همچنان رابطه خود را با ذی‌ نفعان حفظ کند و در صدد تقویت رابطه خود باشد. از طرفی اگر بتواند رابطه مناسبی با رقبای تجاری خود داشته باشد به‌ راحتی می ‌تواند از اقدامات مناسب آن‌ ها بهره ببرد، همچنین اگر آن ‌ها را مورد حمایت قرار دهد خود هم مورد حمایت واقع می ‌شود، بنابراین ارتباط مناسب با ذی نفعان می تواند برای شرکت تاثیر مثتبی داشته باشد.

اشتباه در بازاریابی,10 اشتباه بازاریابی,اشتباه در بازاریابی,

اشتباه سوم

یکی از نکاتی که هنگام بازاریابی باید به آن توجه داشت مشتری مدار بودن است. در واقع شرکتی که نتواند با مشتریان ارتباط مناسبی برقرار کند و بازار هدف را به دست نگیرد در کار خود شکست خواهد خورد.

راه ‌حل سوم

هنگامی ‌که چنین مشکلی برای شرکت ‌ها رخ می ‌دهد باید بر روی شناسایی بازارهای و طبق بندی آن ها تمرکز داشت و بازار هدف مناسبی را برای خود انتخاب کرد. در واقع با انتخاب یک موضع قوی در بین تمامی بخش ‌هایی که انتخاب ‌شده، می‌ تواند بر روی بازار محور بودن  و مشتری‌ مداری خود تمرکز داشته باشد.

اشتباه چهارم

اشتباه بازاریابی در مرحله های مختلفی از کار ممکن است پیش برای هر شرکتی رخ دهد که از بین مواردی که وجود دارد، می توان این را نام برد که شرکت مورد نظر با هدف خود آشنایی مناسبی ندارد، بنابراین ممکن است اشتباهات زیادی مرتکب شود.

این مطلب را از دست ندهید
10 روش مقابله با بی حوصلگی و تنبلی در محیط کار

راه‌ حل چهارم

حال بسیاری از افراد که با چنین مشکلی مواجه هستند از خود می‌ پرسند تحت چنین شرایطی باید چه کاری را انجام دهیم؟ لازم به ذکر است که به بگویم شرکت‌ ها هنگام برخورد با چنین مشکلی باید به رفتار مشتریان خود توجه زیادی داشته باشند و بتوانند به‌ خوبی آن‌ ها را شناسایی کند.

از طرفی باید به نیازها، ترجیحات و کارمندان خود نهایت توجه را داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن به خدمت ‌رسانی بپردازد و رضایت مشتریان را به دست آورد.

10 اشتباه بازاریابی,اشتباه در بازاریابی,10 اشتباه بازاریابی,

اشتباه پنجم

به کار نگرفتن استراتژی‌ های مناسب در زمینه کسب‌ و کاری که انجام می دهند،  باعث می شود که  شرکت ‌ها نتوانند خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند و در نتیجه با شکست مواجه شوند.

راه ‌حل پنجم

در چنین شرایطی که استراژی نامناسبی به کار برده می ‌شود شرکت باید سعی کند که مدیریت مناسبی بر روی محصولات و خدمات خود داشته باشد و استراتژی ‌هایی را به کار ببرد که مشتریان هدف زیادی را با توجه به محصولات و خدمات خود به دست آورد.

اشتباه ششم

گاهی اوقات ممکن است شرکت ‌ها به ‌راحتی از کنار فرصت‌ های جدیدی که بازار در اختیار آن ها قرار می‌ دهد، رد شوند که به عنوان یکی زا بارزترین اشتباهات بازاریابی می توان آن از یاد کرد. در واقع زمانی که در جستجوی فرصت ‌های جدید ضعیف عمل کنند با مشکل مواجه می ‌شوند.

راه ‌حل ششم

از این ‌رو بسیاری از افراد درصدد این هستند که فرصت‌ های مناسبی را برای ارتقا سازمان و شرکت خود به کار ببرند که در چنین شرایطی شرکت وظیفه پیدا کردن فرصت‌ های مناسب را بر عهده دارد و باید به رتبه ‌بندی آن ها پردازد و یکی از بهترین موارد را انتخاب کند.

اشتباه در بازاریابی,10 اشتباه بازاریابی,اشتباه در بازاریابی,

اشتباه هفتم

گاهی اوقات ممکن است استراتژی ‌ها و برنامه ریزی هایی را که برای بازاریابی به کار می برید کارآمد نباشند.

راه ‌حل هفتم

برای حل چنین مشکل‌ هایی شرکت باید تمام تلاش خود را انجام دهد که از یک سیستم برنامه ‌ریزی مناسب بازاریابی استفاده کنند و مدیریت درستی را بر روی برنامه‌ های خود داشته باشد، همچنین به بررسی برنامه ‌های بلندمدت و کوتاه ‌مدت خود بپردازد.

به این نکته دقت داشته باشید که اگر از هدف‌ های کوچک نهایت استفاده را ببرید و آن ‌ها را به‌ صورت اصولی و کارآمد مورد استفاده قرار دهید، به ‌راحتی می ‌تواند به اهداف بزرگ و بلندمدت خود دسترسی داشته باشید.

اشتباه هشتم

در مورد اشتباهات بازاریابی این را می توان گفت که گاهی اوقات واحدی برای بازاریابی شرکت در نظر گرفته می ‌شود که از سازماندهی خوبی برخوردار نیستند و نمی ‌توانند به ‌صورت کارآمد و اثربخش تمامی کارهای خود را به انجام برساند.

این مطلب را از دست ندهید
10 شغل پر درآمد دنیا که به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند!

راه‌ حل هشتم

شرکت وظیفه دارد در چنین شرایطی واحد بازاریابی کارآمدی را برای خود انتخاب و آن‌ ها را به‌ صورت اصولی سازماندهی کند، همچنین راهکارهایی را به کار ببرد که بر روی عملکرد تمامی واحدهای سازمانی تأثیر بگذارد.

10 اشتباه بازاریابی,اشتباه در بازاریابی,10 اشتباه بازاریابی,

اشتباه نهم

بسیاری از مواقع پیش می ‌آید که شرکت در زمینه مدیریت و انتخاب برند و اسم تجاری خود و ارتباط با مشتریان بسیار ضعیف عمل می ‌کند که این خود می ‌تواند بر روی موفیت شرکت تأثیرات منفی داشته باشد.

راه ‌حل نهم

لازم به ذکر است که بگوییم انتخاب نام ‌های تجاری قوی و مناسب به‌ عنوان ابزاری بسیار کارآمد و به‌ صرفه معرفی می ‌شود که می ‌تواند خدمات و محصولات شرکت شما را در ذهن استفاده ‌کنندگان حک کند.

اشتباه دهم

بسیاری از شرکت ‌ها با توجه به این ‌که متوجه هستند که تکنولوژی و تمامی فناوری‌ ها روز به‌ روز در حال پیشرفت هستند، همچنان از فناوری ‌های پیشین خود استفاده می‌ کنند که این تأثیرات منفی را به‌ جا می ‌گذارد.

راه ‌حل دهم

شرکت مورد نظر باید اطلاعات مناسب از فناوری ‌های روز دنیا داشته باشد و بتواند آن‌ ها را به ‌روز نگه دارد، در نتیجه به استفاده از فناوری‌ هایی بپردازد که می‌ تواند با استفاده از آن ‌ها از رقبای خود پیشی بگیرد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت خرید فالوور اینستاگرام بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

دکمه بازگشت به بالا