مهارت ارتباط موثر در جهت پیشرفت کسب و کار
اگر شما هم از دسته افرادی هستید که صاحب بیزنس خودتان شده اید و یا فکر موفقیت را در سر دارید، باید بدانید که در کنار تمام تجهیزات پیشرفته ای که دارید، مهارت های برقراری ارتباط بیش از همه به کارتان خواهد آمد.
در واقع ارتباط با مردم یکی از مهم ترین موضوعاتی است که نه تنها برای کارهای تان کاربردی است، بلکه به رشد ابعاد فردی شما نیز کمک خواهد کرد.
پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که مهارت های ارتباطی مواردی نیستند که فکر کنید از کودکی با آدم زاده می شوند و به طبع، برخی افراد از آن بی بهره اند.
بلکه حقیقت آن است که شما می توانید با به کار گیری راهکارهای متفاوت، در جهت تقویت این مهارت ها قدم بردارید و به مرور زمان پیشرفت های بزرگی در زمینه ارتباط با دیگران داشته باشید.
بنابراین اگر شما هم خواستار کسب این مهارت ها هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ راهکار فوق العاده مهارت ارتباط با افراد برای پیشرفت در کسب و کار، آشنا کنیم.
۱۰. با مثبت اندیشی به جنگ مشکلات بروید
مثبت اندیشی و داشتن انرژی های خوب از مواردی است که همواره به ما توصیه شده است. اما آیا واقعا همه ما آن را در زندگی مان به کار گرفته ایم؟
داشتن افکار مثبت در واقع به شما کمک می کند تا در مواجهه با سختی ها بتوانید تصمیمات سازنده بگیرید و به جای افسرده شدن، راهکارهای موثر پیدا کنید.
به زبان ساده تر، تقویت مثبت اندیشی به شما کمک می کند تا خودتان را بهتر بشناسید و بتوانید نقاط ضعف تان را برطرف کرده و به شخص بهتری تبدیل شوید.
همانطور که می دانید شناخت و برقراری ارتباط مناسب با خودتان، اولین قدمی است که به شما کمک می کند تا بتوانید با دیگران هم ارتباطات سازنده داشته و با آن ها بهتر همراه شوید.
۹. اعتماد به نفس تان را تقویت کنید
تقریبا به راحتی می توان گفت که بالا بردن اعتماد به نفس، یکی از مهم ترین ویژگی ها برای داشتن مهارت ارتباط موثر در کسب و کار به شمار می رود و باعث می شود که دیگران به شما احترام بیشتری بگذارند.
بدون شک تقویت اعتماد به نفس روی جنبه های متفاوت شخصیت شما، از لباس پوشیدن گرفته تا نحوه حرف زدن تان تاثیر داشته و آن ها را به شیوه ای مثبت تغییر خواهد داد.
حتما حدس می زنید که این رشد مثبت چقدر می تواند روی نحوه ارتباط شما با دیگران تاثیر بگذارد، بنابراین از همین لحظه روی تقویت اعتماد به نفس تان کار کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.
۸. اخلاق خوب و حرفه ای را در خودتان تقویت کنید
پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که داشتن اخلاق خوب باعث می شود که شما تجارت خوب و موفقی داشته باشید و از دست آوردهای تان نیز احساس رضایت کنید.
داشتن صداقت و اخلاق حرفه ای در کار به شما کمک می کند تا به مرور زمان اعتماد بیشتری کسب کرده و به طبع، در حرفه تان بدرخشید.
بنابراین فراموش نکنید که در تمام مراحل رسیدن به اهداف تان متعهد بوده و صداقت کافی داشته باشید تا به کمک آن بتوانید ارتباطات سازنده تری بسازید.
۷. خودتان را بپذیرید
یکی از نکات مهم برای تقویت مهارت ارتباط با افراد آن است که خودتان را بپذیرید و در مورد توانایی های تان صادق باشید.
سعی کنید در وهله اول، نقاط قوت و ضعف تان را شناسایی کرده و هر گونه کم و کاستی را به صورت صادقانه بپذیرید و در مرحله بعدی روی تقویت آن ها کار کنید.
به خاطر داشته باشید که تغییر دادن شخصیت تان برای رسیدن به موفقیت هیچ گاه کارساز نخواهد بود و این خود واقعی شماست که می تواند به اهدافش دست پیدا کند.
بنابراین واقعی باشید و فراموش نکنید که توانایی های شما در نوع خودتان کاملا منحصر به فرد هستند.
به زبان ساده تر، اعتماد داشتن به خودتان باعث می شود که بتوانید راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کنید و نیازی به تظاهر کردن برای جلب توجه نخواهید داشت.
۶. احترام گذاشتن به دیگران را فراموش نکنید
همه ما می دانیم که داشتن اعتبار یکی از مهم ترین ویژگی ها برای رسیدن به موفقیت می باشد که هیچ گاه با پول قابل دست یابی نیست.
شما برای آن که بتوانید اعتبار کسب کنید، در قدم اول باید به دیگران احترام بگذارید و تلاش کنید تا در هر شرایطی کار درست را انجام دهید؛ حتی اگر کسی برای دیدن و تشویق کردن تان وجود نداشته باشد.
تنها در این صورت است که می توانید شهرت و اعتبار سازنده کسب کنید و از حاشیه ها به دور باشید.
به خاطر داشته باشید که این رفتار یکی از قوانین طلایی در دنیای کار و تجارت محسوب می شود که باید به آن پایبند باشید.
۵. به ارزش های درونی تان احترام بگذارید
یکی از نکات کلیدی برای تقویت مهارت برای کسب و کار با افراد آن است که شما هویت خاصی داشته و در عین حال به ارزش های شخصی تان هم اهمیت بدهید.
در واقع این کار باعث می شود که شما سبک رفتاری مخصوصی داشته باشید که به مرور زمان به یکی از مشخصه های اصلی تان تبدیل خواهد شد.
بنابراین ارزش های درونی تان را تعیین کنید و همواره با توجه به آن ها در مسیر گام بردارید تا بتوانید خواسته های قلبی و اصلی تان را تحقق ببخشید.
فراموش نکنید که در وهله اول احترام گذاشتن به خودتان است که باعث می شود دیگران نیز برای شما و ارزش های تان احترام قائل شوند.
۴. در تعریف کردن از دیگران خسیس نباشید
همه ما می دانیم که احساس تحسین شدن چقدر برای مان با ارزش می باشد، بنابراین می توان گفت که شما با تعریف کردن از توانایی های دیگران، به طور مشخصی به آن ها ارزش و احساس خوب می دهید.
این کار باعث می شود که دیگران ذهنیت مثبتی از ارتباط با شما داشته باشند و به حفظ کردن این ارتباط تمایل نشان دهند.
بنابراین در تعریف کردن از دیگران خسیس نباشید و بدانید که انرژی مثبت حاصل از آن، خودتان را نیز خوشحال تر خواهد کرد.
۳. شخص قدردانی باشید
احتمالا شما هم بارها با افرادی در طول زندگی تان برخورد داشته اید که انسان های قدردانی نبوده و به تلاش های شما بهایی نمی داده اند.
بنابراین به سادگی می توان فهمید که قدردان بودن می تواند یکی از مهم ترین ویژگی های فردی برای کسب مهارت ارتباط موثر باشد که در رسیدن به موفقیت کمک حال تان خواهد شد.
به خاطر داشته باشید که در هر شرایطی به کمک ها و حمایت های افراد احترام بگذارید و بابت آن ها قدردانی کنید.
حتی یک تشکر ساده نیز می تواند نتیجه ای فوق العاده داشته باشد، که حس خوب ناشی از آن باعث می شود تا دیگران برای کمک دوباره به شما آماده باشند.
باید بدانید که اگر خواستار احترام و حمایت هستید، پیش از هر چیز باید خودتان در نشان دادن این احساسات به دیگران پیش قدم شوید.
۲. از دوره های آموزشی استفاده کنید
اگر می خواهید که در زندگی تان فرد موفقی باشید، باید مهارت برقراری ارتباط با دیگران را به خوبی فرا بگیرید، بنابراین برای سرمایه گذاری کردن روی آن ترسی نداشته باشید و اگر می توانید در دوره های آموزشی نیز شرکت کنید.
بدون شک تجربه های حاصل از این آمورش ها، تا همیشه برای شما کاربردی بوده و از گام های ضروی برای رسیدن به اهداف تان به شمار خواهند رفت.
بهتر است بدانید که بزرگ ترین و موفق ترین افراد دنیا، همگی یک نقطه اشتراک دارند و آن هم مهارت ارتباط موثر با سایر افراد است.
۱. در صحبت کردن با افراد هوشمندانه رفتار کنید
یکی از راهکارهای بسیار سازنده که فرا گرفتن آن کمک بزرگی برای تان خواهد شد، این است که بدانید چگونه باید با دیگران صحبت کنید.
باید بدانید که بیشتر افراد و حتی خود ما نیز در بیشتر مکالمات مان ترجیح می دهیم تا چیزهایی که دوست داریم را از طرف مقابل بشنویم.
در دنیای کار و تجارت هم این قضیه پا برجاست و زمانی که افرادی مانند مشتری ها با شما صحبت می کنند، در پس ذهن شان می خواهند بدانند که شما چطور می توانید برای آن ها موثر باشید یا کمک شان کنید؟
بنابراین در صحبت ها سعی کنید طوری جهت گیری کنید که فرد مقابل تمایل به ادامه مکالمه داشته باشد و بفهمد که شما به خوبی خواسته های او را درک کرده و از آن ها آگاهی دارید.
این کار باعث می شود که شما بتوانید به ساده ترین شکل ممکن توجه افراد را جلب کرده و آن ها را برای داشتن ارتباطی سازنده ترغیب کنید.