کسب و کار

10 روش حرفه ای برای انجام مذاکره قرارداد

افزایش بازدید در گوگل

اصول مذاکره در قرارداد به صورت حرفه ای

مذاکره یکی از پیش آمدهای حساسی به شمار می رود که علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف، به کنترل احساسات و شیوه صحبت کردن مان نیز بستگی دارد.

بدون شک شما هم بارها افراد موفق زیادی در این زمینه دیده اید که علت موفقیت شان همواره برای شما سوال بوده است.

پیش از هر چیز باید بدانید که انجام مذاکره های حرفه ای موردی نیست که افراد به صورت ذاتی در آن موفق باشند، بلکه تمامی آن ها از نکات و تکنیک های خاصی کمک می گیرند تا بتوانند بهتر عمل کنند.

بنابراین شما هم می توانید با کمی تلاش و صبر در این زمینه، به یکی از مذاکره کننده های حرفه ای تبدیل شوید.

چنانچه قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید و نکات زیادی یاد بگیرید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ روش برای انجام مذاکره قرارداد مثل حرفه ای ها، آشنا کنیم.

اصول مذاکره در قرارداد,روش های انجام مذاکره,اصول مذاکره در قرارداد

۱۰. نوشتن قرارداد پس از مذاکره

در صورتی که شما بتوانید مذاکره موفق داشته باشید، احتمالا برای تان سوال خواهد شد که چه کسی قرار است قرارداد حاصل شده را بنویسد.

در جواب باید بدانید که بهترین گزینه ممکن برای انجام این کار، خود شما هستید. زیرا هیچ کس به اندازه خودتان نمی تواند از منافع و فرصت های پیش رو آگاه باشد و قرارداد مورد نظر را به بهترین شکل ممکن بنویسد.

بنابراین حتما حواس تان را به این مورد جمع کنید تا بتوانید از نتیجه نهایی راضی باشید.

۹. همواره منطقی عمل کنید

یکی از مهم ترین روش های انجام مذاکره به سبک حرفه ای ها، آن است که شما بتوانید در تصمیمات تان منطقی عمل کنید.

باید بدانید که تشخیص دادن منطقی بودن یا نبودن مسائل ممکن است گاهی سخت باشد، بنابراین در این موارد به خوبی تحقیق کرده و یا از کارشناسان دیگر کمک بگیرید.

همیشه حواس تان را جمع کنید که در مذاکره های تان اهداف و منافع خودتان را نیز در نظر بگیرید و بی گدار به آب نزنید.

پیش از انجام مذاکره بررسی کنید که چه منافعی برای تان خواهد داشت؟ حتما از خودتان بپرسید که هدف شما از انجام این مذاکره چیست و باید چه مسیری را برای موفق شدن در آن طی کنید.

پاسخ به این قبیل سوالات و تعیین خط قرمزهای مشخص به شما کمک می کند تا هدفمندتر پیش بروید.

اصول مذاکره در قرارداد,روش های انجام مذاکره,اصول مذاکره در قرارداد

۸. فردی را برای مشورت کنارتان داشته باشید

احتمالا شما هم بارها افرادی را دیده اید که هنگام تصمیم گیری می گویند که باید نظر شخص دیگری را نیز بپرسند. در این زمینه بد نیست که شما هم این چنین فردی را کنارتان داشته اشید.

گاهی اوقات ممکن است که تصمیم گیری در مورد مسائل مختلف کمی سخت شود، دقیقا در این زمان است که این فرد به کمک شما می آید.

بهتر است بدانید که این شخص می تواند دوست شما باشد و یا حتی همسرتان. بنابراین پیش از آنکه اقدامی نهایی انجام دهید از این ترفند استفاده کنید.

۷. اولین قراردادتان قابل اصلاح است

اگر شما در این زمینه تازه کار باشید، ممکن است فکر کنید که اولین قرارداد شما، نقطه پایان ماجراست و دیگر چیزی قابل تغییر نیست.

اما باید بدانید که این قرارداد همانطور که از نامش پیداست، تنها اولین قرارداد می باشد و قابلیت مرور و اصلاح دارد. اینکه موارد مورد نظرتان مکتوب شده اند به معنای پایان کار نیست و هنوز هم فرصت وجود دارد.

اگر موردی برای تان سوال شده است حتما در مورد آن بپرسید و اگر به مشکلی برخورده اید، به جای رها کردن بحث در موردش صحبت کنید.

اصول مذاکره در قرارداد,روش های انجام مذاکره,اصول مذاکره در قرارداد

۶. از زنگ زدن نترسید

بسیاری از اوقات پیش می آید که ما ایمیل ها و یا تماس هایی را دریافت می کنیم که منظور فرد مقابل را به طور دقیق متوجه نمی شویم. در این موارد به جای هیچ کاری نکردن با او تماس بگیرید و در مورد هر جایی که ابهام به وجود آمده است بحث کنید.

با پشت گوش انداختن این کار ممکن است باعث شوید که تمام ارتباطات شما با فرد مقابل به خطر بیوفتد، بنابراین از تماس گرفتن نترسید و حرفه ای عمل کنید.

۵. همیشه حساب و کتاب کارهای تان را داشته باشید

یکی از روش های انجام مذاکره به شیوه افراد حرفه ای آن است که شما همیشه حساب و کتاب کارهای تان را در دست داشته باشید.

همیشه زمانی را برای استراحت کردن و بررسی موارد مختلف اختصاص دهید و به مسائل پیش روی تان از زوایای دیگر نگاه کنید.

از خودتان بپرسید که در این مذاکره چه چیزهایی به دست می آورید و اگر لازم است برای جمع آوری اطلاعات از همکاران تان هم کمک بگیرید.

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که ادامه دادن یک مذاکره تنها تلف کردن وقت تان خواهد بود و ارزش چندانی نخواهد داشت. بنابراین اصلا اهمیت این مورد را دست کم نگیرید.

اصول مذاکره در قرارداد,روش های انجام مذاکره,اصول مذاکره در قرارداد

۴. به مذاکره تان مانند خوردن یک فیل نگاه کنید

شاید این مورد کمی برای تان عجیب و بی ربط باشد. اما زمانی که از خودتان بپرسید یک فیل را چطور می توان خورد؟ متوجه می شوید که تنها راه ممکن لقمه لقمه خوردن آن است.

مذاکره هم دقیقا همین رویکرد را دارد و شما باید همه چیز را به صورت پله پله جلو ببرید و عجله نداشته باشید.

برای آنکه مذاکره تان روان تر پیش برود، از موارد و مسائل ساده تر شروع کنید و بعد سراغ مشکلات پیچده تر بروید. به خاطر داشته باشید که موفق شدن در این مذاکره به سود هر دو طرف خواهد بود، بنابراین تلاش کنید تا همه چیز را به ترتیب حل و فصل کنید.

هر چقدر که شما وقت بیشتری برای موفقیت در این مذاکره و پیش برد آن صرف کنید، برای طرف مقابل تان سخت تر خواهد بود که بخواهد از ادامه راه کنار بکشد.

۳. از بندهای مورد توافق تان یک برگه تهیه کنید

معمولا در قرارداد اولیه، تنها کلیات موضوع نوشته می شود. بهتر است که شما این کلیات را بررسی کرده و موردهای مورد توافق تان را در گوشه و کناری ثبت کنید.

با بررسی دقیق تر این موارد ممکن است متوجه شوید که شما از شرایط موجود راضی نیستید، بنابراین ادامه دادن این مذاکره در حالی که حتی از کلیاتش هم ناراضی هستید، چندان گزینه مورد قبولی نخواهد بود.

این مورد یکی از روش های انجام مذاکره به سبک افراد حرفه ای است که به مرور زمان به شما درس های زیادی خواهد داد، بنابراین حتما آن را در نظر بگیرید.

اصول مذاکره در قرارداد,روش های انجام مذاکره,اصول مذاکره در قرارداد

۲. از حرفه ای ها کمک بگیرید

بدون شک افراد هنگام انجام مذاکرات مختلف می توانند خواسته ها و انتظارات شان را به خوبی بیان کنند، اما آیا شیوه مکتوب کردن آن ها به شکلی صحیح را نیز می دانند؟

باید بدانید که شما هر چقدر هم که حرفه ای باشید، بازهم از مسائل حقوقی و شیوه تفسیر آن ها آگاهی کاملی ندارید. در این زمینه بهتر است که از افراد حرفه ای مانند یک وکیل کمک گرفته و متن قراردادتان را دوباره مرور کنید.

بنابراین از کمک گرفتن نترسید و بدانید که این مورد می تواند در بسیاری از مواقع به نفع تان باشد.

۱. برای مذاکره ها زمان کافی صرف کنید

پیش از هر چیز باید بدانید که یک قرارداد عالی نیاز به صرف زمان کافی برای مذاکره دارد و معمولا قراردادهایی که به سرعت امضا می شوند، زیاد خوب از آب در نخواهند آمد.

به عنوان یکی از روش های انجام مذاکره به شیوه افراد موفق، باید بدانید که مذاکره ها هر چقدر هم که کلافه کننده به نظر برسند، باز هم باید با دقت و حوصله و کافی انجام شوند تا نتیجه بخش باشند.

بنابراین به خاطر داشته باشید که عجله کردن برای تان کارساز نخواهد بود و چیزی که دارید انتظارش را می کشید ارزش صبر کردن را خواهد داشت.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا