طراحی و ساختمان

10 مورد از مهارتهای مهم برای یک معمار

Architect skills

افزایش بازدید در گوگل

۱۰مهارت مهندس معمار که باید بدانید

اگر تا به حال به ساختمان های اطراف خود دقت کرده باشید طراحی های بی نظیری را می بینید که مهندسین معمار آن را انجام داده اند. مهندسین معمولا از ایده و خلاقیت های خود برای طراحی انواع سازه کمک می گیرند، اما برای پیشبرد کار خود باید از مهارت های زیادی برخوردار باشند که در ادامه ۱۰ مهارت مهندس معمار را برای شما بیان می کنیم.

مهارت مهندس معمار,مهارت های مهندس معمار,۱۰ مهارت مهندس معمار

۱۰. ارتباطات

معماران برای تکمیل پروژه های خود به مهارت‌ هایی مانند نظارت و مدیریت و طراحی نیاز دارند، اما این مهارت ها نیازمند کار گروهی می باشد چون از طریق ارتباط با یکدیگر عملکرد جمعی آسان ‌تر خواهد بود.

از طرفی باید دانست که چگونه ایده‌ های خود را بیان کرد که پیام شما بطور موثر بر مخاطب انتقال پیدا کند. مهارت های یک معمار و ارائه بهترین طرح ها و ایده ها در موفقیت یک پروژه به شدت موثر خواهد بود.

۹. مهارت‌ های رهبری

در یک بازه زمانی از حرفه خود به احتمال زیاد نقش رهبری را به عهده خواهید گرفت که  دیگران برای راهنمایی به شما نگاه خواهند کرد. هر چه مهارت‌ های رهبری بهتری داشته باشید، بیشتردر مسیر پیشرفت قرار خواهید گرفت و مطمئن خواهید شد که به موقع و بر اساس بودجه پروژه های خود را تکمیل خواهید کرد.

یک رهبر باید هر نوع مشکل را که ممکن است در طول مسیر به وجود بیاید پیش ‌بینی کند و اقدامات لازم را برای حل کردن آن انجام دهد.

هنگامی که  تصمیم‌ به فعالیت به عنوان معمار خواهید گرفت باید آمادگی چندین کار را داشته باشید. هنگام کار با مشتریان و به وجود آمدن یک پروژه طراحی باید در رعایت قوانین و مقررات بسیار مسئولیت ‌پذیر باشید تا بتوانید زمان خود را مدیریت کنید، همچنین باید به راحتی وظایف خود را به اعضای تیم خود انتقال دهید.

مشتریان می‌ خواهند کسی باشد که بتوان به او اعتماد کرد تا بهترین تلاششان را به کار گیرند و کسانی که با آن ‌ها کار می‌کنید نیز می‌ خواهند بدانند که به نفع آن‌ ها عمل خواهید کرد یا خیر.

صادق بودن می تواند در روابط با مشتریان، همکاران و متخصصان سایر صنایع  کمک کند به شما و تصمیمات شما اعتماد کنند.

مهارت مهندس معمار,مهارت های مهندس معمار,۱۰ مهارت مهندس معمار

۸. کار گروهی

تکمیل یک پروژه ساختمانی یا سازه ها نیازمند تلاش مشترک می باشد یعنی تیم ‌ها باید به طور موثر با یکدیگر کار کنند تا به مجموعه ‌ای از هدف های مشترک دست یابند، بنابراین از مهارت های مهندس معمار یادگیری کار گروهی است.

معماران معمولا با مشتریان ملاقات و با تیم خود در مورد آن مشورت می ‌کنند و برای ایجاد یک پروژه با مهندسان همکاری خواهند کرد. کار تیمی یکی از مهم ترین بخش های هر پروژه معماری می باشد، چرا که معماران با متخصصان دیگر با دیدگاه‌ های متفاوت کار خواهند کرد و می ‌توانند دیدگاهی به دست آورند که به عملکرد بهتر در مورد هزینه پروژه کمک کند.

۷. طراحی

درک اصول اساسی طراحی برای یک معمار امری ضروری می باشد چه در حال ساخت یک ساختمان مسکونی یا یک فروشگاه باشد باید روش طراحی را دنبال کند در حالی که باید همزمان ظاهر و چیدمان کلی آن را جذاب کند تا خواسته های مشتری خود را برآورده کند.

برخی از جوانبی که در مهارت طراحی باید رسیدگی شود شامل برنامه‌ ریزی و طراحی، پیش ‌نویس و مفهوم‌ سازی می باشد. تنها راه برای داشتن مهارت ‌های خاص در طراحی تمرین است.

شما می توانید در دوره های آموزشی پایه طراحی و دیزاین شرکت کنید، همچنین خواندن مجلات مرتبط با موضوع معماری و بررسی پروژه ‌ها می‌ تواند مهارت‌ های طراحی و دانش شما را نسبت به این صنعت افزایش دهد

مهارت مهندس معمار,مهارت های مهندس معمار,۱۰ مهارت مهندس معمار

۶. خلاقیت

یکی ار ویژگی های مهم برای تبدیل شدن به یک معمار روحیه خلاقانه است. معمار باید دارای ذوق هنری باشد، زیرا ممکن است مشتریان درخواست ‌های خاصی برای طراحی یک پروژه داشته باشند و معماران باید از تفکر و خلاقیت خارج از چارچوب خود برای آن ایده استفاده کنند. به طور کلی از مهارت های مهم معمار می توان داشتن قوه تخیل بالا را نام برد.

۵. حل مسئله

همیشه در هنگام کار بر روی یک پروژه مشکلاتی به وجود می آید که نحوه اقدام و حل مسئله بسیار مهم است. معماران باید در هر مرحله از فرآیند طراحی با مشکلاتی از جمله ارتباط با مشتری و مسائل حقوقی و رسیدگی به بازه زمانی و هزینه ها دست و پنجه نرم کنند.

برای جلوگیری از شکست در پروژه ها معماران باید واکنش نشان داده و به سرعت پاسخ گو باشند و با دیگران ارتباط برقرار و آرام بمانند، همچنین باید تضادها را بین خواسته‌ نای مشتری، اعمال مقررات در پروژه ها و خواسته‌ های عمومی را حل کنند.

مهارت مهندس معمار,مهارت های مهندس معمار,۱۰ مهارت مهندس معمار

۴. ریاضیات

استفاده از اصول ریاضی و یادگیری نحوه تفکر منطقی از مهارت های لازم برای معمار است، زیرا بدون درک ریاضیات معماران نمی ‌توانند نقشه‌ ها و طرح های پایه خود را به ساختمان‌ های خارق ‌العاده و کاربردی تبدیل کنند. به عنوان مثال معماران قبل از ساخت هر چارچوبی ممکن است نیاز به محاسبه ابعاد و نسبت‌ های یک ساختمان داشته باشند.

۳. مهارت‌ های کامپیوتری

یادگیری نحوه استفاده از فناوری و تکنولوژی امری ضروری می باشد، اما برخی از معماران طرح‌ های خود را به صورت دستی پیش ‌نویس می‌کنند چون اکثر آن‌ ها به دلیل متقاعد کننده بودن و کارایی آن برای مشتریان از فناوری دیجیتال استفاده نمی ‌کنند.

نرم‌ افزارهای رایجی که باید برای افزایش مهارت‌ های کامپیوتری خود با آن‌ها آشنا شوید شامل مدل‌ سازی اطلاعات ساختمان، طراحی به کمک رایانه، پرینت سه بعدی,، مدل‌ سازی، پردازس کامپیوتری و رندر معماری می شود.

مهارت مهندس معمار,مهارت های مهندس معمار,۱۰ مهارت مهندس معمار

۲. مدیریت پروژه

استفاده از ابزارها و مهارت‌ ها و تکنیک‌ های شما برای اطمینان از تکمیل یک پروژه به مدیریت آن بستگی دارد. معماران معمولا مسئول مراحل برنامه ‌ریزی و طراحی هستند، اما باید مطمئن شوند که نقشه ‌برداران  یا مهندسان کار خود را در پروژه انجام خواهند داد.

از دیگر مهارت های مورد نیاز معمار مدیریت پروژه است که با آن می‌ تواند درک درستی از خواسته‌ های مشتری خود داشته باشند. برای مثال معماران می‌ توانند قبل از ایجاد پیش‌ نویس به دیدگاه یا اولویت های مشتری یک پروژه گوش دهند.

۱.  دانش حقوقی

اطلاع داشتن کامل از قوانین و مقررات و بند ها این اطمینان را می دهد که شما به تمام راهبرد های مناسب پایبند هستید. در صورت ایجاد یک مشکل در ساختمان شما معمولا مسئول خواهید بود، بنابراین اطلاع از این که چه چیزی مجاز می باشد می ‌تواند برای کمک به کار شما در ساختمان مفید باشد و بصورت رسمی مطرح خواهد شد.

برای مثال معماران نیاز دارند که بدانند بر روی چه قطعه زمینی می‌ توان ساخت و ساز انجام داد. برخی از قطعات زمین ممکن است فقط برای استفاده تجاری یا دولتی یا مسکونی باشند. درک این فرآیند قانونی باعث صرفه جویی در وقت شما برای ایده هایتان می‌ شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا