کسب و کار

10 راز موفقیت در کار و زندگی

افزایش بازدید در گوگل

راز های موفقیت در کار و زندگی کدامند؟

همه ما می دانیم که موفقیت بیش از هر چیز دیگری نیازمند انگیزه و اشتیاق است. اما قطعا روزهای زیادی هستند که ما انرژی و انگیزه کافی برای ادامه دادن مسیرمان نداریم.

بد نیست بدانید که این مورد تنها برای شما اتفاق نمی افتد، بلکه تمام افراد موفق نیز این روزها را تجربه کرده اند. اما تفاوت اصلی آن ها در نحوه برخورد با شرایط بوده است.

موفقیت برای هر فردی تعریف متفاوتی دارد، ممکن است برای یک نفر گرفتن مدرک تحصیلی اش موفقیت بوده و برای شخص دیگر خرید ماشین باشد.

نکته مهم آن است که تفاوتی ندارد تعریف شما از موفقیت چیست، در هر حال شما باید تمام تلاش تان را برای رسیدن به آن صرف کنید.

اما به خاطر داشته باشید که انسان های موفق همواره از اصول خاصی پیروی کرده اند که آن ها را در مسیرشان ثابت قدم نگه داشته است.

چنانچه شما هم در این باره کنجکاو شده اید و دوست دارید که اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از مهم ترین رازهای موفقیت در کار و زندگی آشنا کنیم.

راز موفقیت در زندگی,راز موفقیت در کسب و کار,رازهای موفقیت در زندگی

۱۰. مثبت اندیش باشید

مثبت اندیشی همواره یکی از مهم ترین رازهای موفقیت در زندگی به شمار می رفته است که همه ما بارها آن را از دیگران شنیده ایم.

اما جالب است بدانید که برخلاف تمام تاکیدها در این زمینه، بیشتر افراد مثبت اندیش نبوده و یا آن را باور ندارند.

حقیقت آن است که داشتن ذهنیت مثبت تاثیر زیادی روی عملکرد شما و نحوه زندگی تان خواهد داشت، بنابراین طبیعی است که این ویژگی ارتباط مستقیمی با موفقیت داشته باشد.

مثبت اندیش بودن به آن معنی است که شما در هر شرایطی که هستید، موقعیت را به درستی سنجیده و روی بخش های خوب و مثبت تمرکز کنید.

ممکن است که شما به شغل رویایی تان نرسیده باشید و یا ترفیعی که لیاقتش را داشتید به شما داده نشده باشد، اما به خاطر داشته باشید که نباید تسلیم شوید.

هر  اتفاق و شکستی که در راه شما قرار می گیرد، می تواند به پله و تجربه ای برای موفقیت تبدیل شود.

این به آن معنی نیست که کورکورانه پیش بروید و تنها خوش خیال باشید، بلکه منظور ما این است که همیشه روی اهداف تان کار کنید و حتی در شرایط سخت نیز از پا نیوفتید و به دنبال رسیدن به جایگاه های بهتر باشید.

بنابراین ذهنیت مثبت را در خودتان تقویت کرده و از افکار و انرژی های منفی دوری کنید.

۹. تغییرات مثبت ایجاد کنید

همانطور که پیش از این گفتیم، مثبت اندیشی نقش مهمی در موفقیت دارد. اما به خاطر داشته باشید که این مثبت بودن را نه تنها در زندگی خودتان، بلکه برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی دیگران نیز استفاده کنید.

ریچارد برانسون در این باره گفته است: “پیش از آن که بخواهید یک کارآفرین موفق شوید، باید بتوانید در زندگی دیگران تغییرات مثبت ایجاد کنید”

شما می توانید در کسب کارتان از هم تیمی ها و همکارهای تان پشتیبانی کرده و آن ها را نیز تشویق کنید.

بدون شک کار کردن در چنین محیطی راحت تر بوده و می تواند شما را سریع تر به موفقیت برساند.

همواره به افراد توجه داشته باشید و فراموش نکنید هدف اصلی تنها مقصد نیست، بلکه آن آدمی است که شما در مسیر به آن تبدیل می شوید.

رمز و راز موفقیت در زندگی,راز موفقیت در زندگی,راز موفقیت در کسب و کار

۸. تمرکز و پشتکار را فراموش نکنید

پیش از هر چیز آگاه باشید که پیروزی و شکست تنها توسط عکس العمل های شما به مشکلات تعیین می شود. اگر شما پس از زمین خوردن دوباره بلند شوید می توانید به موفقیت برسید و در غیر اینصورت شکست خواهید خورد.

طبیعی است که بارها شکست بخورید، اما پشتکار داشتن از مهم ترین رازهای موفقیت در زندگی به شمار می رود که باید یاد بگیرید.

بنابراین به جای تسلیم شدن، بارها و بارها تلاش کنید و تا به موفقیت نرسیده اید از کارتان دست نکشید.

تمرکز نیز فاکتور مهم دیگری است که باید به کار بگیرید. به جای آن که روی چند کار مختلف تمرکز کنید، روی موثرترین و مهم ترین مورد متمرکز شوید و به آن بپردازید.

زیرا اینکه به طور همزمان حواس تان به چند کار متفاوت باشد باعث می شود که نتوانید هیچ کدام از آن ها را به طور تمام و کمال انجام دهید.

۷. فقط به فکر پول نباشید

تا زمانی که جوان هستید و فرصت دارید، ریسک پذیر باشید. اگر ایده ای در سرتان دارید که فکر می کنید جواب می دهد آن را عملی کنید و نترسید.

البته منظور ما این نیست که در هر راهی قدم بگذارید و به فکر عاقبت کار نباشید. به خاطر داشته باشید که ریسک های حساب شده گاهی می توانند موفقیت های بزرگی به همراه داشته باشند.

این نگرش یکی از رازهای موفقیت بزرگان می باشد و اگر دقت کنید متوجه می شوید که بیشتر آن ها در بازه زمانی خاص به جای فکر کردن به پول، کمی ریسک کرده و نتیجه فوق العاده ای خلق کرده اند.

بنابراین به جای ترسید جوانب کار را بسنجید و ایده های جدیدتان را عملی کنید. در این مسیر مهارت های تان را نیز تقویت کنید و مطمئن باشید که این کار در بلند مدت برای تان پول و شادی به همراه خواهد داشت.

راز موفقیت در زندگی,راز موفقیت در کسب و کار,رازهای موفقیت در زندگی

۶. حتما برای مسیرتان برنامه ریزی کنید

اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم، برنامه ریزی همان نقشه راهی است که برای رسیدن به هدف نیازش دارید.

قطعا در هر مسیری که قدم بگذارید، شاخه های متفاوتی پیش روی تان خواهد بود که اگر برنامه کاملی نداشته باشید ممکن است با گرفتار شدن در آن ها از هدف دور شوید.

به همین دلیل است که برنامه ریزی از مهم ترین رازهای موفقیت در زندگی و کار بوده و همواره به آن تاکید شده است.

مطالعات مختلف نشان داده است افرادی که پیش از خواب برنامه روز بعدشان را تعیین می کنند موفق تر از سایرین بوده و نتایج بهتری در کارهای شان می گیرند.

بنابراین همواره زمانی را برای برنامه ریزی اختصاص دهید و به خاطر داشته باشید که با توجه به توانایی های خودتان و هدفی که در سر دارید آن را تنظیم کنید، نه با توجه به صحبت های دیگران!

ریچارد برانسون در این رابطه می گوید:

“من لیست های زیادی برای خودم تنظیم می کنم، زیرا فکر می کنم که تفاوت اصلی یک شرکت متوسط با یک شرکت فوق العاده در همین جزئیات کوچک می باشد”

۵. استراحت و خواب کافی داشته باشید

شاید برای تان عجیب باشد که یکی از رازهای موفقیت در زندگی به خوابیدن مربوط باشد! اما باید بدانید که این امر کاملا حقیقت دارد.

در کنار تاثیر این مورد روی عملکرد شما، خوب خوابیدن باعث طولانی شدن عمرتان نیز خواهد شد.

جالب است بدانید که مدیر عامل شرکت بافر برای دور کردن استرس و داشتن خوابی آرام، پیش از رفتن به رختخواب زمانی را برای قدم زدن اختصاص داده است.

طبق تحقیقات انجام گرفته پیاده روی شبانه پیش از خواب باعث افزایش میزان خلاقیت شما شده و همچنین استرس را از شما دور می کند. بنابراین بسیاری از مشکلات شما می تواند با یک پیاده روی ساده قابل حل باشد!

در کنار این مورد، مدیتیشن نیز می تواند در آزاد سازی استرس موثر بوده و به مرور عملکرد شما را بهتر کند.

چنانچه به فعالیت هایی مانند طراحی علاقه دارید نیز می توانید پیش از خواب آن را امتحان کرده و حجم افکار توی ذهن تان را کمتر کنید.

راز موفقیت در زندگی,راز موفقیت در کسب و کار,رازهای موفقیت در زندگی

۴. وقت تان را با موبایل و شبکه های اجتماعی هدر ندهید

از زمان پیشرفت تکنولوژی و تبدیل شدن گوشی ها به یکی از اجزای جدا نشدنی در زندگی ما، این جمله را بارها شنیده ایم.

حقیقت آن است که این جمله کاملا حقیقت دارد و شبکه های مجازی و محتوای موجود در آن ها چیزی جز اتلاف وقت شما به همراه نخواهد داشت.

برای تمامی ما بارها پیش آمده است که تنها به قصد یک چک کردن کوتاه به اینستاگرام یا فیسبوک سر زده ایم، اما در نهایت نصف شب به خودمان آمده و کل روز را از دست داده ایم.

چنانچه احساس می کنید که کنترل این شرایط برای تان سخت شده است، می توانید از برنامه های محدود کننده مانند SelfControl استفاده کنید.

این کار علاوه بر آن که از رازهای موفقیت در زندگی و کار است، باعث می شود که راحت تر بخوابید و استرس کمتری داشته باشید.

۳. روی مهارت ها و توانایی های تان حساب کنید

وارن بافت یکی از موفق ترین و ثروتمندترین افراد دنیا به شمار می رود که نگرش ویژه ای دارد. او می گوید که بهترین راه سرمایه گذاری آن است که روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

شاید این جمله کمی برای تان نامفهوم باشد، اما باید بدانید که توسعه مهارت ها و ابعاد فردی خودتان بهترین کاری است که برای رسیدن به موفقیت می توانید انجام دهید.

هر روز زمانی را برای تمرین ورزشی اختصاص دهید، زمانی که خرید می کنید غذاهای سالم را انتخاب کنید، از شبکه های مجازی دوری کنید، کتاب خواندن را امتحان کنید و به طور خلاصه هر راهی که فکر می کنید برای رشد شخصیت تان مفید است را انجام دهید.

راز موفقیت در زندگی,راز موفقیت در کسب و کار,رازهای موفقیت در زندگی

۲. به کارتان باور داشته باشید

بدون شک یکی از مهم ترین رازهای موفقیت افراد بزرگ، در باورهای شان خلاصه می شود.

شما هم بارها سخنرانی های انگیزشی زیادی دیده اید که درون مایه اصلی آن ها به باور داشتن خلاصه می شود. حتی اگر از افراد موفق نیز در این باره سوال کنید، دلیل موفق شدن شان را این می دانند که از صمیم قلب به کاری که انجام داده اند باور داشتند.

بنابراین به راحتی می توان گفت که در قدم اول باید باورهای تان را تقویت کنید و نسبت به خواسته های تان سست نشوید.

نگذارید تمسخرهای دیگران شما را از هدف تان دلسرد کند. در اعماق قلب تان به مسیر و توانایی های تان ایمان داشته باشید و آنقدر ادامه دهید تا بالاخره آن جایی باشید که لایقش هستید.

۱. اهداف تان را مکتوب کنید

یکی از مهم ترین رازهای موفقیت در زندگی که باید آن را یاد بگیرید، مکتوب کردن اهداف و خواسته های تان است.

وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوید، پیش از هر کاری بنویسید که روزتان قرار است چطوری باشد و باید چه کارهایی انجام دهید.

تمام کارهایی که در ذهن تان دارید را مکتوب کنید و سپس مهم ترین های شان را انتخاب کرده و تا انجام شان نداده اید به دنبال بعدی ها نروید.

با این کار به جای آن که در تخت تان بمانید و سرگردان باشید، متوجه می شوید که باید از چه برنامه ای پیروی کنید و می توانید به سرعت کنترل روز را در دست تان بگیرید.

علاوه بر آن، نوشتن اهداف و کارهای تان باعث می شود که احساس بهتری داشته وهیچ کدام از آن ها را در ادامه فراموش نکنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا